spalanie na trasie 12 litrow |
Autor |
Wiadomość |
onyx


Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 23 Skąd: Barlinek
|
Wysłany: 06-11-2006, 23:26 spalanie na trasie 12 litrow
|
|
|
witam pisze po raz drugi mam tipo 1.6 dohc 90 koni i na trasie spala mi 12 litrow na miescie 16 co moze byc do wymiany samocho ladnie rowno chodzi tylko to spalanie dodam ze przy 90 zapala mi sie kontrolka POWER bo mam Tipo DGT |
_________________ Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl |
|
|
|
 |
magi-marcin


Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-11-2006, 13:18
|
|
|
Miałem takie coś u siebie. Już kiedyś pisałem post na ten temat.
Kontrolka za wczesnie mi sie zapalałe i dwa razy zabrakło mi paliwa chodz na 100% byłem pewien ze starczy. Jak sie okazało na moją jazde do pracy (9km) i na zakupy wyszło ze spala mi 14-15L
Wiec zaczełem szukac usterki. To co umnie pomogło a myśle że tobył główny powód, były sparciałe i nie szczelne przewody podciśnienia.
Wymieniłem wszystkie na nowe i wszystko pięknie wróciło do normy.
Pozdrawiam i życze powodzenia w usuwaniu usterki |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-11-2006, 15:22
|
|
|
masz dwie kontrolki POWER I ECONOMY w modelu DGT.
Jedna jak jedziesz ekonomicznie i nie żyłujesz silnika sie zapala. A jak przekroczysz pewne obroty silnika zapala sie POWER. Wiec tym sie nie sugeruj.
ten tipo powinien spalać 10 na miasto i ok.7,5-8 na trasie przy moim bucie...nielekkim. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
magi-marcin


Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2006, 21:40
|
|
|
Ninja mylisz sie
Wyraznie opisałem CO BYŁO U MNIE.
I to może być to w 80% |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 19:18
|
|
|
Nie myle sie bo u mnie nie ma zadnej awarii a kontrolki pokazuja prawidłowo. Nie mowie czemu mu spala duzo tylko mowie ze przy ok 90 km/h zapala sie power bo takie akurat są obroty silnika. Miedzy 80-90 wlasnie jest to moment kiedy gasnie ECONOMY a zapala sie POWER. Czytaj ze zrozumieniem. tyrli tyrli |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
magi-marcin


Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-11-2006, 14:28
|
|
|
na ECONOMY mogłem jechac od 115 do nawet 132km (deska digital) tylko wystarczało delikatnie gaz naciskac.
a tu nie chodzi o zasade działania tego użądzenia tylko o spalanie.
A w tym co napisałem wczesniej to się zdażyło. Mieszanka była zbyt bogata w benzyne i część jej leciała w wydech bo sie niespalała, i palił jak smok.
A sama wymiana przewodów podciśnienia pomogła i spalanie wróciło do normy.
P.S. w trasie palił mi . 7,2L/100km do 7,5/100km.
Mówie o trasie conajmniej 200km |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-11-2006, 19:43
|
|
|
magi-marcin napisał/a: | ECONOMY mogłem jechac od 115 do nawet 132km (deska digital) tylko wystarczało delikatnie gaz naciskac. |
Ta jasne. Chyba ze na luzie. Przeciez to w zaleznosci od obrotów silnika sie swieci. Chcesz mi wmówic ze przy 130 km/h miales na 5tym biegu 2000 obr/s? Cos nie halo i nie logiczne wg mnie. Jesli chodzi o samo spalanie to pewnie masz racje. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
nessuno


Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-11-2006, 22:32
|
|
|
magi-marcin napisał:
ECONOMY mogłem jechac od 115 do nawet 132km (deska digital) tylko wystarczało delikatnie gaz naciskac.
Dokładnie tak jest.Wystarczy tylko delikatnie operować pedałem gazu i taką szybkość przy świecącej się kontrolce ECONOMY można osiągnąć.
** Dodano: 19-11-2006, 23:07 **
onyx napisał/a: | na trasie spala mi 12 litrow na miescie 16 co moze byc do wymiany samocho ladnie rowno chodzi tylko to spalanie dodam ze przy 90 zapala mi sie kontrolka POWER |
Tak na logikę biorąc, może to świadczyć albo o tym, że masz ciężką nogę, może też sugerować gorszy stan silnika(pogorszona kompresja i zwiększony apetyt na paliwo).Ale są to tylko takie moje przypuszczenia.Obym się mylił, co do stanu Twojego silnika. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-11-2006, 08:14
|
|
|
nessuno napisał/a: | Dokładnie tak jest.Wystarczy tylko delikatnie operować pedałem gazu i taką szybkość przy świecącej się kontrolce ECONOMY można osiągnąć. |
<głeboki oddech>
musialbys na luzie jechać... |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
nessuno


Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2006, 15:31
|
|
|
Ninja napisał/a: | <głeboki oddech>
musialbys na luzie jechać... |
Nie wiem, czemu jesteś niedowierzający? Fura słabo Ci ciągnie? Kompleksy masz jakieś? Jeśli ktoś coś pisze, nie zakładaj odrazu, że pisze bzdury, czy się przechwala.To co pisałem wcześniej, jest całkiem realne do osiągnięcia.Weź więc raz jeszcze głęboki oddech i pomyśl |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
 |
slavol


Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2006, 23:37
|
|
|
Popieram.
Ja mogłem również na economy jechać 135 km/h ale spadło od pewnego czasu do 110-115 i też nurtuje mnie pytanie od czego. Pozatym wydaje sie że kontrolka działa na obciażenie silnika a nie obroty.
Pozdrawiam. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-11-2006, 23:39
|
|
|
Pisalem wczesniej ze fura chodzi bez zarzutu przez okres dwoch lat juz. I nic procz wymiany oleju,łacznika stabilizatora i koncowki drążka w niej nie robilem bo nie ma potrzeby.Spalanie mam w normie,przyspieszenie w normie i wszystko z nim gra. Nawet przeglad przeszedl bez zadnego ale. Masz lepszy egzemplarz? Watpie. Wiec nie medrkuj ze mi cos z furą nie tak nim sie dobrze nie zorientujesz.
Poza tym Economy przy 135 jest nawet nielogiczne bo kazdy glupi wie ze ekonomiczna predkosc jest to 90 km/h. Wszystkie katalogi podają spalanie przy predkosciach 90 i 120. A wam przy 135 ekonomicznie fura chodzi. Ciekawe... Pali 15 ale co tam ekonomicznie jest przeciez. NIe zastanawiające troche? Moze moje Subaru tez jest ekonomiczne przy 135 co? Rewolucyjna teoria troche. Bo pali pewnie juz z 12 w trasie przy tej predkosci. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
slavol


Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 00:12
|
|
|
Nie będę wnikał co producent miał na myśli ustawiajac tak przełączanie kontrolek, czemu sie tak ciskasz, paparłem kolegę bo jest tak jak napisałem, co film mam Ci nagrać. Twój problem że masz inaczej, po co te nerwy. Zastanówmy się lepiej dlaczego tak sie dzieje.
Dodam że spalanie mam w normie, ciśnienie też, zbiera sie super, nie dolewałem nigdy ani setki oleju między wymianami, wymieniłem tarcze i 2 wachacze (pozdrowienia dla drogowców) też mam super bryke |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
 |
striff


Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 22 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 00:26
|
|
|
no to powoli... kontrolka power faktycznie zapala sie po przekroczeniu 3000obr/min ale jedynie w momencie przyspieszania, gdy czujnik odnotowuje wieksze podcisnienie z kolektora ssacego.. jezeli nawet przy 4000obr/min odpuscimy lekko gaz na tyle aby jedynie utrzymac dana predkosc (i nie mowie o wjezdzie na wzniesienie ) kontrolka znow wroci na economy, gdyz zmniejszy sie podciesnienie... sprobujcie a sie przekonacie P..E..A..C..E.. !!! |
_________________ Tipo 1.4i DGT KONI / H&R |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 07:54
|
|
|
Dobrze gadasz. Dlatego tez napisalem ze na luzie. jak jedziesz normalnie po prostej 135km/h to chcac nie chcac masz wcisniety pedal gazu na tyle ze zapali sie POWER. Teraz kapiszi? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
nessuno


Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2006, 13:13
|
|
|
slavol napisał/a: | czemu sie tak ciskasz, paparłem kolegę bo jest tak jak napisałem, co film mam Ci nagrać. Twój problem że masz inaczej |
slavol, widać poza Tobą i mną jest jeszcze parę osób, których auta szwankują, skoro można nimi jechać 135 bez zapalania POWER.Ot, ciekawa"usterka". |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 13:33
|
|
|
a ten dalej swoje...
Jaka predkosc jest najbardziej ekonomiczna dla aut na 5 biegu? 130 czy 90 km/h?
Zapytuje sie no jaka? 90 prawda? Wiec cos tu sie mija z prawda right? Pomysl logicznie na chlopski rozum. Skoro 90 to czemu kontrolka Economy swieci sie jeszcze przy 130? Dla mnie to nielogiczne. 130 to juz troche jednak jest spalanie i auto jedzie juz nieekonomicznie.
Zawsze podają:
Zużycie paliwa (cykl - l./100km)
miejski
pozamiejski
mieszany
przy 90km/h
przy 120km/h
No tak czy nie??
Ekonomiczna jazda nie jest juz nawet przy 120 km/h. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
nessuno


Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2006, 17:12
|
|
|
[quote="Ninja"]Nie myle sie bo u mnie nie ma zadnej awarii a kontrolki pokazuja prawidłowo.
Tia, zapewne Twoje auto ma być wzorcem i wyznacznikiem stanu technicznego dla innych.
Ninja napisał/a: | a ten dalej swoje... |
Dzięki za światłą, popartą licznymi argumentami wypowiedź.Kartkami tak nie szafuj, bo Ci ich zabraknie miszczuniu
Sorry,Ninja, jakoś ciężko z Tobą polemizować.Bez urazy. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 21:18
|
|
|
Panowie , bez względu na użyte argumenty - kłotnie o wskażnik "economy - power" w poszczególnych autach są bez sensu ! To prymitywne urządzenie , zwane inaczej wakuometrem - pokazuje po prostu chwilową wartość podciśnienia . A Fiat ten prosty wskażnik "obudował" elektroniką i jeszcze uprościł . Bo nie macie już wskazówki poruszającej się płynnie po tarczy wskażnika , tylko dwie diody . Po pierwsze ustrojstwo to jest fabrycznie skalibrowane ( aby w odpowiednim momencie zapalało jedną lampkę , bądź drugą ) , ale robili to ludzie , a ci jak wiadomo - są najbardziej zawodnym fragmentem wszelkiej techniki. Po drugie - co było nawet dobrze skalibrowane - mogło się rozkalibrować . Po trzecie - na wartości podciśnienia w kolektorze ssącym mają wpływ wszelkie nieszczelności na dolocie , oraz ogólny stan silnika - a w szczególności szczelność zaworów i pierścieni tłokowych . Wreszcie - np. zredukowanie biegu i zdjęcie nogi z gazu spowoduje nagły wzrost podciśnienia - ale co to ma wspólnego z ekonomiczną jazdą ? |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 22:06
|
|
|
nessuno napisał/a: | Tia, zapewne Twoje auto ma być wzorcem i wyznacznikiem stanu technicznego dla innych. |
Nie mowie nic o moim aucie tylko o logicznym mysleniu. Przeczytaj ze sto razy moj post o predkosci ekonomicznej to zrozumiesz czyje auto dobrze pokazuje. Te co pokazuje ECONOMY przy 130 czy to co pokazuje przy 90km/h. Pogłowkuj troche jesli znasz podstawy mechaniki i czasem czytasz dane techniczne aut.
nessuno napisał/a: | bo Ci ich zabraknie miszczuniu
Sorry,Ninja, jakoś ciężko z Tobą polemizować.Bez urazy. |
Nie zywie urazy a mistrzuniu moga do mnie mowic moi uczniowie na macie.
Co do wyznacznika i wzorca czy moje auto ma nim byc to poczytaj sobie czy w moich postach widzisz az tak strasznie duzo prosb o pomoc bo mi sie cos popsulo. Z tego co pamietam to mialem problem z "sierzantem". I to jedyne zapytanie. Wiec odpowiem Ci jednoznacznie - tak moje auto jest w idealnym stanie jak do tej pory. Przeszlo test na rolkach (hamowanie),przeszlo analize spalin,szarpaki,test amorków itd. Bez dawania w łape na przegladach. Wiec nic tylko moge byc dumny z nabytku. Nie wierzysz? Nie musisz. Twoja sprawa. Na sile Cie przekonywac nie bede. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
 |
nessuno


Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2006, 22:10
|
|
|
schab napisał/a: | Po drugie - co było nawet dobrze skalibrowane - mogło się rozkalibrować . Po trzecie - na wartości podciśnienia w kolektorze ssącym mają wpływ wszelkie nieszczelności na dolocie , oraz ogólny stan silnika - a w szczególności szczelność zaworów i pierścieni tłokowych . |
I właśnie to miałem na myśli. Stan techniczny silnika ma w tym wypadku bardzo duże znaczenie.Jeśli jest OK to przy umiejętnym "deptaniu" gazu osiagnięcie szybkości, o jakich wspominał magi-marcin, na V biegu i przy palącej się lampce ECONOMY jest zupełnie realne.To prawda, że tego typu wskaźnik jest urządzeniem dość prymitywnym, jednak jego wskazania mniej lub bardziej z rzeczywistością się pokrywają.
** Dodano: 21-11-2006, 22:21 **
Ninja napisał/a: | Nie zywie urazy a mistrzuniu moga do mnie mowic moi uczniowie na macie.
|
Więc to miło z Twojej strony.Za tego "miszczunia" przepraszam.Zakończmy więc nasz spór pokojowo i przy |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
 |
slavol


Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 22:30
|
|
|
|
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
 |
Ninja


Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 23:31
|
|
|
Jak najbardziej pokój
Nie mialem zamiaru sie spierac. Wyrazam opinie. Jesli u Ciebie pokazuje Economy przy 130 to ok wierze natomiast twierdze ze to nie jest prawidlowe. U mnie pokazuje przy 90 a dalej juz POWER. I wg mnie jest to jak najbardziej prawidlowe wskazanie patrzac scisle wg wskazan producenta jesli chodzi o spalanie.
|
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
 |
ROMI72

Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-11-2006, 08:52
|
|
|
witam
W moim Tipolocie Power zapala sie po przekroczeniu 3000 obr jest to prędkość około 110km/h i oczywiście zgaśnie jak popuszcze troche gazu ale prędkość wtedy też sie zmniejsza i nie wiem jak jechać 135 km/h żeby paliło sie economy na wyłaczonym silniku??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
nessuno


Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2006, 17:10
|
|
|
ROMI72 napisał/a: | W moim Tipolocie Power zapala sie po przekroczeniu 3000 obr jest to prędkość około 110km/h i oczywiście zgaśnie jak popuszcze troche gazu ale prędkość wtedy też sie zmniejsza i nie wiem jak jechać 135 km/h żeby paliło sie economy |
I to właśnie świadczy o tym, że te przyrządy w naszych samochodach nie są powtarzalne.Każdy model ma indywidualnie. Tak więc panowie, nie ma o co kopii kruszyć |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
 |
|