Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
korozja tylnej belki
Autor Wiadomość
Przemek1980 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 50
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-09-2019, 05:11   korozja tylnej belki

ostatnio oglądałem tipo od spodu i niestety mam trochę do zrobienia między innymi tylną belkę zaczęła chrupać ruda. na pewno są do wymiany tuleje. zastanawiam się czy nie wymienić całej belki. tylko pytanie od jakiego auta szukać ,żeby pasowała bez problemu
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2019, 07:41   

A pisałem Ci kiedyś zaprzyjaźnij się z ePerem :lalala: znajdź swoje auto, znajdź belkę i rozwiń sobie część gdzie to leciało. Na twoje szczęście podłoga w T/T była wspólna z wieloma modelami z grupy Fiata, spotkasz ją nawet w Lanciach czy Alfach... ale jest ale, większość tego co znajdziesz raczej nie będzie w lepszym stanie. Belkę polecam wyjąć oddać do piaskowania i malowania, poduszki nowe. (w Temacie Wujka "Kielona" :D masz takie zabiegi: http://forum.tempra.org/t...vt24083,375.htm ) Bez spawania zapewne się nie obejdzie. U mnie w Delcie wygniły gniazda odbojnic i to leci pierwsze tu dramatu nie ma bo bez tego auto pojedzie, tyle że na większych dziurach trzeba uważać, no i jazda z obciążeniem raczej już w ograniczonym zakresie. Niestety dalej lubi gnić kosz amortyzatora a to już większy problem. Tam działają duże siły i bez tego belka jest bezużyteczna. Ja u siebie miałem bawić się właśnie w piaskowanie spawanie, przy okazji wzmacnianie kosza, ale przypadkiem nabyłem nową belkę :lalala: tak to u mnie wygląda: http://forum.tempra.org/t...vt21233,175.htm

Na szybko z ePera:
ALFA ROMEO - U1 145 BZ/DS (1994-1996)
ALFA ROMEO - W3 145 M.Y. '99 (1999-2000)
ALFA ROMEO - U2 146 BZ/DS (1995-1996)
ALFA ROMEO - U5 155 ASPIRATO (1992-1996)
ALFA ROMEO - T3 155 GAMMA 96 BZ (1996-1997)
ALFA ROMEO - T4 155 GAMMA 96 DS (1996-1997)
ALFA ROMEO - U6 155 TURBO BZ-DS (1992-1996)
FIAT - PC COUPE' (1994-1996)
FIAT - PX COUPE' GAMMA'96 (1996-2000)
FIAT - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993)
FIAT - NY TEMPRA MAQ.93 1370-1580 (1993-1996)
FIAT - NZ TEMPRA MAQ.93 1750-2000 (1993-1996)
FIAT - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993)
FIAT - NS TIPO MQ.93 1370-1580 (1993-1995)
FIAT - NU TIPO MQ.93 1750-2000 (1993-1995)
LANCIA - RY DEDRA BENZINA (1989-1994)
LANCIA - SL DEDRA FL.94 1580-1750 8/16V 2000 (1994-1999)
LANCIA - SN DEDRA FL.94 T.DS (1994-1999)
LANCIA - RJ DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)
LANCIA - RZ DEDRA TURBO DIESEL (1989-1994)
LANCIA - SG N.DELTA 2.0 -1750 132CV (1993-1999)
LANCIA - SQ N.DELTA TB/DS (1994-1999)

http://eper.fiatklubpolsk...E&SBMK=L&MAKE=L
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2019, 09:22   

Obejrzyj dokładnie rurę tylnej belki, ruda wchodzi do środka i wygryza dziury na wylot :? Jeśli będzie ok to belka do odratowania. Jest sklepik pod Wieliczką gdzie oglądałem chyba ze 3 lub 4 takie belki w bardzo dobrym stanie, nawet poduszek nie trzeba by wymieniać. Belki kompletne z wahaczami i hamulcami bębnowymi. Cena około 300. Można by było się zastanowić bo odratowanie Twojej belki (piaskowanie lakierowanie proszkowo to u nas koszt 120-150) + komplet poduszek, podejrzewam 200 zł + łożyska wahaczy myślę, że 150-200 zł Oczywiście nie wiemy w jakim stanie są łożyska w tych belkach co on ma. Patrząc po stanie wizualnym jest duże prawdopodobieństwo, że będzie wszystko ok. Masz link na FB, zapytaj czy ma, po ile stoją teraz i niech fotki podeśle ;) Do tego dochodzi jeszcze koszt transportu :roll: trzeba by policzyć co by się bardziej opłacało.

https://www.facebook.com/Italcar-301583746536007/

Belki widziałem w takim stanie jak na foto
https://italcar24.pl/pl/p/Fiat-Bravo-Brava-1%2C2-16V-belka-tylna%2C-kompletne-zawieszenie-tylne/1289
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2019, 09:51   

