spalanie 70litrow/100km |
Autor |
Wiadomość |
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 16:34 spalanie 70litrow/100km
|
|
|
Czesc
W moich poprzednich tematach pisalem ze wymieniam silnik (8V na 8V 159A6.046) i skrzynie z manualnej i automatyczną. Wszytko ladnie pieknie ale....
Przy jezdzie probnej okazalo sie ze silnik spala ok 70l/100km. Z wydechu dymi jak z komina. Mechanik rozklada rece, najpierw mysleli ze wtryski "leją" - wymienili i to samo. Wymienili także świece, sonda lambda wskazuje 0,9V, komputer zresetowany. Co dziwniejsze w temprze z ktorej ten silnik byl wyciagany dzialal on prawidlowo, nic nie dymilo, spalanie bylo ok. W tej chwili samochod jest na diagnostyce w innej firmie (Intermot). Jestem zalamany bo jutro z rana mialem jechac na wakacje z cala rodzinką.
Powiedzcie co o tym myslicie, jakiekolwiek sugestie.
Jesli mechanicy nie zrobia go do konca to prawdopodobnie sprawa wyladuje w sadzie. Podjeli sie zadania ze swiadomoscia co maja do zrobienia. Nie dosc ze trzymaja samochod juz 1,5 miesiaca, stracilem ponad 4 tysiace zlotych to samochod dalej jest niesprawny.
pozdrawiam |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 16:52
|
|
|
Prawidłowy odczyt z sondy lambda to ~0,5V. Dopiero przy przyspieszani czu puszczaniu gazu powinno skakać tak w granicach 0,2-0,7V.
0,9V przy jałowej pracy to błędny odczyt!
** Dodano: 02-07-2007, 17:54 **
Chyba, że silnik źle przepala (np. wtryski źle dawkują, albo kąt zapłonu jest źle dobrany).
A komputer ten sam pozostał?
Acha! Sprawdz jeszcze czujnik temperatury wody! W Download masz jego specyfikację. U mnie w UNO jak się on zepsuł to silnik strzelał, prychał, nie chciał się wkręcać na obroty, lało z rury. Jak zgasło to nie chciał zapalić. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 17:02
|
|
|
Komputer dostalem razem z silnikiem (wszystko co bylo potrzebne bylo w kupionym komplecie wyciagniete z jednego samochodu)
Czekam jeszcze godzine i dzwonie do firmy gdzie robia diagnoze zeby mi powiedzieli (za uszami firmy w ktorej samochod naprawiam) co wyszlo. Cos mi sie jednak zdaje ze fatalnie wybralem mechanikow, chyba g...o wiedza o tych samochodach.
Jeszcze jedno pytanie czy zepsuta sonda Lambda może dawać aż tak ogromne spalanie? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 17:30
|
|
|
Uszkodzona sonda lambda może powodować duże spalanie, poszukaj postów na forum o sondzie. Klubowiczom też dużo paliły np. 25l/100km, ale 70 litrów na 100... to rekord. To bak ma chyba 65 czy 66litrów o ile dobrze pamiętam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 18:33
|
|
|
bak ma 65-68... te 70 to chyba teoretyczne wyliczenie? ogromiaste spalanie, rekord, więcej paliwa przedymia w wydech niż pali... może coś masz z zapłonem faktycznie? leje ale spala tylko troszeczkę? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-07-2007, 21:19
|
|
|
Nie no bez przesady tyle to niemożliwe żeby spalał bo silnik by zgasł.
Chwila moment i byłby zalany tą ilością benzyny wylewanej jak z "wiaderka". |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 21:31
|
|
|
a moze jest bak dziurawy?? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 22:25
|
|
|
smiejcie sie smiejcie...
oczywiscie ze bak ma mniej, to wyliczenie teoretyczne, po zatankowaniu suchego baku 10-cioma litrami auto po przejechaniu 15-18 kilometrow stanelo - brak benzyny. i nie czepiajcie sie ze to nie dokladnie 70/100 - to uogolnienie ze pije a nie spala chyba.
Jak mowilem autko poslalem na diagnoze - okazalo sie ze mechanicy zle polaczyli jakies dwa wtyki, nei chcieli sie przyznac jakie, ale sie jutro dowiem jak zadzwonie do diagnosty. pokasowali bledy na komputerze, posprawdzali wszystkie polaczenia elektryczne.
Wlasnie wrocilem z jazdy testowej. zatankowalem pelny bak i przejechalem ok 50 km.. jak narazie spalanie w normie. nie widze roznicy w stosunku do skrzyni manualnej, ale to moze za krotka trasa by wysuwac takie wnioski.
Automat chodzi dobrze, przyspieszenie niczego sobie.
