Remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-03-2010, 13:29
|
|
|
rafal22bb napisał/a: | Kolejne zdjęcie przedstawia wygląd mojego silnika, jak widać jest cały pięknie zalany olejem, to że olej może się wylewać przez korek to wiem i podobno to norma, ale nie sądzę aby stamtąd aż tak zalało silnik, macie jakieś sugestie ? |
uszczelka pod pokrywą zaworów. Kosz uszczelki nawet nie wiem czy 20 zł osiągnie a wymienić możesz sam. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:54
|
|
|
rafal22bb napisał/a: | Nie wiecie czy ta guma jakoś się nazywa ? |
http://www.eter-mot.com/d...6019&pro=271788 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:39
|
|
|
Cytat: | uszczelka pod pokrywą zaworów. Kosz uszczelki nawet nie wiem czy 20 zł osiągnie a wymienić możesz sam. |
No i będziesz miał spokój na jakiś czas, po tym radził bym Ci umycie silnika jakimś dobrym preparatem (chwale sobie K2) a później zmyć wodą pod niskim ciśnieniem - nigdy nie myjką ciśnieniową. Jeśli to jest olej to przypuszczam że po popsikaniu i zmyciu zobaczysz czysty silnik. Niestety te uszczelki trzymają nieszczelnie, mniej więcej raz w tygodniu sprawdzam stan oleju i musze jakiś tam małe kropelki oleju z głowicy i obudowy wałka rozrządu wycierać i myśle że gdybym tego nie robił to po kilku miesiącach miał bym tak samo zaolejony silnik jak ty.
A kolego, tak się zapytam, gdy odpalisz silnik czasem nie burzy ci się płyn w zbiorniczku wyrównawczym? Nie ma oleju w płynie chłodzącym lub płynu chłodzącego w oleju (czy czasem nie ubywa)? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 17:18
|
|
|
Dziękuję za odpowiedz gumę już zamówiłem, a uszczelki poszukam u mnie w sklepie.
Co do oleju w płynie i na odwrót to nie zauważyłem takiego problemu. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:32
|
|
|
Witam
Mam silnik po częsciowym remoncie tzn góra jest zrobiona, nowe uszczelki, uszczelniacze, dotarte zawory, zplanowana głowica
niestety po pomiarze cisnienia na 2 pierwszych cylindrach jest po 10 a na 2 nastepnych po 8 czyli guzik dała naprawa i 1100 zł ....
Co jeszce musiałbym zrobić zeby wróciła kompresja, zaznaczam ze oleju nie bierze mi nie wiadomo jakie ilości, mam tylko problem z porannym zapalaniem, trzeba krecic do nieprzytomności...
Proszę o odp |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:43
|
|
|
Jak miałeś zrzuconą głowe to trzeba było sprawdzic pierscienie,teraz bedziesz drugi raz musiał rozbierać.Pytanie w jakim celu robiłeś góre?Przegrzałeś i poszła uszczelka? |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:03
|
|
|
Remont robił mi mechanik,tipolot juz wczesniej miał problemy z paleniem, ciśnienie było takie samo jak teraz, w miedzyczasie moje kobiecie w drodze pekł pasem klinowy i sie zagotował wiec wymieniając uszczelke pod głowica mechanik powiedzial ze zrobienie głowicy powinno pomóc z tym niskim ciśnieniem a tym samym z zapalaniem wiec stweirdziłem ze i tak głowice bedzie zdejmował to niech i to zrobi ale teraz jest tak samo jak wczesniej i nie wiem czego sie teraz czepic... |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:05
|
|
|
przeyom, a dół? czemu nie sprawdziłeś pierścieni na cylindrach? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:08
|
|
|
przeyom napisał/a: | Remont robił mi mechanik |
spytaj się go co jest grane |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:08
|
|
|
Mechanik powiedzial ze sie nie opłaci a głowica powinna duzo mu pomóc dlatego nawet nie rozmawialiśmy o pierscieniach tym bardziej ze nie bierze oleju specjalnie dużo, dziwne troche...
Więc co teraz...pierscienie? i co jeszcze?
A odnośnie mechanika to dzisiaj jeszcze z nim gadałem i tak sam on nie wie co jest grane, bo gdybym lał w niego olej to niby jasne a tu bierze normalnie myśle w granicach przyzwoitości...moja calibra kiedys brała 4 razy wiecej a jeżdzila jak tralala |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:12
|
|
|
Teraz to zależy jak zużyte tuleje,jak nie mają owalizacji i mieszcza sie w normie to same pierścienie bym założył nowe i standartowo panewki na korbach,o ile na wale jest git.Inna opcja kupić w miare dobry i pewny dół i zrobić podmianke. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:16
|
|
|
Pytałem dzis na złomie maja taki sam silnik niby w dobrym stanie z możliwością odpalenia i sprawdzenia cisnienia, tylko chca 600 zł wiec nie wiem chyba wolalbym dac 600 w robote mojego przynajmniej bede wiedział ze jest odświezony a tamtem ciul wie ile pochodzi
ile moze kosztowac remont delikatny dołu? tak jak pisałeś jesli jest w miare oki, samochod ma przejechane 140 000 i to jest raczej pewne na 99% wiec moze by sie udało... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:17
|
|
|
przeyom napisał/a: | tylko chca 600 zł |
zapewne szukają jelenia albo jakiś inny silnik któremuś na czache spadł.