Kajlon napisał/a:
Belki widziałem w takim stanie jak na foto
https://italcar24.pl/pl/p/Fiat-Bravo-Brava-1%2C2-16V-belka-tylna%2C-kompletne-zawieszenie-tylne/1289
O jaka dziewicza belka... chyba jeździła tylko po włoskich drogach :lalala: nawet jest w ładnym stanie korektor. Takiej belki nawet bardzo by nie trzeba piaskować. Oczyścić z lokalnej rdzy i przemalować hamerem :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2019, 12:12   

JAM_BELFEGOR, Ta na foto jest trochę pordzewiała ale delikatnie. Widziałem tam sztukę, która nie miała nawet nalotu rudej 8) szmatką przetrzeć z kurzu i montować :lol:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2019, 13:45   

No to nieźle. Jednak Włoski klimat robi swoje. U nas jak włoszczyzna przyjedzie dostaje w dupę od -20 do + 40 ... a właściwie więcej bo przy asfalcie spokojnie może być nawet 60st. C sól, błoto, deszcze, kamienie, dziury... pełen pakiet dezintegracyjny. Jak by co będę tam jechał w przyszłym tygodniu po lampy więc mogę coś pooglądać, może nawet uda mi się w piątek wybrać. Musze gościa zmordować żeby mi nadkola i zderzaki do Delty przywiózł :lalala: takie pachnące Włoszczyzną

** Dodano: 03-09-2019, 14:52 **
Przemek1980, no nic podlewaruj autko podstaw kobyłki i wgramol się z dobrym oświetleniem i rób pełne oględziny, porób fotki jak masz wątpliwości i ślij. Poduszki widzę na twoich zdjęciach że powiedziały już papa, odboje też widzę już urwane - właściwie z gniada też nie wiele zostało, trza by nową tulejkę wspawać lub coś z obecną rzeźbić, choć marnie to widzę. Taniej wyjdzie zorganizować chyba drugą beleczkę w dobrym stanie. Zakonserwować przełożyć graty i cieszyć się.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Przemek1980 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 50
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2020, 21:43   

odświeżę temat.zacząłem szukać belki i mam drobny problem, według epera w tipo występowały dwie belki o nr 92339915 i 92339919. nie było by w tym nic skomplikowanego ale na przykład w bravo jest belka o nr 99339898. niby co innego tylko jak przeglądam ogłoszenia to te belki na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo. nawet w italcar ma belkę tylko że z marei która wygląda podobnie. możecie mi podpowiedzieć czym mogą się różnić. czy porostu to są takie same belki tylko z innym oznaczeniem
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2020, 22:06   

Z tego co się orientuje to belki będą pasować bo rama jest ta sama a różnice mogą być w mocowaniu regulatora sił hamowania i pewnie dlatego różne numery. 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Przemek1980 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 50
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2020, 13:12   

czy ktoś z forum ma wyjętą tylną belkę i mógł by podesłać fotki? bo wygląda na to że żeby dopasować belkę najlepiej było by ją zdjąć i porównać.
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2020, 14:09   

ale mocowania belek się nie różnią. Na kiedy potrzebujesz belkę do Tipo ?
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2020, 14:56   

Jam mam luzem nową w temacie z Deltą masz zdjęcia. Jak potrzebujesz lepszych pisz coś porobię.

** Dodano: 13-03-2020, 14:58 **
a masz....
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0013929.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0013930.jpg

** Dodano: 13-03-2020, 15:12 **
Rożnicę mogą wynikać jak pisze Kajlon, w mocowaniu korektora siły hamowania, cześć belek miała a cześć nie drążek reakcyjny / skrętny. Jest on osobnym elementem spinającym wahacze wleczone, ale może przy belce były lub ich nie było jakieś mocowania z tym związane. Powiem ile tych belek nie widziałem tak wszystkie wyglądały tak samo czy były do Fiata Marea, Brawo, Tipo, Tempra, L. Delta II... Kiedyś szukałem do Delty więc naoglądałem się tego. Gdzieś obiło mi się o oczy... ale nie pamiętam gdzie ze zmieniły się grubości orurowania belki. Jak szukasz w ePer sprawdź sobie czy pomiędzy belkami o których piszesz jest różniąc w masie. ePer podaje takie dane jak właśnie masa cześci.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Przemek1980 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 50
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2020, 16:16   

też teraz oglądam belki z różnych aut i wszystkie wyglądają tak samo jedyną różnicę jaką zauważyłem to między bravo a marea w belce od marei przy amorku są dodatkowe otwory

JAM_BELFEGOR masz rację eper podaje różne wagi każdej z belek

92339915 ma 15 kg
92339919 ma 21 kg
92339898 ma 17 kg
dwie pierwsze według eper są do tipo trzecia do bravo

Maciek napisał/a:
ale mocowania belek się nie różnią. Na kiedy potrzebujesz belkę do Tipo ?


