Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przydławki + marchewka / sonda lambda?
Autor Wiadomość
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-12-2016, 21:20   przydławki + marchewka / sonda lambda?

Już od zakupu (rok temu) miałem drobny problem ze swoim Tipo 1.6 75KM
Polegał on na tym, że przy pracy na luzie potrafił sobie zdechnąć - po kilku-kilkunastu minutach równej pracy obroty nagle spadały na ułamek sekundy. Czasem się po tym podniósł, a czasem zdechł.
W czasie jazdy taka przywieszka też się zdarzała, no ale to było tylko czuć jakby jakąś nierówność w pracy - wiadomo, że silnik nie zgaśnie przy jeździe na biegu.
Problem był mało istotny - pojawiał się raz na godzinę pracy.. mniej więcej..

Niestety od jakichś 2 tygodni (auto było niedawno odpalane na pych - nie wiem ,czy to ma znaczenie) nasiliły się problemy - pojawiły się częstsze przydławki. Na luzie pracuje równiutko, ale przy ruszaniu (zwłaszcza z niskich obrotów) lubi się przyhaczyć się, dławić... Auto ma jakby czkawkę, szarpie i wymaga umiejętnej jazdy (czyli natychmiastowego wysprzęglenia). Na zegarach (wcześniej tego nie zauważyłem) przy tych chwilowych niedyspozycjach ZAWSZE mrugnie MARCHEWA. Zapala sa chwilę i gaśnie zaraz.
Przerabiałem takie problemy z poprzednim Tipo (tam się akurat marchewka nie zapalała wcale, ale szarpanie było podobne..). I wtedy okazało się, że winna była sonda lambda - jej wymiana pomogła.
Zakładam, ze teraz jest to samo. Więc mam teraz pytanie o sondę..
Na alllecośtam można kupić za niecałe 80zł z wysyłką:
http://allegro.pl/listing...5-1025&buyNew=1
Zakładam, że muszę ją kupić i założyć (no chyba, że to może być inny problem?)
więc proszę o podpowiedź: jaką kupić - wiadomo, kilka dych drożej to nie jest problem.
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2016, 22:43   

Zapomnij o sondach za 50-100 zl z chin jesli nie chcesz bawic sie w reklamacje i zakup drugiej sensownej sondy.One wogole nie dzialaja.Rownie dobrze zamiast sondy mozesz wkrecic srube z gwintem M18x1.5.Polecam kupic dedykowana lub w ostatecznosci uniwersalna z przewodami bez wtyku ale firmowa np.BOSCH.Zapewniam ze bedzie taniej kupic ta drozsza a i stresu mniej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2016, 15:18   

Ja kupiłem tydzień temu sonde do Tipo za 200 zl w oryginalnym pudelku, bo wlasnie u mnie była uniwersalna i przestała działać. A sonde mam taka sama jak w 1.6. Sonda boscha dedykowana kosztuje ok 230zl jak sow dowiadywałem
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2016, 16:57   

odłącz sondę (przeważnie 2 wtyczki ,2 pinowa i 1 pinowa) i zobacz jakie będzie zachowanie ja w swoim ,chyba nawet ten sam silnik miałem jak mi sonda padła to nikt nie był w stanie zdiagnozować w mieście aż w końcu sam odpinając po kolei czujniki i jeżdżąc wytypowałem że to sonda latałem z rok na niepodpiętej palił trochę więcej ale jakiejś większej zmiany w pracy auta nie zauważyłem ,więc polecam również najpierw posprawdzać wszystko ,pomierzyć parametry czujników porównać z tym co podaje producent a później wymienić wadliwą część bo tak to może trafisz a może wymienisz pół auta a problem pozostanie a co do sondy jeśli faktycznie to ona to jak przedmówca mówił kup najlepiej oryginał i zapomnij o problemie bo z tymi tanimi częściami jest tak że za chwile kupisz kolejną i wyjdzie drożej niż raz pożądną,ostatnio miałem u siebie problem że auto(tipo 1,8) nie miało pełnej mocy i ciężko palił okazało się że uszkodzony był przewód zasilający z pompy w baku i prawie całe ciśnienie wracało w zbiornik a na listwę szło 0,5 bara za miast 3
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-12-2016, 17:28   

u niego są 2 wtyczki i każda ma 2 piny. Jedna wtyczkavto grzałka, a druga sygnał.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2016, 18:35   

ja w 1,6 75 konia 835C1,000 miałem 2 wtyczki jedna 2 pin druga 1 pin ale to akurat prosta sprawa bo po przewodzie od lambdy namierzy
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-12-2016, 13:03   

MARIOVIRUS, dzięki za podpowiedzi.
Auto idzie w piątek do znajomego elektronika na komputer i on się zajmie problemem,
bo ja szczerze mówiąc - nie mam zupełnie czasu, a wiedzy i pomysłu też brakuje.
Maciek, w poprzednim Tipo była wymieniana sonda i to była chyba Bosch około 200zł
- zrobiłem na niej parę tys w pół roku a potem był dzwon i ona cały czas jest w białym Tipo.
Jeśli winna przydławek okaże się sonda to ją oczywiście wymienię - może na tamtą..
ale teraz myślę, że to raczej zanik zapłonu, bo to jest taka półsekundowa przerwa w pracy - jakby prąd odcięło.
Jak pisałem, daję do speca - mam nadzieję że namierzy problem.

