|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wdech tipo 1,4 a moc |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2010, 10:29 Wdech tipo 1,4 a moc
|
|
|
witam, ostatnio miałem przygode bo urwał mi sie wydech na łączeniu za portkami, nie wiem jak to się stało że cały wydech jest nowy a w tym jednym miejscy zardzewiało i pękło, oddałem go do spawania ale spawacz w kielichu postawił kropke i nie dolegało tak jak powinno. Pojechałem do sklepu, kupiłem nowy (110zł) ale jakoś nie miałem czasu założyć i tak jeździłem.
Przedmuch był dosyć znaczny ale zauwazyłem że samochód jest jakby dynamiczniejszy. Nie zwrócił bym na to uwagi gdyby chodziło o jakieś nieznaczne różnice. Normalnie na 4tym biegu przy prędkości 60km/h samochód nie przyśpiesza juz tak dynamicznie ale z tym wydechem po mocniejszym wciśnięciu gazu czuć i widać po masce która jaby się podnosiła - naprawde samochód był duzo dynamiczniejszy. Pomyślałem że to normalne że niskie obroty są mocniejsze ale... jechałem z prędkością 100, głośniość w kabinie dosyć znaczna ale co ważniejsze - reakcja na gaz - wciskam gaz poza połowe, dźwięk silnika się zmienia i samochód przyśpiesza - tak jak obserowawałem licznik to od 100 do 160 idzie w jednym, równym dosyć szybkim tępie (w porównaniu do wcześniejszego wydechu to naprawde robi wrażenie).
Ale prócz wzrostu mocy odnotowałem wzrost momentu, ruszajac z poślizgu po mocnym wrzuceniu 2giego biegu koła przednie nadal wchodzą w poślizg - co zrobiło na mnie wielkie wrażenie (i na osobach które to widziały).
Teraz mam nowy wydech i powiem - jest masakra. Auto jedzie ale w prównaniu do stanu wcześniejszego jest chyba ze 30KM mniej ;/ (no ale w nawiasie to jak na fiata i silnik 1,4 to i potrafi swoje). Myślałem czy by czasem nie wywalić tłumika środkowego (który własnie co kupiłem. a wydech ładnie zmodelować większą średnicą, tylko jaką? |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-08-2010, 10:46
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Myślałem czy by czasem nie wywalić tłumika środkowego |
wstaw strumienicę zamiast środkowego (koszt to 60 zł + robocizna) ale jeśli tak zrobisz to nie wywalaj końcowego tłumika lub nie zamieniaj go na przelotowy bo ogłuchniesz.
Larry075 napisał/a: | a wydech ładnie zmodelować większą średnicą |
średnicy nie zmieniaj bo będziesz miał większe zawirowania spalin i nic ci to nie da a na końcu i tak ci oryginalny tłumik z mniejszą średnicą zablokuje płynny wylot spalin.
jeśli chcesz zwiększyć średnicę to tylko od początku do końca i na środku dajesz strumienicę a na końcu tłumik też z powiększona średnicą wlotu spalin.
Ja w swoim Scorpio właśnie tak zrobiłem teraz- środkowe (u mnie 2) wywaliłem, dałem strumienicę i jest dużo lepiej i nie za głośno. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2010, 14:39
|
|
|
Cytat: | wstaw strumienicę zamiast środkowego (koszt to 60 zł + robocizna) ale jeśli tak zrobisz to nie wywalaj końcowego tłumika lub nie zamieniaj go na przelotowy bo ogłuchniesz. |
No właśnie szkoda bo kupiłem nowy orginalny środkowy juz ;/
Cytat: | jeśli chcesz zwiększyć średnicę to tylko od początku do końca |
własnie o takie rozwiązanie mi chodziło
i pytanko, czy ze strumiennicą nie będzie duzo głośniejszy? jaka funkcje spełnia tłumik środkowy? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-08-2010, 14:49
|
|
|
Larry075,
mam 1.4 gaźnik i też mam gdzieś przedmuch tam gdzie Ty.
