Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprzeglo czy napewno ?
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-12-2005, 20:29   sprzeglo czy napewno ?

Witam.

Mam bardzo powazny problem z moja tempra... o tym ze ma slabe odejscie to wiem ale chchaielm sie wiecej dowiedziec na temat mojego problemu jazd pod gore...

Wczoraj jadac do Bialki Tatrzanskiej pokonywalem sporo goreczek i powiem w skrocie jadac pod gorke na 4 biegu 80km/h jade i jade oczywiscie momentalnie obroty spadaly predkosc tez nie pomagalo docisniecie gazu i przyspieszenie poprostu auto nie jechalo a jak dalem wiecej gazu to albo mi wzrastaly obroty tak jak bym przycisnal sprzedlo i dodal gazu bez dodania szybkosci jazdy. No i musialem zejsc na 3 to juz cos ciagnelo 40 km/h czasem jak dobrze poszlo to 60km/h (zadko) ale juz po pewnym czasie i na 3 sie pojawialy spadki obrotow i szybkosci trzeba bylo jechac na 2 :( .

Jest jeszcze cos... podaje przyklad. Jade za goscie dajmy na to z predkoscia 80 km/h 5 bieg... przechodze na 4 zeby podgonic auto do wyprzedzania ... jestem na przeciwnym pasie chce pojechac jeszcze szybciej na 4 a tu NIC ja mu gaz obroty wzrastaja predkosc taka sama !! :| juz kilka razy mialem niezly FILM jak ktos z naprzeciwka jechal musialem rpzerwac manewr wymijania...

Nie wiem co jest ... sprzeglo ? wiekrzosc mowi ze tak kolega powiedzial ze raczej nie !!

Auto ma przejechane 148 tys/km.

Pomocy :(
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-12-2005, 20:38   

Wygląda na tarczę sprzęgłową...ale powinno do tego smierdzieć troszku.

Lepiej dla ciebie żeby to było sprzęgło bo inaczej to jakieś jajka ze skrzynką a to już kasa niezła.
Zanim zabierzesz się za sprzęgło oblukaj jeszcze dokładni linkę czy jest dobrze załozona itp.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2005, 20:49   

Kiedyś słyszałem o takim teście jak sprawdzić sprzęgło.
Zatrzym sie przed krawężnikiem, przegazuj auto na 3 tyś. obrotów i włącz trzeci bieg , jeśli auto nie da rady wjechać znaczy że sprzęgło sie slizga i jest do roboty.
Jeśli coś nie tak napisałem to prosze sie nie śmiać ze mnie bo latka lecą a pamięć juz nie ta :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2005, 20:54   

Wyglada na sprzeglo, wlasciwie wszystko na to wskazuje
Odpalasz autko zatrzymujesz sie wrzucasz mu 5 i puszczasz sprzeglo powinno auto zgasnac jesli zacyzna cos szarpac jakies dzwiki itp dosc drastyczny sposob ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2005, 20:59   

moze to byc tarcza ale moze to byc rowniez docisk,ja tez tak mialem,dokladnie takie same objawy i po rozebraniu okazalo sie ze pękło mi słoneczko na docisku
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2005, 21:05   

Tak czy owak trzeba zdemontować skrzynie, żeby postawić prawidłową diagnoze :(
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-12-2005, 21:50   

Docisk sprzegla lub sama tarcz sprzegla. Obydwa sie wymienia za jednym razem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-12-2005, 22:08   

Jak juz jest tak bardzo zaawansowanie to mozesz zobaczyc tez sprawdzajac predkosc maksymalna, chociaz teraz w zime to kiepski pomysl.