Ale pojawil sie nastepny "maly" problem - z tego plastiku miedzy siedzeniami dmucha mi gorace powietrze. Mam jeszcze dziurawa rure do wymiany - czy to moze byc tego przyczyna? Czy poprostu czegos zapomnieli mi tam zalozyc przy skladaniu autka?
acha, dymi tez juz jakby mniej - diagnosta powiedzial ze tak moze byc jak montujemy silnik ktory troche lezal, ze powinno minac po jakims czasie. w tej chwili czarny dym leci tylko jak sie go mocno przegazuje
pozdrawiam |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-07-2007, 22:55
|
|
|
a nie pali Ci czasem oleju??? moj kolega w fordzie sierra 2.0 dohc(automat) jak mial walniety elektrozawor w skrzyni to dymil jak szalony) |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2007, 23:01
|
|
|
jakby bral olej to chyba by na niebiesko dymil nie? po pierwszym uruchomieniu tak bylo, kopcil jak lokomotywa, czasem na niebieskawo - po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow dymienie ustalo, dopiero powyzej bodajze 4,5 tys. obrotow leci czarne z rury. ponizej tej wartosci sa czyste spaliny. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2007, 21:58
|
|
|
krzys_mh napisał/a: | pokasowali bledy na komputerze, |
ile ta przyjemność Cię kosztowała?
krzys_mh napisał/a: | z tego plastiku miedzy siedzeniami dmucha mi gorace powietrze. |
to chyba normalne. ja mam w tym miejscu dziurę od "gearlocka" (tam gdzie wkładam bolec blokujący lewarek) i w trasie czuję jak mi gorące powietrze zapieprza do kabiny |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-07-2007, 22:26
|
|
|
krzys_mh napisał/a: | jakby bral olej to chyba by na niebiesko dymil nie? ... | nie wiem mojemu kumplowi w sierrze dymil na czarno... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-07-2007, 23:08
|
|
|
Wrocilem z wlasnie z wakacji moja "Selectą". Przejechalem ok 1000 km, spalanie na poziomie 11 litrow na trasie (4 osoby i pelny bagażnik). Silnik juz wcale nie dymi, (przed wyjazdem wymienilem jeszcze katalizator) autko jezdzi super.
Automat - bez zarzutow. Działa tak plynnie ze praktycznie nie da sie zauwazyc kiedy zmienia biegi. Jakby w ogole biegow nie mial. A jednak ma - obok drążka zmiany są opisy kolejno: P-parking N-neutral D-do przodu(wszystkie biegi) 3-do przodu(tylko do trzeciego biegu) 2-do przodu(maksymalnie na dwojce) 1-do przodu(na jedynce ile sie da).
Przyspieszenie - na pozycji "D" z pelnym ladunkiem i rodzinka na pokladzie zbieral sie niezle. W poniedzialek jeszcze go poprubuje - samemu mozna sobie na wiecej pozwolic.
Faktem jest ze troche wiecej spala, ale na taka roznice moge sobie pozwolic. Mam ekonomizer i praktycznie caly czas wskaznik "power" sie swieci.
Dodatkowy bajer przy automacie - o recznym mozna zapomniec. Autko po zatrzymaniu sie na wzniesieniu nie stoczy się w dol nawet o minimetr. Chcesz ruszyć pod gorkę? Po prostu dajesz gazu i jedziesz. Choćby nie wiem jak stromo było.
Pojawil sie jednak jeden powazny feler. Po wymianie drążków zmiany biegów powstal gdzies kanal, ktorym , gdy rura wydechowa a w szczegolnosci katalizator sie rozgrzeje. nawiewa mi do kabiny gorace powietrze. Dzisiaj rozbierałem plastikowe oslony miedzy przednimi siedzeniami, i wiem dokladnie skad to nawiewa. Pod tymi plastikami, dokladnie w miejscu gdzie jest lewarek zmiany biegow, jest owalny otwór w nadwoziu samochodu. Czy ktos z Was mogłby sprawdzić czy to jest jakoś uszczelnione? Może przy manualnej skrzyni przez inna jej konstrukcje jest samo w sobie "szczelne"? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 09:18
|
|
|
gratuluje pomysłu i wykonania |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 09:31
|
|
|
krzys_mh napisał/a: | Wrocilem z wlasnie z wakacji moja "Selectą" |
krzys_mh napisał/a: | 3-do przodu(tylko do trzeciego biegu) 2-do przodu(maksymalnie na dwojce) 1-do przodu(na jedynce ile sie da) | Selecta była skrzynia bezstopniową stosowana tylko w silnikach 1.6 sam sobie odpowiedziałeś, że ma biegi czyli masz po prostu auomat
A do Twojej wymiany przełożeń dodaj R -rear
P,R,N,D,3,2,1 |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 10:08
|
|
|
krzys_mh napisał/a: | oczywiscie ze bak ma mniej, to wyliczenie teoretyczne, po zatankowaniu suchego baku 10-cioma litrami auto po przejechaniu 15-18 kilometrow stanelo - brak benzyny. i nie czepiajcie sie ze to nie dokladnie 70/100 - to uogolnienie ze pije a nie spala chyba. |
bardzo łatwo policzyć:
10litrów : 18 kilometrów x 100 = 55,5 litra |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 10:57
|
|
|
A z ciekawości, przy jakich obrotach zmienia ci biegi? czy każdy bieg "wchodzi" przy innych obrotach? a przy jakich obr. zmienia biegi w trybie sport? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 21:34
|
|
|
Mikus - racja, wcielo mi "R"
Co do rodzaju skrzyni - szczerze mowiac nie wiem co tam mam, probowalem po obrotach i na sluch sprawdzic kiedy sa biegi zmieniane ale sie nie da. To chodzi tak plynnie ze naprawde nie jestem w stanie sprawdzic kiedy sa zmieniane biegi. Jak jezdzilem citroenem automatem to bylo wyraznie slychac po obrotach. tutaj im szybciej tym wieksze obroty, przy czym wzrost obrotow nie jest proporcjonalny do szybkosci, musze troche pojezdzic "bez rodzinki" by sie w tym bardziej rozeznac.
