Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie na trasie 12 litrow
Autor Wiadomość
onyx 



Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Barlinek
Wysłany: 06-11-2006, 23:26   spalanie na trasie 12 litrow

witam pisze po raz drugi mam tipo 1.6 dohc 90 koni i na trasie spala mi 12 litrow na miescie 16 co moze byc do wymiany samocho ladnie rowno chodzi tylko to spalanie dodam ze przy 90 zapala mi sie kontrolka POWER bo mam Tipo DGT
_________________
Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl
     assistance   Moneta
 
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2006, 13:18   

Miałem takie coś u siebie. Już kiedyś pisałem post na ten temat.
Kontrolka za wczesnie mi sie zapalałe i dwa razy zabrakło mi paliwa chodz na 100% byłem pewien ze starczy. Jak sie okazało na moją jazde do pracy (9km) i na zakupy wyszło ze spala mi 14-15L
Wiec zaczełem szukac usterki. To co umnie pomogło a myśle że tobył główny powód, były sparciałe i nie szczelne przewody podciśnienia.
Wymieniłem wszystkie na nowe i wszystko pięknie wróciło do normy.
Pozdrawiam i życze powodzenia w usuwaniu usterki
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-11-2006, 15:22   

masz dwie kontrolki POWER I ECONOMY w modelu DGT.
Jedna jak jedziesz ekonomicznie i nie żyłujesz silnika sie zapala. A jak przekroczysz pewne obroty silnika zapala sie POWER. Wiec tym sie nie sugeruj.
ten tipo powinien spalać 10 na miasto i ok.7,5-8 na trasie przy moim bucie...nielekkim.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2006, 21:40   

Ninja mylisz sie
Wyraznie opisałem CO BYŁO U MNIE.
I to może być to w 80%
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-11-2006, 19:18   

Nie myle sie bo u mnie nie ma zadnej awarii a kontrolki pokazuja prawidłowo. Nie mowie czemu mu spala duzo tylko mowie ze przy ok 90 km/h zapala sie power bo takie akurat są obroty silnika. Miedzy 80-90 wlasnie jest to moment kiedy gasnie ECONOMY a zapala sie POWER. Czytaj ze zrozumieniem. :lalala: tyrli tyrli :P
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2006, 14:28   

na ECONOMY mogłem jechac od 115 do nawet 132km (deska digital) tylko wystarczało delikatnie gaz naciskac.
a tu nie chodzi o zasade działania tego użądzenia tylko o spalanie.
A w tym co napisałem wczesniej to się zdażyło. Mieszanka była zbyt bogata w benzyne i część jej leciała w wydech bo sie niespalała, i palił jak smok.
A sama wymiana przewodów podciśnienia pomogła i spalanie wróciło do normy.


P.S. w trasie palił mi . 7,2L/100km do 7,5/100km.
Mówie o trasie conajmniej 200km
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 19-11-2006, 19:43   

magi-marcin napisał/a:
ECONOMY mogłem jechac od 115 do nawet 132km (deska digital) tylko wystarczało delikatnie gaz naciskac.


Ta jasne. Chyba ze na luzie. Przeciez to w zaleznosci od obrotów silnika sie swieci. Chcesz mi wmówic ze przy 130 km/h miales na 5tym biegu 2000 obr/s? :gwizdek: Cos nie halo i nie logiczne wg mnie. Jesli chodzi o samo spalanie to pewnie masz racje.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2006, 22:32   

magi-marcin napisał:
ECONOMY mogłem jechac od 115 do nawet 132km (deska digital) tylko wystarczało delikatnie gaz naciskac.


Dokładnie tak jest.Wystarczy tylko delikatnie operować pedałem gazu i taką szybkość przy świecącej się kontrolce ECONOMY można osiągnąć.

