Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo gaśnie nagle po przejechaniu kilkunastu km
Autor Wiadomość
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2008, 02:05   Tipo gaśnie nagle po przejechaniu kilkunastu km

Witam jestem tu nowy, ale mam poważny problem. W moim tipo jest prawdopodobnie słabe ładowanie, bo świeci lekko kontrolka ładowania (w dzień nie widać), dopiero jak dam sporo gazu to kontrolka gaśnie całkiem, ale mimo to nie miałem problemu z odpalaniem. Z rana zawsze na ssaniu go przytrzymywałem aż się rozgrzał i już nie gasł.

Tipo mam dopiero 3 dni, po rozgrzaniu na ssaniu silnik chodził bardzo równo, nie gasł. Ale zdarzy się raz na 50km tak, że zgaśnie nagle np przy ruszaniu ze skrzyżowania (zaczyna szarpać i gaśnie). Pierwszym razem gdy mi się to zdarzyło to udało mi się odpalić, wcisnąłem sporo gazu i chodził poprawnie już do końca dnia. Następnego dnia pojeździłem trochę po mieście i wybrałem się w 30km trasę. Gdy wracałem to po kilku skrzyżowaniach padł, i nie mogłem odpalić aż akumulator padł. Kumpel mnie ciągnął linką jakiś czas, ale niestety miał słabą linkę i pękła, musiałem zadzwonić po ojca żeby po po mnie przyjechał. Przyjechał z kablami i też od razu nie udało mi się odpalić. Dopiero bez ssania jakoś odpalił i włączyłem ssanie do momentu aż się rozgrzeje. Wszytko było ok i wróciłem do domu.

Wczoraj odpaliłem bez problemu, też z włączonym ssaniem pojeździłem po mieście z 30km i zgasł mi przy ruszaniu ze skrzyżowania, zepchnąłem go na chodnik i czekałem, aż akumulator odpocznie, ale nic, poprosiłem kogoś o pomoc, bo kable miałem przy sobie, ale nic nie dało. Myślałem, że się zalał i trzeba odczekać aż odcieknie paliwo, zadzwoniłem po kumpla i udało się z kablami odpalić, tego dnia padł mi po raz kolejny po przejechaniu gdzieś 15km po mieście, ale już nie mogłem kablami go odpalić. Kupiłem na stacji klucz do świec i po wykręceniu świec okazało się, że są suche, iskra jest, moim zdaniem coś z paliwem może pompa ? spotkał się ktoś z takim zachowaniem ?
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-11-2008, 07:28   

Witamy ;)

Co do słabego ładowania to wymień szczotki. Najczęstszy problem to właśnie zużyte szczotki.
W sklepie dostaniesz bez problemów.

Co do drugiego problemu to prawdopodobnie moga być takie hipotezy:
- uszkodzony czujnik położenia wału (najbardziej prawdopodobne)
- kable WN (i warto również swiece) do wymiany, czasami po rozgrzaniu się kabli zaczynają one... przewodzić i "iskra" ucieka
- sprawdź kopułkę i palec rozdzielacza, zacznij od tego, że je zdejmij i przeczyść. Tam w środku osadza się nagar z czasem. Warto to też wymienić na nowe, koszt nieduży, a pomaga czasami
- uszkodzona uszczelka pod gaźnikiem, dostaje się lewe powietrze i przez to mogą być problemy

Mogą być też inne problemy np. uszkodzona cewka, uszkodzony moduł zapłonu Digiplex.

Czujnik położenia wału (CPW) raczej nie sprawdzić tak dokładnie. Są metody, ale moga one być różnie interpretowane.
Czujnik taki to kosz od 50zł w górę. Jeżeli nie chcesz tracić kasy, postaraj się podmienić go z innego T/T.

Przy okazji wymień kable WN i świece. Czasami się to ignoruje, a to błąd.

Co do pompy paliwa to w gaźnikach jest ona mechaniczna i raczej odporna na wszystkie dolegliwości pomp elektrycznych.
Warto jednak pamiętać o wymianie filtra.