Dodano 09 grudnia 2105 12:51

Auto jest od czwartku u elektronika i złe wieści - nie może ogarnąć..
Na komputerze pojawiają się: błąd czujnika temperatury oraz błąd czujnika obrotów.
Pojawia się też błąd ECU (czyli jeśli dobrze zrozumiałem sterownika).
Po skasowaniu błędów - kiedy pojawia się przydławka błędy wracają, zazwyczaj następuje też rozłączenie transmisji.

Podejrzenie uszkodzenia sterownika - w poniedziałek pojadę zobaczyć w starym Tipo, czy to jest ten sam komputer..

Parametry pracy silnika podawane przez komputer są podobno wzorowe, sonda pracuje idealnie.
Jedyna podejrzana rzecz to temperatura, która płynnie rośnie do 78st a potem przeskakuje na 90st - powtarzane kilka razy.

Ktoś ma jakieś pomysły?
     Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-12-2016, 13:11   

kurcze nie mam schematów przy sobie, trzeba by zobaczyć, czy jedno i drugie idzie po jednej masie. Poza tym można by sprawdzić miernikiem czujnik położenia wału, oraz niebieski czujnik temp. Bo, nie ukrywam nie zdarzyło mi się, żeby komp w Tipo padł. Jedynie rozjechane mapy w 2.0
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2016, 22:19   

Moze wytarte sciezki czujnika polozenia przepustnicy.Tam sa dwa obwody.Jeden bodajze od 0 do 25 st a drugi 18 st do pelnego otwarcia.Wiem ze w tym silniku CPP jest dosc wazny.Jesli bedziesz chcial bodajrze mam cala nowke oryginalna przepustnice z fabrycznymi nastawami.Sterownik silnika pasuje od uno 1.0 jakby co.Sprawdzalem i jezdzilem tipolcem na takim od uno.Silnik chodzil tak samo.Jesli bedziesz potrzebowal to moge jeden odstapic.Obydwa sprawne i obydwa testowane w moim tipku.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2016, 17:08   

Wysłany: 10-12-2016, 16:03

shagger78, wielkie dzięki za podpowiedź i ofertę!
Odezwę się jakby co na początku przyszłego tygodnia.
Na początek zdejmę sterownik z rozbitego Tipo na podmianę, może to coś da.

Dodano: 13-12-2016, 16:55

Wczoraj wymontowałem ze rozbitka komputer i czujnik położenia wału - po podmianie nic się nie zmieniło.
Auto ma nadal przydławki, pojawiają się te same błędy. Elektronik rozkłada ręce :?
Przy utrzymywanych wyższych obrotach błędy się nie pojawiają,
co sam zauważyłem przy żwawszej jeździe - nie pozwalałem obrotom zejść poniżej 2.5tys i nie było tego dławienia.

Dzisiaj zawiozłem cewkę do podmianę - jutro będzie sprawdzana..

Czy możliwe, że podczas zapalania na 'pych' coś się przestawiło.. może coś z rozrządem?
Mam prawie pewność, że problemy pojawiły się po tym jak odpaliłem Tipo na pych, żeby zawieźć go na naprawę rozrusznika.
I od tamtego czasu tak się zaczął dławić, więc może mu to zapychanie zaszkodziło..

Jeszcze jakieś pomysły? (shagger78 o cpp pamiętam..)
     Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2016, 21:43   

mikee72, po odpalaniu na tzw pych mógł rozrząd przeskoczyć i np. nie domyka zaworów. Rozrząd do sprawdzenia 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-12-2016, 21:57   

Wymiana cewki pomogła, ponoć silnik chodzi jak marzenie :lol:
Elektronik powiedział, że jeszcze nigdy nie spotkał się z taką usterką cewki.. no ja też nie.
Jutro odbieram autko \:D/
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i podpowiedzi.

Żeby nie było nudno to kolejny temat się szykuje - trzeba będzie poszukać lakiernika,
bo mi koleś wjechał niedawno w tylne drzwi i chyba wjadą zdrowsze i niebite z białego.

** Dodano: 15-12-2016, 11:22 **
Załączam wydruk z komputera, jak ktoś się zna to chętnie posłucham uwag co do wyników.
Oczywiście błędów widocznych na wydruku - już nie ma..
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load