Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tempra, nie pali na benzynie
Autor Wiadomość
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-08-2011, 15:52   tempra, nie pali na benzynie

Witajcie,
Mam nie lada problem z jazdą na banzynie, otoz moja tempra bez+LPG zawsze byla jezdzona na LPG jednak po kupnie od ojca auta chcialem rowniez jezdzic na banzynie jednak jest taki problem ze nie chce. Mam ponoc druga sekwencje (z przelacznikiem) i czasem tylko podczas jazdy mi załapie ale po paru set metrach nagle go odcina, dodam ze na postoju za nic nie odpali.
Kolega (mechanik) zobaczyl czy cos nie jest w gazniku i sprawdzil ze jakas czesc (nie pamietam dobrze jak sie nazywala -> taka podluzna na kablelku -- postaram sie znalesc i pokazac w formie zdjecia) nie dziala. koszt okolo 89 zl w sklepie.
Jednak czy to jest to ? Prosze o porady, zalecenia itp.
PS, admina prosze ewentualnie o przeniesienia tematu

** Dodano: 03-08-2011, 18:55 **
wlasnie sie dowiedzialem od kolegi ze to jest cos ala "elektroniczna dysza" lub cos bliskoznacznego tego slowa
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-08-2011, 18:09   

To coś to elektromagnetyczny zawór hamowania silnikiem.
Coś mi się wydaje, że skoro śmigało tylko na LPG, a to gaźnik, to padła pompka paliwa
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-08-2011, 19:27   

ojciec mowil ze 3x wymienial pompke paliwa, i jest nowa. Nawet sam z 3 miesiace temu rozlozylem ją , przeciscilem w specjalnym preparacie ale to samo.
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-08-2011, 21:43   

matt214 napisał/a:
Mam ponoc druga sekwencje (z przelacznikiem)
dobre :lalala: nie ma czegoś takiego. W najlepszym przypadku możesz mieć instalacje II generacji, choć do gaźnikowców ze względu na układ zasilana oraz oraz fakt że nie ma sądy stosuje się instalacje I generacji i najpewniej taką właśnie masz. To co ci kolega mechanik sprawdził to zawór odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem i można prosto sprawdzić jego działanie wystarczy trzymać nogę na gazie i auto nie powinno gasnąć po odpuszczeniu auto zgaśnie, gdyż dysza wolnych obrotów jest zamknięta przez niesprawny elektrozawór. Druga sprawa to regulacja i czyszczenie gaźnika na pewno wartowałoby taką operacje wykonać zwłaszcza gdy jeździsz tylko na LPG co jest nie właściwe.
matt214 napisał/a:
ojciec mowil ze 3x wymienial pompke paliwa, i jest nowa. Nawet sam z 3 miesiące temu rozłożyłem ją , przeciscilem w specjalnym preparacie ale to samo.
pompa paliwa w gaźnikowcach jest nie rozbieralna, po drugie coś za często ją wymieniasz. Mechaniczna pompa paliwa jest praktycznie nie do zajechania, najmniej wytrzymuje 140-150 tyś. Na pewno jesteś pewien że to była pompa? Watro tez wymienić filtr paliwa i sprawdzić jak wygląda sytuacja w baku, np czy nie posypała się uszczelka kosza i nie zatkała go. Łatwo to sprawdzić wystarczy ściągnąć wąż paliwowy i wsadzić do słoika wykonać parę obrotów silnikiem powinieneś mieć sporą ilość paliwa w słoiczku.

Jak postępować z gaźnikiem: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2011, 08:10   

Mozliwe ze 1-szą . Nie jestem co do tego pewny,ale to nie jest zbytnio wazne. Poza tym Pompka mechaniczna paliwa jest rozbieralna wiec tu sie nie zgode z tobą (i nie jest czesto wymieniana, przynajmniej nie byla).
Sproboje jednak z tym filtrem paliwa, mozliwe ze cos jest z nim nie tak, jak i to nie pomoze najwyzej oddam auto do naprawy.

** Dodano: 04-08-2011, 09:17 **
JAM_BELFEGOR napisał/a:
zawór odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem i można prosto sprawdzić jego działanie wystarczy trzymać nogę na gazie i auto nie powinno gasnąć po odpuszczeniu auto zgaśnie, gdyż dysza wolnych obrotów jest zamknięta przez niesprawny elektrozawór.