** Dodano: 12-04-2010, 22:18 **
oczywiście zakładam że chodzi o 1.4 / 1.6 a nie 1.8 i 2.0 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:23
|
|
|
przeyom, Zrób sobie test na zużyte pierścienie, czyli rozgrzej silnik zrób pomiar kompresji zapisz wyniki ponownie zrób pomiar tym razem biorąc strzykawkę i wstrzykując tak po 30ml oleju do każdego gara jeśli wrośnie tak o 1-2bary to znasz już odpowiedź. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:24
|
|
|
przeyom, i sprawdzaj kompresję jak Bóg przykazał :p czyli pedał w podłodze i rozgrzany silnik |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:25
|
|
|
przeyom napisał/a: | ile moze kosztowac remont delikatny dołu? |
delikatny jesli rozmawiamy o pierscieniach i panewkach na korbowody.poszperaj w necie i zobacz jakie są ceny+to co weżmie jakiś mechanizator. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:30
|
|
|
Niestety sam kompresji nie sprawdze niem czujnika itd, w srode bede na wymianie wachacza wiec pognebie mechanika zeby tak sprawdzil choć troche mi glupio go pouczac...zeby czasem nie urazic docenta |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:35
|
|
|
przeyom napisał/a: | A odnośnie mechanika to dzisiaj jeszcze z nim gadałem i tak sam on nie wie co jest grane |
On już sie sam uraził. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:59
|
|
|
Moim zdaniem to niepotrzebnie była robiona góra, jednak to chyba nasz błąd (forum) że nie zostałes odpowiednio doinformowany z czego mi przykro, jeśli nie brał Ci oleju to znaczy że prowadnice było wporządku, jeśli nie strzelał ogniem z gaźnika, to głowica była ok. Nie wiem kto to wymyślił aby do zmiany pierścieniw przednio-napędówkach rozbierać góre, obecnie juz się tak nie robi. Gdy samochód jest na kanale, wtedy odkręca się miske olejową i wyjmuje tłoki od dołu bez wyciągania silnika - obecni fachowcy (fachowcy a nie druciarze) tak robią. Jeśli głowica jest zrobiona to na 90% wina jest w pierścieniach ew. cylindrach lub tłokach które są podatne na ścieranie (szczególnie w fiatach). Zróbisz mały test? Przed porannym odpaleniem (gdy nigdy nie odpala), odkręć świece i wlej ok 50ml oleju silnikowego, odczekaj chwile i pokręć (kilka obrotów na rozruszniku lub ręcznie), wytrzyj olej który wyleci przez otwory po świecach, zakręć świece i spróbuj odpalić (jesli to gaźnik pulsuj delikatnie pedałem gazu). Powiedz czy zaskoczy a ja Ci doradze co najłatwiej i najtaniej zrobić.
Cytat: | Mechanik powiedzial ze sie nie opłaci a głowica powinna duzo mu pomóc dlatego nawet nie rozmawialiśmy o pierscieniach tym bardziej ze nie bierze oleju specjalnie dużo, dziwne troche...
Więc co teraz...pierscienie? i co jeszcze? |
Zmień mechanika albo niech on zmieni dilera. Po pierwsze to większość przypadków kiedy silnik bierze olej to zurzyte prowadnice zaworowe. Silnik nie ma kolosalnego przebiegu więc takie elementy jak panewki czy głowica nie powinny być w ogóle brane pod uwage! |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 22:17
|
|
|
oki zrobie tak jutro rano i napisza co i jak |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2010, 22:23
|
|
|
Nie dam sobie głowy uciąć czy w tipo będzie możliwośc wymiany pierścieni bez zdejmowania tej nieszczęsnej głowicy (asystowałem przy takiej operacji jednak było to przy baaardzo różnym silniku). Długo tak jeździsz? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-04-2010, 06:34
|
|
|
Larry075, nie chcę się wymądrzać,ale chyba tłoki nie wyjdą dołem.Po prostu nie zmieszczą się bo podparcie wału jest co cylinder a to skutecznie zmniejsza otwór przez który tłok na pewno nie przejdzie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 08:23
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Larry075, nie chcę się wymądrzać,ale chyba tłoki nie wyjdą dołem.Po prostu nie zmieszczą się bo podparcie wału jest co cylinder a to skutecznie zmniejsza otwór przez który tłok na pewno nie przejdzie. |
Wyjdą dołem - pod warunkiem , że zdemontuje się wał ...
Pytanie dodatkowe : nawet gdyby komuś się udało wyjąć tłoki dołem ( patrz wyżej ) - to jak je włoży z powrotem ? Czym zaciśnie pierścienie ? |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-04-2010, 12:53
|
|
|
Aby zdemontować wał trzeba go rozczepić od skrzyni a to juz wyjmowanie silnika i lepszym rozwiązaniem wyjęcie jej górą, a szkoda
ZielonyTBG, ten silnik był na trzech podparciach więc w T/T to sie nie sprawdzi, niestety.
Cytat: | Czym zaciśnie pierścienie ? |
O paskach, szczypcach nie słyszałeś? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 18:38
|
|
|
Larry075 napisał/a: | O paskach, szczypcach nie słyszałeś? |
Tak - słyszałem ! Ale widziałem też blok silnika od dołu ...
W związku z tym , że nie ma tam płaszczyzny , jak od góry ( tylko pół walca ) - zarówno paski , jak i szczypce są tam bezużyteczne ! |
|
|
|
|
|