rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 16:26 rozrząd
|
|
|
Witam.
Mam takie pytanko ,czy ktoś wymieniał uszczelniacz wałka rozrządu,jeżeli tak to prszę o porade co i jak i na co zwrócić szczególną uwagę.Za info wielkie dzięki.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-04-2007, 18:42
|
|
|
Witam.Wymieniałem uszczelnienie wałka rozrządu jakieś pół roku temu,bo miałem mokrą obudowę paska.
Trzeba zdjąć pokrywę zaworów oraz obudowę paska rozrządu.
Po zdjęciu obudowy trzeba zdjąć koło na wałku rozrządu i drugą część obudowy paska.
Aby odkręcić śrubę od koła na wałku włożyłem kawałek pręta aluminiowego między wałek a jego obudowę przez co go zablokowałem.
Gdy na wierzchu był już uszczelniacz,wbiłem w niego śrubokręt,popchałem trzonek do góry i ruszając na boki i pukając młotkiem,powoli wysunąłem go z obudowy.
Niestety ale gdy uszczelniacz wyskoczył,zgromadzony za nim olej wylał się prosto na ściągnięty częściowo pasek rozrządu i na dolne koła,przez co musiałem demontować cały dół (koło pasowe i koło zębate od paska) przez co zeszło mi trochę dłużej,więc proponuje podłożyć jakąś szmatę.
Po wyjęciu starego uszczelniacza wbijamy nowy i składamy w odwrotnej kolejności,zwracając szczególną uwagę na poprawne ustawienie rozrządu.
A po wszystkim
Sorki za słabe fotki(telefon) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 20:01
|
|
|
Wielkie dzięki
** Dodano: 22-04-2007, 19:18 **
Witam.
Mam pytanie do kolegi Zielony TBG,jak zablokowałeś wał korbowy aby odkręcić tą nakrętke
koła paska klinowego |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-04-2007, 07:44
|
|
|
Daniel221 napisał/a: | Witam.
Mam pytanie do kolegi Zielony TBG,jak zablokowałeś wał korbowy aby odkręcić tą nakrętke
koła paska klinowego |
Szczerze mówiąc to odkręciłem tą śrubę przecinakiem i młotkiem,ponieważ nie miałem klucza o takim rozmiarze.Dwa MOCNE uderzenia i po sprawie.
Możesz spróbować zablokować wał od strony skrzyni biegów.Na jej kołnierzu jest prostokątny otwór do sprawdzania zapłonu,więc można coś włożyć i zablokować wał. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-04-2007, 21:09
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Możesz spróbować zablokować wał od strony skrzyni biegów.Na jej kołnierzu jest prostokątny otwór do sprawdzania zapłonu,więc można coś włożyć i zablokować wał. |
Można też zrobić to przy pomocy drugiej osoby... Jeden siedzi w aucie i na biegu mocno naciska na hamulec a drugi odkręca nakrętkę. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2007, 07:41
|
|
|
Właśnie w taki sposób odkręcałem koło pasowe w renault5TD. Minus taki, że kolega miał mocne nogi i trzasnęły mi przewody hamulcowe...tym niemniej cały zabieg jak najbardziej wykonalny. Dzień wcześniej możesz też spryskać śrubę koła pasowego jakimś specyfikiem do śrub co by łatwiej zeszła. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-04-2007, 05:49
|
|
|
To sie chłopie ciesz że na postoju trzasneły a nie przy awaryjnym hamowaniu.... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2007, 13:42
|
|
|
Witam,po zdjęciu paska z koła zębatego wałka rozrządu wyczuwam na tym kole luz jakieś 3 mm pokrywa zaworów jest odkręcona i gdy ruszam tym kołem to wałek jest niruchomy ,czy taki luz musi być |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-04-2007, 16:54
|
|
|
Między kołem zębatym paska rozrządu a wałkiem rozrządu NIE może być żadnego luzu.
Niby 3 mm ale co te 3 mm luzu robi przy 3000rpm.A czy śruba na wałku jest dokręcona i czy jest podkładka pod śrubą
Musisz to rozebrać i wybadać co jest nie tak,no i pozbyć się tego luzu,bo po dłuższej jeździe może obciąć klina i wtedy będą problemy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 15:55
|
|
|
Kol. Zielony TBG czy ta śruba ma jakieś zablokowanie ,bo niechcę jej urwać a siedzi tak mocno ,że normalnie kluczem niemogę jej odkręcić możesz coś na to poradzić
chodzi o tą na kole zębatym wałka rozrządu. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-04-2007, 20:10
|
|
|
Z tego co pamiętam to jest po prostu mocno przykręcona i tyle.Jest to utwardzana śruba więc nie powinna się urwać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 19:06
|
|
|
Nigdy jej nie odkręcałem-może warto było by podpytać jakiegoś mechaniora czy przypadkiem to nie lewy gwint |
_________________ Audi |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2007, 22:26
|
|
|
normalny jest |
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2007, 14:59
|
|
|
Witam.
Wielkie dzięki kolego Zielony TBG,zrobilem wszystko tak jak opisałeś i mam to załatwione,jest tyko jedno małe ale,po całej tej wymianie po odpaleniu autka silnik pracuje normalnie ,tylko coś tak jakby trzeszczało i myślę ,że to chyba pompa wody,co o tym sądzisz
Jeszcze jedno bo bym zapomniał luz skasowany kułeczko bez luzu. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2007, 19:30
|
|
|
Daniel221 napisał/a: | Witam.Wielkie dzięki kolego Zielony TBG, |
Cieszę się że pomogłem,ale pewnie sam byś też to zrobił.