** Dodano: 19-11-2006, 23:07 **
onyx napisał/a:
na trasie spala mi 12 litrow na miescie 16 co moze byc do wymiany samocho ladnie rowno chodzi tylko to spalanie dodam ze przy 90 zapala mi sie kontrolka POWER


Tak na logikę biorąc, może to świadczyć albo o tym, że masz ciężką nogę, może też sugerować gorszy stan silnika(pogorszona kompresja i zwiększony apetyt na paliwo).Ale są to tylko takie moje przypuszczenia.Obym się mylił, co do stanu Twojego silnika.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-11-2006, 08:14   

nessuno napisał/a:
Dokładnie tak jest.Wystarczy tylko delikatnie operować pedałem gazu i taką szybkość przy świecącej się kontrolce ECONOMY można osiągnąć.


<głeboki oddech>

musialbys na luzie jechać...
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2006, 15:31   

Ninja napisał/a:
<głeboki oddech>

musialbys na luzie jechać...


Nie wiem, czemu jesteś niedowierzający? Fura słabo Ci ciągnie? Kompleksy masz jakieś? Jeśli ktoś coś pisze, nie zakładaj odrazu, że pisze bzdury, czy się przechwala.To co pisałem wcześniej, jest całkiem realne do osiągnięcia.Weź więc raz jeszcze głęboki oddech i pomyśl :badgrin:
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-11-2006, 23:37   

Popieram.
Ja mogłem również na economy jechać 135 km/h ale spadło od pewnego czasu do 110-115 i też nurtuje mnie pytanie od czego. Pozatym wydaje sie że kontrolka działa na obciażenie silnika a nie obroty.
Pozdrawiam.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-11-2006, 23:39   

Pisalem wczesniej ze fura chodzi bez zarzutu przez okres dwoch lat juz. I nic procz wymiany oleju,łacznika stabilizatora i koncowki drążka w niej nie robilem bo nie ma potrzeby.Spalanie mam w normie,przyspieszenie w normie i wszystko z nim gra. Nawet przeglad przeszedl bez zadnego ale. Masz lepszy egzemplarz? Watpie. Wiec nie medrkuj ze mi cos z furą nie tak nim sie dobrze nie zorientujesz. :zolta:

Poza tym Economy przy 135 jest nawet nielogiczne bo kazdy glupi wie ze ekonomiczna predkosc jest to 90 km/h. Wszystkie katalogi podają spalanie przy predkosciach 90 i 120. A wam przy 135 ekonomicznie fura chodzi. Ciekawe... Pali 15 ale co tam ekonomicznie jest przeciez. NIe zastanawiające troche? Moze moje Subaru tez jest ekonomiczne przy 135 co? Rewolucyjna teoria troche. Bo pali pewnie juz z 12 w trasie przy tej predkosci.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-11-2006, 00:12   

Nie będę wnikał co producent miał na myśli ustawiajac tak przełączanie kontrolek, czemu sie tak ciskasz, paparłem kolegę bo jest tak jak napisałem, co film mam Ci nagrać. Twój problem że masz inaczej, po co te nerwy. Zastanówmy się lepiej dlaczego tak sie dzieje.
Dodam że spalanie mam w normie, ciśnienie też, zbiera sie super, nie dolewałem nigdy ani setki oleju między wymianami, wymieniłem tarcze i 2 wachacze (pozdrowienia dla drogowców) też mam super bryke :D
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
striff 



Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-11-2006, 00:26   

no to powoli... kontrolka power faktycznie zapala sie po przekroczeniu 3000obr/min ale jedynie w momencie przyspieszania, gdy czujnik odnotowuje wieksze podcisnienie z kolektora ssacego.. jezeli nawet przy 4000obr/min odpuscimy lekko gaz na tyle aby jedynie utrzymac dana predkosc (i nie mowie o wjezdzie na wzniesienie :P ) kontrolka znow wroci na economy, gdyz zmniejszy sie podciesnienie... sprobujcie a sie przekonacie ;) P..E..A..C..E.. !!! :)
_________________
Tipo 1.4i DGT KONI / H&R
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-11-2006, 07:54   