JAM , wlasnie o to chodzi ze nawet tego nie sprawdze gdzyz nawet nie przelacze na benzyne, nawet jak mi sie uda raz na tysiac to jak przejade troche to mi jakby odcina benzyne lub jak dam na luz to gasnie i znow musze przelaczac na LPG.
To takie pierdzielanie kotka za pomoca mlotka :sciana: :sciana:
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2011, 10:00   

matt214 napisał/a:
Poza tym Pompka mechaniczna paliwa jest rozbieralna wiec tu sie nie zgode z tobą
to wyślij mi fotkę tego cuda, chyba że ci ktoś zaadoptował coś np. z regaty, lub rozumiesz rozebranie poprzez jej demontaż.

Jak widzisz pompa składa się z dwóch części plastikowego górnego korpusu (w oryginale jest metalowy ale to bez znaczenia) i aluminiowego dolnego obydwie części są razem połączone zaprasowywanym stalowym pierścieniem. Oczywiście jak sie uprzesz to go rozwalisz i wtedy rozdzielisz dwie części tylko co dalej potem?
matt214 napisał/a:
JAM , wlasnie o to chodzi ze nawet tego nie sprawdze gdzyz nawet nie przelacze na benzyne, nawet jak mi sie uda raz na tysiac to jak przejade troche to mi jakby odcina benzyne lub jak dam na luz to gasnie i znow musze przelaczac na LPG.
No to to w takim razie nie jest to tylko wina elektrozaworu lub w ogóle nie jego wina. Proponuje na dobry początek czyszczenie gaźnika, a potem udaj się na regulacje na analizatorze spalin. Poza tym zawsze radze też sprawdzić sobie kąt zapłonu. Odkąd mam lampę strobo i od czasu do czasu sobie oglądałem z ciekawości rożne ustawienia to znakomita większość ma przestawiony zapłon. Czasem na + a czasem na - :D LPG jest łatwiej zapalić i jest mniej podatna na zły kąt
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2011, 10:34   

JAM_BELFEGOR, rozumiem, jesli chodzi o pompke to wlasnie ta lecz ja mam od korpusu sróby na imbusy. teraz sam sie dziwie. Moze jakas podruba. ale jak przykladalem palec to nawet mi troszke zasysalo.
Jednak na sam wpierw tak jak wczeseniej doradzales sprawde sobie filtr paliwa . Jesli to nie pomoze wowczas oddam do czyszczenia gaznika i jesgo ustawienia.
Myslisz ze to dobry pomysl?
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2011, 12:06   

matt214, Możesz mieć starszą wersję Magneti Mareli stosowana np. w unaczu mniejsza o to skoro działa to jest ok.
matt214 napisał/a:
Jesli to nie pomoze wowczas oddam do czyszczenia gaznika i jesgo ustawienia.
Myslisz ze to dobry pomysl?
Jak bym uważał że to zły pomysł to nie doradzał by mi żebyś tak zrobił :lalala: no i pasowało by sprawdzić ten elktrozaworek czy się otwiera, a jeśli masz pewność że nie działa to wymień. Jest też inny sposób ale ja go propagować nie będę, bo jestem takim naprawą przeciwny.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2011, 14:31   

ok, sproboje, dzieki za podpowiedzi, odezwe sie jak bede jeszcze potrzebowal i ewntualnie dopisze co moglo byc przyczyną jak sie uda. pozdrawiam
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2011, 23:16   

matt214, ja jestem ostoją spokoju :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-08-2011, 21:48   

tzn? jak mam rozumiec "ostojną osobą" ??
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-08-2011, 22:06   

matt214 napisał/a:
jak mam rozumiec "ostojną osobą" ??


chyba raczej

JAM_BELFEGOR napisał/a:
ostoją spokoju


;p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-08-2011, 16:33   

no tak "Ostoja spokoju"
PS, a gdzie znajduje sie ten filterek paliwa?
w baku? bo mam tylko takie cos
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0012969.jpg
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-08-2011, 17:47   

Filtr paliwa zamontowany jest wraz z pompą, a mianowicie znajduje się w koszyczku, który jest widoczny na załączonym przez Ciebie zdjęciu. Raczej nie stawiał bym na filtr pompy, lecz na drugi filtr który znajduje się przy baku, a mianowicie podnosisz prawą część samochodu. Między tylnym kołem a bakiem odnajdziesz drugi filtr paliwa, który generalnie zbiera wszystkie syfy jakie trafią do baku. W opisie zauważyłem, iż twoja Tempra ma na wyposażeniu gaźnik, tak więc jakim cudem chcesz władować do samochodu pompę legitymującą się na wtrysk :P Posiadasz mechaniczną pompę, która znajduje się z przodu auto, a mianowicie pod maską. Pompa jest praktycznie nie do uszkodzenia, jeśli mamy na myśli T/T na gaźniku.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-08-2011, 23:46   

maxi napisał/a:
Filtr paliwa zamontowany jest wraz z pompą, a mianowicie znajduje się w koszyczku, który jest widoczny na załączonym przez Ciebie zdjęciu. Raczej nie stawiał bym na filtr pompy, lecz na drugi filtr który znajduje się przy baku, a mianowicie podnosisz prawą część samochodu.
yyyy... nie tak. Filtr paliwa znajduje się w komorze silnika na lewej podłużnicy stojąc przodem do silnika w rogu. Wygląda mniej więcej tak

