Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 00:54 Rozrząd
|
|
|
Witam chciałem zapytać jak zachowuje się silnik kiedy ma już rozrzad do wymiany???
Coś piszczy szarpie? czy co może silnik nie ma mocy nie mam pojęcia.
z góry dziękujęza pomoc
Tempra92r 1.6 |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 06:38
|
|
|
Pzry napędzie rozrządu paskiem objawów praktycznie brak...dowiesz sie jak sie zerwie...generalnie co 80 tys pasek należy wymienić (razem z napinaczem)-tak mówi instrukcja..mechanicy zalecają częstszą wymiane tak coś koło 60 tys. km..generalnie jeśli kupiłeś samochód od kogos obcego to lepiej profilaktycznie zmienic pasek i dopiero sobie liczyc kilometry...to tańsze niż remont głowicy...
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 08:55
|
|
|
I jak nie masz wprawy w wymieanie pasków to możesz oddać do mechanika. W downloadzie leży instrukcja mała jak wymienić pasek w 1.4/1.6.
Ale należy to ostrożnie robić, żeby Ci się wałek rozrządu nie przesunął. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-03-2007, 14:13
|
|
|
Jeśli obudowa rozrządu zaczyna się pocić to czas najwyższy na wymianę... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 09:23
|
|
|
jak załapiesz wprawe to to czy rozrząd jest do zmiany czy nie będziesz słyszał tak jak klekotanie zaworków które są do regulacji. To się bardziej nazywa zboczenie i natręctwo bo ostatnio co znajomego spotykam to mnie mięsem obrzucają żebym się zamknął bo kasy na wymianke nie maja . Zurzyty rozrząd poprostu huczy. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 17:48
|
|
|
ale jak huczy???np. przy większych prędkościach powyżej 100km/h?
Chciałem jeszcze zapytać co jest potrzebne do wymiany rozrządu chodzi mi o częsci do wymiany całego rozrządu. |
|
|
|
|
oli
Wiek: 58 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 14 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:51
|
|
|
Ponieważ w w sprzedaży są nie oryginalne części to zalecam wymianę częściej co 50 000km koszty małe a można uratować silnik. Do wymiany,pasek i rolka napinacza. Należy również zwrócić uwagę na uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu ponieważ nieszczelności powodują chlapanie olejem na pasek co z kolei powoduje skróceniem jego żywotności. Pozdrówka!!!! |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 23:06
|
|
|
Sphinx , przy tej prędkości to huczy pęd powietrza :dance: . przy zwiększaniu obrotów na luzie , przy odpalaniu na luzie na wolnych obrotach , niewiem jeszcze jak to opisac bo jakbys stał obok mnie przy autku gdzie pada rozrząd to bym inaczej wytłumaczył a tak to napisac nie jestem w stanie |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 23:52
|
|
|
No a ja mam takie pytanko Właśnie jak odpalam to czasem mi coś piszczy przy małych obrotach nieraz długo nieraz króto . Ostatnio po zimie przestało piszczeć , ale czasem zdarza mu się np. po ostrej jeżdzie piszczeć przez chwile a nieraz musze przejechać nawet sporo żeby przestał piszczeć bo jak było zimno to na małych obrotach piszczał tak że musiałem podgłośnić radio żeby tego niesłyszeć no i niewiem czy mam zrobić ten cały rozrząd |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 08:26
|
|
|
KRT napisał/a: | No a ja mam takie pytanko Właśnie jak odpalam to czasem mi coś piszczy przy małych obrotach nieraz długo nieraz króto . Ostatnio po zimie przestało piszczeć , ale czasem zdarza mu się np. po ostrej jeżdzie piszczeć przez chwile a nieraz musze przejechać nawet sporo żeby przestał piszczeć bo jak było zimno to na małych obrotach piszczał tak że musiałem podgłośnić radio żeby tego niesłyszeć no i niewiem czy mam zrobić ten cały rozrząd |
Jak ci coś piszczy - to na pewno nie jest rozrząd ! Masz za luźny któryś z pasków klinowych . |
|
|
|
|
oli
Wiek: 58 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 14 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 08:43
|
|
|
Jak będzie piszczeć to polej paski klinowe wodą,jak przestanie to będziesz wiedział. |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 10:02
|
|
|
hmmm...pasek zębaty rozrządu najlepiej wymienic bezwzglednie po wskazanym czasie. Tego praktycznie nie slychac kiedy jest do wymiany dopoki szlag go nie trafi. Moza ewentualnie sprawdzic go wizualnie. tzn. zdjac obudowe i zobaczyc go czy gdzies juz nie jest z lekka sparciały. Jesli nie ma napinaczy to mozna go chwycic w dwa palce i probowac przekrecic wzdłuż jego osi. Jesli przekreci sie o wiecej niz 90 sto. to znaczy ze juz sporo wyciągniety i jest do wymiany. Jesli pewny nie jestes kiedy byl wymieniany - wymien bezwzglednie. Jesli masz dokumentacje serwisową (książke) fa-ry VAT (chociaż tą to mozna podrobić) i na tej podstawie masz pewnosc ze rozrząd byl robiony to spij spokojnie. Rozrząd nie huczy. Po to paski zastosowano zeby byl cichy. A jesli chuczy to prawdopodobnie do dupy są takze rolki. Jesli pasek zębaty napedza takze pompe wody(nie wiem jak w T/T jest to rozwiązane) to tą tez nalezaloby zmienic. ( w subaru zmienia sie co drugą wymiane paska). Zalozyc nowy pasek,nowe rolki,napinacze (jesli są) ,pompe wody(jesli jest napedzana od paska zębatwgo),wyregulować zawory i wio.
I dzien mija na robocie.
Co do piszczenia i paskow klinowych...
Pasek klinowy piszczy specyficznie - po dodaniu gazy wydaje przeraźliwy dzwięk. Jesli slychac go caly czas a nie po dodaniu gazu (taki cichszy popiskujący dzwięk) to sprawdz łozyska w alternatorze. Jesli świszczy - to faktycznie moze byc tak ze pasek na rolce wydaje taki dzwięk, jak lekko skroplisz go chociazby wodą i przestanie to masz juz przyczynę. Jesli lozyska,pasek klinowy są ok to moze faktycznie świszczy Ci rolka od rozrządu. To tez sie zdarzalo. Metoda eliminacji dojdziesz wszystkiego. Nie ma tego duzo.
Good Luck |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-04-2007, 01:16 czytaj uważnie Moley
|
|
|
jestem sqnix a nie Sphinks czutaj uważnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
** Dodano: 23-04-2007, 01:24 **
a tak wogóle to ile mniej więcej kosztuje wymiana rozrządu???
Fiat Tempra 1.6 92r gaźnik
** Dodano: 23-04-2007, 01:36 **
ile kosztuje wymiana rozrządu??? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|