Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z zagadaniem po dluzszym postoju
Autor Wiadomość
geronimo23 


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2006, 10:40   problem z zagadaniem po dluzszym postoju

Witam mam problem z moja tempra 1.6 mpi '95 gaz. Po dluzszym postoju wystarczy pare godz. silnik nie che odpalic. Wersja instalacji gazowej ktora posiadam zawsze zapala na benzynie i autom. przelacza sie na gaz. Objaw jest taki jak w dieslu kiedy padna swieczki zarowe krecac probuje zaskoczyc ale nie moze. zaczyna mnie to draznic bo robi sie coraz zimniej narazie jakos tam odpala po dluzszym kreceniu ale jak zrobi sie zimno kleknie aku. mam jeszcze pytanie czy pompa paliwa standardowo powinna podawac paliwo przy przekreceniu kluczyka? bo u mnie zaczyna podawac dopiero w momncie krecenia rozrusznikiem nie wiem czy to nie zrobili gazownicy. Jezeli ktos moglby mi pomoc z gory dzieki czekam na posty
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-11-2006, 11:23   

Sprawdz wszystko co ma związek z zapłonem, kable WN, świecie.

geronimo23 napisał/a:
mam jeszcze pytanie czy pompa paliwa standardowo powinna podawac paliwo przy przekreceniu kluczyka

Tak zaraz po przekręceniu kluczyka powinna się włączyć i "nabić" ciśnienie w układze paliwowym. Dziwne, że Ci podaje dopiero gdy kręcisz rozrusznikiem, chociaż wtedy autko powinny już zacząć palić, może nie odrazu, ale powinno.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2006, 11:47   

geronimo23 to, co piszesz wskazuje na pompę, choć niekoniecznie.Mnie trapi podobny problem i narazie skutecznym sposobem jest wstrzyknięcie kilku cm3 benzynki bezpośrednio do gardzieli wtrysku.Lepsze to, niż męczyć rozrusznik i akumulator.To oczywiście tylko półśrodek, nadal poszukuję prawdziwej przyczyny tego stanu rzeczy.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
geronimo23 


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2006, 18:13   

tak tez wlasnie planuje zrobic dzieki miszko pzdr :idea:
  
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2006, 20:20   

Przyczyną może być czujnik temperatury wtrysku. Podaje do komputera błędne dane i przez to dostaje zbyt mało paliwa, potrzebnego do rozruchu zimnego silnika. Spróbuj zresetować komputer, przez ściągnięcie klem z akumlatora i następnie naciśnij kilkakrotnie pedał hamulca. Potem podłącz z powrotem akumlator, uruchom silnik na benzynie i niech popracuje na wolnych obrotach, aż do włączenia się wentylatora chłodnicy. Fiaty pracujące na gazie mają podobno ten problem, że jak się zrobi zimno, to komputer podaje błędne dane i przez to są problemy z ich uruchomieniem. Jeżeli to nie pomoże i problem odpalania zimnego silnika powróci, to trzeba będzie sprawdzić czujnik temperatury wtrysku.
  
