Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-03-2010, 13:29   

rafal22bb napisał/a:
Kolejne zdjęcie przedstawia wygląd mojego silnika, jak widać jest cały pięknie zalany olejem, to że olej może się wylewać przez korek to wiem i podobno to norma, ale nie sądzę aby stamtąd aż tak zalało silnik, macie jakieś sugestie ?


uszczelka pod pokrywą zaworów. Kosz uszczelki nawet nie wiem czy 20 zł osiągnie a wymienić możesz sam.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2010, 12:54   

rafal22bb napisał/a:
Nie wiecie czy ta guma jakoś się nazywa ?

http://www.eter-mot.com/d...6019&pro=271788
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-03-2010, 14:39   

Cytat:
uszczelka pod pokrywą zaworów. Kosz uszczelki nawet nie wiem czy 20 zł osiągnie a wymienić możesz sam.


No i będziesz miał spokój na jakiś czas, po tym radził bym Ci umycie silnika jakimś dobrym preparatem (chwale sobie K2) a później zmyć wodą pod niskim ciśnieniem - nigdy nie myjką ciśnieniową. Jeśli to jest olej to przypuszczam że po popsikaniu i zmyciu zobaczysz czysty silnik. Niestety te uszczelki trzymają nieszczelnie, mniej więcej raz w tygodniu sprawdzam stan oleju i musze jakiś tam małe kropelki oleju z głowicy i obudowy wałka rozrządu wycierać i myśle że gdybym tego nie robił to po kilku miesiącach miał bym tak samo zaolejony silnik jak ty.

A kolego, tak się zapytam, gdy odpalisz silnik czasem nie burzy ci się płyn w zbiorniczku wyrównawczym? Nie ma oleju w płynie chłodzącym lub płynu chłodzącego w oleju (czy czasem nie ubywa)?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2010, 17:18   

Dziękuję za odpowiedz gumę już zamówiłem, a uszczelki poszukam u mnie w sklepie.
Co do oleju w płynie i na odwrót to nie zauważyłem takiego problemu.
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 20:32   

Witam
Mam silnik po częsciowym remoncie tzn góra jest zrobiona, nowe uszczelki, uszczelniacze, dotarte zawory, zplanowana głowica
niestety po pomiarze cisnienia na 2 pierwszych cylindrach jest po 10 a na 2 nastepnych po 8 czyli guzik dała naprawa i 1100 zł .... :(
Co jeszce musiałbym zrobić zeby wróciła kompresja, zaznaczam ze oleju nie bierze mi nie wiadomo jakie ilości, mam tylko problem z porannym zapalaniem, trzeba krecic do nieprzytomności...
Proszę o odp
  
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 20:43   

Jak miałeś zrzuconą głowe to trzeba było sprawdzic pierscienie,teraz bedziesz drugi raz musiał rozbierać.Pytanie w jakim celu robiłeś góre?Przegrzałeś i poszła uszczelka?
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 21:03   

Remont robił mi mechanik,tipolot juz wczesniej miał problemy z paleniem, ciśnienie było takie samo jak teraz, w miedzyczasie moje kobiecie w drodze pekł pasem klinowy i sie zagotował wiec wymieniając uszczelke pod głowica mechanik powiedzial ze zrobienie głowicy powinno pomóc z tym niskim ciśnieniem a tym samym z zapalaniem wiec stweirdziłem ze i tak głowice bedzie zdejmował to niech i to zrobi ale teraz jest tak samo jak wczesniej i nie wiem czego sie teraz czepic...
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:05   

przeyom, a dół? czemu nie sprawdziłeś pierścieni na cylindrach?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 21:08   

przeyom napisał/a:
Remont robił mi mechanik


spytaj się go co jest grane
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 21:08   

Mechanik powiedzial ze sie nie opłaci a głowica powinna duzo mu pomóc dlatego nawet nie rozmawialiśmy o pierscieniach tym bardziej ze nie bierze oleju specjalnie dużo, dziwne troche...
Więc co teraz...pierscienie? i co jeszcze?

A odnośnie mechanika to dzisiaj jeszcze z nim gadałem i tak sam on nie wie co jest grane, bo gdybym lał w niego olej to niby jasne a tu bierze normalnie myśle w granicach przyzwoitości...moja calibra kiedys brała 4 razy wiecej a jeżdzila jak tralala
  
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:12   

Teraz to zależy jak zużyte tuleje,jak nie mają owalizacji i mieszcza sie w normie to same pierścienie bym założył nowe i standartowo panewki na korbach,o ile na wale jest git.Inna opcja kupić w miare dobry i pewny dół i zrobić podmianke.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 21:16   

Pytałem dzis na złomie maja taki sam silnik niby w dobrym stanie z możliwością odpalenia i sprawdzenia cisnienia, tylko chca 600 zł wiec nie wiem chyba wolalbym dac 600 w robote mojego przynajmniej bede wiedział ze jest odświezony a tamtem ciul wie ile pochodzi
ile moze kosztowac remont delikatny dołu? tak jak pisałeś jesli jest w miare oki, samochod ma przejechane 140 000 i to jest raczej pewne na 99% wiec moze by sie udało...
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 21:17   

przeyom napisał/a:
tylko chca 600 zł


zapewne szukają jelenia albo jakiś inny silnik któremuś na czache spadł.

