czy jest szpera do naszych skrzynek biegów?? |
Autor |
Wiadomość |
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-12-2006, 23:03 czy jest szpera do naszych skrzynek biegów??
|
|
|
Witam. Mam takie pytanko czy jest szpera i ktos ja stosuje i jak to wogóle wyglada itd. Niedawno zarznałem silnik i kupiłem ze skrzynia (2.0 16v) i wydaje mi sie na 90% ze moja stara skrzynia biegów była zeszperowana. teraz bez prblemu jedno koło kreci sie w miejscu choc tego niechce a na strej skrzyni była bieda zamielic kołami no chyba ze specjalnie i jak juz mieliły to obydwa. wydaje mi sie takze ze teraz jest lepsze trakcja a na tamtej skrzyni bardziej wyrzucało mnie na zakretach. Co o tym sadzicie? |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 07:53
|
|
|
z ciekawości zapytam - co to szpera i co daje?
widzę, że ma to coś wspólnego z biegami i zakładam, że to coś w stylu 'naba' co się montuje w usportawianych autach, mam racje? |
_________________
|
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 09:34
|
|
|
Cytat: | z ciekawości zapytam - co to szpera i co daje? |
mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu...
powoduje on, że w przeciwieństwie do klasycznego układu przeniesienia napędu przez dyfra, cała moc nie idzie w koło które straciło przyczepność. jakie są tego zalety łatwo się już domyślić... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2006, 11:39
|
|
|
Blokada mechanizmu różnicowego była tylko w wersjach 4x4.
Tak mi się przynajmniej coś kojarzy.
Niech wypowiedzą się użytkownicy Tempry SW 4x4. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 11:42
|
|
|
Cytat: | czy jest szpera do naszych skrzynek biegów |
nie chodzi tu koledze drobek, jak mi się wydaje o fabryczną szperę - a raczej o produkt "tuningowy"... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 12:37
|
|
|
lepsza trakcja pewnie stąd,ze skrzynia od 2.0 16v jest napewno cięższa i lepiej dociska przód |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 20:25
|
|
|
drobek napisał/a: | Witam. Mam takie pytanko czy jest szpera i ktos ja stosuje i jak to wogóle wyglada itd. Niedawno zarznałem silnik i kupiłem ze skrzynia (2.0 16v) i wydaje mi sie na 90% ze moja stara skrzynia biegów była zeszperowana. teraz bez prblemu jedno koło kreci sie w miejscu choc tego niechce a na strej skrzyni była bieda zamielic kołami no chyba ze specjalnie i jak juz mieliły to obydwa. wydaje mi sie takze ze teraz jest lepsze trakcja a na tamtej skrzyni bardziej wyrzucało mnie na zakretach. Co o tym sadzicie? |
Z tego co wiem to seryjnie w Tipo szpery nie było, może miałeś skrzynie z Fiata Coupe tam w niektórych wersjach była stosowana, ale jak "czułeś" ją w zakręcie to wydaje mi się, że raczej była dołożona albo jakaś własna produkcja. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 19:17
|
|
|
Najprościej sprawdzić auto czy ma szpere, przez pokręcenie kołem jeżeli drugie kręci się w tą samą strone to mamy szpere |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 20:33
|
|
|
Pawel_M napisał/a: | jeżeli drugie kręci się w tą samą strone to mamy szpere |
A jest możliwe aby się kręciło w drugą stronę? *] |
_________________
|
|
|
|
|
Gaszek
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 38 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 20:43
|
|
|
mi sie rozsypał mechanizm różnicowy i kręcą się cały czas w przeciwną strone |
_________________ Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety |
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 20:50
|
|
|
W aucie które nie ma szpery jedno koło kręci się odwrotnie do drugiego... |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 23:25
|
|
|
Masz szperę - kręcisz jednym kołem drugie kręci się również.
Nie masz - kręcisz jednym kołem drugie kręci się w przeciwną. To efekt mechanizmu różnicowego.
Jak by go nie było to jak byś wchodził w zakręt to byś zdzierał sobie opony
Ale na szutrze daje to ciekawe efekty |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|