prędkości maxymalne na poszczególnych biegach |
Autor |
Wiadomość |
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2007, 19:00
|
|
|
titanea napisał/a: | ale widziałem na własne oczy jak gość maluszkiem takim małym pierdzielem (fiat 126p) zapierdzielał ponad 160 km/h |
w technikum miałem malucha z mocno podrobionym silnikiem,było w Nim ok 40 kucy,licznik zamykał bez problemu,czyli 140,nie zdążyłem już podmienić licznika od cieniasa,bo sie z Nim rozstałem ale ponad 140 popierdalał i to sporo na suchym asfalcie kręcił bączki bez najmniejszego problemu... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-09-2007, 19:29
|
|
|
romano napisał/a: | w porównaniu do 165/70/13 i 165/65/14 |
Jesli na przodzie masz 165/70/13 to różnica bedzie niewielka trzeba by było zmierzyć obwód - ale ja mam nówki więc jest wysoki bierznik i to jest dodatkowe kilka mm na obwodzie wiec wieksza prędkość |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 18:04
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Jesli na przodzie masz 165/70/13 to różnica bedzie niewielka trzeba by było zmierzyć obwód - ale ja mam nówki więc jest wysoki bierznik i to jest dodatkowe kilka mm na obwodzie wiec wieksza prędkość |
Całkowicie się zgadzam, rzeczywiście w porównaniu do 165/70/13 różnica jest prawie żadna , matematycznie licząc poniżej 1% na wzrost prędkości też bym nie liczył.
Tylko nie byłem pewny czy 1,4 w serii ma 165/70/13 czy 165/65/14 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-09-2007, 18:49
|
|
|
Cytat: | Tylko nie byłem pewny czy 1,4 w serii ma 165/70/13 czy 165/65/14 |
Też tego nie wiem bo jak kupiłem był na zimówkach 175/70/14 |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 06:42
|
|
|
Yyyyyy seryjnie jest 175/65/R14 |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 21:56
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Fiat Tipo, silnik 1.4. Jakie są zalecane obroty aby jeździć najoszczędniej? |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-09-2007, 00:07
|
|
|
pewnie między 2.500 a 3.500 - tak miałem w nubirze a w tym...? Pewnie też coś koło tego tylko jak sprawdzić jak obrotomierza nie mam |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 09:09
|
|
|
stefan napisał/a: | Podepnę się pod temat. Fiat Tipo, silnik 1.4. Jakie są zalecane obroty aby jeździć najoszczędniej? |
Pytanie podstawowe : co chcesz oszczędzać ? Paliwo , czy silnik - bo jednocześnie się nie da !
Najoszczędniejsza jest technika jazdy "na starego taksówkarza" - nie przekraczanie 2 tys. obrotów , jazda na najwyższych biegach .
Z tym , że technika ta najlepiej sprawdzała się w pojazdach typu Warszawa , Wołga , czy Mercedes skrzydlak . Ty musisz się liczyć z tym , że to co zaoszczędzisz na paliwie powinieneś zbierać na wymianę poduszek pod silnik , panewek , zaworów , wału i wałków rozrządu w silniku - bo takie są skutki uboczne tej techniki jazdy !!! |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 09:30
|
|
|
schab napisał/a: | Najoszczędniejsza jest technika jazdy "na starego taksówkarza" - nie przekraczanie 2 tys. obrotów , jazda na najwyższych biegach . |
Hmmm u mnie to tak nie wygląda, bo jeśli wrzucam wyższy bieg w stosunku do prędkości, to wskaźnik spalania idzie gwałtownie w górę. Najmniej pokazuje kiedy silnik już porządnie słychać, no ale nie mam pojęcia jakie to obroty bo obrotomierza nie mam. |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 10:04
|
|
|
Adonay napisał/a: | jeśli wrzucam wyższy bieg w stosunku do prędkości, to wskaźnik spalania idzie gwałtownie w górę. Najmniej pokazuje kiedy silnik już porządnie słychać, no ale nie mam pojęcia jakie to obroty bo obrotomierza nie mam. |
Rozumiem , że sugerujesz się wskazaniami ekonomizera ( wakuometru ) ? Wyrzuć to dziadostwo i załóż obrotomierz .
Zasada jest taka - silnik powinien pracować w zakresie obrotów pomiędzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego , a obrotami maksymalnej mocy !!!
Może spalanie osiągnięte w ten sposób będzie nieco wyższe niż przy technice "taksówkarza" , ale nie musisz się bać o trwałość pozostałych elementów . A oszczędności można osiągnąć w inny sposób . M.innymi jeżdżąc po mieście - nie rozpędzać się po to , by za chwilę hamować na nastepnych światłach , a w trasie utrzymywać stałą prędkość , bez ciągłego szarpania lewarkiem , przyspieszania , wyprzedzania . |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 13:46
|
|
|
schab napisał/a: | Rozumiem , że sugerujesz się wskazaniami ekonomizera ( wakuometru ) ? |
Tzn. w czasie się tym nie sugeruję, tylko to moje obserwacje apropos Twojego postu. No,ale skoro jest tak jak piszesz to ok. Ja po prostu staram się autka nie niszczyć a jeżdżę na słuch. Jakoś nie za bardzo chciałoby mi się dostosowywać do jakiegoś wskaźnika (wyjątkiem są prędkościomierz i stan paliwa ) |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 22:27
|
|
|
Chodzi mi o oszczędzanie paliwa.
Co do techniki starego taksówkarza - jeździłem tak do tej pory, ale średnie moje spalanie było rzędu 10 litrów więc to żadna oszczędność...
Wydaje mi się że powinienem jeździć pomiędzy 2.500 a 3000 tysiące obrotów. Ale np. czasem wtedy już wyje mi ekonomizer... |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 08:27
|
|
|
stefan napisał/a: | Chodzi mi o oszczędzanie paliwa.
Co do techniki starego taksówkarza - jeździłem tak do tej pory, ale średnie moje spalanie było rzędu 10 litrów więc to żadna oszczędność...
Wydaje mi się że powinienem jeździć pomiędzy 2.500 a 3000 tysiące obrotów. Ale np. czasem wtedy już wyje mi ekonomizer... |
Jeżeli przy takiej technice jazdy palisz na 1,4 10l - to musisz poszukać paliwa w regulacjach . Jeżeli masz gaźnik - to przede wszystkim tam , a po ustawienia gaźnika - ustaw zapłon . I to nie żadne tam na lampkę ( bo tak ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu ) , tylko w ruchu ! Jak - poszukaj na forum , a jak nie znajdziesz zapytaj - ktoś wytłumaczy . |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2008, 22:10
|
|
|
podepnę się pod temat
znalazł któryś z was gdzieś dane techniczne z przyśpieszeniem do 100 w tipo 1,9 TD ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-02-2008, 22:57
|
|
|
krzycho00 napisał/a: | podepnę się pod temat
znalazł któryś z was gdzieś dane techniczne z przyśpieszeniem do 100 w tipo 1,9 TD ? |
niczego sobie
http://video.google.pl/vi...earch&plindex=3 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 09:12
|
|
|
no no 140 po 25 sekundach to mnie zaskoczyło 100 po ok 10-11 tak by wynikało tylko nie wiadomo czy to seria |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-02-2008, 19:31
|
|
|
krzycho00 napisał/a: | no no 140 po 25 sekundach to mnie zaskoczyło 100 po ok 10-11 tak by wynikało tylko nie wiadomo czy to seria |
sprawdz swoje :] |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|