Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrząd
Autor Wiadomość
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2007, 16:26   rozrząd

Witam.
Mam takie pytanko ,czy ktoś wymieniał uszczelniacz wałka rozrządu,jeżeli tak to prszę o porade co i jak i na co zwrócić szczególną uwagę.Za info wielkie dzięki.
Pozdrawiam
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-04-2007, 18:42   

Witam.Wymieniałem uszczelnienie wałka rozrządu jakieś pół roku temu,bo miałem mokrą obudowę paska.



Trzeba zdjąć pokrywę zaworów oraz obudowę paska rozrządu.



Po zdjęciu obudowy trzeba zdjąć koło na wałku rozrządu i drugą część obudowy paska.



Aby odkręcić śrubę od koła na wałku włożyłem kawałek pręta aluminiowego między wałek a jego obudowę przez co go zablokowałem.



Gdy na wierzchu był już uszczelniacz,wbiłem w niego śrubokręt,popchałem trzonek do góry i ruszając na boki i pukając młotkiem,powoli wysunąłem go z obudowy.
Niestety ale gdy uszczelniacz wyskoczył,zgromadzony za nim olej wylał się prosto na ściągnięty częściowo pasek rozrządu i na dolne koła,przez co musiałem demontować cały dół (koło pasowe i koło zębate od paska) przez co zeszło mi trochę dłużej,więc proponuje podłożyć jakąś szmatę.
Po wyjęciu starego uszczelniacza wbijamy nowy i składamy w odwrotnej kolejności,zwracając szczególną uwagę na poprawne ustawienie rozrządu.
A po wszystkim :piwko: :piwko: :piwko:

Sorki za słabe fotki(telefon)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2007, 20:01   

Wielkie dzięki :lol:

** Dodano: 22-04-2007, 19:18 **
Witam.
Mam pytanie do kolegi Zielony TBG,jak zablokowałeś wał korbowy aby odkręcić tą nakrętke
koła paska klinowego :?: :sciana:
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-04-2007, 07:44   

Daniel221 napisał/a:
Witam.
Mam pytanie do kolegi Zielony TBG,jak zablokowałeś wał korbowy aby odkręcić tą nakrętke
koła paska klinowego :?: :sciana:


Szczerze mówiąc to odkręciłem tą śrubę przecinakiem i młotkiem,ponieważ nie miałem klucza o takim rozmiarze.Dwa MOCNE uderzenia i po sprawie.
Możesz spróbować zablokować wał od strony skrzyni biegów.Na jej kołnierzu jest prostokątny otwór do sprawdzania zapłonu,więc można coś włożyć i zablokować wał.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-04-2007, 21:09   

ZielonyTBG napisał/a:
Możesz spróbować zablokować wał od strony skrzyni biegów.Na jej kołnierzu jest prostokątny otwór do sprawdzania zapłonu,więc można coś włożyć i zablokować wał.

Można też zrobić to przy pomocy drugiej osoby... Jeden siedzi w aucie i na biegu mocno naciska na hamulec a drugi odkręca nakrętkę.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2007, 07:41   

Właśnie w taki sposób odkręcałem koło pasowe w renault5TD. Minus taki, że kolega miał mocne nogi i trzasnęły mi przewody hamulcowe...tym niemniej cały zabieg jak najbardziej wykonalny. Dzień wcześniej możesz też spryskać śrubę koła pasowego jakimś specyfikiem do śrub co by łatwiej zeszła.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-04-2007, 05:49   

To sie chłopie ciesz że na postoju trzasneły a nie przy awaryjnym hamowaniu.... :)
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2007, 13:42   

Witam,po zdjęciu paska z koła zębatego wałka rozrządu wyczuwam na tym kole luz jakieś 3 mm pokrywa zaworów jest odkręcona i gdy ruszam tym kołem to wałek jest niruchomy ,czy taki luz musi być :?:
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2007, 16:54   

Między kołem zębatym paska rozrządu a wałkiem rozrządu NIE może być żadnego luzu.
Niby 3 mm ale co te 3 mm luzu robi przy 3000rpm.A czy śruba na wałku jest dokręcona i czy jest podkładka pod śrubą :?:
Musisz to rozebrać i wybadać co jest nie tak,no i pozbyć się tego luzu,bo po dłuższej jeździe może obciąć klina i wtedy będą problemy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2007, 15:55   

Kol. Zielony TBG czy ta śruba ma jakieś zablokowanie ,bo niechcę jej urwać a siedzi tak mocno ,że normalnie kluczem niemogę jej odkręcić możesz coś na to poradzić :roll:
chodzi o tą na kole zębatym wałka rozrządu.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-04-2007, 20:10   

Z tego co pamiętam to jest po prostu mocno przykręcona i tyle.Jest to utwardzana śruba więc nie powinna się urwać.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-04-2007, 19:06   

Nigdy jej nie odkręcałem-może warto było by podpytać jakiegoś mechaniora czy przypadkiem to nie lewy gwint :roll:
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2007, 22:26   

normalny jest
  
 
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 14:59   

Witam.
Wielkie dzięki kolego Zielony TBG,zrobilem wszystko tak jak opisałeś i mam to załatwione,jest tyko jedno małe ale,po całej tej wymianie po odpaleniu autka silnik pracuje normalnie ,tylko coś tak jakby trzeszczało i myślę ,że to chyba pompa wody,co o tym sądzisz :?:
Jeszcze jedno bo bym zapomniał luz skasowany kułeczko bez luzu. :lol:
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2007, 19:30   

