Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
prędkości maxymalne na poszczególnych biegach
Autor Wiadomość
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2007, 19:00   

titanea napisał/a:
ale widziałem na własne oczy jak gość maluszkiem takim małym pierdzielem (fiat 126p) zapierdzielał ponad 160 km/h

w technikum miałem malucha z mocno podrobionym silnikiem,było w Nim ok 40 kucy,licznik zamykał bez problemu,czyli 140,nie zdążyłem już podmienić licznika od cieniasa,bo sie z Nim rozstałem :? ale ponad 140 popierdalał i to sporo 8) na suchym asfalcie kręcił bączki bez najmniejszego problemu...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-09-2007, 19:29   

romano napisał/a:
w porównaniu do 165/70/13 i 165/65/14


Jesli na przodzie masz 165/70/13 to różnica bedzie niewielka trzeba by było zmierzyć obwód - ale ja mam nówki więc jest wysoki bierznik i to jest dodatkowe kilka mm na obwodzie wiec wieksza prędkość :lalala:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-09-2007, 18:04   

tipacz96vc napisał/a:
Jesli na przodzie masz 165/70/13 to różnica bedzie niewielka trzeba by było zmierzyć obwód - ale ja mam nówki więc jest wysoki bierznik i to jest dodatkowe kilka mm na obwodzie wiec wieksza prędkość

Całkowicie się zgadzam, rzeczywiście w porównaniu do 165/70/13 różnica jest prawie żadna , matematycznie licząc poniżej 1% na wzrost prędkości też bym nie liczył.
Tylko nie byłem pewny czy 1,4 w serii ma 165/70/13 czy 165/65/14
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-09-2007, 18:49   

Cytat:
Tylko nie byłem pewny czy 1,4 w serii ma 165/70/13 czy 165/65/14


Też tego nie wiem bo jak kupiłem był na zimówkach 175/70/14
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-09-2007, 06:42   

Yyyyyy seryjnie jest 175/65/R14
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-09-2007, 21:56   

Podepnę się pod temat.

Fiat Tipo, silnik 1.4. Jakie są zalecane obroty aby jeździć najoszczędniej?
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-09-2007, 00:07   

pewnie między 2.500 a 3.500 - tak miałem w nubirze a w tym...? Pewnie też coś koło tego tylko jak sprawdzić jak obrotomierza nie mam haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 09:09   

stefan napisał/a:
Podepnę się pod temat. Fiat Tipo, silnik 1.4. Jakie są zalecane obroty aby jeździć najoszczędniej?

Pytanie podstawowe : co chcesz oszczędzać ? Paliwo , czy silnik - bo jednocześnie się nie da !
Najoszczędniejsza jest technika jazdy "na starego taksówkarza" - nie przekraczanie 2 tys. obrotów , jazda na najwyższych biegach .
Z tym , że technika ta najlepiej sprawdzała się w pojazdach typu Warszawa , Wołga , czy Mercedes skrzydlak . Ty musisz się liczyć z tym , że to co zaoszczędzisz na paliwie powinieneś zbierać na wymianę poduszek pod silnik , panewek , zaworów , wału i wałków rozrządu w silniku - bo takie są skutki uboczne tej techniki jazdy !!!
     assistance
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-09-2007, 09:30   

schab napisał/a:
Najoszczędniejsza jest technika jazdy "na starego taksówkarza" - nie przekraczanie 2 tys. obrotów , jazda na najwyższych biegach .


Hmmm u mnie to tak nie wygląda, bo jeśli wrzucam wyższy bieg w stosunku do prędkości, to wskaźnik spalania idzie gwałtownie w górę. Najmniej pokazuje kiedy silnik już porządnie słychać, no ale nie mam pojęcia jakie to obroty bo obrotomierza nie mam.
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2007, 10:04   

Adonay napisał/a:
jeśli wrzucam wyższy bieg w stosunku do prędkości, to wskaźnik spalania idzie gwałtownie w górę. Najmniej pokazuje kiedy silnik już porządnie słychać, no ale nie mam pojęcia jakie to obroty bo obrotomierza nie mam.

Rozumiem , że sugerujesz się wskazaniami ekonomizera ( wakuometru ) ? Wyrzuć to dziadostwo i załóż obrotomierz .
Zasada jest taka - silnik powinien pracować w zakresie obrotów pomiędzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego , a obrotami maksymalnej mocy !!!
Może spalanie osiągnięte w ten sposób będzie nieco wyższe niż przy technice "taksówkarza" , ale nie musisz się bać o trwałość pozostałych elementów . A oszczędności można osiągnąć w inny sposób . M.innymi jeżdżąc po mieście - nie rozpędzać się po to , by za chwilę hamować na nastepnych światłach , a w trasie utrzymywać stałą prędkość , bez ciągłego szarpania lewarkiem , przyspieszania , wyprzedzania .
     assistance
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-09-2007, 13:46   

schab napisał/a:
Rozumiem , że sugerujesz się wskazaniami ekonomizera ( wakuometru ) ?


Tzn. w czasie się tym nie sugeruję, tylko to moje obserwacje apropos Twojego postu. No,ale skoro jest tak jak piszesz to ok. Ja po prostu staram się autka nie niszczyć a jeżdżę na słuch. Jakoś nie za bardzo chciałoby mi się dostosowywać do jakiegoś wskaźnika (wyjątkiem są prędkościomierz i stan paliwa ;) )
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-09-2007, 22:27   

Chodzi mi o oszczędzanie paliwa.
Co do techniki starego taksówkarza - jeździłem tak do tej pory, ale średnie moje spalanie było rzędu 10 litrów więc to żadna oszczędność...
Wydaje mi się że powinienem jeździć pomiędzy 2.500 a 3000 tysiące obrotów. Ale np. czasem wtedy już wyje mi ekonomizer...
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-09-2007, 08:27   

stefan napisał/a:
Chodzi mi o oszczędzanie paliwa.
Co do techniki starego taksówkarza - jeździłem tak do tej pory, ale średnie moje spalanie było rzędu 10 litrów więc to żadna oszczędność...
Wydaje mi się że powinienem jeździć pomiędzy 2.500 a 3000 tysiące obrotów. Ale np. czasem wtedy już wyje mi ekonomizer...

Jeżeli przy takiej technice jazdy palisz na 1,4 10l - to musisz poszukać paliwa w regulacjach . Jeżeli masz gaźnik - to przede wszystkim tam , a po ustawienia gaźnika - ustaw zapłon . I to nie żadne tam na lampkę ( bo tak ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu ) , tylko w ruchu ! Jak - poszukaj na forum , a jak nie znajdziesz zapytaj - ktoś wytłumaczy .
     assistance
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-01-2008, 22:10   

podepnę się pod temat

znalazł któryś z was gdzieś dane techniczne z przyśpieszeniem do 100 w tipo 1,9 TD ?
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-02-2008, 22:57   

krzycho00 napisał/a:
podepnę się pod temat

znalazł któryś z was gdzieś dane techniczne z przyśpieszeniem do 100 w tipo 1,9 TD ?


niczego sobie

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=3
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2008, 09:12   

no no 140 po 25 sekundach to mnie zaskoczyło 100 po ok 10-11 tak by wynikało tylko nie wiadomo czy to seria
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-02-2008, 19:31   

krzycho00 napisał/a:
no no 140 po 25 sekundach to mnie zaskoczyło 100 po ok 10-11 tak by wynikało tylko nie wiadomo czy to seria

sprawdz swoje :]
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load