Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
strzela w wydech
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 26-10-2008, 17:53   strzela w wydech

witam
szukalem ppodobnych postów lecz nie znalazlem , moze zle szukalem
otóz jak jade to co jakis czas mi strzela w wydech nie zawsze ale sa momenty. czasem wogole nie strzela a czasem dwa razy strzeli jade jade dobrze pare kilometrow i zaraz znow strzeli raz przejade kawalek znowu i tak róznie, na benzynie nie mam mozliwosci sprawdzenia,. czy to moze byc wina zaplonu?. moze to tez zwiazane z tym 4 garem , który pracuje ale tak jakby slabiej.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-10-2008, 18:02   

cezar60, nie jestem mechanikiem więc napiszę że chyba to jest rozrząd przestawiony ale chyba.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-10-2008, 19:50   

Witam.
Ja też mam podobny problem. Czyli strzela w tłumiku, ale tylko podczas jazdy(dziwne), na postoju nic się nie dzieje.
Świece wymienione, kable też, zapłon sprawdzony i dalej strzela.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 26-10-2008, 20:03   

no wlasnie, na postoju spoko a jak jedziesz to czasem strzela ale nie zawsze
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Enrique7 


Wiek: 34
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 27
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2008, 20:08   

moze paliwo dostaje sie do wydechu przez glowice jakos przecieka i strzela ogniem? czy to nie to? ja pamietam jak bylem maly to w maluchu tak robilem z wujkiem wlewalismy do wydechu troszke paliwa i strzelalo jak ze sportowego;)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2008, 23:02   

Sucre79, Jam podobnie obstawiam przestawiony rozrząd albo problemy z zaworami.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2008, 23:08   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Sucre79, Jam podobnie obstawiam przestawiony rozrząd albo problemy z zaworami.


rozrzad ? ale jak się przestawi rozrząd to chyba nawet by nie odpalił ? ja obstawiam zapłon ale zapłon to raczej ka sie odpuści nogę z gazu... wtedy strzela
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2008, 23:31   

Świstak, Rozrząd może przeskoczyć ząbek dwa i silnik będzie pracował tylko zawory będą się za późno zamykać / otwierać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-10-2008, 23:46   

jacek0772, cezar60, wlasnie sprecyzujcie, czy to sie dzieje kiedy gaz jest wcisniety czy puszczony?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 27-10-2008, 02:11   

wlasnie jak dociskam gaz to jest dobrze tylko jak go trzymam na 5 rowno pedal gazu to wtedy strzela jak dodam gazu to juz nie.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-10-2008, 10:23   

hmmmm, gdyby tak działo się przy np hamowaniu silnikiem, to należałoby w pierwszej kolejności ustawić zapłon. Choć w Twoim przypadku także on może być przyczyną. Ale głowy sobie uciąć nie dam. Jednak nie zaszkodziłoby pogrzebać przy nim
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2008, 12:37   

Zakładając że zapłon jest ok czyli świece kable itp to może być przestawiony rozrząd, ale jeśli jest dobrze ustawiony to może być coś z zaworami np zły luz lub wytarta krzywka na wałku. U mnie przy złym luzie na jednym zaworze dokładnie wydechowym przy schodzeniu z obrotów potrafił strzelić w wydech. Kontrola luzu zaworowego jest bardzo prosta i opisywałem ją w dziale rozwiązanych usterek. Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 27-10-2008, 13:12   

zaplon mam troche przyspieszony moze sam sie przestawil nie wiem jak byl wczesniej ustwaiony,. a jak ustwiac na cieplym silniku, odkrecic te 3 sruby i przestawiac

** Dodano: 27-10-2008, 14:12 **
dokladne objawy: silnik pracuje nierowno na zimno i cieplo. problem z 4 garem jak zdejmuje fajke to lekko slychac jak zmienia prace silnika ale nie tak samo jak przy zdjeciu fajki przy 1,2,3 garze. jak rano odpale to slysze tak jakby disla jak ruszam i daje w gaz (takie klekotanie ) i strzela w wydech,. zapłon , rozrząd czy cos innego.?
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2008, 21:41   

