|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 12:53
|
|
|
Dokladnie tak zrobiłem ,znaki zgrałem dobrze najpierw ustawiłem tak jak bylo na wsunięty plastiku potm popuściłem napinacz zdjołem pasek wysunołem ten plastik i cofnołem koło wałka rozrządu o 4ząbki tak aby się zgadzalo z tym cypelkiem na tym wysuniętym plastiku,założyłem pasek napiołem napinacz obróciłem wałem 2 razy, było ok ale autko nie zapaliło dlaczego |
|
|
|
|
1dawidb
Wiek: 44 Dołączył: 28 Kwi 2007 Posty: 35 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 13:40
|
|
|
Różne mogą być przyczyny. Radziłbym ponownie ustawić rozrząd moze coś nie tak poszło. Gdyż miałem taki przypadek u siebie w warsztacie, niby pasek dobrze załozone a okazło się że jednak nie! Tak więc jeszcze raz rozebraliśmy rozrząd, ustawiliśmy, złożyliśmy sprawdziliśmy czujnik położenia wału i po tych zabiegach autko odpaliło. może również jeszcze raz powinieneś pobawić się z rozrządem. Pozdrawiam |
_________________ http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce |
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 16:57
|
|
|
Niestety na wysuniętym nie pali,ustawiłem na wsuniętym na maksa i silniczek łapie na rys i tak muszę zostawić ,może u mnie jest koło zębate z innego modelu i znaki są innaczej |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 17:06
|
|
|
Cytat: | Kolego romano ustawiłem wałek rozrządu tak jak pisałeś na wysuniętym i silniczek nie odpalił,więc wróciłem o dwa ząbki silnik odpalił ale jest mułowaty i słaby,co proponujesz silnik 1.6 na jednopunktowym wtrysku .
|
Wydaje mi się, że masz coś namieszane bo u mnie sytuacja była wprost odwrotna, jak przez pomyłkę został ustawiony przy wsuniętym plastiku to nie odpalił.
Proponuję ustawić w następujący sposób:
Kręcisz kołem pasowym wału korbowego, tak żeby cecha na kole zamachowym była na równo z wartością 0 w okienku do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu(te okienko na górze skrzyni) co powinno odpowiadać zgraniu się znaków na kole i obudowie, ale tak można precyzyjniej ustawić, następnie ustawiasz koło rozrządu na wysuniętym plastiku, kontrolnie możesz sprawdzić w jakiej pozycji znajduje się palec rozdzielacza zapłonu, z tego co pamiętam powinien znajdować się w położeniu odpowiadającym zapłonowi 4 cylindra czyli patrząc na styki w aparacie zapłonowym prawy dół i powinno wszytko grać.
Jeżeli to nie może to musisz doświadczalnie ustawić rozrząd, może cofnij tylko o jeden ząbek i zobacz jak będzie chodził |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
kubuś
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 19 Skąd: Prostki
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 18:44
|
|
|
Witam wszystkich. Romano ma rację-tak najszybciej i najpewniej to wszystko ustawisz. Ja co prawda mam 1.4 ale u mnie też na wysuniętym plastiku się ustawia. Dla wszystkiego spawdż może jeszcze czy masz właściwy pasek rozrządu-wiesz jacy teraz specjaliści w sklepach pracują ;+) |
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 13:48
|
|
|
Witam.
Niestety na wysuniętym plastiku nie pali za to na wsuniętym na maksa łapie na rys i ma teraz nawet dobrego kopa ,więc tak musi zostać a te nierówne obroty to pewno są od czegoś innego. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 23:57
|
|
|
trochę się pobawię w archeologa ale jak najbardziej w tym temacie, który pozostał wg mnie niedokończony.
Dzisiaj w swoim tipku zmieniłem pasek, wszystko ustawiłem cacy zgodnie z książką na znaki na kołach - na WYSUNIĘTYM plastiku i .... autko nie zapaliło.... po tym co przeczytałem mam zamiar jutro przestawić rozrząd na wsuniętym plastiku i zobaczymy.. może jednak w 1.4 to się ustawia na wsuniętym ??
dam znać |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-10-2010, 00:48
|
|
|
Mosior napisał/a: | może jednak w 1.4 to się ustawia na wsuniętym ? |
tak samo jak się przyjęło czyli na wysuniętym. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 09:59
|
|
|
rozbierałem i składałem wszystko wczoraj 3 razy. Rozrząd ustawiony jak zegarek. Dochodzę do wniosku, że u mnie chyba jest ten sam przypadek co u kolegi Daniel221.
Może kolor plastiku na kole rozrządu coś mówił ? na fotkach powyżej jest biały a u mnie różowy.
Jak za pierwszym razem założyłem pasek bez ruszania kół to od razu zapalił ale po weryfikacji zauważyłem, że gdy na wysuniętym plastiku pokrywa się znak na kole wałka rozrządu to koło wału korbowego jest kilka ząbków przed znakiem na bloku.
Myślę sobie niezłe jaja, zrobilem 70tys na przestawionym rozrządzie ..no nic poprawię jak w książce..poprawiłem i zapanowała cisza hehehe. Jak tak analizuję to co wczoraj zrobiłem to wyglada na to, że miałem jednak rozrząd ustawiony na wsunięty plastik a przestawiłem na wysunięty i auto zdechło.
Muszę to przestawić na wsunięty i zobaczę co na to tipek... w sumie 15 minut eksperymentu.
Swoją drogą to nawiązując do powyższego placec rozdzielacza ma być na kopułce naprzeciw cylindra 1 gdy wał korbowy jest w GMP1 - tak piszą w książce. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:40
|
|
|
Mosior, ja prosze ci o pisanie w jednym temacie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:45
|
|
|
oczywiście - kontynuuję w założonym przeze mnie.
W tym była tylko dygresja bo jeden element pasował to tego co mi chodzi po głowie |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:48
|
|
|
Mosior, ok |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|