Acha i na koniec mała porada. Jak Ci już auto zgaśnie, biegiem wykręć jedną świecę. Przytknij ją gdzieś do bloku silnika i zobacz czy jest iskra, jeżeli brak to w 3/4 przypadkach to właśnie świadczy o uszkodzonym CPW.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 10:00   

miszko napisał/a:
- uszkodzony czujnik położenia wału (najbardziej prawdopodobne)
miszko, w tym modelu nie było digiplex'a a więc czujnika CPW :lalala: nic z tych rzeczy.
miszko napisał/a:
- kable WN (i warto również świece) do wymiany, czasami po rozgrzaniu się kabli zaczynają one... przewodzić i "iskra" ucieka
to raczej przyczyną gaśnięcia nie powinno być, ale od wszego złego sprawdź jak miszko, pisze. Wjedź sobie do ciemnego popieszczenia lub rób to nocą. odpal silnik i patrz pod maskę jak tańczą ci iskry to kable kwalifikują się ewidentnie do wymiany.
miszko napisał/a:
- sprawdź kopułkę i palec rozdzielacza, zacznij od tego, że je zdejmij i przeczyść. Tam w środku osadza się nagar z czasem. Warto to też wymienić na nowe, koszt nieduży, a pomaga czasami
tu raczej warto sobie po prostu kupić bo to kwestia kilkunastu złoty.
miszko napisał/a:
- uszkodzona uszczelka pod gaźnikiem, dostaje się lewe powietrze i przez to mogą być problemy
Też zweryfikuj ważna rzecz dla pracy gaźnika bardzo często olewana.
miszko napisał/a:
Co do pompy paliwa to w gaźnikach jest ona mechaniczna i raczej odporna na wszystkie dolegliwości pomp elektrycznych
Racja ale pompa która ma 13latek tez ma prawo odmówić współpracy ja dla świętego spokoju wymieniłem w zeszłym roku nowa kosztowała mnie 30 parę złoty z uszczelką wymieniłem sam (kwestia dwóch śrub). Wymień jeszcze filtr paliwa jest w komorze silnika od strony pasażera w tylnym rogu. Zobacz sobie jak wygląda filtr powietrza, nowy kosztuje ok 10zł wiec można wymieniać nawet co pół roku. :lalala: Od siebie dodam tylko jeśli jesteś posiadaczem nowego - używanego auta to na twoim miejscu od ręki wywaliłbym wszystkie filtry i wsadził nowe, koszt całkowity nie powinien przekroczyć 35-40zł a masz pewność że nic nie jest zatkane. Gaźnik wymaga okresowej regulacji zapewne ten jej wymaga, bo w Polsce T/T z racji niskiej ceny są traktowane na zasadzie wsiadam i jeżdżę do póki coś nie wysiądzie. Nie dba się kompletnie okresowe wymiany czy regulacje. Tak więc podjechał bym z gaźnikiem na kompleksową regulacje (składu mieszanki, biegu jałowego, podtrzymania przepustnicy, zubożenia mieszanki) tym wszystkim we wtryskach steruje komputerek w gaźnikach masz czystą mechanikę wszystko to się reguluje ręcznie jak w zegarku. Rozregulowany gaźnik nie będzie działał dobrze. Do wiedziałbym się jeszcze na twoim miejscu kiedy był zmieniany pasek rozrządu i jakiś papier z tej operacji, to nie dotyczy twojego teraźniejszego problemu ale dla świętego spokoju bo zerwany pasek i remont silnika to ostatnia rzecz jakbyś chciał robić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-11-2008, 11:36   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
miszko, w tym modelu nie było digiplex'a a więc czujnika CPW :lalala: nic z tych rzeczy.


JAM_BELFEGOR, a nie koniecznie ;)

Byly modele gaznikowe z Digilpexami i CPW model np. 160A1.048 montowany tylko w Tipo.
Byly oczywiscie tez modele bez Digiplexa i z "mechanicznym zaplonem" :)

Wiec niech moze autor tematu poda swoj model silnika.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 15:17   

miszko, a ja wiem już co napisze :lalala: skoro 1.4 S z 95r. to na 99% model kupiony w Polsce z silnikiem 159A2.000. 160A1.048 były montowane 88-93 z tego co pisze na stronce głównej naszego zacnego forum. Ciekawostka w (a zarazem chyba jedyny wyjątek) Polsce w salonie mimo roku pańskiego 94'-95' dalej można było kupić Tipola z gaźnikiem bez digi mimo iż 159A2.000 teoretycznie skończyli robić w 93r :lalala: Właśnie takiego "S"-a nabyliśmy w 94r. w salonie.

