Ubywa p³ynu ch³odz±cego, 70'c. Strasznie muli |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 13-08-2009, 15:53 Ubywa p³ynu ch³odz±cego, 70'c. Strasznie muli
|
|
|
Witam,
Kupi³em niedawno Tipo 1.4 w benzynce 94 rocznik.
Mam kilka drobnych zmartwieñ.
od pocz±tku mojego Fiacika muli strasznie na 1 i 2 biegu jak sie doda duzo gazu. na 2 czasami tak muli, ze prawie sie szybe g³ow± wybija Moje pytanie brzmi od czego to jest zalezne. Moze to byc zle wyregulowany gaznik albo cos takiego? Czy po prostu filtry juz sa do wymiany? Czy jest moze jakas inna przyczyna?
2.
Zdarzy³a mi siê taka sytuacja, ¿e siê zagotowa³ i wywali³o mi wodê z ch³odnicy. Od tamtej pory tipo ca³y czas jest rozgrzane do 70'c. Tylko czasami w korku podskoczy do 90. Ubywa wody w ch³odnicy, jednak¿e: nie ma p³ynu w oleju, nie dostaje sie do spalin, nie kopci, nie straci³ mocy. wiêc to tak srednio wyglada na uszczelke pod glowica. Czy moze to byc wina nieszczelnego korka od ch³odnicy bo czasami cos kapnie.
3. Jaki olej najlepiej do tego uzywaæ? ma przebiegu 180tys. pali na dotyk wiec silnik jest raczej zdrowiutki.
4. czy jest mozliwosc wsadzenia do tego zegarow z obrotomierzem? Bo nie mam pojecia czy ma ta koncowke czy nie...
Prosi³bym o kilka porad jak to uzytkowac aby pojezdzic dlugo bo uwielbiam ten samochod i mam zamiar go potrzymac kilka dobrych lat a Wy na pewno sie lepiej znacie niz ja. I jezeli jest chetny udzielic mi odpowiedzi na pytania powyzej to bylbym wdzieczny
pzdr,
Xingham |
|
|
|
|
wiki1982
Pomóg³: 17 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Sk±d: Pabianice
Województwo: £ódzkie
|
Wys³any: 13-08-2009, 16:15
|
|
|
zegary z obrotkiem wrzucisz bez problemu tyl;ko musisz pod³±czyæ sie jeszcze pod cewkê i pod pr±dowy i masê oczywi¶cie.W cewce masz jedno wolne miejsce za¶lepione we wtyczce.
olej najlepiej jaki¶ minera³ dobry typu castrol czy mobil.je¿eli nie wiesz jaki by³ do tej pory olej oczywi¶cie.
co do ch³odnicy to przejrzyj ca³y uk³ad ch³odz±cy.to ¿e masz temp 70 stopni to masz zaciêty termostat. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przêdzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 13-08-2009, 22:35
|
|
|
a jakos latwo sie da to naprawic z tym termostatem, zeby juz ludziom glowy takimi pier*ol nie zawracac? czy po prostu on rzeczywiscie sie do tylu rozgrzewa i cos jest nie tak z tym ukladem chlodzacym, ze jest taki niedogrzany.
** Dodano: 14-08-2009, 14:19 **
a i jeszcze jedno co mnie zaniepokoilo... Dosyc czesto jak wsiadam z rana do samochodu, wlaczam ssanie i odpalam to wszystko jest cacunio... jak przygazuje slysze takie cos jakby woda bulgotala... wczesniej tego chyba nie bylo albo po prostu nie zwrocilem uwagi. a teraz chyba szukam dziury w calym i wszystko mnie niepokoi |
|
|
|
|
wiki1982
Pomóg³: 17 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Sk±d: Pabianice
Województwo: £ódzkie
|
Wys³any: 14-08-2009, 13:21
|
|
|
kupujesz sobie w sklepie termostacik,pó¼niej otwierasz maskê w aucie. Nastêpnie odkcasz dwie lub trzy ¶ruby trzymaj±ce termostat (w zaleznosci od rodzaju) i zakladasz drugi na nowa uszczelke przkrecasz i problem z glowy. cale 5-10 min roboty |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przêdzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Sk±d: Zduñska Wola
Województwo: £ódzkie
|
Wys³any: 14-08-2009, 17:54
|
|
|
Xingham, to bulgotanie jest spowodowane tym, ¿e masz zapowietrzony uk³ad ch³odzenia. Jak zmienisz termostat to bêdziesz musia³ go odpowietrzyæ, jak to zrobiæ by³o ju¿ opisywane na forum nie raz |
_________________ ¯yj szybko i nie patrz na przesz³o¶æ
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 18-08-2009, 11:07
|
|
|
a jak wymienie ten termostat i odpowietrze to czy temperaturka bedzie juz normalnie przed 90'? A co myslicie o tym ze gubi ten plyn od chlodnicy? Bo juz nie mam na to pomyslow :/ Nie chce oddawac do jakiegos tam mechanika poki to wyglada na jakis bzdet bo mechanik zawsze znajdzie cos drogiego do zrobienia o czym nie raz sie juz przekonalem. Tylko ze nie wiem jak sie za to zabrac, jak dojsc do tego np. ktory wezyk cieknie albo cos. Bo moje doswiadczenie z samochodami to jest tyle o ile |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Sk±d: Zduñska Wola
Województwo: £ódzkie
|
Wys³any: 18-08-2009, 12:34
|
|
|
