Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana 5-tego biegu czy ktos probowal
Autor Wiadomość
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-08-2007, 16:02   wymiana 5-tego biegu czy ktos probowal

ma tempre 1,9 tds i osobiscie uwazam ze piaty bieg jest za krutki a mianowicie przy 3000 mam 120 moj brat pracuje w serwisie pogwarancyjnym niemieckich fur i oni na zyczenie klijenta wymieniaja 5 bieg ,wymiana 5 biegu jest dosc prostym zadaniem nie trzeba wyciagac skrzyni odkrecic tylko nalezy dekielek ,wymiana polega na dopasowaniu dwoch kol i wymiana i tu jest moje pytanie moze juz ktos to robil w temprze moze pasuje kolo od cromy ,moja tempra spokojnie na 5 biegu uzyskuje 190 z tym ze obroty mam wtedy 4300 czyli na czerwonym polu a turbina najlepiej ciagnie od 2200 do 3700
_________________
Tomasz
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 18:10   

bolsx, jakaś dziwna masz skrzynie w tej temperówce bo oryginał tipek 1.9TD przy 3k obr/min leci mi 140km/h. Poza tym jak wpakujesz tak długą piątke to pozostałe biegi staną się za krótkie bo będziesz musiał na czwórce piłować sporo ponad 100km/h żeby auto było w stanie pociagnać rozsądnie po zapodaniu 5-ego biegu. Czy latasz ciągle z takimi predkościami ze 190 to Ci mało ?

Poza tym to nie turbina bezpośrednio ciagnie od 2200 do 3700 tylko jest to zakres mniejwięcej odpowiedający obrotom pomiedzy maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą z tym że moc maks to jest uzyskiwana coś ponad 4000tys/obr.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 18:20   

Szczerze się przyznam, że w życiu nie słyszałem, żeby ktoś przekładał sam 5ty bieg.. Zamiana całej skrzyni - ok. Ale jedno przełożenie, to byłoby troszkę nieciekawe w czasie jazdy.. na 4. trzeba ciągnąć, a 5 i tak wejdzie nisko - może być problem podczas wyprzedzania przy większych prędkościach... Chociaż, masz td to nie będzie to aż tak odczuwalne :)
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 18:25   

topdrive napisał/a:
Szczerze się przyznam, że w życiu nie słyszałem, żeby ktoś przekładał sam 5ty bieg.. Zamiana całej skrzyni - ok. Ale jedno przełożenie, to byłoby troszkę nieciekawe w czasie jazdy.. na 4. trzeba ciągnąć, a 5 i tak wejdzie nisko - może być problem podczas wyprzedzania przy większych prędkościach... Chociaż, masz td to nie będzie to aż tak odczuwalne :)


Zapewniam Cię że jest odczuwalne bo jedynka jest strasznie długa ( 50km/h maks) 2,3,4 są krótkie i dociągniecie do 120km/h na czwórce to już jazda prawie na 4k obrotów a zapodanie piątki skutkuje zduszeniem silnika.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 18:30   

Hipo, wierzę na słowo, bo nie znam tak dobrze tych diesli :) . Wiem na pewno, że w benzynowych to by była absolutna głupota robienie czegoś takiego :)
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 18:38   

Ja mówie akurat z doświadczenia ;) bo sporo km zrobiłem 1.9TD
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 18:41   

Ale faktycznie, jak ktoś często lata po autostradach, to można całą skrzynię dłuższą jakąś założyć i będ, zie troszkę wolniej się rozpędzaćale za to nie będziemy tak katowali motoru zasuwając sobie śmiało te 170-180, bo ten motor na to spokojnie wystarczy ;) Ciekawe tylko z czego taka skrzynka by podpasowała.... Niestety tego nie wiem ;P
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-08-2007, 19:27   