Daniel221 napisał/a: | jest tyko jedno małe ale,po całej tej wymianie po odpaleniu autka silnik pracuje normalnie ,tylko coś tak jakby trzeszczało |
Też miałem taki objaw i niewiedząc co to za dźwięk pojechałem do znajomego mechanika który od razu stwierdził że zbyt mocno napiąłem pasek rozrządu.Ściągnąłem szybko osłonę i znajomy popuścił go troszkę,posprawdzał,zakręciłem osłonę i po odpaleniu już było git. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2007, 19:53
|
|
|
Kolego Zielony TBG bez twoich wskazówek raczej niewziołbym się za to sam tak ,że bardzo mi pomogłeś jeszcz raz dzięki,a co do tego paska to w poniedziałek troszkę go popuszczę i myślę ,że to pomoże |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2007, 11:05
|
|
|
Tylko musisz uważać bo jak zbytnio popuścisz to może pasek przeskoczyć. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 16:57
|
|
|
Witam.
Mam jeszcze pytanie,a mianowicie o znaki na kołach rozrządu jak one mają byc dokładnie,czy ten znak na wałku rozrządu ma się pkrywać z tym cypelkiem na plastikowej obudowie w polożeniu wysuniętym czy schowanym i co z tym na kole pasowym wału korbowego.Bo jak juz pisałem to po wymianie silnik prcuje tak jak przed wymiana,tylko niewiem czy gość jak wymieniał rozrząd dwa lata temu czegoś nie pokręcił bo wcześniej to pracował równiutko a po tej wymianie z przed dwóch lat pracuje nierówno i teraz jest tak samo.Pozdrawiam i proszę o odpowiedz. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 17:30
|
|
|
W Temprze nie robiłem bo zawsze udało mi się pasek przełożyć bez ruszania kołami, ale w Uno znak były na samym dole na zębatce od wałua, a na bloku silnika taki "pasek" wskazujący. Na kole od wałka rozrzadu był namalowany trójkącik, a na obudowie komory zaworów również był namalowany taki sam trójkącik.
Znaki te muszą się zgadzać.
U mnie przeskoczenie paska o 1 ząbek do przodu skutkowało lekkim zmuleniem auta, mniejszą chęćia wkręcania się na obroty i zmianą odgłosów parcy silnika. Co do obrótów jakoś specjalnie nie odczułem zmian, jedynie co przeszkadzało to to "zmulenie".
** Dodano: 06-05-2007, 18:33 **
Zielony, ile dałeś za uszczelniacz? Bo mi też leci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 18:23
|
|
|
Daniel221 napisał/a: | Mam jeszcze pytanie,a mianowicie o znaki na kołach rozrządu jak one mają byc dokładnie,czy ten znak na wałku rozrządu ma się pkrywać z tym cypelkiem na plastikowej obudowie w polożeniu wysuniętym czy schowanym i co z tym na kole pasowym wału korbowego |
Znak na kole rozrządu ma się pokrywać ze znakiem na tym plastikowym elemencie w pozycji wysuniętej. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 19:11
|
|
|
tak myślałem a ja mam ustawione w pozycji wsuniętej i silnik pracuje ,jutro rano muszę jechac tym autkiem do pracy i niewiem czy czegos nie uszkodzę.
Na tym ustawieniu jeżdżę od dwóch dni. |
|
|
|
|
1dawidb
Wiek: 44 Dołączył: 28 Kwi 2007 Posty: 35 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 19:14
|
|
|
jeśli silnik pracuje to za bardzo nie musisz sie obawiać gdyż zawory sie nie blokują i tu właśnie powinieneś sie cieszyć |
_________________ http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce |
|
|
|
|
Daniel221
Dołączył: 14 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2007, 19:27
|
|
|
Czyli ta nierówna praca to napewno od tego złego ustawienia i jak dotykam obudowy filtra powietrza to czasami wyczówam takie drgania,a odnośnie tego co pisałem jak dwa lata temu wymienił mi gośc ten rozrząd to na początku autko niemogło wejść na obroty powyżej 2600 ale po chwili coś stuknęło i zasuwał już normalnie i tak jezdziłem do dnia dzisiejszego,a różnica jest paru ząbków na rozrządzie to jak to jest
** Dodano: 07-05-2007, 13:45 **
Witam,pytanie do kolegi Zielony TBG,to trzeszczenie o którym pisałem dochodzi z wałka rozrządu tam gdzie wymieniłem uszczelniacz,czy jest możliwe,że łożysko jest siadnięte
** Dodano: 07-05-2007, 18:57 **
Kolego romano ustawiłem wałek rozrządu tak jak pisałeś na wysuniętym i silniczek nie odpalił,więc wróciłem o dwa ząbki silnik odpalił ale jest mułowaty i słaby,co proponujesz silnik 1.6 na jednopunktowym wtrysku . |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-05-2007, 19:56
|
|
|
Raczej nie powinno.A czy próbowałeś poluzować troszkę pasek czy nie
A co do znaku na wysuwającym się kawałku plastiku to ja mam tak ustawione u siebie i śmiga.Wysuwasz go do góry i zgrywasz z wałem korbowy po czym lekko dociągasz napinacz i obracasz parę razy i ponownie sprawdzasz ustawienie na znakach i dokręcasz napinacz jak trzeba. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 07:29
|
|
|
oczywiscie na wysunietym plastiku powinno sie ustawic rozrząd...ZielonyTBG, masz rację |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
|