Xingham, wtedy temperatura powinna byæ ok bo to w³a¶nie termostat stara siê utrzymaæ w³a¶ciw± temperaturê silnika. Co do gubienia p³ynu musisz sam poszukaæ gdzie jest nieszczelno¶æ, przejrzeæ wszystkie wê¿e i wê¿yki, sprawdziæ czy nie ma ¶ladów na ch³odnicy gdzie mo¿e uciekaæ. Mnie te¿ kiedy¶ ucieka³ p³yn i okaza³o siê, ¿e mia³em uszkodzony zawór nagrzewnicy i p³yn wycieka³ mi do autka i gromadzi³ siê pod dywanikiem kierowcy, jak go podnios³em to tam by³o mokro. P³yn ma to do siebie, ¿e za bardzo nie chce parowaæ, no chyba ¿e kapie bezpo¶rednio na jakie¶ rozgrzane miejsce. |
_________________ ¯yj szybko i nie patrz na przesz³o¶æ
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
lukaszgoly
Wiek: 37 Do³±czy³: 23 Lut 2009 Posty: 5 Sk±d: ¦roda Wielkopolska
Województwo: Wielkopolskie
|
Wys³any: 18-08-2009, 16:03
|
|
|
Mia³em ten sam problem z moim tipkiem, kupi³em uszczelniacz do ch³odnic, 2 butelki octu i zrobi³em przeczyszczanie ch³odnicy, mysla³em, ¿e to te¿ termostat, ale jednak ch³odnica, nie wymienia³em jej, tylko uszczelni³em i zregenerowa³em |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 18-08-2009, 21:33
|
|
|
No dzisiaj spojrza³em do ch³odnicy i odk±d wymieni³em korek to braku w sumie nie zauwa¿y³em. Zmieni³em z wody na borygo zeby zobaczyc ewentualny wyciek bo woda w koncu sladow nie zostawi. Dalej jest niedogrzany. Teraz jak juz plyn nie ucieka to chyba pozostaje tylko do sprawdzenia termostat? |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Sk±d: Zduñska Wola
Województwo: £ódzkie
|
Wys³any: 19-08-2009, 08:30
|
|
|
Xingham, zmieñ termostat i odpowietrz uk³ad i wtedy temperatura powinna byæ ok. |
_________________ ¯yj szybko i nie patrz na przesz³o¶æ
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 20-08-2009, 05:21
|
|
|
Co do termostatu. Nowy, czy ten zestaw naprawczy co jest o polowe tanszy? |
|
|
|
|
tipacz
Pomóg³: 85 razy Wiek: 38 Do³±czy³: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Sk±d: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Ma³opolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wys³any: 20-08-2009, 08:16
|
|
|
Xingham, Zalezy co wolisz. Ja pierw kupi³em ca³y termostat i chodzi³ ok 2 miechy po czym kupi³em zestaw naprawczy i smiga juz ponad trzy lata. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjacha³o...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 20-08-2009, 21:00
|
|
|
No to trudny wybor... Dzisiaj zajrza³em do zbiorniczka wyrownawczego i znowu pusto. a ostatnio juz utrzymywalo sie w normie. dopiero po zmianie wody na plyn zrobilo sie pusto w zbiorniczku. cos mi sie wydaje ze szykuje sie cos wiekszego w tipo |
|
|
|
|
tipacz
Pomóg³: 85 razy Wiek: 38 Do³±czy³: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Sk±d: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Ma³opolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wys³any: 20-08-2009, 22:11
|
|
|
Xingham, moja rada jest taka: zagrzej autko i lec po wê¿ach i szukaj ewentualnych wycieków g³ównie na ³±czeniach. U mnie jet pwknieta ch³dnica i delikatnie cieknie ale tylko jak jest powyzej 95*C. Sprawdz wszystko... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjacha³o...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 22-08-2009, 15:48
|
|
|
No juz jak bede mial chwile to na to spojrze, poki co nie mam takiej mozliwosci. Na pewno napisze co zaobserwowalem |
|
|
|
|
ciechu
Pomóg³: 65 razy Wiek: 45 Do³±czy³: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Sk±d: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wys³any: 22-08-2009, 21:58
|
|
|
Xingham, sprawd¼ te¿ w ¶rodku - dywanik od strony kierowcy miêdzy peda³em gazu a tunelem ¶rodkowym. W tamtym miejscu czêsto zbiera siê woda/p³yn z nagrzewnicy. Mo¿esz mieæ problem z wê¿ami, zaworem lub sam± nagrzewnic±. Jak masz p³yn, to zazwyczaj po nagrzaniu czuæ go w aucie i wyk³adzina jest mokra. |
_________________ By³o:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Do³±czy³: 12 Sie 2009 Posty: 199 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 22-08-2009, 23:07
|
|
|
jeszcze tydzien temu jak przeprowadzalem kable od glosnikow do radia to bylo suchutko...
** Dodano: 27-08-2009, 14:55 **
no i przestal gubic plyn poki co. Juz chyba wiem co jest przyczyna szarpania na niskich obrotach. chyba to jest slabo wyregulowany zaplon. i teraz mam pytanie jak go najlepiej wyregulowac? bo kolega mechanik ma mi pod jakas lampa wyregulowac ale mowi ze nie kazdy samochod sie tak latwo da.
** Dodano: 05-09-2009, 15:12 **
Zap³on wyregulowany i o niebo lepiej poki co jest cacunio no nie liczac zawieszenia i termostatu i kilku pier*ol no ale coz. samochod w koncu ma 15 lat... |
|
|
|
|
|