Mi sie w sumie przeslizgalo przez caly moj okres uzytkowania. Na poczatku tylko przy miedzygazie, pozniej przy szybkiej zmianie biegu, pozniej takze wlasnie z jazdy, ale od tego momentu przejechalem jeszcze kilkaset km dopoki nie zrobilo sie tak ze powyzej 120 moglem przyspieszyc tylko na 4rce i wtedy juz byla masakra w jezdzie. Na wiekszosci biegow auto jechalo do 1/2 no moze 2/3 gazu. Powyzej za duzy moment => slizg

Autko przejechalo niecale 217 tysi do wymiany.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-12-2005, 22:12   

ego napisał/a:
moze to byc tarcza ale moze to byc rowniez docisk,ja tez tak mialem,dokladnie takie same objawy i po rozebraniu okazalo sie ze pękło mi słoneczko na docisku


Jak peka sloneczko na docisku to by mial problemu z wrzuceniem biegu. Jak tarcza sie slizga to raczej niema problemu by bieg wsadzic. Jak na moj gust to sie nie zastanawiaj tylko poprostu wyjmij skrzynie bo na bank sprzeglo. Biorac pod uwage oczywiscie ze masz wszystko w porzadku z linkami. Chociaz linka to by sie raczej wyciagnela anizeli skrocila wiec jesli by sie dajmy na to wyciagnela to znow bys mial problemy z wrzuceniem biegu. Wywalaj wiec skrzynie i obadaj tarcze sprzeglowa. Docisk tym samy tez zobacz czy sie za fioletowy nie zrobil hhehe,tak samo sprawdz za jednym zamachem lozysko oporowe. Jak juz bys mial wyciagnieta skrzynie to warto zrobic wszystko za jednm zamachem niz pozniej sie drugi raz z tym chrzanic.

[ Dodano: 12-12-2005, 21:13 ]
miszko napisał/a:
Docisk sprzegla lub sama tarcz sprzegla. Obydwa sie wymienia za jednym razem.

No docisk jak dobry to sienie wymienia.Po co w koszta sie pakowac skoro to mozna ocenic(stan jego) po wyjeciu i rozebraniu sprzegla.
     assistance
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2005, 22:39   

Sprzęgło się ślizga to fakt, ale teraz ważna jest przyczyna, możliwości są trzy:
albo tarcza,
albo docisk,
albo olej na sprzęgle,
Jeśli masz 1.6 (nie wiem jak jest w innych) to grubość tarczy możesz skontrolować przez otwór (u góry) w obudowie sprzęgła. Jest tam taka zaślepka jak ją zdejmiesz to dojrzysz docisk i tarczę, jednocześnie sprawdzasz tam, czy docisk nie jest pokryty jakimś olejem. Wówczas masz do wymiany uszczelniacz na wałku sprzęgłowym. Olej sprawdzasz też pod spodem czy czasem nie kapie z łaczenia obudowy sprzęgła i silnika.

Przy okazji wymiany sprzęgla i tego uszczelniacza zalecana jest wymiana uszczelniacza za kołem zamachowym (na wale głownym).
Jeśli będziesz sciągał koło zamachowe zaznacz dokładnie w jakiej pozycji masz koło zamachowe, gdyż możliwe są dwa ustawienia. Przy okręcaniu koła zamachowego i sprzęgla nie blokuj o te bolce wystające z tyłu koła (od czujnika zapłonu) dosyć łatwo je skrzywić lub nawet złamać.

Dla diagnozy ważne jest jak zabiera sprzęglo (czy wysoko ,czy nisko) i jaką siłe trzeba przyłożyć na dzwignie sprzęgła (tam gdzie przychodzi linka) żeby rozłaczyć sprzęgło.

Koszt całej operacji to głownie koszt sprzęgła i robocizna. U mnie czas wymiany sprzęgła wynosił 3 dni (robiłem to sam, bez kanału i pierwszy raz w temprze),
- koszt sprzęgla komplet oryginał VALEO 220 zł (docisk, tarcza, łożysko oporowe). Jak już sie z tym bawisz to lepiej wymienić komplet i to porządny.
- Dwa uszczelniacze jakieś 15 zł Corteco.
- Olej do skrzyni 2l po 20 zł za litr, ważne żeby był rzadki lepiej nie testować i wlać te włoską tutele (ale jak sie ktoś zna i wie co robi to w/g uznania i portfela)
  
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-12-2005, 08:29   

gary napisał/a:
Witam.


