|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
korozja tylnej belki |
Autor |
Wiadomość |
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-09-2019, 05:11 korozja tylnej belki
|
|
|
ostatnio oglądałem tipo od spodu i niestety mam trochę do zrobienia między innymi tylną belkę zaczęła chrupać ruda. na pewno są do wymiany tuleje. zastanawiam się czy nie wymienić całej belki. tylko pytanie od jakiego auta szukać ,żeby pasowała bez problemu |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2019, 07:41
|
|
|
A pisałem Ci kiedyś zaprzyjaźnij się z ePerem znajdź swoje auto, znajdź belkę i rozwiń sobie część gdzie to leciało. Na twoje szczęście podłoga w T/T była wspólna z wieloma modelami z grupy Fiata, spotkasz ją nawet w Lanciach czy Alfach... ale jest ale, większość tego co znajdziesz raczej nie będzie w lepszym stanie. Belkę polecam wyjąć oddać do piaskowania i malowania, poduszki nowe. (w Temacie Wujka "Kielona" masz takie zabiegi: http://forum.tempra.org/t...vt24083,375.htm ) Bez spawania zapewne się nie obejdzie. U mnie w Delcie wygniły gniazda odbojnic i to leci pierwsze tu dramatu nie ma bo bez tego auto pojedzie, tyle że na większych dziurach trzeba uważać, no i jazda z obciążeniem raczej już w ograniczonym zakresie. Niestety dalej lubi gnić kosz amortyzatora a to już większy problem. Tam działają duże siły i bez tego belka jest bezużyteczna. Ja u siebie miałem bawić się właśnie w piaskowanie spawanie, przy okazji wzmacnianie kosza, ale przypadkiem nabyłem nową belkę tak to u mnie wygląda: http://forum.tempra.org/t...vt21233,175.htm
Na szybko z ePera:
ALFA ROMEO - U1 145 BZ/DS (1994-1996)
ALFA ROMEO - W3 145 M.Y. '99 (1999-2000)
ALFA ROMEO - U2 146 BZ/DS (1995-1996)
ALFA ROMEO - U5 155 ASPIRATO (1992-1996)
ALFA ROMEO - T3 155 GAMMA 96 BZ (1996-1997)
ALFA ROMEO - T4 155 GAMMA 96 DS (1996-1997)
ALFA ROMEO - U6 155 TURBO BZ-DS (1992-1996)
FIAT - PC COUPE' (1994-1996)
FIAT - PX COUPE' GAMMA'96 (1996-2000)
FIAT - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993)
FIAT - NY TEMPRA MAQ.93 1370-1580 (1993-1996)
FIAT - NZ TEMPRA MAQ.93 1750-2000 (1993-1996)
FIAT - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993)
FIAT - NS TIPO MQ.93 1370-1580 (1993-1995)
FIAT - NU TIPO MQ.93 1750-2000 (1993-1995)
LANCIA - RY DEDRA BENZINA (1989-1994)
LANCIA - SL DEDRA FL.94 1580-1750 8/16V 2000 (1994-1999)
LANCIA - SN DEDRA FL.94 T.DS (1994-1999)
LANCIA - RJ DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)
LANCIA - RZ DEDRA TURBO DIESEL (1989-1994)
LANCIA - SG N.DELTA 2.0 -1750 132CV (1993-1999)
LANCIA - SQ N.DELTA TB/DS (1994-1999)
http://eper.fiatklubpolsk...E&SBMK=L&MAKE=L |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2019, 09:22
|
|
|
Obejrzyj dokładnie rurę tylnej belki, ruda wchodzi do środka i wygryza dziury na wylot Jeśli będzie ok to belka do odratowania. Jest sklepik pod Wieliczką gdzie oglądałem chyba ze 3 lub 4 takie belki w bardzo dobrym stanie, nawet poduszek nie trzeba by wymieniać. Belki kompletne z wahaczami i hamulcami bębnowymi. Cena około 300. Można by było się zastanowić bo odratowanie Twojej belki (piaskowanie lakierowanie proszkowo to u nas koszt 120-150) + komplet poduszek, podejrzewam 200 zł + łożyska wahaczy myślę, że 150-200 zł Oczywiście nie wiemy w jakim stanie są łożyska w tych belkach co on ma. Patrząc po stanie wizualnym jest duże prawdopodobieństwo, że będzie wszystko ok. Masz link na FB, zapytaj czy ma, po ile stoją teraz i niech fotki podeśle Do tego dochodzi jeszcze koszt transportu trzeba by policzyć co by się bardziej opłacało.
