|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skrzynia/Problem z 2-ką i R |
Autor |
Wiadomość |
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-01-2005, 22:21
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: |
Jak widze jednak potwierdza sie moja teza co do podwyższonej awaryjności synchronizatorów w skrzyniach Fiatów.
Dlatego ja będę wymieniać olej co 60.000, a nie jak "fabryka mówi" co 120.000. Efekty tego widac choćby w tym poście...
I chyba nie musze udowadniać związku wymiany oleju z bezawaryjną pracą skrzyni |
Powtorze sie po raz n-ty,...mam 175000 km, jazda nie jakas oszczedna, olej nie wymieniany NIGDY,a skrzynia chodzi bez zadnego problemu, jakby byla nowa. |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-01-2005, 22:40
|
|
|
Jarek, po raz n-ty: Czy uważasz że jeśli skrzynia u Ciebie pracuje to musi tak samo pracowac u wszystkich? W tym poście było już chyba 3-4 osoby z rozwaloną skrzynią. Serwis to samo potwierdza odnośnie innych modeli (w piątek rozmawiałem z mechanikiem Fiata). Na grupach dyskusyjnych ciągle powtarza się "synchronizator Fiat". Zmienia się tylko model.
Równie dobrze mogę powiedzieć, że elektryka w Tipo sie nie przepala bo u mnie sie to nie zdarzyło. A jednak zdarza się wielu osobom i to jest fakt.
To że coś jest mocno awaryjne to nie znaczy, że u każdego się zdarza!! Pomyśl sam: 20% aut to dużo? Nie, ale jeśli policzysz że Tempr/Tipo wyprodukowano np 100.000 to 20.000 skrzyń jest do remontu!! Rozumiesz? 80% będzie jeździło bezproblemowo, ale te "tylko" 20% to ogromna rzesza ludzi.
Wiem, wiem. Mój wujek też przejechał ponad 100.000 bez wymiany oleju w silniku malucha i nic się nie stało. Czy to znaczy że tak powinno się robić tylko dlatego że jemu się to udało?
Nie będę nikogo do tego przekonywał, bo to nie ma sensu. Dla mnie możesz jeździć bez żadnej zmiany jeśli jest Ci z tym dobrze, ale poznałem stanowczo zbyt wielu ludzi którym nawala skrzynia w Tipo/Tempra. Ja mam rozwaloną w prawie nowym silniku i jakoś to nie zdziwiło mechanika w serwisie. Powiedział że to normalne w Fiatach jak elektryka i kiepskie elementy gumowo-metalowe.
Jeżdząc wcześniej Astrą nie poznałem NIKOGO z rozwaloną skrzynią choć również działałem na podobrnym forum i poznałem wielu właścicieli tych aut. Zdarzały się takie przypadki, ale wina ewidentnie leżała po stronie kierowcy. Czy jeśli nasza Astra nie jest zardzewiała to znaczy że ten problem nie występuje?
Niech każdy serwisuje swoje auto jak mu się podoba. Jeśli do ludzi nie dociera, że te skrzynie są raczej kiepskie to szkoda. Ja nie chcę zmieniać mentalności, a jedynie zwrócić na ten fakt uwagę. Co każdy z tym zrobi to jego sprawa. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2005, 22:44
|
|
|
A dodamy ze elektronike robili Japońce do Tipo/Tempry
Co do oleju kol. mkaminski ma racje, zaleca sie wymiane co 6 lat lub (chyba) 120tys. Dla twojego dobra lepiej wymien! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2005, 23:00
|
|
|
Emf zobacz czy nie masz wycieku z pompy wodnej,mi potrafiło uciec 5 litrow plynu w ciagu dwoch nocy! kapalo po nadkolu...a jak wlalem wode to sucho wszedzie bylo jezeli chodzi o wycieki oleju z silnika,moje tipo tez stalo rok w niemczech bez jazdy i mialem wycieki oleju z uszczelki miski olejowej i spod dekla zaworów.Dwojka mi zaczela zgrzytac na zimnym silniku od momentu kiedy wlałem tani polski olej do przekladni (HIPOL!!!) na tanim sie zawsze dwa razy traci |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-01-2005, 00:45
|
|
|
W ktorym dokladnie miejscu jest pompa wodna.
Mam 1.6 gaznik.
Czy znajde ja podnoszac maske czy bedzie mi potrzebny kanal?? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2005, 00:55
|
|
|
Pompa cieczy chłodzącej jest w kadłubie silnika i napędzana jest paskiem klinowym napędu alternatora |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-01-2005, 01:08
|
|
|
A to moze byc pani pompa winowajca bo ostatnio jak odpalam auto i jest zimne to mam takie totalne wycie ze az wstyd.
Wlasnie wyje w miejscu trzech paskow klinowych i podejrzewam ze albo jakies lozysko, napinacz paska, rolka albo pompa konczy swoj zywot.
Jest to dzwiek jakby piszczacego metalu o metal lub metalu o gume.
Jak sie auto rozgrzeje troszke to cichutko chodzi ale na zimnym ludzie sie ogladaja a raczej zaleta Tempry jest cicha praca silnika. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2005, 08:42
|
|
|
No wlasnie,ja tez mialem piszczenie na zimnym i takie dziwne odglosy,zeby sie dostac do pompy musisz sciagnac kolo,odkrecic plastikowe nadkole,sciagnac obudowe od rozrzadu,pasek od wspomagania i metalowa osłone,mowie ci to co ja musialem odkrecic w dwulitrowym silniku,u ciebie powinno byc wiecej miejsca...aha jak sciagniesz pasek z pompy to wloz reke i poruszaj kolem,jezeli bedziesz mial luzy to pompa do wymiany |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-01-2005, 11:29
|
|
|
Ego a ile cie kosztowala ta pompa.
Uzywke kupiles czy nowke??
Czy jest mozliwosc jej regeneracji czy tylko wymiana?
Qrde sie troche zalamalem. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-01-2005, 11:33
|
|
|
Emf napisał/a: | Ego a ile cie kosztowala ta pompa.
Uzywke kupiles czy nowke??
Czy jest mozliwosc jej regeneracji czy tylko wymiana?
Qrde sie troche zalamalem. |
Ja wymienialem u siebie,..cena 86 zl,. bo przeciekala, regenerowac sie nie oplaca. Wymiana 30 zl i 20 minut:))
nie ma sie co martwic! pozdrawiam |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-01-2005, 11:34
|
|
|
Dzieki Jarek a za nowa czy uzywke tyle dales? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-01-2005, 11:44
|
|
|
Emf napisał/a: | Dzieki Jarek a za nowa czy uzywke tyle dales? |
Jak najbardziej nowa:)) |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2005, 12:39
|
|
|
nowa do mojego silnika kosztuje 190 zl ( 2.0 16V) ,za uzywana dalem 80 zlotych,w moim przypadku wymiana nie jest taka prosta i zajela nam we dwoch na fachowym warsztacie prawie 4 godziny!!! w 1.6 jest wiecej miejsca i powinno to trwac krocej,ale to tez zalezy od twoich umiejetnoaci... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|