|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1.6 i.e się dławi |
Autor |
Wiadomość |
Endler
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Wartkowo
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05-12-2010, 00:55 Tipo 1.6 i.e się dławi
|
|
|
Był już podobny temat lub identyczny ale nie było rozwiązania problemu.
Problem polega na tym że jak silnik jest zimny silnik pracuje równo a jak się nagrzeje zaczyna się dławić. dzisiaj się ucieszyłem bo myślałem że mu przeszło ale jak pochodził ok. 20 - 30 min znowu to samo. Kable i świece nowe. Na gazie i na benzynie to samo ( aczkolwiek wydaje mi się że na gazie jest trochę lepiej ). Jest to dostrzegalne najlepiej na biegu jałowym. Efekt jest taki że na ułamek sekundy silnik się wyłącza ( takie wrażenie ). Aczkolwiek obroty spadają nagle, jeśli nie zgaśnie to silnik wchodzi na chwile na wyższe obroty i je obniża i znowu to samo. Zauważyłem że kiedy przytykam wydech to w momencie tych przytkań występuje podciśnienie (zasysa ). Silnik 835C1.000. W kwietniu robiłem remont silnika ( nie ja mechanik ) , czyli pierścienie, panewki gniazda zaworowe, uszczeniacze itd. zrobiłem równo 10 000 km .
aha na jednym zaworze mam za duży luz coś kolo 0.55 ( trochę słychać lekkie klepanie ) ale podobno to nie powinno mieć wpływu . W tym silniku luzy mają mieć 0.4 i 0.5 (tak znalazłem. |
_________________ Tipo 1.6 3D
835C1.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-12-2010, 11:50
|
|
|
może silniczek krokowy???? takie daje objawy falowanie na obrotach na ciepłym nie pamietam jak to było na zimnym, ale na zimnym to "ssanie"jest włączone |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-2010, 18:53
|
|
|
Lambda ,CPW,CPP o kazdym czujniku doczytasz na forum ,Lambde sprawdzisz odlanczajac ja ,CPP trzeba odkrecac no a CPW albo woda albo podmiana |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Endler
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Wartkowo
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05-12-2010, 21:19
|
|
|
Zauważyłem że nie za bardzo o temperaturę silnika tu chodzi tylko o wykasowanie komputera. Miałem klemę odpiętą . Bo dzisiaj jak go rano odpaliłem bez odpinania aku to i na zimnym wariował. |
_________________ Tipo 1.6 3D
835C1.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-12-2010, 18:56
|
|
|
resetowałeś kolego kompa??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Endler
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Wartkowo
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-12-2010, 21:48
|
|
|
Resetowałem i przez jakiś czas chodzi dobrze potem zaczyna wariować. dzisiaj wypiąłem sondę lambda, reset i żadnej zmiany. A tak w ogóle to co się dzieje jak wypnę sondę? Tzn. jak to komputer interpretuje?
Mam wrażenie że to jest tak jakby na chwilę nie dostawał iskry na świece. A w czasie jazdy jak mocniej przycisnę gaz to mam takie małe strzały, a jak mocniej przyduszę to filtr wyfrunie. Aha i dochodzi do tego do ok. 2000 obr powyżej jakoś już jedzie. Zastanawiam się czy to czasem moduł nie padł, ale już 2 lata temu wymieniałem. Jechałem akurat z Kołobrzegu do Kalisza i chyba w Pleszewie lub Jarocinie zawinąłem autostop. Samochód zgasiłem może na minute a jak go odpaliłem to do Kalisza dowlokłem się na trzech garach. No ale w tym przypadku było łatwo zdiagnozować bo samochód chodził ewidentnie na 3 cylindrach.
** Dodano: 10-12-2010, 20:45 **
Jednak byłem w błędzie, jak silnik jest zimny ( rano ) to mogę nim zrobić z 8 km bez żadnego szarpania, a im się robi cieplejszy jest coraz gorzej. Na benzynie jak i na gazie. Tylko na gazie jak trochę mocniej przycisnę pedał gazu to strzały słychać.
** Dodano: 10-12-2010, 20:50 **
Jakieś 3 miesiące temu miałem uwalony jeden przewód WN i byłem zmuszony jechać na trzech garach, i tu pytanie czy moduł mógł ulec uszkodzeniu poprzez to że chodził bez obciążenia?
** Dodano: 15-12-2010, 23:20 **
Problem rozwiązany. Po wymianie cewki chodzi jak nowy. |
_________________ Tipo 1.6 3D
835C1.000 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-11-2014, 11:01
|
|
|
Podpinam się pod ten temat, żeby nie było że nie szukam zanim zapytam
Mój Tipo to 1.6i 1994 (z silnikiem Lancia 55KW/75KM). Mam wrażenie że dławi się w zakresie około 1500 - 2000 rpm.
Jak się mocniej wciska gaz to prawie tego nie czuć,
ale jak spokojnie przyspieszam to silnik ewidentnie nierówno pracuje i niechętnie się zbiera.
Wcześniej jakoś tego dławienia nie zauważyłem, a dwa tygodnie temu był wymieniany pasek rozrządu
i zastanawiam się czy to może być powód - czy mechanik mógł coś przestawić przy okazji?
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to chętnie posłucham, chciałbym zająć się tym w nadchodzącym tygodniu. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-11-2014, 13:11
|
|
|
Może być wina przesunięcia o "ząbek" wtedy czujesz lekki spadek mocy i nie zbiera się w dolnych obrotach - jest mułowaty . podjedź do mechanika który wymieniał i niech jeszcze raz sprawdzi - ustawi wszystkie znaki na 0 i obróci kołem wału 2 obroty znaki powinny być w tych samych miejscach |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|