Wczoraj jadac do Bialki Tatrzanskiej pokonywalem sporo goreczek i powiem w skrocie jadac pod gorke na 4 biegu 80km/h jade i jade oczywiscie momentalnie obroty spadaly predkosc tez nie pomagalo docisniecie gazu i przyspieszenie poprostu auto nie jechalo a jak dalem wiecej gazu to albo mi wzrastaly obroty tak jak bym przycisnal sprzedlo i dodal gazu bez dodania szybkosci jazdy. No i musialem zejsc na 3 to juz cos ciagnelo 40 km/h czasem jak dobrze poszlo to 60km/h (zadko) ale juz po pewnym czasie i na 3 sie pojawialy spadki obrotow i szybkosci trzeba bylo jechac na 2 .

Jest jeszcze cos... podaje przyklad. Jade za goscie dajmy na to z predkoscia 80 km/h 5 bieg... przechodze na 4 zeby podgonic auto do wyprzedzania ... jestem na przeciwnym pasie chce pojechac jeszcze szybciej na 4 a tu NIC ja mu gaz obroty wzrastaja predkosc taka sama juz kilka razy mialem niezly FILM jak ktos z naprzeciwka jechal musialem rpzerwac manewr wymijania...

Nie wiem co jest ... sprzeglo ? wiekrzosc mowi ze tak kolega powiedzial ze raczej nie

Auto ma przejechane 148 tys/km.

Pomocy



Cześć, miałem dokładnie tak jak opisujesz w innym samochodzie. Skończyło się tak jak piszą koledzy. Wymiana całego kompletu: tarcza, docisk, łożysko. Potem jak ręką odjął i jeszcze lepiej.

aristo napisał/a:
- koszt sprzęgla komplet oryginał VALEO 220 zł (docisk, tarcza, łożysko oporowe). Jak już sie z tym bawisz to lepiej wymienić komplet i to porządny.



I tak jak pisze aristo, nie baw się w żadne zamienniki czy cóś, tylko zainwestuj, a będzie spoko do końca. Ja się bawiłem i pierwsza tarcza rozpadła się po pierwszej jeździe. Kupiłem potem zestaw oryginalny za prawie 700 zetów, bo inne czasy były, a to był Citroen BX więc w ogóle kosmos.

pozdro.
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-12-2005, 12:05   

moze zna ktos jakis internetowy sklep gdzie moge kupic taniej komplet sprzegla ? do mojej tempry ?
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-12-2005, 13:17   

gary napisał/a:
moze zna ktos jakis internetowy sklep gdzie moge kupic taniej komplet sprzegla ? do mojej tempry ?


mam coś takiego

http://www.automotosklep.home.pl/witryna_in.htm
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2005, 16:57   

Robertino napisał/a:
ego napisał/a:
moze to byc tarcza ale moze to byc rowniez docisk,ja tez tak mialem,dokladnie takie same objawy i po rozebraniu okazalo sie ze pękło mi słoneczko na docisku


Jak peka sloneczko na docisku to by mial problemu z wrzuceniem biegu


czy uważasz za napisałbym tak gdyby to nie bylo mozliwe? u mnie pękł docisk,biegi wchodziły normalnie,a na wyzszych obrotach slizgalo sprzegło,tarcza byla jeszcze dobra
     assistance   Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-12-2005, 17:03   

bob96 napisał/a:
Kiedyś słyszałem o takim teście jak sprawdzić sprzęgło.
Zatrzym sie przed krawężnikiem, przegazuj auto na 3 tyś. obrotów i włącz trzeci bieg , jeśli auto nie da rady wjechać znaczy że sprzęgło sie slizga i jest do roboty.
Jeśli coś nie tak napisałem to prosze sie nie śmiać ze mnie bo latka lecą a pamięć juz nie ta :)

Ja mam bob inny sposob na sprawdzenie sprzegla
Zapinasz linke holownicza do zderzaka STARA
Napinasz powoli linke i jak sie naciagnie dodajesz gazu z impetem
Jak oderwiesz zderzak STARA to znaczy ze masz dobre sprzeglo
W przeciwnym wypadku sprzeglo do roboty (slizga) :lol:
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2005, 17:31   

netsat napisał/a:
Jak oderwiesz zderzak STARA
:lol:


raczej jest to niemozliwe 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load