 
geronimo23 


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2006, 21:44   

jakbys mogl podac mi dokladniej lokalizacje tego czujnika z gory dzieki valdmidi
  
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2006, 23:40   

Nie jestem pewien, jak jest w tym silniku, ale u mnie jest z prawej strony wtrysku od strony kabiny. Dochodzi tam czarna wtyczka z przewodami elektrycznymi. Ja mam silnik 1.6, typ 835 c1 000, jednopunktowy wtrysk mono tronic firmy Bosch. Miałem podobne objawy i za radą mechanika wystarczył reset komputera. Objawy te miałem w listopadzie, kiedy było parę dni o temperaturze w okolicach zera. teraz jest cieplej i na razie mam spokój. Jeżeli faktycznie z pompą jest tak , jak piszesz, to jest coś nie tak! Pompa powinna pompować paliwo w momencie włączenia zapłonu. Przekręcasz kluczyk, pompa nabija paliwo, po czym przestaje. Jak uruchomisz silnik zaczyna pompować stale, aby utrzymać ciśnienie paliwa na poziomie, jaki dyktuje jej komputer. Jest jeszcze podobno taka ciekawostka, że jak nie jesteś w stanie uruchomić silnika w ciągu 10 sekund, to dalsze kręcenie rozrusznikiem nie ma sensu, bo pompa automatycznie przestaje pompować paliwo. Trzeba cofnąć kluczyk i zacząć od nowa. Jeżeli po długotrwałym kręceniu nie czujesz smrodu paliwa, to wina leży po stronie układu paliwowego. Jeśli uruchomisz silnik i auto jedzie na benzynie bez większych problemów, to pompa jest raczej sprawna. Tak więc przyczyną mogą być błędy komputera, uszkodzony czujnik temperatury wtrysku, podający błędne dane, ale to ostateczność. Sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia (2) dochodzące do wtrysku. U mnie są to takie 2 cienkie wężyki, dochodzące do wtrysku u jego podstawy. Jeśli któryś z nich jest dziurawy, to silnik łapie tzw. fałszywe powietrze i to też może być przyczyną problemów z uruchomieniem silnika. Ale przede wszystkim nie podoba mi się to, co napisałeś o pracy pompy. Chyba, że te typy tak mają...
  
 
geronimo23 


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-11-2006, 19:41   

jednak te typy tak maja dowiadywalem sie z wiarygodnego zrodla i bedac u znajmoego mech. akurat natknalem sie na taka sama tempre jak pasiadam ja ;) jestem juz blisko rozwiazania problemu musze jeszcze wytypowac pomiedzy dwoma czujnikami temperatury cieczy i temp powietrza w ukladzie dolotowym. jak bede wiedzial dokladnie to zaraz napisze dzieki za pomoc
  
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2006, 22:26   

Cytat:
jak bede wiedzial dokladnie to zaraz napisze


Hmm, ja z niecierpliwością będę czekał na Twoją relację. Od dłuższego czasu walczę z podobną przypadłością :sciana:
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
tipo owoc 
witamy nowego


Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 2
Skąd: płońsk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2006, 16:52   

Wężyki podciśnieniowe to napewno nie będą.Miałem dziurawy wężyk obiawy byłytakie:tracił na mocy i strzelał w filtr powierza.Było to w tipolku 1.6 mono którego miałem wcześniej.Co do mechaników to mam mieszane myśli z tą awarią byłem u3 wszyscy rozłożyli ręce.Pomógł mi sąsiad stolarz który miał kiedyś temprę i to samo mu się trafiło
_________________
Tipo 1.4 3d
  
 
 
FRED 


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 23
Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-12-2006, 01:46   

geronimo23 napisał/a:
jednak te typy tak maja dowiadywalem sie z wiarygodnego zrodla i bedac u znajmoego mech. akurat natknalem sie na taka sama tempre jak pasiadam ja ;) jestem juz blisko rozwiazania problemu musze jeszcze wytypowac pomiedzy dwoma czujnikami temperatury cieczy i temp powietrza w ukladzie dolotowym. jak bede wiedzial dokladnie to zaraz napisze dzieki za pomoc


Dam Ci taką radę- Spróbuj zapalić"go"na zimno, na pełnym bucie, jeśli zaskoczy to uwalony jest czujnik temperatury wtrysku, jeśli nie, to czujnik cieczy. Wykluczam tu (bo wnioskuje, że spr. pom.pal.) awarię układu paliwowego.
Jeszcze jedno, są na stacjach CPN, Castrola środki do paliwa, które oczyszczają wtryskiwacze. Spróbować czasem warto.
Można też zmostkować wtyczkę czujnika tem. wtrysku, będzie wtedy taktował dane jako ciepły silnik.
Świat należy do odważnych.
POZDRAWIAM
_________________
FRED
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load