Oryginalny był kremowy. W koszu nie ma filtra jest taka kratka zapobiegająca wpadaniu grubszych farfocli ale to filtr z komorze silnika ma czyścić paliwo.
maxi napisał/a:
jakim cudem chcesz władować do samochodu pompę legitymującą się na wtrysk :P
gdzie to tak wyczytałeś?

** Dodano: 09-08-2011, 00:54 **
P.S tu go widać:

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2011, 09:02   

maxi napisał/a:
Filtr paliwa zamontowany jest wraz z pompą, a mianowicie znajduje się w koszyczku, który jest widoczny na załączonym przez Ciebie zdjęciu. Raczej nie stawiał bym na filtr pompy, lecz na drugi filtr który znajduje się przy baku, a mianowicie podnosisz prawą część samochodu.


po 1-sze wydaje mi sie ze to nie jest filt bo to na moim zdjeciu po lewej nie przypomnina filtru paliwa , nie ma tam zadnej siatki (przynajmniej tak to widzialem, jednak moge sie mylic bo to jest nie rozbieralne) i sadze faktycznie moze sie znajdowac przy silniku, jednak sprawde dla pewnosci i napisze czy mam .
AAA, jesli chodzi o drugi filtr przy baku po podwoziem to nie mam nic takiego
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2011, 10:20   

matt214, bo przy baku nie ma filtra no chyba że ktoś go tam celowo zamontował, co do kratki to chodziło mi o tą od spodu patrząc.
matt214 napisał/a:
po 1-sze wydaje mi sie ze to nie jest filt bo to na moim zdjeciu po lewej nie przypomnina filtru paliwa
bo w koszu nie ma filtra tak jak ci pisałem masz go na zdjęciach post wyżej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-08-2011, 11:08   

JAM_BELFEGOR, czyli wychodzi na to, że zaużmy do T/T na gaźniku, jesteś w stanie zamontować elektryczną pompę paliwa ? ; ) Jest to możliwe, pytam z ciekawości, bo chyba w takim wypadku trzeba wszystko przerabiać ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2011, 11:13   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
bo w koszu nie ma filtra tak jak ci pisałem masz go na zdjęciach post wyżej.

no ten polewej? to moze i sie zgodze, ale przeciscilem go i zobaczymy jak bede przy aucie czy odpala na benzynie. w tej chwili nie mam mozliwosci
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-08-2011, 11:16   

matt214 napisał/a:
ale przeciscilem go


tego się nie czyści tylko wymienia - koszt całe 4.50 zł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2011, 11:53   

maxi, jesteś wstanie ale wymaga to reduktora ciśnienia bo zalewało by gaźnik, zresztą taka operacja całkowicie nie opłacalna dla standardowego gaźnika. Jak byś dawał podwójny gaźnik lub jakiś z motorka to można by myśleć.
Cytat:
tego się nie czyści tylko wymienia - koszt całe 4.50 zł
tak jak kolega napisał tego się nie czyści :lalala: tylko kupuje za grosze nowe.
matt214 napisał/a:
no ten polewej?
tak ten po lewej kremowy walec :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-08-2011, 12:18   

Czyli teoretycznie pompa elektryczna nie ma bytu w aucie na gaźniku wyposażonym w pompę mechaniczną, to miałem od początku na myśli ; )
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2011, 13:21   

maxi, no raczej nie :lalala: ale jak się uprzesz to jest to wykonalne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2011, 19:47   

Cytat:

tego się nie czyści tylko wymienia - koszt całe 4.50 zł

4,50? cale to po lewej na moim zdjeciu?? gdzie to mozna kupic,
PS. Sprawdzalem ten filterek paliwa to jest pod maską po lewej jak kolega pisal .
Poza tym dzisiaj sprawdzalem i dziala na benzynie lecz musi zlapac okolo 90 *C zeby moglo przelaczyc.
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-08-2011, 19:54   

matt214 napisał/a:
4,50?


tak ... z tego co pamiętam ten sam filtr co do malucha :D

matt214 napisał/a:
gdzie to mozna kupic,


w motoryzacyjnym :D

Tylko mówisz że chcesz do gaźnikowca. Bo wtryski mają filtr jakoś z tyłu auta i już nie jest taki mały i taki tani :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load