** Dodano: 12-04-2010, 22:18 **
oczywiście zakładam że chodzi o 1.4 / 1.6 a nie 1.8 i 2.0
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:23   

przeyom, Zrób sobie test na zużyte pierścienie, czyli rozgrzej silnik zrób pomiar kompresji zapisz wyniki ponownie zrób pomiar tym razem biorąc strzykawkę i wstrzykując tak po 30ml oleju do każdego gara jeśli wrośnie tak o 1-2bary to znasz już odpowiedź.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 21:24   

przeyom, i sprawdzaj kompresję jak Bóg przykazał :p czyli pedał w podłodze i rozgrzany silnik
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:25   

przeyom napisał/a:
ile moze kosztowac remont delikatny dołu?


delikatny jesli rozmawiamy o pierscieniach i panewkach na korbowody.poszperaj w necie i zobacz jakie są ceny+to co weżmie jakiś mechanizator.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 21:30   

Niestety sam kompresji nie sprawdze niem czujnika itd, w srode bede na wymianie wachacza wiec pognebie mechanika zeby tak sprawdzil choć troche mi glupio go pouczac...zeby czasem nie urazic docenta
  
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:35   

przeyom napisał/a:
A odnośnie mechanika to dzisiaj jeszcze z nim gadałem i tak sam on nie wie co jest grane


On już sie sam uraził.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2010, 21:59   

Moim zdaniem to niepotrzebnie była robiona góra, jednak to chyba nasz błąd (forum) że nie zostałes odpowiednio doinformowany z czego mi przykro, jeśli nie brał Ci oleju to znaczy że prowadnice było wporządku, jeśli nie strzelał ogniem z gaźnika, to głowica była ok. Nie wiem kto to wymyślił aby do zmiany pierścieniw przednio-napędówkach rozbierać góre, obecnie juz się tak nie robi. Gdy samochód jest na kanale, wtedy odkręca się miske olejową i wyjmuje tłoki od dołu bez wyciągania silnika - obecni fachowcy (fachowcy a nie druciarze) tak robią. Jeśli głowica jest zrobiona to na 90% wina jest w pierścieniach ew. cylindrach lub tłokach które są podatne na ścieranie (szczególnie w fiatach). Zróbisz mały test? Przed porannym odpaleniem (gdy nigdy nie odpala), odkręć świece i wlej ok 50ml oleju silnikowego, odczekaj chwile i pokręć (kilka obrotów na rozruszniku lub ręcznie), wytrzyj olej który wyleci przez otwory po świecach, zakręć świece i spróbuj odpalić (jesli to gaźnik pulsuj delikatnie pedałem gazu). Powiedz czy zaskoczy a ja Ci doradze co najłatwiej i najtaniej zrobić.

Cytat:
Mechanik powiedzial ze sie nie opłaci a głowica powinna duzo mu pomóc dlatego nawet nie rozmawialiśmy o pierscieniach tym bardziej ze nie bierze oleju specjalnie dużo, dziwne troche...
Więc co teraz...pierscienie? i co jeszcze?


Zmień mechanika albo niech on zmieni dilera. Po pierwsze to większość przypadków kiedy silnik bierze olej to zurzyte prowadnice zaworowe. Silnik nie ma kolosalnego przebiegu więc takie elementy jak panewki czy głowica nie powinny być w ogóle brane pod uwage!
  
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 22:17   

oki zrobie tak jutro rano i napisza co i jak
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2010, 22:23   

Nie dam sobie głowy uciąć czy w tipo będzie możliwośc wymiany pierścieni bez zdejmowania tej nieszczęsnej głowicy (asystowałem przy takiej operacji jednak było to przy baaardzo różnym silniku). Długo tak jeździsz?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-04-2010, 06:34   

Larry075, nie chcę się wymądrzać,ale chyba tłoki nie wyjdą dołem.Po prostu nie zmieszczą się bo podparcie wału jest co cylinder a to skutecznie zmniejsza otwór przez który tłok na pewno nie przejdzie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2010, 08:23   

ZielonyTBG napisał/a:
Larry075, nie chcę się wymądrzać,ale chyba tłoki nie wyjdą dołem.Po prostu nie zmieszczą się bo podparcie wału jest co cylinder a to skutecznie zmniejsza otwór przez który tłok na pewno nie przejdzie.

Wyjdą dołem - pod warunkiem , że zdemontuje się wał ... :(
Pytanie dodatkowe : nawet gdyby komuś się udało wyjąć tłoki dołem ( patrz wyżej ) - to jak je włoży z powrotem ? Czym zaciśnie pierścienie ?
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-04-2010, 12:53   

Aby zdemontować wał trzeba go rozczepić od skrzyni a to juz wyjmowanie silnika i lepszym rozwiązaniem wyjęcie jej górą, a szkoda

ZielonyTBG, ten silnik był na trzech podparciach więc w T/T to sie nie sprawdzi, niestety.

Cytat:
Czym zaciśnie pierścienie ?

O paskach, szczypcach nie słyszałeś?
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2010, 18:38   

Larry075 napisał/a:
O paskach, szczypcach nie słyszałeś?

Tak - słyszałem ! Ale widziałem też blok silnika od dołu ...
W związku z tym , że nie ma tam płaszczyzny , jak od góry ( tylko pół walca ) - zarówno paski , jak i szczypce są tam bezużyteczne !
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load