Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stukanie w silniku
Autor Wiadomość
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2005, 23:43   stukanie w silniku

mam tipo 1,4 na gaźniku i co rano jak odpale to słychać go jak ropniaka coś stuka tak jakby w pierwszym cylindrze od paska rozrzadu ale w miarę nagrzanie stukanie ustępuje i go już później nie słychać . co to może być ???? i jeszcze jedna sprawa zuważyłem ostatnio że moje tipo emituje strasznie duże ilości spalin jeżdzę na gazie i mechanik mówi że tak ma by że więcej pary itd . czy to normalne???
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-11-2005, 01:07   

Co do stuaknia to niech inni sie wypowiedza.
Moj tez spor pary puszcza tez sie nad tym zastanawialem ostatnio ale rowniez dostalem info ze tak ma byc dopiero jak mocno rozgrzeje silnik to ustaje

pzdr
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-11-2005, 17:01   Re: stukanie w silniku

Jest możliwość, że te stuki są wynikiem luzu pomiedzy panewką a wałem korbowym. Zdarza sie cos takiego w mocno wyeksploatowanych silnikach. Napisz jaki masz przebieg i czy gaśnie Ci normalnie ciśnienie oleju.
     Moneta
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2005, 18:03   

oprócz stukania wszystko jest dobrze ciśnienie jest ok gaśnie zaraz po zapaleniu przebieg 173000
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-11-2005, 20:05   

sprawdz zawory.
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-11-2005, 20:09   

A to stukanie jest cykliczne? Rośnie razem z obrotami?
Po rozgrzaniu mowisz nie slychac tak bardzo? Tak jak Robertino, mowi sprawdz zawory, sprawdz tez wałek rozrządu. Pewnie tu bedzie leżała wina...


Co do dymienia:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2905
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2005, 20:16   

ale zawory ystawiają się hydraulicznie także nie zabardzo podoba mi się grzebanie w nich a poza tym głowice robiłen jakieś 5000 km temu bardziej podejrzewam panewke
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2005, 20:16   Re: stukanie w silniku

Broadway napisał/a:
Jest możliwość, że te stuki są wynikiem luzu pomiedzy panewką a wałem korbowym. Zdarza sie cos takiego w mocno wyeksploatowanych silnikach. Napisz jaki masz przebieg i czy gaśnie Ci normalnie ciśnienie oleju.


Mnie kontrolka od oleju gaśnie całą sekundę po odpaleniu. Ale dzieję się tak od niedawna. Po zmianie uszczelki pod miską się tak zrobiło. Co to może ozaczać?
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-11-2005, 22:04   

Zawory w TT są na płytkach 8)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-11-2005, 22:56   

Cytat:
Zawory w TT są na płytkach

No własnie, nie ma hydraulicznej regulacji....
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2005, 09:39   

miszko napisał/a:
Cytat:
Zawory w TT są na płytkach

No własnie, nie ma hydraulicznej regulacji....


A w dodatku ustawia sie to co 30 tys (a na LPG nawet czesciej) - pewnie tego nigdy nie robiles skoro tkwisz w bledzie 8) Co do dymienia, to moj tez stawia zaslone dymna jak jest wilgoc i niska temperatura :)

[ Dodano: Pon 28 Lis, 2005 09:41 ]
kamin napisał/a:


Mnie kontrolka od oleju gaśnie całą sekundę po odpaleniu. Ale dzieję się tak od niedawna. Po zmianie uszczelki pod miską się tak zrobiło. Co to może ozaczać?


Pompa nie wyrabia, olej nie taki jak trzeba :?:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 01-12-2005, 18:44   

7650 napisał/a:
ale zawory ystawiają się hydraulicznie także nie zabardzo podoba mi się grzebanie w nich a poza tym głowice robiłen jakieś 5000 km temu bardziej podejrzewam panewke


Panewka klepie u dołu silnika.
Poza tym nawet gdyby zawory byly regulowane hydraulicznie to rowniez moga stukac,gdy popsuta jest samoregulacja. 8) .Ale to takie naprawianie silnika na telefon. Kurcze, podjedz do mechanika i sam na starcie Ci powienien powiedziec co Ci klepie jesli ma dobre ucho. Panewki klepia specyficznie. I to bez problemu mozna odroznic zawory a panewki.
     assistance
 
PiotrekLu 


Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2005, 14:37   

SIEMANKO JA MYSLE ZE TO JEST LUZ NA ZAWORACH
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-12-2005, 15:16   

PiotrekLu napisał/a:
SIEMANKO JA MYSLE ZE TO JEST LUZ NA ZAWORACH

nie wydaje mnie sie 8)
     assistance
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2005, 16:38   

a niech stuka przecież nie będe rozbierał silnika po to tylko żeby przestało stukać . Silnik ma moc chodzi równo jak się rozgrzeje jest ok . Przyzwyczaiłem się już do tego że jak jest zimny to mam disla a jak ciepły to benzyniaka. a panewka ja wiem może i tak albo i nie . Zaczekam jak się popsuje
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-12-2005, 20:44   

7650 napisał/a:
a niech stuka przecież nie będe rozbierał silnika po to tylko żeby przestało stukać . Silnik ma moc chodzi równo jak się rozgrzeje jest ok . Przyzwyczaiłem się już do tego że jak jest zimny to mam disla a jak ciepły to benzyniaka. a panewka ja wiem może i tak albo i nie . Zaczekam jak się popsuje

hmmm Choć znany jestem z nieprzesadzania z wymianami olejów i ogólnej nieprzesadnej dbałosci o auto to ze stukami bym nie jeździł. Ale to Twój wybór.
Silnik i auto nie musi być piękne, czyste i wycacane ale sprawne technicznie (mechanicznie, elektrycznie itp) jak najbardziej.
Żeby się nie okazało za dwa miesiące że zilnik jest na złom.
Moze daj posłuchać jakiemuś wytrawnemu mechanikowi.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2005, 21:29   

MECHANIK STWIERDZIŁ ŻE TO COŚ PRZY ZAWORACH ALE NIE MA PO CO ROBIĆ
ŻĘ PODOBNO TAK BYWA I NIC SIĘ NIE PORADZI W UNO KOLEGI MA PODOBNIE TYLKO JEMU CYKA TAK JAK BY PANEWKA CHODZIŁA NA SUCHO I TEŻ BYŁ U MECHANIORA W FIACIE I POWIEDZIWELI ŻE TAKIE RZECZY W FIACIE MAJĄ PRZAWO SIĘ DZIAĆ TAKŻE DAJE SPOKÓJ ZWŁASZCZA ŻE JEŻDZE TAK JUŻ OD KILKU MIESIĘCY I NIC SIĘ NIE DZIEJE ZA TYM ZWIĄZANEGO A MOJE AUTO JEST SPRAWNE TECHNICZNIE , ELEKTRYCZNIE I W KAŻDY INNY SPOSÓB JAKI SOBIE POMYŚLISZ
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2005, 21:37   

nie no najgorsze co moze byc to mocne spalanie stukowe spowodowane awaria np. aparatu albo modulu zaplonowego czy ew. wtryskiwaczy, sterownika itp itd.

efektem bywa tylko splyniecie tlokow, co tam, kto by sie przejmowal :roll:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-12-2005, 21:43   

Cytat:
efektem bywa tylko splyniecie tlokow, co tam, kto by sie przejmowal :roll:


Na moja odpowiedzialnosc mozesz jechac bez tlokow :lol:
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2005, 21:44   

netsat napisał/a:


Na moja odpowiedzialnosc mozesz jechac bez tlokow :lol:


a jak mi zgasnie jadac pod gorke ?? :lol:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load