|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Szybkie pytanko - sprawdzenie wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:01 Szybkie pytanko - sprawdzenie wtrysku
|
|
|
Panowie, w 1.6 i.e. monowtrysk jest wtryskiwacz pośredni który jak wiadomo znajduję się nad przepustnicą, i jak zdejmie się całą tą puszkę filtra, to powinno być widać jak owy wtryskiwacz "psika" w przepustnicę prawda? Bo mechanik stwierdził, że wtrysk mi leje i dlatego nie chodzi na benzynie, chciałem to sprawdzić. Albo jakąś inną metode może znacie? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:24
|
|
|
Ma podawać paliwo tworząc mgiełkę w kształcie stożka. Nie mam żadnego filmiku z T/T ale wtryskiwacz z poldera niemalże to samo. Tu masz jak pracuje sprawny wtrysk http://www.youtube.com/watch?v=pcnVuCVFrZg |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:25
|
|
|
tak, jak zajrzysz to taka mgielka powinna leciec, im bardziej otworzysz przepustnice tym bedzie intensywniejsza |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:32
|
|
|
Tylko problem jest w tym, że nie odpale go nawet pewnie... Wystarczy, że ktoś będzie kręcił rozrusznikiem i już zobaczę mgiełkę? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:38
|
|
|
Rzadziej ale tak |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 09:35
|
|
|
Kiedy mi tipo nie chciał pracować na benzynie i podejrzenie padło na wtryskiwacz to zrobiłem taki przekręt, że ominąłem sterownik i podłączyłem wtrysk na krótko do akumulatora - zaczął lać jak głupi, ale silnik odpalił na PB. Co prawda bardzo szalał, kichał, ale działał. Dlatego lanie wtrysku wykluczyłbym jako główny powód tego, że wóz nie odpala. U mnie winny okazał się sterownik - prąd nie dochodził do wtryskiwacza |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 10:38
|
|
|
Zdjąłem filtr powietrza, widzę wtryskiwacz, kolega kręci na benzynie rozrusznikiem, zaczął pryskać ale nie tak jak powinien tylko takimi raczej kroplami paliwa, za chwilę przestał pryskać, potem coś ledwo się sączyło, znowu pryskał kroplami, i tak w kółko.. Co robić dalej panowie? Na krótko podłączyć tak jak napisałeś kolego meter30? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 11:37
|
|
|
sprawdz popmke paliwa czy dobre cisnienie daje, zdejmij jeden przewód od wtrysku, włóz do słoika czy butelki i niech Ci ktos zapłon przekręci, ma sie lac pewnym i nieprzerwalnym strumieniem w czasie gdy pompka pracuje |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:37
|
|
|
dario1550, U mnie wtryskiwacz nie pryskał w ogóle i podłączenie na krótko miało tylko pomóc w sprawdzeniu jego sprawności. Skoro u Ciebie pryska, ale przerywa - znaczy, że coś działa. Takie objawy jak opisałeś w tej chwili podsuwają mi jedną myśl - czy masz paliwo w baku? Tak jakby pompka zasysała resztki, łapała powietrze. Jestem też skłonny przychylić się do opinii palidzojnt221, - słabe ciśnienie na pompce spowoduje nieprawidłową pracę wtrysku. Pewnie manometrem nie zmierzysz, ale z tego co widzę na necie to nowa pompa do 1.6 daje 1.1 bar. Łatwiej sprawdzić strumień jak kolega powyżej opisał |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:56
|
|
|
Paliwa mam jakieś 10 litrów, może trochę więcej, + setka STP do wtrysków
Zdjąlem wężyk idący od pompy do wtrysku, i pompa podawała paliwo, ale jutro jeszcze sprawdzę jak wygląda strumień, bo ciemno już było. Ale na pewno nie sikało jakoś specjalnie mocno.
_____________________________________________________________________________
Panowie, a czy jak podłącze manometr zegarowy to zmierzy mi poprawnie ciśnienie tego paliwa? Bo strumień leci ale nie wygląda to na jakieś mega ciśnienie. Palcem powinienem dać radę utrzymać strumień?
** Dodano: 17-01-2013, 11:42 **
Panowie jak mniej więcej powinien wyglądać strumień jaki daje ta pompa? Bo nie potrafię wzrokowo określić czy jest ciśnienie czy nie.. Panowie pomocy bo tu mrozy idą a temperówka rano zmuszona jest palić na LPG, co jak narazie (odpukać) nie sprawia problemów) chociaż raz mi parownik zamarzł i już i kaplica
Panowie zaczynam podejrzewać pompę paliwa. Brat odpalił na gazie, przy 4000obr. na benzynę i machanie gazem, coś tam łapał sobie i był zdjęty filtr to widziałem wtryskiwacz i podawał mgiełkę ale taką jakąś nierówną.. I przy dodaniu więcej gazu dławiło go bo moim zdaniem pompa nie wyrabiała i nie dawała odpowiedniego ciśnienia na więkrze obroty.. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2013, 21:47
|
|
|
U siebie z ciekawosci w 1.6 i.e tez zagladalem do przepustnicy na pracujacym silniku.Spodziewalem sie mgielki tak jak piszecie ale moim zdaniem ta mgielka u mnie jest taka nieco skroplona-widac wyraznie male kropelki paliwa.Czy tak ma byc?Czy wtryskiwacz jest sprawny?Na filmach z You Tuba nie widac dokladnie jak ta mgielka ma wygladac a przyznam szczerze ze ta w moim silniku mnie rozczarowala,bo nie tak wyobrazalem sobie rozpylone paliwo.Dodam tylko ze silnik chodzi prawidlowo,dobrze odpala i malo pali.
** Dodano: 17-01-2013, 21:49 **
dario1550, przy odpalaniu na pracujacym rozruszniku widac wyraznie jak dawkuje paliwo na przepustnice.Szczegolnie przy odpalaniu zimnego ostro daje.Podejrzewam ze u Ciebie Kolego za male cisnienie,filtr zapchany lub sam wtryskiwacz. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2013, 23:29
|
|
|
Nie wiem już co robić z tą benzyną nie mam już siły na to.. Zająłbym się pompą ale przeraża mnie to jej zdemontowanie bo naczytałem się jakie to trudne, czy tak naprawdę nie ma się czego bać?
A kolego shagger78, myślę, że możesz spróbować wlać jakiś preparat STP do czyszczenia układu wtryskowego, może wtryskiwacz jest lekko zasyfiony i STP załatwi sprawę, no napewno nie zaszkodzi a kosztuje kilkanaście złotych Moim skromnym zdaniem warto spróbować |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2013, 06:12
|
|
|
No panowie nie jest to co prawda diesel ale wtryskiwacz ma wtryskiwać paliwo a nie ciurczeć dario1550, Lepiej ciśnienie sprawdzić na manometrze. Pompa w T/T 1.4 / 1.6 ma małe ciśnienie, coś koło 1 bara chyba. Czasem sparciał guma w baku zapycha pompę i filtr. Po 20 latach warto wyczyścić bak i pompę (lub ją wymienić) i prewencyjnie filtr paliwa. A co do wtrysku to pojeździć sobie trochę na środkach do czyszczenia wtryskiwaczy, ale to bardziej kosmetyka nie spodziewajmy się ultra cudów po takich płynach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:14
|
|
|
W poniedziałek będę badał tą pompę, i dam znać dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, oczywiście plusiki poleciały |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|