** Dodano: 12-11-2008, 15:18 **
Oczywiście nie upieram się, niech właściciel napisze jaki kod silnika ma i będzie jasne :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-11-2008, 15:54   

No może być. Nam sprzedali gaźnika 1.6 w '94 roku... gdzie od roku już teoretycznie nie powinno go być.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 16:34   

sprawdz przekaznik u mnie był walniety i odcinało zapłon
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 19:27   

miszko, zapasy spod lady heheheh :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2008, 23:42   

No więc tak świece wyciągałem i przykładałem blisko silnika i iska przeskakuje, mój ojciec były mechanik otwierał kopułkę i mówił, że tam wszystko jest OK. A że nie ma już czasu na naprawy to zaciągnęliśmy go do znajomego mechanika. Być może będę wiedział jutro co było nie tak. Ja obstawiam jakiś filtr paliwa, albo pompę bo mimo kręcenia bez skutku nie ma ani grama paliwa na świecach.

Co do dokładnego numeru silnika to nie mam jak sprawdzić teraz bo papiery zostały w samochodzie. Pamiętam jak przeglądałem, że to ten silnik 150....


A co do słabego ładowania to poprzedni właściciel był z nim u elektryka i podobno to uwalona jedna dioda prostownicza i ślizga się pasek, bo jedno z kółek się ślizga podobno. Miał ten samochód miesiąc tylko więc nie chciał już wymieniać.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2008, 11:36   

Dioda prostownicza około 40zł. 150 coś z 1.4 na gaźniku to był tylko jeden 159A2.000 :lalala: ale to jepiej sobie sprawdź na tabliczce znamionowej pod maską bo to ci się przyda w wielu stacjach choćby gdy coś opisujesz na forum dotyczące silnika pisz jego kod wtedy uzyskasz dokładniejsza pomoc niż pisząc mam 1.4 ;> których odmian było trochę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2008, 13:30   

Mam takie pytanie jeszcze, bo niedługo zabieram się za wykonanie komputera pokładowego. Czy w moim Tipo jest w skrzyni biegów czujnik prędkości ? czy występuje on tylko w wersji z wtryskiem i komputerem ?
_________________
TIPO 1.4 S
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 15-11-2008, 13:32   

Marek_RADOM, czujnik predkoscie jest w autach z deską dgt
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2008, 14:19   

A czy da radę założyć ten czujnik do mojej skrzyni biegów ?
_________________
TIPO 1.4 S
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2008, 17:30   

Marek_RADOM napisał/a:
Mam takie pytanie jeszcze, bo niedługo zabieram się za wykonanie komputera pokładowego
Jaki komputerek? Przecież piszesz że masz gaźnik. Napisz typ silnika to będzie wszystko jasne. Jak już to możesz mieć co najwyżej digiplex czyli moduł do sterowania zapłonem. Żadnego komputera w gaźnikach nie ma. Licznik prędkościomierza jest napędzany linką ze skrzyni biegów, tylko w DGT były czujniki prędkości w skrzyni, a zamontowanie tego będzie raczej problematyczne, swoją drogą po co ci taki czujnik?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2008, 16:12   

Komputerek taki bardziej bajer, wyświetlający temperatury zew, wew i może jeszcze temp. oleju i cieczy chłodzącej z dokładnością do 0,1 stopnia. Dodatkowo zegarek i myślę o funkcji obrotomierza, a czujnik prędkości by mi się przydał do takiej funkcji do mierzenia czasu 0 - 100km/h. Czemu miałby być problem z założeniem czujnika ? skrzynie biegów z wersji gaźnikowej i z tej gdzie montowane były deski digital różnią się czymś ?

Chcę wstawić sobie któryś z tych wyświetlaczy LCD - http://www.allegro.pl/sea...=Mozilla-search
_________________
TIPO 1.4 S
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2008, 23:32   

Marek_RADOM, w gaźnikach 1.4 nie było bodajże desek DGT, a problem by był taki że musiał byś ingerować w korpus skrzyni, rozwiercić i nagwintować otwór pod czujnik plus w samej skrzyni nie wiem czy jest, czy trzeba było by założyć el. ruchome do czujnika.

