Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia/Problem z 2-ką i R
Autor Wiadomość
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-01-2005, 22:21   

mkaminski100 napisał/a:

Jak widze jednak potwierdza sie moja teza co do podwyższonej awaryjności synchronizatorów w skrzyniach Fiatów.
Dlatego ja będę wymieniać olej co 60.000, a nie jak "fabryka mówi" co 120.000. Efekty tego widac choćby w tym poście...
I chyba nie musze udowadniać związku wymiany oleju z bezawaryjną pracą skrzyni


Powtorze sie po raz n-ty,...mam 175000 km, jazda nie jakas oszczedna, olej nie wymieniany NIGDY,a skrzynia chodzi bez zadnego problemu, jakby byla nowa.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 30-01-2005, 22:40   

Jarek, po raz n-ty: Czy uważasz że jeśli skrzynia u Ciebie pracuje to musi tak samo pracowac u wszystkich? W tym poście było już chyba 3-4 osoby z rozwaloną skrzynią. Serwis to samo potwierdza odnośnie innych modeli (w piątek rozmawiałem z mechanikiem Fiata). Na grupach dyskusyjnych ciągle powtarza się "synchronizator Fiat". Zmienia się tylko model.
Równie dobrze mogę powiedzieć, że elektryka w Tipo sie nie przepala bo u mnie sie to nie zdarzyło. A jednak zdarza się wielu osobom i to jest fakt.
To że coś jest mocno awaryjne to nie znaczy, że u każdego się zdarza!! Pomyśl sam: 20% aut to dużo? Nie, ale jeśli policzysz że Tempr/Tipo wyprodukowano np 100.000 to 20.000 skrzyń jest do remontu!! Rozumiesz? 80% będzie jeździło bezproblemowo, ale te "tylko" 20% to ogromna rzesza ludzi.
Wiem, wiem. Mój wujek też przejechał ponad 100.000 bez wymiany oleju w silniku malucha i nic się nie stało. Czy to znaczy że tak powinno się robić tylko dlatego że jemu się to udało?
Nie będę nikogo do tego przekonywał, bo to nie ma sensu. Dla mnie możesz jeździć bez żadnej zmiany jeśli jest Ci z tym dobrze, ale poznałem stanowczo zbyt wielu ludzi którym nawala skrzynia w Tipo/Tempra. Ja mam rozwaloną w prawie nowym silniku i jakoś to nie zdziwiło mechanika w serwisie. Powiedział że to normalne w Fiatach jak elektryka i kiepskie elementy gumowo-metalowe.
Jeżdząc wcześniej Astrą nie poznałem NIKOGO z rozwaloną skrzynią choć również działałem na podobrnym forum i poznałem wielu właścicieli tych aut. Zdarzały się takie przypadki, ale wina ewidentnie leżała po stronie kierowcy. Czy jeśli nasza Astra nie jest zardzewiała to znaczy że ten problem nie występuje?
Niech każdy serwisuje swoje auto jak mu się podoba. Jeśli do ludzi nie dociera, że te skrzynie są raczej kiepskie to szkoda. Ja nie chcę zmieniać mentalności, a jedynie zwrócić na ten fakt uwagę. Co każdy z tym zrobi to jego sprawa.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-01-2005, 22:44   

A dodamy ze elektronike robili Japońce do Tipo/Tempry ;)

Co do oleju kol. mkaminski ma racje, zaleca sie wymiane co 6 lat lub (chyba) 120tys. Dla twojego dobra lepiej wymien!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2005, 23:00   

Emf zobacz czy nie masz wycieku z pompy wodnej,mi potrafiło uciec 5 litrow plynu w ciagu dwoch nocy! kapalo po nadkolu...a jak wlalem wode to sucho wszedzie bylo :D jezeli chodzi o wycieki oleju z silnika,moje tipo tez stalo rok w niemczech bez jazdy i mialem wycieki oleju z uszczelki miski olejowej i spod dekla zaworów.Dwojka mi zaczela zgrzytac na zimnym silniku od momentu kiedy wlałem tani polski olej do przekladni (HIPOL!!!) na tanim sie zawsze dwa razy traci :x
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2005, 00:45   

W ktorym dokladnie miejscu jest pompa wodna.
Mam 1.6 gaznik.
Czy znajde ja podnoszac maske czy bedzie mi potrzebny kanal??
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2005, 00:55   

Pompa cieczy chłodzącej jest w kadłubie silnika i napędzana jest paskiem klinowym napędu alternatora
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2005, 01:08   

A to moze byc pani pompa winowajca bo ostatnio jak odpalam auto i jest zimne to mam takie totalne wycie ze az wstyd.
Wlasnie wyje w miejscu trzech paskow klinowych i podejrzewam ze albo jakies lozysko, napinacz paska, rolka albo pompa konczy swoj zywot.
Jest to dzwiek jakby piszczacego metalu o metal lub metalu o gume.
Jak sie auto rozgrzeje troszke to cichutko chodzi ale na zimnym ludzie sie ogladaja a raczej zaleta Tempry jest cicha praca silnika.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2005, 08:42   

No wlasnie,ja tez mialem piszczenie na zimnym i takie dziwne odglosy,zeby sie dostac do pompy musisz sciagnac kolo,odkrecic plastikowe nadkole,sciagnac obudowe od rozrzadu,pasek od wspomagania i metalowa osłone,mowie ci to co ja musialem odkrecic w dwulitrowym silniku,u ciebie powinno byc wiecej miejsca...aha jak sciagniesz pasek z pompy to wloz reke i poruszaj kolem,jezeli bedziesz mial luzy to pompa do wymiany :P
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2005, 11:29   

Ego a ile cie kosztowala ta pompa.
Uzywke kupiles czy nowke??
Czy jest mozliwosc jej regeneracji czy tylko wymiana?
Qrde sie troche zalamalem.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-01-2005, 11:33   

Emf napisał/a:
Ego a ile cie kosztowala ta pompa.
Uzywke kupiles czy nowke??
Czy jest mozliwosc jej regeneracji czy tylko wymiana?
Qrde sie troche zalamalem.

Ja wymienialem u siebie,..cena 86 zl,. bo przeciekala, regenerowac sie nie oplaca. Wymiana 30 zl i 20 minut:))
nie ma sie co martwic! pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2005, 11:34   

Dzieki Jarek a za nowa czy uzywke tyle dales?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-01-2005, 11:44   

Emf napisał/a:
Dzieki Jarek a za nowa czy uzywke tyle dales?


Jak najbardziej nowa:))
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2005, 12:39   

nowa do mojego silnika kosztuje 190 zl ( 2.0 16V) ,za uzywana dalem 80 zlotych,w moim przypadku wymiana nie jest taka prosta i zajela nam we dwoch na fachowym warsztacie prawie 4 godziny!!! w 1.6 jest wiecej miejsca i powinno to trwac krocej,ale to tez zalezy od twoich umiejetnoaci...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load