Dobrze gadasz. Dlatego tez napisalem ze na luzie. jak jedziesz normalnie po prostej 135km/h to chcac nie chcac masz wcisniety pedal gazu na tyle ze zapali sie POWER. Teraz kapiszi?
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2006, 13:13   

slavol napisał/a:
czemu sie tak ciskasz, paparłem kolegę bo jest tak jak napisałem, co film mam Ci nagrać. Twój problem że masz inaczej


slavol, widać poza Tobą i mną jest jeszcze parę osób, których auta szwankują, skoro można nimi jechać 135 bez zapalania POWER.Ot, ciekawa"usterka".
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-11-2006, 13:33   

a ten dalej swoje... :red_kartka:
Jaka predkosc jest najbardziej ekonomiczna dla aut na 5 biegu? 130 czy 90 km/h?
Zapytuje sie no jaka? 90 prawda? Wiec cos tu sie mija z prawda right? Pomysl logicznie na chlopski rozum. Skoro 90 to czemu kontrolka Economy swieci sie jeszcze przy 130? Dla mnie to nielogiczne. 130 to juz troche jednak jest spalanie i auto jedzie juz nieekonomicznie.
Zawsze podają:
Zużycie paliwa (cykl - l./100km)
miejski
pozamiejski
mieszany
przy 90km/h
przy 120km/h

No tak czy nie??

Ekonomiczna jazda nie jest juz nawet przy 120 km/h.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2006, 17:12   

[quote="Ninja"]Nie myle sie bo u mnie nie ma zadnej awarii a kontrolki pokazuja prawidłowo.

Tia, zapewne Twoje auto ma być wzorcem i wyznacznikiem stanu technicznego dla innych.

Ninja napisał/a:
a ten dalej swoje... :red_kartka:


Dzięki za światłą, popartą licznymi argumentami wypowiedź.Kartkami tak nie szafuj, bo Ci ich zabraknie miszczuniu :lalala:

Sorry,Ninja, jakoś ciężko z Tobą polemizować.Bez urazy.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2006, 21:18   

Panowie , bez względu na użyte argumenty - kłotnie o wskażnik "economy - power" w poszczególnych autach są bez sensu ! To prymitywne urządzenie , zwane inaczej wakuometrem - pokazuje po prostu chwilową wartość podciśnienia . A Fiat ten prosty wskażnik "obudował" elektroniką i jeszcze uprościł . Bo nie macie już wskazówki poruszającej się płynnie po tarczy wskażnika , tylko dwie diody . Po pierwsze ustrojstwo to jest fabrycznie skalibrowane ( aby w odpowiednim momencie zapalało jedną lampkę , bądź drugą ) , ale robili to ludzie , a ci jak wiadomo - są najbardziej zawodnym fragmentem wszelkiej techniki. Po drugie - co było nawet dobrze skalibrowane - mogło się rozkalibrować . Po trzecie - na wartości podciśnienia w kolektorze ssącym mają wpływ wszelkie nieszczelności na dolocie , oraz ogólny stan silnika - a w szczególności szczelność zaworów i pierścieni tłokowych . Wreszcie - np. zredukowanie biegu i zdjęcie nogi z gazu spowoduje nagły wzrost podciśnienia - ale co to ma wspólnego z ekonomiczną jazdą ?
     assistance
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-11-2006, 22:06   

nessuno napisał/a:
Tia, zapewne Twoje auto ma być wzorcem i wyznacznikiem stanu technicznego dla innych.