Daniel221 napisał/a:
Witam.Wielkie dzięki kolego Zielony TBG,


Cieszę się że pomogłem,ale pewnie sam byś też to zrobił. =D>

Daniel221 napisał/a:
jest tyko jedno małe ale,po całej tej wymianie po odpaleniu autka silnik pracuje normalnie ,tylko coś tak jakby trzeszczało


Też miałem taki objaw i niewiedząc co to za dźwięk pojechałem do znajomego mechanika który od razu stwierdził że zbyt mocno napiąłem pasek rozrządu.Ściągnąłem szybko osłonę i znajomy popuścił go troszkę,posprawdzał,zakręciłem osłonę i po odpaleniu już było git. :piwko:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 19:53   

Kolego Zielony TBG bez twoich wskazówek raczej niewziołbym się za to sam tak ,że bardzo mi pomogłeś jeszcz raz dzięki,a co do tego paska to w poniedziałek troszkę go popuszczę i myślę ,że to pomoże :piwko:
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-05-2007, 11:05   

Tylko musisz uważać bo jak zbytnio popuścisz to może pasek przeskoczyć.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2007, 16:57   

Witam.
Mam jeszcze pytanie,a mianowicie o znaki na kołach rozrządu jak one mają byc dokładnie,czy ten znak na wałku rozrządu ma się pkrywać z tym cypelkiem na plastikowej obudowie w polożeniu wysuniętym czy schowanym i co z tym na kole pasowym wału korbowego.Bo jak juz pisałem to po wymianie silnik prcuje tak jak przed wymiana,tylko niewiem czy gość jak wymieniał rozrząd dwa lata temu czegoś nie pokręcił bo wcześniej to pracował równiutko a po tej wymianie z przed dwóch lat pracuje nierówno i teraz jest tak samo.Pozdrawiam i proszę o odpowiedz.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-05-2007, 17:30   

W Temprze nie robiłem bo zawsze udało mi się pasek przełożyć bez ruszania kołami, ale w Uno znak były na samym dole na zębatce od wałua, a na bloku silnika taki "pasek" wskazujący. Na kole od wałka rozrzadu był namalowany trójkącik, a na obudowie komory zaworów również był namalowany taki sam trójkącik.
Znaki te muszą się zgadzać.

U mnie przeskoczenie paska o 1 ząbek do przodu skutkowało lekkim zmuleniem auta, mniejszą chęćia wkręcania się na obroty i zmianą odgłosów parcy silnika. Co do obrótów jakoś specjalnie nie odczułem zmian, jedynie co przeszkadzało to to "zmulenie".

** Dodano: 06-05-2007, 18:33 **
Zielony, ile dałeś za uszczelniacz? Bo mi też leci.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2007, 18:23   

Daniel221 napisał/a:
Mam jeszcze pytanie,a mianowicie o znaki na kołach rozrządu jak one mają byc dokładnie,czy ten znak na wałku rozrządu ma się pkrywać z tym cypelkiem na plastikowej obudowie w polożeniu wysuniętym czy schowanym i co z tym na kole pasowym wału korbowego

Znak na kole rozrządu ma się pokrywać ze znakiem na tym plastikowym elemencie w pozycji wysuniętej.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2007, 19:11   

tak myślałem a ja mam ustawione w pozycji wsuniętej i silnik pracuje ,jutro rano muszę jechac tym autkiem do pracy i niewiem czy czegos nie uszkodzę. :sciana:
Na tym ustawieniu jeżdżę od dwóch dni.
  
 
1dawidb 



Wiek: 44
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2007, 19:14   

jeśli silnik pracuje to za bardzo nie musisz sie obawiać gdyż zawory sie nie blokują i tu właśnie powinieneś sie cieszyć
_________________
http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce :)
     assistance
 
 
Daniel221 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2007, 19:27   

Czyli ta nierówna praca to napewno od tego złego ustawienia i jak dotykam obudowy filtra powietrza to czasami wyczówam takie drgania,a odnośnie tego co pisałem jak dwa lata temu wymienił mi gośc ten rozrząd to na początku autko niemogło wejść na obroty powyżej 2600 ale po chwili coś stuknęło i zasuwał już normalnie i tak jezdziłem do dnia dzisiejszego,a różnica jest paru ząbków na rozrządzie to jak to jest :?:

** Dodano: 07-05-2007, 13:45 **
Witam,pytanie do kolegi Zielony TBG,to trzeszczenie o którym pisałem dochodzi z wałka rozrządu tam gdzie wymieniłem uszczelniacz,czy jest możliwe,że łożysko jest siadnięte :?:

** Dodano: 07-05-2007, 18:57 **
Kolego romano ustawiłem wałek rozrządu tak jak pisałeś na wysuniętym i silniczek nie odpalił,więc wróciłem o dwa ząbki silnik odpalił ale jest mułowaty i słaby,co proponujesz :?: :roll: silnik 1.6 na jednopunktowym wtrysku .
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-05-2007, 19:56   

Raczej nie powinno.A czy próbowałeś poluzować troszkę pasek czy nie :?:
A co do znaku na wysuwającym się kawałku plastiku to ja mam tak ustawione u siebie i śmiga.Wysuwasz go do góry i zgrywasz z wałem korbowy po czym lekko dociągasz napinacz i obracasz parę razy i ponownie sprawdzasz ustawienie na znakach i dokręcasz napinacz jak trzeba.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-05-2007, 07:29   

oczywiscie na wysunietym plastiku powinno sie ustawic rozrząd...ZielonyTBG, masz rację
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load