w niemieckich furach znajomy mechanik bez zadnych przerobek wymienia dwa kola ktore maja jeden lub dwa zabki wiecej caly piaty bieg chodzi o diesle w bezyniakach zas wymieniaja cale skrzynie badz bebechy a tak na marginesie w lupo jest skrzynia od passata ,w corsie 1,7 td wymienil piaty bieg mialem okazje jezdzic wczesciej to przy 160 km/h to bylo zazynanie silnika, a teraz to tylko swist wiatru i opon slychac a co to dynamiki to prawie nie ma roznicy trzeba tylko bardziej rozpedzic go na 4 biegu ,mysle ze w temprze zdalo by to egzamin moja temperka bardzo dobrze ciagnie od 2200 ,chodzi mi glownie o zakres 140-160 ,obecnie zeby bylo cicho w srodku to tak do 140 jeszcze jest ok ale juz przy 160 to juz wyje dosc mocno zaznaczam ze temperka jest w dobrym stanie,na porownanie moj ojciec ma audi 100 krowa niesamowita ma 116 kobyl i na 5 przy 3000 ma prawie 190 km/h,nie musze pisac ze cisza w srodu spalanie ok 7 litrow diesel ,wiec mam male porownanie moja temperka spala ok 6,5 na trasie przy 140 km/h
_________________
Tomasz
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 20:05   

bolsx napisał/a:
na porownanie moj ojciec ma audi 100 krowa niesamowita ma 116 kobyl i na 5 przy 3000 ma prawie 190 km/h,nie musze pisac ze cisza w srodu spalanie ok 7 litrow diesel ,wiec mam male porownanie moja temperka spala ok 6,5 na trasie przy 140 km/h


No stary to już koloryzujesz za bardzo, 190 przy 3k obrotów ? i to jeszcze na pieciobiegowej skrzyni ? to jak on rozpędza to auto żeby wsadzić piątke bo pewno conajmnij do 140-150 na czwórce musi dusić. Akurat co nieco wiem o C4 2,5TDI i wiem ze nie ma tam takich przełożeń.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 20:55   

ktoś chyba (konstruktor) obliczył że tak musi być. 190 dla temperki czy tipo (diesel) to i tak jest extra wynik :!: kurde po co ci więcej :roll:

** Dodano: 19-08-2007, 21:56 **
ja swoim jechałem 180 i miałem pełno w gaciach...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-08-2007, 21:22   

Tu chyba i tak, duzo szybciej by sie nie dało pojechać, bo skrzynia obliczona do mocy silnika ale przy dłuższej piątce mozna zredukować obroty na wysokich predkościach. Mnie tak samo wkurza skrzynia, co prawda mam 1.4 i nie ma mowy o większych predkościach, ale przy 100km/h juz sa 3000RPM co z tego ze moge go podciagnąć do 160 jak hałas i płacz silnika jest już straszny...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-08-2007, 21:39   

co do audi moj ojciec ma 100 z 2,5 tdi i uwierz mi na slowo ale przy 190 mialem lekko ponad 3000 obr/min skrzynia to 5 +E czyli nadbieg a predkosc max to 220 ale nie chodzi mi o predkosci tak wielkie glownie to zeby mi zeby jechac po autostradzie 160 km/h i bylo w miare cicho

** Dodano: 19-08-2007, 22:51 **
a tak na marginesie nawet pewnie nie wiecie jak warszaty robia skrzynie to jest jedno wielkie oszustwo np.skrzynia od golfa 3 pasuje po niewielkich zmianach do golfa 4 co jest duzo drosze od 3 ale klijent placi za skrzynie od 4 i co ciekawe jezdzi bezawaryjnie do konca ,ja mam dostep do skrzyn niemieckich wszelkie przerobki z reguly jest tak ze skrzynie niemieckie roznia sie tylko malymi detalami i materialami mozna podzielic wlasnie skrzynie na diesla i bezynowe,problem w tym ze mam samochod wloski i moze gdzis znajdzie sie jaKIS specjalista od wloskich fur
_________________
Tomasz
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-08-2007, 06:24   

bolsx, można by próbować z całą skrzynią od Cromy 2,5TD ale niestety jest ona troche inna i do Tipo raczej nie spasi. Z kolei kupić całą skrzynie na eksperymenty z kołami nie kalkuluje się raczej. Natomiast luźne graty do skrzyni do makarona kupić to już niestety troche problem. No chyba że nowe ....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load