Oto jak teraz to wyglada:
A to element przez ktory nawiewa mi wrzace powietrze. Dodam ze im szybciej jade tym mocniej nawiewa. Ma ktos jakies pomysly jak temu zapobiec?
Przy temperaturze na zewnatrz rzedu 30 stopni, gdy do srodka nawiewa powietrze o temperaturze 50 stopni... jazda to koszmar. Jesli to mozliwe niech ktos zobaczy u siebie czy to macie jakos uszczelnione? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-07-2007, 21:45
|
|
|
Nawiewa Ci bo została dziura po dźwigni zmiany biegów, dziwie się troche bo mechanik jak miał wyjęty silnik i skrzynie to powinien był za wczasu tą dziure własnie zaślepić. A teraz będą kłopoty z tym ze wzgledu na gorszy dostęp. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-07-2007, 21:57
|
|
|
Zastanawiam sie czy samemu tego jakos nie zaslepic jakims termoodpornym materialem. Widac wyraznei ze tam cos takiego bylo bo zostaly nierowne slady po cieciach.
Przy okazji jeszcze dwie fotki samej skrzyni - jak widac skrzynie do tempry sa z volkswagena. Moze komus uda sie rozszyfrowac z tych niewyraznych fotek robionych komorką jaka to dokladnie skrzynia?
Acha - nie mam czegos takiego jak tryb SPORT, albo jest niepodlaczone.
Calosc prac z zakupem silnika, skrzyni i materialow, nowym rozrzadem, plynami, robociazną itp, nowymi hamulcami i tarczami, nowym katalizatorem, diagnostyka, przegladem kosztowala mnie blisko 5 tysiecy |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:18
|
|
|
krzys_mh co do trybu sport widziałem taką Tempre SW 2.0 8V właśnie na automacie i miała przycisk "SPORT" obok włącznika halogenów i wyświetlacz LCD obok kontrolek "POWER" i "ECONOMY" ,ale może to była jakaś inna skrzynia.Nie wiem.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
piter_
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-07-2007, 11:25 spalanie po wymianie
|
|
|
Krzyś z tym spalaniem po wymianie to miałeś tak, bo mechanik najprawdopodobniej źle podłączył jakieś podciśnienia a w temprach jest tych podciśnień baaardzo dużo. Wystarczyło, że któreś podciśnienie było źle podłączone i już mógł kopcić na czarno. Poza tym miałeś po prostu za bogatą mieszankę i stąd takie spalanie, ale na pewno przyspieszenie dobre. Duże znaczenie jeszcze przy tym mogło mieć ustawienie zapłonu.
Sam, jestem po wymianie silnika w swojej temperówce i miałem podobnie tylko mnie palił ok 20l/100km, ale na gazie pali dobrze, więc na razie tego nie robiłem. No i oczywiście gratuluje automatu |
_________________ Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 11:29
|
|
|
Dzieki Piter - jeszcze tylko rozwiazac problem goracego nawiewu, wymienic chłodnice (byla naprawiana - wylaczyli jeden blok i teraz przy automacie nie wydala z chlodzeniem) i bedzie super |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 11:31
|
|
|
Tą dziure to w sumie możesz zatkać nawet pianką montażową, to chyba będzie najprostrze i najszybsze rozwiażanie. Sama sie dopasuje do otworu, dobrze się trzyma ... jak dla mnie same zalety takiego rozwiazania. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
piter_
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-07-2007, 11:50
|
|
|
Hipo ma tutaj sporo racji, może rzeczywiście pianka montazowa albo silicon termoodporny jakiś. Tylko, żebyś za dużo nie pozaklejał |
_________________ Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona |
|
|
|
|
|