Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje po wymianie poduszek
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2013, 08:32   Wibracje po wymianie poduszek

Witam.Wymienilem ostatnio poduszki pod silnikiem i skrzynia .Wszystkie trzy sztuki.Na starych byla guma sparciala a poduszka od strony paska zupelnie odklejona od uchwytu.
Niestety po wymianie przenosza sie dosc spore wibracje na karoserie zarowno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy miedzy 2.5-3 tys obrotow.Jazda z predkoscia 80-100kmh na godzine naprawde zrobila sie glosna.Jak wywale na luz i samochod sie toczy jest cicho wiec napewno nie lozysko w kole.Poduszka skrzyni TRW,ta od silnika i srodkowa tylna SASIC.Co robic?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2013, 10:27   

Jeśli na postoju są wibracje to może być tłumik drgań skrętnych takie sprężyny na tarczy sprzęgłowej a jeśli tylko podczas jazdy to coś w różnicowym może przegub poleciał
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 16-11-2013, 12:29   

shagger78, w lato tez wymienialem pioduszki wszystkie 3 i tez mam to samo wszystkie 3 byly impergoma czy jakos tak i tez mam wibracje na budzie ale po wymianie zauwazylem ze silnik o wiele sztywniej w komorze siedzi niz na tych starych. po jakims miesiacu troche oslably lub sie do nich po prostu przyzwyczailem :)
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2013, 09:43   

Niestety wibracje nadal sie utrzymuja i wystapily odrazu po wymianie poduszek.Nie obstawiam wiec lozysk,skrzyni,polosiek itp bo nie mogly sie uszkodzic nagle.Wychodzi na to ze poduszki sa za sztywne albo ze musza sie ,,ulezec"
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2013, 13:52   

Uleżeć to raczej nie bo z salonu też byś wyjeżdżał trzęsącym autem obstawiam przegub na półosi sprawdź czy któraś z półosi nie ma luzu guma dół albo na boki tam jest trójkątny przegub po stronie skrzyni
     assistance   Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2013, 16:31   

Nie ma to jak porównywać auto z salonu do 20 letniego auta pewno z przebiegiem ok 200 tys. Gdzie prawie każda śruba ma juz jakis luz.
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2013, 17:55   

pit14, wibracje sa rowniez na postoju gdy polosie i kola sie nie kreca.Najprosciej bedzie zalozyc na probe ktoras ze starych poduszek jesli jeszcze je znajde.Wydaje mi sie ze najtwardsza byla ta od strony silnika firmy sasic:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2013, 21:26   

VEndriuV napisał/a:
Nie ma to jak porównywać auto z salonu do 20 letniego auta pewno z przebiegiem ok 200 tys. Gdzie prawie każda śruba ma juz jakis luz.
można kolego porównywać auto z salonu do starego rupiecia - trochę ich jeździ z żółtymi tablicami :D są koneserzy gdzie pchają kasę w auto i pokazują je na zlotach

** Dodano: 19-11-2013, 21:31 **
jeśli silnik równo chodzi to będzie tłumik drgań skrętnych coś z tarczą sprzęgła . A jak wciśniesz sprzęgło to jest to samo ? na postoju ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2013, 06:12   

pit14, wibracje sa takie same ze sprzeglem czy bez.Na postoju czuc drgania kierownicy,plastyk na slupku czasem drga a w czasie jazdy slysze nawet terkoczace drzwiczki schowka.

A co powiecie o firmie SASIC.Ja nie za bardzo mialem stycznosc ale powiedzieli w sklepie ze to jest jakosciowo lepsza firma.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-11-2013, 20:58   

poewnie stare bylu juz rozwulkanizowane i staly sie bardziej miekkie takie wibracje sa drazniace ale raczej nic juz z nimi nie zrobisz
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2013, 00:08   

pawcio0706, tu mozesz miec racje bo stara poduszka silnika byla calkiem odklejona od blachy i slizgala sie po niej wiec bylo bardziej elastycznie niz na nowej nieurwanej.A ze przyzwyczailem sie do miecutkich poduszek to teraz ciezko zaakceptowac wieksze wibracje.Stara poduszka miala tylko taka wade ze podczas ostrzejszego przyspieszania silnik unosil sie ocieral uchwytem o podluznice.To wlasnie chcialem zniwelowac i stad pomysl na nowe poduszki.

Poluzuje sruby poduszek i odpale silnik.Zawsze na mocowaniach jest jakis luz na srubach-moze uloza sie jakos swobodniej i wtedy dokrece.moze cos to da.

** Dodano: 05-12-2013, 22:51 **
Kupilem kolejna poduszke silnika.Tym razem wybralem febi.Po otwarciu pudelka okazalo sie ze w srodku siedzi fiatowski oryginal.Tym bardziej mnie to ucieszylo.Wymienilem i po problemie.Wibracji juz nie ma.

Poduszka SASIC ma za twarda gume i w tym byl problem.Tak wiec uwazajcie co wybieracie w sklepie by nie wydawac dwa razy kasy na to samo.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load