Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybkie pytanko - sprawdzenie wtrysku
Autor Wiadomość
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2013, 23:01   Szybkie pytanko - sprawdzenie wtrysku

Panowie, w 1.6 i.e. monowtrysk jest wtryskiwacz pośredni który jak wiadomo znajduję się nad przepustnicą, i jak zdejmie się całą tą puszkę filtra, to powinno być widać jak owy wtryskiwacz "psika" w przepustnicę prawda? Bo mechanik stwierdził, że wtrysk mi leje i dlatego nie chodzi na benzynie, chciałem to sprawdzić. Albo jakąś inną metode może znacie?
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2013, 23:24   

Ma podawać paliwo tworząc mgiełkę w kształcie stożka. Nie mam żadnego filmiku z T/T ale wtryskiwacz z poldera niemalże to samo. Tu masz jak pracuje sprawny wtrysk http://www.youtube.com/watch?v=pcnVuCVFrZg
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-01-2013, 23:25   

tak, jak zajrzysz to taka mgielka powinna leciec, im bardziej otworzysz przepustnice tym bedzie intensywniejsza
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2013, 23:32   

Tylko problem jest w tym, że nie odpale go nawet pewnie... Wystarczy, że ktoś będzie kręcił rozrusznikiem i już zobaczę mgiełkę?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2013, 23:38   

Rzadziej ale tak
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2013, 09:35   

Kiedy mi tipo nie chciał pracować na benzynie i podejrzenie padło na wtryskiwacz to zrobiłem taki przekręt, że ominąłem sterownik i podłączyłem wtrysk na krótko do akumulatora - zaczął lać jak głupi, ale silnik odpalił na PB. Co prawda bardzo szalał, kichał, ale działał. Dlatego lanie wtrysku wykluczyłbym jako główny powód tego, że wóz nie odpala. U mnie winny okazał się sterownik - prąd nie dochodził do wtryskiwacza
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2013, 10:38   

Zdjąłem filtr powietrza, widzę wtryskiwacz, kolega kręci na benzynie rozrusznikiem, zaczął pryskać ale nie tak jak powinien tylko takimi raczej kroplami paliwa, za chwilę przestał pryskać, potem coś ledwo się sączyło, znowu pryskał kroplami, i tak w kółko.. Co robić dalej panowie? Na krótko podłączyć tak jak napisałeś kolego meter30?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2013, 11:37   

sprawdz popmke paliwa czy dobre cisnienie daje, zdejmij jeden przewód od wtrysku, włóz do słoika czy butelki i niech Ci ktos zapłon przekręci, ma sie lac pewnym i nieprzerwalnym strumieniem w czasie gdy pompka pracuje
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2013, 22:37   

dario1550, U mnie wtryskiwacz nie pryskał w ogóle i podłączenie na krótko miało tylko pomóc w sprawdzeniu jego sprawności. Skoro u Ciebie pryska, ale przerywa - znaczy, że coś działa. Takie objawy jak opisałeś w tej chwili podsuwają mi jedną myśl - czy masz paliwo w baku? Tak jakby pompka zasysała resztki, łapała powietrze. Jestem też skłonny przychylić się do opinii palidzojnt221, - słabe ciśnienie na pompce spowoduje nieprawidłową pracę wtrysku. Pewnie manometrem nie zmierzysz, ale z tego co widzę na necie to nowa pompa do 1.6 daje 1.1 bar. Łatwiej sprawdzić strumień jak kolega powyżej opisał
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2013, 22:56   

Paliwa mam jakieś 10 litrów, może trochę więcej, + setka STP do wtrysków :D

Zdjąlem wężyk idący od pompy do wtrysku, i pompa podawała paliwo, ale jutro jeszcze sprawdzę jak wygląda strumień, bo ciemno już było. Ale na pewno nie sikało jakoś specjalnie mocno.
_____________________________________________________________________________
Panowie, a czy jak podłącze manometr zegarowy to zmierzy mi poprawnie ciśnienie tego paliwa? Bo strumień leci ale nie wygląda to na jakieś mega ciśnienie. Palcem powinienem dać radę utrzymać strumień?

** Dodano: 17-01-2013, 11:42 **
Panowie jak mniej więcej powinien wyglądać strumień jaki daje ta pompa? Bo nie potrafię wzrokowo określić czy jest ciśnienie czy nie.. Panowie pomocy bo tu mrozy idą a temperówka rano zmuszona jest palić na LPG, co jak narazie (odpukać) nie sprawia problemów) chociaż raz mi parownik zamarzł i już i kaplica

Panowie zaczynam podejrzewać pompę paliwa. Brat odpalił na gazie, przy 4000obr. na benzynę i machanie gazem, coś tam łapał sobie i był zdjęty filtr to widziałem wtryskiwacz i podawał mgiełkę ale taką jakąś nierówną.. I przy dodaniu więcej gazu dławiło go bo moim zdaniem pompa nie wyrabiała i nie dawała odpowiedniego ciśnienia na więkrze obroty..
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2013, 21:47   

U siebie z ciekawosci w 1.6 i.e tez zagladalem do przepustnicy na pracujacym silniku.Spodziewalem sie mgielki tak jak piszecie ale moim zdaniem ta mgielka u mnie jest taka nieco skroplona-widac wyraznie male kropelki paliwa.Czy tak ma byc?Czy wtryskiwacz jest sprawny?Na filmach z You Tuba nie widac dokladnie jak ta mgielka ma wygladac a przyznam szczerze ze ta w moim silniku mnie rozczarowala,bo nie tak wyobrazalem sobie rozpylone paliwo.Dodam tylko ze silnik chodzi prawidlowo,dobrze odpala i malo pali.

** Dodano: 17-01-2013, 21:49 **
dario1550, przy odpalaniu na pracujacym rozruszniku widac wyraznie jak dawkuje paliwo na przepustnice.Szczegolnie przy odpalaniu zimnego ostro daje.Podejrzewam ze u Ciebie Kolego za male cisnienie,filtr zapchany lub sam wtryskiwacz.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-01-2013, 23:29   

Nie wiem już co robić z tą benzyną nie mam już siły na to.. Zająłbym się pompą ale przeraża mnie to jej zdemontowanie bo naczytałem się jakie to trudne, czy tak naprawdę nie ma się czego bać?


A kolego shagger78, myślę, że możesz spróbować wlać jakiś preparat STP do czyszczenia układu wtryskowego, może wtryskiwacz jest lekko zasyfiony i STP załatwi sprawę, no napewno nie zaszkodzi a kosztuje kilkanaście złotych :) Moim skromnym zdaniem warto spróbować :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2013, 06:12   

No panowie nie jest to co prawda diesel ale wtryskiwacz ma wtryskiwać paliwo a nie ciurczeć ;D dario1550, Lepiej ciśnienie sprawdzić na manometrze. Pompa w T/T 1.4 / 1.6 ma małe ciśnienie, coś koło 1 bara chyba. Czasem sparciał guma w baku zapycha pompę i filtr. Po 20 latach warto wyczyścić bak i pompę (lub ją wymienić) i prewencyjnie filtr paliwa. A co do wtrysku to pojeździć sobie trochę na środkach do czyszczenia wtryskiwaczy, ale to bardziej kosmetyka nie spodziewajmy się ultra cudów po takich płynach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-01-2013, 23:14   

W poniedziałek będę badał tą pompę, i dam znać :) dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, oczywiście plusiki poleciały ;)
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load