Wyceik oleju a pompa paliwowa |
Autor |
Wiadomość |
karolborys
Wiek: 33 Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 95 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 07:13 Wyceik oleju a pompa paliwowa
|
|
|
Panowie jestem zielony wiec prosze o jakies chlopskie wytlumaczenie. a mianowice zawiazlem auto do mechanika ( sprawdzonego) poniewaz mialem caly silnik zachlapany olejem a w misce olejowej bylo prawie 0 ... po ogledzinach zadzwonil do mnie i powiedzial ze wszystko wyczyscil , i ze to bylo "zapocenie" a stwierdzil usterke w pompie paliwowej ze jest wyciek i temu trace olej ??:| czy ma to sie do siebie jakos? |
_________________ VATOS LOCOS ! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2011, 13:21
|
|
|
jak masz silnik na gaźniku a co za tym idzie mechaniczną pompę paliwa w bloku silnika to jest taka możliwość że będzie porządnie z niej cieknąć. Łatwo to sprawdzić. Jak zostawisz auto na parkingu to pod pompą paliwa będzie plama Pompę masz gdzieś w okolicach filtra oleju z tego co pamiętam
** Dodano: 16-03-2011, 13:22 **
Ale oprócz tej pompy na bank masz jakiś inny duży wyciek skoro masz cały silnik zawalony olejem. Pompa jak puszcza olej to tylko z niej kapie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
karolborys
Wiek: 33 Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 95 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 13:28
|
|
|
ok pompe juz nową kupilem i dostarczylem do mechanika zobaczymy jak bedzie:(:P |
_________________ VATOS LOCOS ! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2011, 13:32
|
|
|
z ciekawości zapytam - ile za nią dałeś ?
Ja w 2007 za swoją dałem 75 zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
karolborys
Wiek: 33 Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 95 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 13:34
|
|
|
ja teraz za nową zaplacilem 98 zł ;/ ale gdzie nie dzwonilem to takie kwoty mi mowili |
_________________ VATOS LOCOS ! |
|
|
|
|
sylwester
Wiek: 40 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Wronki
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 01:11
|
|
|
a jak uszczelnienie pod palcem rozdzielacza u mnie tam leciało i zasrało mi całą skrzynie biegów
może też lecieć pod rozrządem i za kołem zamahowym |
_________________ sylwek |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-03-2011, 01:12
|
|
|
sylwester napisał/a: | a jak uszczelnienie pod palcem rozdzielacza u mnie tam leciało i zasrało mi całą skrzynie biegów |
gaźnik 1/4 ma aparat zapłonowy w bloku silnika nad pompą paliwa jakoś. Albo obok ;d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sylwester
Wiek: 40 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Wronki
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 01:20
|
|
|
tylko to też może być przyczyną że olej ubywa |
_________________ sylwek |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2011, 09:14
|
|
|
Panowie jak juz jestesmy przy pompie to jezeli cieknie (troche) to konieczna jest wymiana pompy czy jakas naprawa wchodzi w gre? Pzdr. |
|
|
|
|
karolborys
Wiek: 33 Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 95 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 11:32
|
|
|
z tego co mi wiadomo jest do wymiany... slyszalem ze tego sie nie naprawia ino cała pompę wymienia |
_________________ VATOS LOCOS ! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 11:38
|
|
|
g_p, naprawa nie wchodzi w grę (pompa jest nie rozbieralna), a jeśli cieknie to pompa kwalifikuje się do wymiany, to ostatnie stadium jej żywota.
http://allegro.pl/pompa-p...1493055850.html np. tu trochę taniej. Ja za swoją dałem w 2008 bodajże 56zł w Motowandzie - Kraków. sylwester napisał/a: | a jak uszczelnienie pod palcem rozdzielacza u mnie tam leciało i zasrało mi całą skrzynie biegów
może też lecieć pod rozrządem i za kołem zamahowym | tak ale taki przypadek dotyczyć może tylko gaźnika z digiplexem i wtryskowców. Bo w zwykłym gaźnikowcu gdzie zapłon jest sterowany mechanicznie aparat znajduje się w dolnej części korpusu obok pompy mechanicznej (oczywiście też może przeciekać, ale to raczej rzadkie zjawisko)
Jeszcze rzut na te okolice. Przyczyną wycieków może też być, bagnet, OCC i ODM'a czyli to wszystko co jest na zdjęciu. Zwłaszcza warto zadbać o drożność ODM'y i czystość OCC by nam pewnego dnia ciśnienie nie wywaliło ojeju przez bagnet. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2011, 11:10
|
|
|
Cały czas jestem pod wrażeniem czystości w komorze silnika. Dzięki za odp. i pozdrawiam. |
|
|
|
|
karolborys
Wiek: 33 Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 95 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 12:12
|
|
|
wymieniłem tą pompe i nic nie wycieka po problemie |
_________________ VATOS LOCOS ! |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2011, 13:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | gaźnika z digiplexem |
KE Nie jestem ekspertem, ale o takim połączeniu jeszcze nie słyszałem Dysponuje ktoś zdięciem takiego silnika? i czym on się różni od zwykłego gaźnika czy zwykłego wtrysky? Pytam z ciekawości... g_p napisał/a: | Cały czas jestem pod wrażeniem czystości w komorze silnika |
Nie tylko Ty hehe |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 20:15
|
|
|
to poproś Kajlon'a ( http://forum.tempra.org/t...ona-vt14001.htm ) o fotki on ma chyba gaziarza z digiplexem (159A3.000). Czym się różni? prawie niczym... tym że masz układ elektroniczny zamiast mechanicznego zapłonu i nie możesz sobie trochę podrasować silnika na zapłonie
** Dodano: 18-03-2011, 20:23 **
P.S: właściwie takie połączenie najczęściej widziałem w temperówkach z 1.6, nigdy nie widziałem za to 1.4 z gaźnikiem i digiplexem choć w/g. tabeli taki istnieje - typ 160A1.048 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2011, 13:13
|
|
|
No to pokarz koledze zdjęcie silnika |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|