Nie mowie nic o moim aucie tylko o logicznym mysleniu. Przeczytaj ze sto razy moj post o predkosci ekonomicznej to zrozumiesz czyje auto dobrze pokazuje. Te co pokazuje ECONOMY przy 130 czy to co pokazuje przy 90km/h. Pogłowkuj troche jesli znasz podstawy mechaniki i czasem czytasz dane techniczne aut.


nessuno napisał/a:
bo Ci ich zabraknie miszczuniu :lalala:

Sorry,Ninja, jakoś ciężko z Tobą polemizować.Bez urazy.

Nie zywie urazy a mistrzuniu moga do mnie mowic moi uczniowie na macie. :lalala:

Co do wyznacznika i wzorca czy moje auto ma nim byc to poczytaj sobie czy w moich postach widzisz az tak strasznie duzo prosb o pomoc bo mi sie cos popsulo. Z tego co pamietam to mialem problem z "sierzantem". I to jedyne zapytanie. Wiec odpowiem Ci jednoznacznie - tak moje auto jest w idealnym stanie jak do tej pory. Przeszlo test na rolkach (hamowanie),przeszlo analize spalin,szarpaki,test amorków itd. Bez dawania w łape na przegladach. Wiec nic tylko moge byc dumny z nabytku. Nie wierzysz? Nie musisz. Twoja sprawa. Na sile Cie przekonywac nie bede. 8)
_________________

www.budowork.pl
  
     assistance
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2006, 22:10   

schab napisał/a:
Po drugie - co było nawet dobrze skalibrowane - mogło się rozkalibrować . Po trzecie - na wartości podciśnienia w kolektorze ssącym mają wpływ wszelkie nieszczelności na dolocie , oraz ogólny stan silnika - a w szczególności szczelność zaworów i pierścieni tłokowych .


I właśnie to miałem na myśli. Stan techniczny silnika ma w tym wypadku bardzo duże znaczenie.Jeśli jest OK to przy umiejętnym "deptaniu" gazu osiagnięcie szybkości, o jakich wspominał magi-marcin, na V biegu i przy palącej się lampce ECONOMY jest zupełnie realne.To prawda, że tego typu wskaźnik jest urządzeniem dość prymitywnym, jednak jego wskazania mniej lub bardziej z rzeczywistością się pokrywają.

** Dodano: 21-11-2006, 22:21 **
Ninja napisał/a:
Nie zywie urazy a mistrzuniu moga do mnie mowic moi uczniowie na macie. :lalala:


Więc to miło z Twojej strony.Za tego "miszczunia" przepraszam.Zakończmy więc nasz spór pokojowo i przy :piwko:
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-11-2006, 22:30   

:piwko:
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-11-2006, 23:31   

Jak najbardziej pokój :)
Nie mialem zamiaru sie spierac. Wyrazam opinie. Jesli u Ciebie pokazuje Economy przy 130 to ok wierze natomiast twierdze ze to nie jest prawidlowe. U mnie pokazuje przy 90 a dalej juz POWER. I wg mnie jest to jak najbardziej prawidlowe wskazanie patrzac scisle wg wskazan producenta jesli chodzi o spalanie.

8) :piwko:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-11-2006, 08:52   

witam
W moim Tipolocie Power zapala sie po przekroczeniu 3000 obr jest to prędkość około 110km/h i oczywiście zgaśnie jak popuszcze troche gazu ale prędkość wtedy też sie zmniejsza :) i nie wiem jak jechać 135 km/h żeby paliło sie economy :) na wyłaczonym silniku??
Pozdrawiam
     assistance
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2006, 17:10   

ROMI72 napisał/a:
W moim Tipolocie Power zapala sie po przekroczeniu 3000 obr jest to prędkość około 110km/h i oczywiście zgaśnie jak popuszcze troche gazu ale prędkość wtedy też sie zmniejsza :) i nie wiem jak jechać 135 km/h żeby paliło sie economy


I to właśnie świadczy o tym, że te przyrządy w naszych samochodach nie są powtarzalne.Każdy model ma indywidualnie. Tak więc panowie, nie ma o co kopii kruszyć :)
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 16 days
Network load