W moim przypadku chyba nie odczuwam różnicy oprócz strzelane jak na biegu zdejmę nogę z gazu.
Za to u mnie teraz wyraźnie lepiej jedzie jak są chłodne dni. W czasie upałów trochę mocy mu brakuje. Tak jak by moment był większy.
http://www.youtube.com/watch?v=IE8_zV_1Pok Tutaj jeszcze ciepło było.
Podobnie jak twój ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-08-2010, 15:05
|
|
|
no więc tak strumienice to się daję ewentualnie zamiast kata a nie tłumana środkowego.
po drugie możesz wywalić tłumik środkowy i wspawać rurę ale po takim zabiegu znacznie zwiększy się głośność wydechu a szczególnie odczują to pasażerowie na tylnych siedzeniach.
ogólnie obecnie tłumik końcowy mam całkowicie przelotowy a i były tez czasy kiedy zamiast środkowego była wstawiona rura )
ogólnie ryk okrutny wszystko uspokoiło się po wstawieniu środkowego na swoje miejsce. różnica w kopycie nie odczuwalna zarówno w zakresie niskich jak i wysokich obrotów.
jeśli twierdzisz że u ciebie jest, aż tak duża różnica to testy proponuje zacząć właśnie od wywalenia tłumika środkowego bo może być "zapchany" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2010, 15:34
|
|
|
Leśniczy, mi wcale to nie przeszkadza tylko napisałem tu swoje odczucia że różnica jest duża. W końcu nie takie bryki tipek wyprzedzał.
Wolał bym tłumika środkowego nie wywalać, wolał bym juz ułożyć sobie nowy wydech i pozostawić puszki. Mam w garażu kilka metrów ładnej nierdzewki, kolanka 45, 35 i 20stopni więc coś można było by z tego ulepić gdyby nie to że średnica tych rur to 8cm.
Luczu, Mnie to strzelanie tez strasznie denerwowało. A co do tłumika, to uszkodzenia są zawsze na tym łączeniu (przynajmniej u mnie), przez to właśnie nowy środkowy teraz leży na złomie tylko przez to że zgnice są 2cm ;/ dalej wygląda tak samo jak ten który kupiłem. Myślałem że by uciąć ten cały kielich od środkowego i od portek i wstawić normalną w swiecie zwykłą plecionkę z opaskami - problemu nie ma na ładnych kilka lat. Po za tym ładnie pieknie tlumik można sobie odkręcić bo nic tam sie nie zapieka tylko po co skoro jakiś konstruktor sobie przewidział ze by puścić jakieś linki przed ostatnią puszka ? i na końcu i tak musimy walczyć z pozapiekanymi łączeniami (uff dobrze że xx lat temu nie zapomniałem popsikać tego smarem miedzianym bo by mnie prędzej komary zjadły niż bym go wyciągnął).
Cytat: | W czasie upałów trochę mocy mu brakuje. |
Tego nie rozumiem, opisz to zjawisko. U mnie nie ma różnicy czy jade w zimne czy ciepłe dni.
Cytat: | środkowego bo może być "zapchany" |
środkowy który miał 2lata? teraz jest nówka sztuka i chodzi jak wcześniej. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-08-2010, 15:50
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Tego nie rozumiem, opisz to zjawisko. U mnie nie ma różnicy czy jade w zimne czy ciepłe dni. |
No jak jest np. tak koło 30 stopni i silnik 90 to z niższych obrotów wolniej łapie życie niż jak na dworze np. 10 -15 stopni wtedy idzie od niższych obrotów bez przymulenia
a to mój wydech http://www.youtube.com/watch?v=F2-7UTAWDi8 słąbo wyszło to strzelanie. Na żywo głośniej daje. Z początku było to zabawne ale zaczyna mnie coraz bardziej wkurzać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2010, 21:08
|
|
|
A z termostatem masz wszystko wporządku (termostat na dolocie)?
