|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z Pb |
Autor |
Wiadomość |
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2009, 14:28 Problem z Pb
|
|
|
a więc mam sobie temprę z silnikiem 1.6 monowtrysk
sprawa wygląda tak. że auto odpala bez problemu na gazie ale na benzynie jest problem taki że jak chce odpalić z niej to nie da rady dopiero jak odpale z gazu i przełącze na benzyne to chodzi ale nie ma wolnych obrotów i jak sie dodaje gazu to obroty nie zwiększają sie spadają a czasem normalnie wzrastają... wolnych w ogóle nie ma jak puszczam pedał gazu to silnik gaśnie. |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 17:32
|
|
|
na początek poczytaj tematy o "niebieskim czujniku", proponuję tez zmienić filtr paliwa
a dalej to się zobaczy
sprawdź też czy reaguje silnik krokowy, jak zapalisz silnik na lpg, przełącz na pb, zostaw kogoś żeby podtrzymał gaz żeby nie zgasł, a Ty poruszaj palec od krokowca, naciśnij go parę razy - może zareaguje |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:17
|
|
|
a więc tak jeśli mówisz o termistorze który podaje sygnał o temperaturze kolektora dolotowego to tak :
chyba jakby silnik był ciepły to nie grało by to różnicy silnik nawet nie pali na benzynie jak jest ciepły filtr paliwa dzisiaj zmieniony cały dzień walczyłem żeby silnik uruchomić na benzynie.. i nici z tego wyszły..
pytanie z kolei moje następne jest od czego jest ten cały modułek co jest przykręcony przed kierowcą w komorze silnika??
może on ma związek z tym
a jeszcze wracając do krokowca to działa bo jak odpale na lpg zimnego to trzyma sobie obroty a potem je zmienjsza
generalnie to wtryskiwacz podaje paliwo iskra jest a palić nie chce może za mało tego paliwa podaje..
sam nie wiem zgłupiałem zupełnie w tym przypadku.. |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:25
|
|
|
wsmpw napisał/a: | od czego jest ten cały modułek |
to digiplex - steruje kątem wyprzedzenia zapłonu na podstawie danych z cpw
rozumiem w takim razie że na ciepłym też nie masz wolnych obrotów? ale poza tym wszystko ok, da się jechac, przyspieszać itd.?
nie mam pomysłów teraz żadnych (późno jest), ale tak jeszcze myślę nad tym, ze może byc za ubogo, bądź za bogato
w pierwszym przypadku możesz spróbować odpalić autko z częściowo przysłoniętym dolotem, mozna np, włożyć kawałek starej gąbki
w drugim odpalić bez obudowy filtra |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:30
|
|
|
odpalam bez obudowy filtra i czasem łapie i wchodzi na obroty a czasem wogole nie chce załapać sprawdze z przydkaniem dolotu bo raczej za bogato nie jest bo jak sie patrzy to taka malutka mgiełka jest jak się kręci rozrusznikiem ale nie chce odpalić .. na benzynie ...
na lpg chodzi normalnie
na pb nie sprawdzałem jak jeździ bo nie było jak,jak rozebrałem auto do połowy żeby znaleźć usterkę
pozatym dziwnie się zachowuje jak odpali tak po długim kręceniu rozrusznikiem o wejdzie na obroty trzyma sie otwarta przepustnice to nagle same spadają obroty otwieram wiecej i znów lekko wzrastają i spadają a czasem wogóle nie reaguje na dodawanie gazu tylko jest duuu duuuu duuuu jak sie wciska gaz |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 08:01
|
|
|
jak odpala bez obudowy to mogłoby to świadczyć o zbyt bogatej mieszanki, jej skład ustalany jest własnie na podstawie niebieskiego czujnika w kolektorze dolotowym
widzę, że masz tipo i temprę więc czujniki możesz podmienić od ręki
szkoda, że nie wiesz jak autko zachowuje się na PB, bo wtedy możnaby wykluczyć problemy z ciśnieniem podawanym przez pompke paliwa, chopć wtedy raczej by odpalał a na obroty nie chciał wchodzić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 08:34
|
|
|
jak pisalem czasem odpala .. chyba każdy silnik na benzynie odpala bez obudowy filtra.. w zasadzie ja miałem kontakt z kilkoma i odpalały bez obudowy
a ten digiplex nie ma z wtryskiwaczem czegoś wspólnego ?? |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 09:05
|
|
|
digiplex, głównie na podstawie danych z czujnika położenia wału ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu
napisz cos więcej jak się autko zachowuje przy tym odpalaniu, czy nie odpala w ogóle, czy trzeba duzo kręcić, czy dodanie gazu, bądź wdepnięcie gazu na maksa coś zmienia i czy sama jazda na pb jest możliwa i bezproblemowa, czy też np szarpie i gaśnie, bo może problem leży np w samym wtryskiwaczu i wystarczy jakaś dolewka do paliwa żeby go przeczyścic |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wsmpw
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 10:30
|
|
|
o dzisiaj znów sie za to zabieram ale jade z tipo i przekładam kompa i wtryskiwacz moze nakręce film poglądowy
** Dodano: 17-09-2009, 23:41 **
Dobra Panowie,a więc sprawa wygląda tak że od złej strony zacząłem poszukiwania a mianowicie pompa paliwa miała strasznie niskie ciśnienie tłoczenia przez co nie było odpowiedniego ciśnienia roboczego wtryskiwacza a co za tym idzie nie było pracy silnika na benzynie
po sprawdzeniu wszystkiego(podmiana)
wpadłem na pomysł podłączenia zewnętrznej pompki (chyba od poloneza)
silnik odrazu odpalił na benzynie niezmierna rodość zawitała na mojej twarzy
ale teraz poszukuje pompki paliwa do Tempry 1.6 mono jesli ktoś coś takiego ma to proszę o kontakt
Dziękuję i pozdrawiam |
_________________ Tempra 1.6i+LPG
Tipo 1.4i+LPG
Renault 5 1.7i+LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|