Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UKŁAD SMAROWANIA
Autor Wiadomość
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-07-2006, 22:47   

ja jak zapale auto po nocy to mam troszke powyzej 4,5 na wolnych obrotach,natomiast jak sie zagrzeje do 90 stopni i wyzej to nigdy nie mam mniej niz 1,5 i po kazdym dodaniu gazu cisnienie sporo wzrasta do góry,ogólnie silnik chodzi mi dobrze,a na benzynie ciagnie rewelacyjnie,dosłownie wyrywa kierownice z rąk,ale wydaje mi sie,że cisnienie jest tez zależne w jakimś stopniu od oleju
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-07-2006, 00:16   

Witam !

Proponuje zrobic pomiar poprez wkrecany czujnik ktory napewno dobrze pokazuje w takim przypadku , jesli on pokaze zbyt niskie cisnienia to mozna ludzic sie ze pompa jest uszkodzona ale to zadkospotykane. Jaki ole jmasz wlany?
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 06:00   

marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Proponuje zrobic pomiar poprez wkrecany czujnik ktory napewno dobrze pokazuje w takim przypadku , jesli on pokaze zbyt niskie cisnienia to mozna ludzic sie ze pompa jest uszkodzona ale to zadkospotykane. Jaki ole jmasz wlany?



również polecam najpierw sprawdzić ciśnienie oleju zewnętrznym ciśnieniomierzem
seryjny czujnik może być walnięty
jeżeli olej w silniku jest stary(przepracowany) albo rozcieńczony benzyną
wskazania również będą zaniżone (MYŚLĘ ŻE WŁAŚNIE TAK JEST - benzyna w oleju)


Ale niewiele można doradzić w takiej sprawie przez forum internetowe
(zapachu oleju na bagnecie np nie ocenię)


Acha - jeżeli jeździsz na Castrolu RS lub magnatecu - po zmianie oleju na inny(lepszy)

na 98% ciśnienie się poprawi
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2006, 09:05   

EASYKATO napisał/a:
Acha - jeżeli jeździsz na Castrolu RS lub magnatecu - po zmianie oleju na inny(lepszy)

na 98% ciśnienie się poprawi


chcesz powiedzieć,że castrol RS jest słaby?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2006, 17:33   

JEZDZE NA LOTOS MINERALNY 15W40 NA JAKI MOZNA ZMIENIC ZEBY NIE ROZSZCZELNIC SILNIKA ? PRZELOT MAM 186000

[ Dodano: 02-07-2006, 18:34 ]
JAKIM CUDEM MOZE BYC BENZYNA W OLEJU ?

[ Dodano: 02-07-2006, 18:43 ]
CZERWONA KONTROLKA MI SIE NIE SWIECI NAWET NIE MRUGA MOZE TO WINA STAREGO OLEJU ? DOPIERO KUPILEM TO AUTO I JESZCZE NIE ZMIENILEM CO SADZISZ ?
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 20:37   

ego napisał/a:


chcesz powiedzieć,że castrol RS jest słaby?


RS 10w60 to ścierwo wystarczy poszukać opinii w sieci
na priv mogę podać parę linków na temat:
np urywania filmu olejowego
nagarów
przy stosowaniu tego oleju
i UWAGA
castrol w bankach 4 litrowych (ceny 40-46 zł litr )z napisem made in UE lub made in poland - rozlewany u nas w kraju i sprzedawany w marketach jest nawet wizualnie INNY niż dostępny w opakowaniach 5 litrowych w Niemczech


dobry jest castrol 10w60 TWS ale kosztuje bardzo dużo ( 70 -80 zł za 1 litr !!!!)

[ Dodano: 02-07-2006, 21:57 ]
ADERR napisał/a:
JEZDZE NA LOTOS MINERALNY 15W40 NA JAKI MOZNA ZMIENIC ZEBY NIE ROZSZCZELNIC SILNIKA ? PRZELOT MAM 186000

[ Dodano: 02-07-2006, 18:34 ]
JAKIM CUDEM MOZE BYC BENZYNA W OLEJU ?

[ Dodano: 02-07-2006, 18:43 ]
CZERWONA KONTROLKA MI SIE NIE SWIECI NAWET NIE MRUGA MOZE TO WINA STAREGO OLEJU ? DOPIERO KUPILEM TO AUTO I JESZCZE NIE ZMIENILEM CO SADZISZ ?