nie jest to sprawa bardzo pilna wymieniać będę jak będzie cieplej na dworze bo mam do dyspozycji tylko mały garaż blaszak bez prądu poza tym przy takiej temperaturze nie bardzo chce mi się leżeć pod autem
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2020, 18:38   

Przemek1980, nie szukaj belki z marei, kilka już widziałem i były straszne :? Może przypadek ale sam posiadam Maryśkę Weekendową i w belce była dziura na wylot w tej rurze łączącej mocowania do karoserii :| Marea rocznik 2002 a w moim Tipo i Temprze roczniki 93/94 belki wystarczyło tylko pociągnąć piachem i polakierować, zeru dziur itp 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Przemek1980 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 50
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2020, 20:04   

Blizej mi do kupna belki z alfy lub bravo

** Dodano: 08-05-2020, 20:26 **
w dalszym ciągu szukam belki do tipo.trafiło mi się całe na części za ok 1000 zł. poprosiłem o zdjęcia belki i dostałem coś takiego. gości pisze że wszystko jest z nią ok, ale mam dziwne wrażenie że między zbiornikiem a miejscem mocowania korektora jest dziura. co o tym myślicie
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2020, 13:48   

No co ty jedno wielkie pruchno :doubt: wszystko pognite że aż strach. Aż dziw że jeszcze amortyzator nie wystrzelił. sorry ze teraz odpisuję ale tok to z naszym forum jest że jak piszesz samo po sobie to nie podbija tematu i nie widać coś nowego się pojawiło :( Zajrzałem z ciekawości czy uporałeś się z problemem. Ja u siebie mam już niezłego tasiemca :lol:

Ta belka wygląda dość uczciwie choć widac że ktoś popaprał czymś na rdzę. Pasowało by ja wypiaskować i do malowania proszkowego posłać. Ewentualnie wersja eko. druciak na wiertarce i hamerek w puszcze z pędzelkiem, po drodze na niedobitki rdzy jakiś katalizator typu cortanin, APP rust, kwas fosforowy do 20-30% itp byle by nie brunox szajs.

A i oczywiście wszystkie poduchy nowe + zestaw naprawczy wahaczy.

https://allegro.pl/oferta/belka-tyl-fiat-bravo-i-hb-9296270338

Z tej ktoś wydarł wahacze ale belka zdaje się być ok

https://allegro.pl/oferta/os-belka-zawieszenia-tyl-bravo-i-1-4-hb-3d-8928402633

** Dodano: 17-07-2020, 15:35 **
Ewentualnie ratuj co masz, jak belka cała (rura i mocowanie wahaczy), a wygniły tylko odbojnice to wyciągnij wahacze, sprężyny, amory i można spróbować poczyścić, wyciąć okrągłą kształtkę z blachy 1,5 - 2mm i pospawać do gniazda... jak będzie do czego. Oczywiście centralnie dziura na mocowanie odboju. Srednica zgodna z trzpieniem mocującym na gumie + ok. 1 mm luzu. Można też wyciąć całe gniazdo (choć miejsca mało :( ) o zrobić nowe. Kawałek rury + taka sama blacha i wła - la. Niemniej trza spawać. Można też zrobić partyzantkę, zakonserwować co masz, byle by dalej nie korodowało i wsadzić w sprężyny gumowe usztywnienie. Spowoduje to tyle że przy większym wychyle trochę ograniczy ruch sprężyny, to co powinien zrobić odbojnik takie coś:

Miałem to w tipolocie, a zostało zmontowane gdyż co wakacje jak się załadowaliśmy to dupa za bardzo przysiadała. Taka wkładka trochę usztywnia zawieszenie z tyłu, ale nie jest to panaceum na wszystko.

https://allegro.pl/oferta/guma-usztywniajaca-sprezyne-wzmocnienie-wkladka-8230979864?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|103975430295|446189102330|&utm_term=aud-406809726408:pla-461336306871||-|-1011392|&utm_content=|pla|mc:130773800-p:8230979864|&gclid=EAIaIQobChMIu6GLsLHU6gIVaoBQBh13oAJhEAQYBSABEgJVI_D_BwE

https://allegro.pl/oferta/uniwersalna-wkladka-usztywniajaca-sprezyne-wklad-6378208556?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|103975430295|446189102330|&utm_term=aud-406809726408:pla-461336306871||-|-1011392|&utm_content=|pla|mc:130758105-p:6378208556|&gclid=EAIaIQobChMIu6GLsLHU6gIVaoBQBh13oAJhEAQYAiABEgIUDfD_BwE

Niemniej mimo wszystko jak bym wolał mieć odboje, a na pewno jak jeździsz agresywniej przechylasz auto. Bez tego jedynym ograniczaniem da wahacza jest skok tłoku amortyzatora i można go w ten sposób zdewastować, choć nie wiem czy prędzej koło nie przydrze w nadkole. Zależy jaka opona i felga. Fabryczna pewnie nie. Coś większego pewnie tak.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load