No i już znam przyczynę strzelania, i to wcale nie jest w wydechu.
Zaciekawiło mnie to że w czasie postoju autko, a konkretnie silnik zachowuje się normalnie.
Przejechałem się z pootwieranymi oknami i stwierdziłem że to nie wydech, ale coś w tylnym zawieszeniu. :sciana: Gdy mocno zakołyszę tyłem to słychać właśnie takie jakby strzelanie :(
W samochodzie to było słychać jakby wydech.
Także problem muszę przenieść do innego działu (zawieszenie).
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-10-2008, 23:24   

cezar60, no to ty chyba na prawdę masz rozrząd przestawiony!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 30-10-2008, 19:20   

wymienilem swiece na ngk vline 2 i juz przejechalem 100km i narazie ani razu nie strzelalo. ale silnik dalej rowno nie pracuje i jest slaby 100-110km/h max , na zimnym silniku rano slysze takie klekotanie to chyba zawory, ile moga kosztowac, i pasek wymienic , a jak sprawdzic czy sie nie przestawil??
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 20:13   

cezar60 napisał/a:
a jak sprawdzic czy sie nie przestawil??
ściągając palstiki z paska rozrządu i patrząc na górne i dolne koło, znaczniki na obydwu kołach muszą się pokrywać z wycięciami w korpusie.
cezar60 napisał/a:
na zimnym silniku rano slysze takie klekotanie to chyba zawory
Zawory albo wytarty wałek. Regulacja zaworów powinna pomóc, przy okazji można ocenić stan wałka rozrządu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 30-10-2008, 20:15   

no to to jutro sprawdze z paskiem , a ile moze kosztowac regulacja zaworów , i czy lepeij to robic we fiacie czy na aso.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 21:40   

cezar60, ja się wybieram po wszystkich świętych do aso fiata więc będę znał aktualną cenę wymiany paska rozrządu i regulacji zaworów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-11-2008, 08:51   

no wiec tak pasek zmieniony i dalej to samo. problem z benzyna rozwiazany juz se smigam na benzynce, ale silnik dalej nierwno racuje i wiecej niz 120km\h nie poleci . wiec zostaly dwa wyjscia, 1 juz po zaworze i trzeba sciagac glowice , to juz wole silnik drugi bo niewiadomo ile bedzie kosztowac, albo tylko zawory trzeba podregulowac itp,. jak sprawdzic czy to zawór padniety czy tylko trzeba wyregulowac,
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-11-2008, 11:14   

najpierw jedź na regulację zaworów żeby były wszystkie dobrze ustawione a potem sprawdź ciśnienie na każdym cylindrze jeśli będzie mniejsze od "książkowego" to znaczy że któryś zawór może być zdechnięty.
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2008, 20:46   

cezar60 napisał/a:
jak sprawdzic czy to zawór padniety czy tylko trzeba wyregulowac
tak jak kolega Świstak, napisał kontrola ciśnienia na cylindrach koszt koło 40-50zł
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 13-11-2008, 17:51   

no wiec tak problem taki: slabe cisnienie na 1 cylindrze , slaba moc 120 max, klekocza zawory, spalanie 15l/100km w trybie mieszanym, zajechalem pomierzyc cisnienie na fiata to mowili ze nie maja czasu i spytali co jest, ja mowie slaba moc i zdaje sie ze slabe cisnienie na jednym z cylindrow bo przy zmianioe paska mechanik powiedzial ze za lekko kreci sie jakies kolo i male cisnienie pewnie jest,. i ja mowie ze jezdze na gazie przebieg 185000km i ostatnie 12 tysiecy na samym gazie przejechalem to on mowi bez sprawdzania ze to zawory od gazu poszly, i trzeba glowice sciagac,. no wiec ile to bedzie kosztowac wszystko mniejwiecej z robocizna,. ile moge tak jezdzic?
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2008, 18:34   

cezar60 napisał/a:
slabe cisnienie na 1 cylindrze
zrób konkretny pomiar z konkretnymi wynikami, a nie opieraj się na tym co ci mówią podwórkowi mechanicy
cezar60 napisał/a:
to on mowi bez sprawdzania ze to zawory od gazu poszly
pitolenie, na jakiej podstawie to ocenił ? przyczyną klekotania zaworów równie dobrze mogą być wytarte płytki pod wałkiem gdzie wymiana kosztuje paręnaście złotych i chwile czasu w garażu. Gdybyś mieszkał bliżej lub przejrzał w okolicy Krakowa (np. 16'go mamy spot na którym chętnym robię taki pomiar) to zmierzę ci bez problemu za darmo oraz mogę ci robić próbę szczelności na podstawie której określa się gdzie występuje ubytek, czy na gładzi cylindra czy poprzez uszkodzone zawory czy uszczelniacze itd. i dopiero wtedy można mówić o remoncie głowicy albo innych naprawach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 13-11-2008, 22:19   

moze na podstwie tego powiedzial ze silnik nie ma mocy takiej jaka mial i nie rowno pracuje,.ehh bede jezdzic po innych jeszcze az w koncu cos zrobia. bo na jednym aso mowili ze zagubili te urzadzenie do pomiaru cisnienie a na drugim ze zepsuty jest, .a ile takie cos kosztuje moze sam kupie ii pomiar zrobie,/
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load