Jeżeli dopiero kupiłeś auto
i jeżeli to jest SEDICI
to szybko zmień olej
wszystkie filtry
i rozrząd

Bo ryzykujesz naprawdę kosztowne usterki

oliwa w aucie ma przecież kontakt z benzyną a zwłaszcza przy odpalaniu, na ssaniu i jak nie chce odpalić i a ty kręcisz i kręcisz
a jak masz pierścienie "nie teges" to olej się jeszcze szybciej "kontaktuje" :)

A propos kontrolki
to czy ona w ogóle się nie świeci
nawet jak tylko włączysz stacyjkę ( bez odpalania auta) ?
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2006, 21:07   

PO PRZEKRECENIU STACYJKI SWIECI PRZY KRECENIU ROZRUSZNIKIEM GASNIE ODRAZU

[ Dodano: 02-07-2006, 22:08 ]
ROZRZAD WYMIENIONY I PASEK KOŁ BALANSOWYCH
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 21:21   

ADERR napisał/a:
PO PRZEKRECENIU STACYJKI SWIECI PRZY KRECENIU ROZRUSZNIKIEM GASNIE ODRAZU

[ Dodano: 02-07-2006, 22:08 ]
ROZRZAD WYMIENIONY I PASEK KOŁ BALANSOWYCH



olej zmień
filtr powietrza, paliwa i oleju
świece

o SEDICI trzeba dbać
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2006, 21:29   

A GDZIE JEST FILTR PALIWA ?
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-07-2006, 21:32   

ADERR napisał/a:
A GDZIE JEST FILTR PALIWA ?


o ja..


pod autem
obok zbiornika paliwa (w stronę silnika ) masz plastikową osłonę i pod nią filtr paliwa
na przewodzie paliwowym

znajdziesz


a rozrząd sam zmieniałeś?
zleciłeś i płaciłeś?
czy kupiłeś auto i sprzedawca powiedział że zmieniony?
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2006, 21:43   

ROZRZAD ROBIONY W SERWISIE PO ZNAJOMOSCI CZUJNIK CISNIENIA OLEJU JAK WYGLADA I GDZIE JEST ? POZDRAWIAM
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2006, 22:14   

Czujnik znajduje sie pomiedzy łapą silnika a filrtrem oleju.Taka sredniej wielkosci beczułka z kabelkiem.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2006, 23:05   

NA DOLE KOLO MICHY OLEJU ? JESLI TO JEST TO TO KABLE ZAIZOLOWANE MOZE COS NIE LACZY ?

[ Dodano: 03-07-2006, 00:06 ]
JAKI KOSZT CZUJKI ?
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2006, 07:06   

ADERR napisał/a:
JEZDZE NA LOTOS MINERALNY 15W40...

ja tez na takim jeżdżę odkąd kupiłem auto...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-08-2006, 22:18   

Jeździć na takim oleju i w dodatku w Sedicivalvole to ZBRODNIA !! Niedawno kupiłem takie auto i odrazu zrobiłem wymiane wszystkich filtrów i oleju, był zalany jakiś 10w40 niemiecki ale żaden markowy, teraz mam zalaną Selenie Racing 10w60 i jest całkiem inne ciśnienie na wskaźniku, Lotosa to sobie można lać do Fiata 125p, 126p....
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2006, 22:27   

Witam !

Z ciekawosci dlaczego Lotosa only do 125p? Moze dlatego ze do tego silnika wszyscy czesto lali badziewie jakies i opinia zostala ze to kompletna padlina i silnik sie rozpada natychmiast. Tak przy okazji mam w firmie 125p z 77 roku jezdzi na oleju LUBRO od nowosci i ma 200 tys km bez naprawy glownej i silnik jeszcze jest wporzadku. Zwroc uwage z jakich lat sie wywodzi silnik 125p troche szacunku dla takich aut bo beznich bysmy kiedys chodzili na piechote o 126p niemowiac.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-08-2006, 22:39   

125p był tylko przykładem, chodzi o silniki starsze konstrukcyjnie które nie potrzebowały tak dobrych jakościowo olejów, Lotos jest tańszym olejem a co za tym idzie i jego komponenty są gorsze, rozbieram silniki i widze jak wyglądają silniki po markowych olejach a jak wyglądają po Lotosie cena idzie w parze z jakością nie ma nic za darmo, a co do fiata 125p i jego silnika jeżeli był zalany dobry olej to potrafił dużo przejechać... :aniolek:
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2006, 22:47   

Witam !

Oczywiscie jakosc oleju i stan silnika sa powiazane. Ale skoro rozbierasz silniki doskonale wiesz ze bardzo duzo zalezy takze od uzytkownika...zwlaszcza jak lubi dawac w palnik na zupelnie zimnym silniku i dajmy na to - 20 stopni zima. Jestem ciekaw czy gdzies byly opublikowane testy oleju LOTOS i innych np. tak jak sie bada jakosc oleju na silnikach okretowych kiedy jest do wymiany banalnym urzadzeniem :)

[ Dodano: 02-08-2006, 22:50 ]
Witam !

Inna sprawa producent silnika zaleca olej typu X ( chodzi o jego parametry ) a reszta fakt zalezy od uczciwosci producenta i rzetelnosci osob ktore dokonuja testow jakosciowych jego produktow. Np. cena jesli chodzi o chemie przemyslowa i kompozyty epoksydowe to jest chore, ponad 300% ceny to bierze producent do kieszeni...ale klient wie ze placi za jakosc po placi np. 450zl za 2 kg a koszty wytworzenia sa smieszne glupi ale zyciowy przyklad.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load