** Dodano: 16-11-2008, 23:46 **
Marek_RADOM napisał/a:
może jeszcze temp. oleju
tu musisz również robić czujnik.
Marek_RADOM napisał/a:
Dodatkowo zegarek
zegarek każdy Tipol ma :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2008, 00:39   

Myślałem, że w skrzyni będzie już otwór pod czujnik, ale jeśli nie ma to założę hallotron w liczniku blisko magnesu i będzie szybko i bezproblemowo.

Co do temp oleju to racja będzie problem z dobrym zamocowaniem czujnika, ale nie muszę mieć tej funkcji. A co do zegarka to nawet nie mam ochoty patrzeć na ten zegarek, nawet go nie ustawiałem nigdy. Wolę wyświetlony na LCD.


Mam nadzieję, że jutro odbiorę już samochód.

** Dodano: 19-11-2008, 21:48 **
Odebrałem dziś samochód i mam wymieniony wachacz, przewody paliwowe przy gaźniku, pompa paliwa wyczyszczona i alternator zaczął ładować chodzi jak narazie ładnie, tylko pojawił mi się kolejny problem.

Przed chwilą podwiozłem kumpla do domu i postanowiłem zatankować trochę, więc stanąłem na stacji i po tankowaniu nie mogłem odpalić, rozrusznik nie rusza nic jakby nie dochodził prąd wcale do niego. Gdzie szukać przyczyny ? czy w samym rozruszniku czy może któryś przekaźnik ? Jeśli ktoś wie który przekaźnik sprawdzić to proszę o pomoc. A i jeszcze jedno zauważyłem, że nie działa mi pompka spryskiwacza, a przed oddaniem do naprawy działała.

** Dodano: 20-11-2008, 18:03 **
Dodam, że nie słychać nawet elektromagnesu w rozruszniku.

Przejrzałem schemat z działu download i myślę, że to mógł się uszkodzić wyłącznik zapłonu. Tylko gdzie go szukać ?

** Dodano: 21-11-2008, 16:28 **
Dziś zajrzałem i okazało, się że odłączył się od rozrusznika cienki kabelek sterujący czerwony chyba nie wiem bo ciemno dosyć już było, ścisnąłem kombinerkami tą wsuwkę i podłączyłem i od razu zapalił bez problemu :) tak więc problem rozwiązany w biały dzień sobie wymienię tą wsuwkę i się już nie odłączy. Co do spryskiwaczy to zaraz pojadę do tego mechanika bo powiedział że spojrzy.

** Dodano: 22-11-2008, 13:45 **
Wczoraj jeździłem i okazało się, że nadal są problemy i gaśnie. Postawiłem samochód na ok 30 minut i po 30 min chciałem podjechać do sklepu, wsiadam, odpalam i nei chciałza bardzo odpalić, myślałem że wystygł to włączyłem ssanie i odpaliłem. Chodził z 20 sekund zobaczyłem że wskazówka od temperatury jest już koło 60 stopni to zmniejszyłem ssanie i przy cofaniu mi zgasł na obrotach. Już nie chciał odpalić, choć słychać było jak już łapie ale nie załapuje. Poczekałem z 40 min i nadal to samo. Po 3 godzinach wieczorem próbowałem odpalić i nic słychać było po pracy rozrusznika wyraźnie że akumulator słabnie. Zajrzałem pod maskę i zauważyłem przy gaźniku ułamany jeden przewód chyba od powietrza. Podejrzewam, że to wina albo tego wężyka, albo elektryki, bo są problemy ogólnie z elektryką, spryskiwacz działa styki były zaśniedziałe. Patrząc na schemat podejrzewam, że to wina tego układu odcinającego paliwo. Wie ktoś gdzie się znajduje ten moduł odcinający paliwo ?

** Dodano: 04-12-2008, 13:53 **
Już wszystko wiem, przyczyną gaśnięcia jest zbyt mała wydajność pompy paliwa. Paliwo czasem nie ma siły pójść w górę przewodami. Muszę jeszcze się upewnić, bo możliwe, że zapchany jest filtr przy baku, jeśli taki w ogóle tam jest. Wie ktoś jaka jest cena pompy mechanicznej ?
_________________
TIPO 1.4 S
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load