Ja odnotowałem tylko to że na zimnym silniku jest lekko przymulony no ale 90stopni łapie po dokładnie 3km - w zime tez tyle że na ziomowym trybie gazowym spala 14litrów gazu.
No chodzi idento jak mój Na początku mi sie podobało ale po pewnym czasie musiałem szyby zamnknąć bo juz mnie uszy bolały.... a zawsze mam uchyloną szybke ;-)
Pamiętam jak zadzwonił pan ze sklepu że wydech mi juz sprowadzili to jechałem do miasta z kolegą. Po kilku kilometrach chodził coraz głośniej i głośniej. Nagle kolega mówi że radia nie słychać no to ja mówie że jak kiedyś mi wpolonezie padł wydech to aż podłoga wchodziła w rezonans i nagle bach i tłumik całkiem pękł i to samo. Dźwięk było czuć pod nogami.
powiem szczerze że tak się wstydziłem jechać przez miasto że ten tłumik zmieniliśmy na trawniku przed sklepem.
Luczu, O ile pamiętam to też masz na gaźniku, ile ci więcej spala zimą niż latem? |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2010, 21:21
|
|
|
koledzy miałem podobnie ,zaczoł mi głośniej chodzić i nawet mi się podobało a jak puszczałem gaz to strzelał więc wczoraj podjechałem do kolegi żeby zerkną i powiedziałże portki popękały i trzeba wymienić więc ustawiliśmy się na jutro .wczoraj jak wracałe z pracy strzeliły do końca aż wstyd było jechać chodzi jak czoper ,zastanawiam się jak jutro jechać by dowodu psiarnia nie zabrała |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-08-2010, 21:24
|
|
|
Larry075 napisał/a: | A z termostatem masz wszystko wporządku (termostat na dolocie)? |
wątpię. Ale i tak mam wywaloną rurę dochodzącą do filtra z kolektora
Larry075 napisał/a: | Luczu, O ile pamiętam to też masz na gaźniku, ile ci więcej spala zimą niż latem? |
Jak go kupiłem ( 3 lata temu ) to zamulałem ( bo to było moje 1 auto po zdaniu prawka zaraz ) to po mieście palił około 10 -10.5
Później coś mu się rozregulowało i palił 9.5 po mieście - wiem że to się wydaje nie możliwe.
Na tą chwilę sam sobie reguluję LPG - po trasie około 8 ( do 100- 110km/h )
Miasto w lecie przy jeździe z mocnym startem ze świateł i normalnej zmianie biegów 3 - 3.5 tys rpm pali około 11.5 - 13 LPG ( odcinki po około 7 -10 km. )
w zimie to na tych samych odcinkach bierze tak 13 - 14.5 niestety :/ czyli tyle co nowe 2.5 litrowe auta z LPG co mają po 190 koni - ach ten tipuś
** Dodano: 31-08-2010, 22:26 **
Larry075, ps. kliknij w raport spalanie co mam go w podpisie - tam mam wszystkie tankowania ze spalaniem od zeszlych wakacji |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2010, 21:33
|
|
|
Mi pali 10-11litrów i styl mieszany i raczej bez przymulania jazda (2-4tys rpm) ale za to w zime mi potrafił 20łyknąć i pojechałem na komputer, odziwo mieszanka została wzbogacona i spala 14-15, a że pewne osoby wciskały mi kit o tym że śruba regulacji się sama odkreca, ładnie sobie zaznaczyłem dwa punkty (lato - zima).
a na benzynie jeździsz? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-08-2010, 22:00
|
|
|
u mnie jest jeszcze kwestia parownika który jest od nowości instalacji czyli już 8 rok chyba. A zawsze jest odpalany na LPG
Larry075 napisał/a: | a na benzynie jeździsz? |
Nie i nie zamierzam :p Jeszcze zęby o kierownicę bym se wybił
** Dodano: 31-08-2010, 23:01 **
oczywiście czasem jak zawór od LPG nie zaskoczy z rana ( domaga się wymiany ) to z PB odpali po kilku kręceniach |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|