https://www.facebook.com/Italcar-301583746536007/
Belki widziałem w takim stanie jak na foto
https://italcar24.pl/pl/p/Fiat-Bravo-Brava-1%2C2-16V-belka-tylna%2C-kompletne-zawieszenie-tylne/1289 |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2019, 09:51
|
|
|
O jaka dziewicza belka... chyba jeździła tylko po włoskich drogach nawet jest w ładnym stanie korektor. Takiej belki nawet bardzo by nie trzeba piaskować. Oczyścić z lokalnej rdzy i przemalować hamerem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2019, 12:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Ta na foto jest trochę pordzewiała ale delikatnie. Widziałem tam sztukę, która nie miała nawet nalotu rudej szmatką przetrzeć z kurzu i montować |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2019, 13:45
|
|
|
No to nieźle. Jednak Włoski klimat robi swoje. U nas jak włoszczyzna przyjedzie dostaje w dupę od -20 do + 40 ... a właściwie więcej bo przy asfalcie spokojnie może być nawet 60st. C sól, błoto, deszcze, kamienie, dziury... pełen pakiet dezintegracyjny. Jak by co będę tam jechał w przyszłym tygodniu po lampy więc mogę coś pooglądać, może nawet uda mi się w piątek wybrać. Musze gościa zmordować żeby mi nadkola i zderzaki do Delty przywiózł takie pachnące Włoszczyzną
** Dodano: 03-09-2019, 14:52 **
Przemek1980, no nic podlewaruj autko podstaw kobyłki i wgramol się z dobrym oświetleniem i rób pełne oględziny, porób fotki jak masz wątpliwości i ślij. Poduszki widzę na twoich zdjęciach że powiedziały już papa, odboje też widzę już urwane - właściwie z gniada też nie wiele zostało, trza by nową tulejkę wspawać lub coś z obecną rzeźbić, choć marnie to widzę. Taniej wyjdzie zorganizować chyba drugą beleczkę w dobrym stanie. Zakonserwować przełożyć graty i cieszyć się. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-03-2020, 21:43
|
|
|
odświeżę temat.zacząłem szukać belki i mam drobny problem, według epera w tipo występowały dwie belki o nr 92339915 i 92339919. nie było by w tym nic skomplikowanego ale na przykład w bravo jest belka o nr 99339898. niby co innego tylko jak przeglądam ogłoszenia to te belki na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo. nawet w italcar ma belkę tylko że z marei która wygląda podobnie. możecie mi podpowiedzieć czym mogą się różnić. czy porostu to są takie same belki tylko z innym oznaczeniem |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2020, 22:06
|
|
|
Z tego co się orientuje to belki będą pasować bo rama jest ta sama a różnice mogą być w mocowaniu regulatora sił hamowania i pewnie dlatego różne numery. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2020, 13:12
|
|
|
czy ktoś z forum ma wyjętą tylną belkę i mógł by podesłać fotki? bo wygląda na to że żeby dopasować belkę najlepiej było by ją zdjąć i porównać. |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-03-2020, 14:09
|
|
|
ale mocowania belek się nie różnią. Na kiedy potrzebujesz belkę do Tipo ? |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2020, 14:56
|
|
|
Jam mam luzem nową w temacie z Deltą masz zdjęcia. Jak potrzebujesz lepszych pisz coś porobię.
** Dodano: 13-03-2020, 14:58 **
a masz....
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0013929.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0013930.jpg
** Dodano: 13-03-2020, 15:12 **
Rożnicę mogą wynikać jak pisze Kajlon, w mocowaniu korektora siły hamowania, cześć belek miała a cześć nie drążek reakcyjny / skrętny. Jest on osobnym elementem spinającym wahacze wleczone, ale może przy belce były lub ich nie było jakieś mocowania z tym związane. Powiem ile tych belek nie widziałem tak wszystkie wyglądały tak samo czy były do Fiata Marea, Brawo, Tipo, Tempra, L. Delta II... Kiedyś szukałem do Delty więc naoglądałem się tego. Gdzieś obiło mi się o oczy... ale nie pamiętam gdzie ze zmieniły się grubości orurowania belki. Jak szukasz w ePer sprawdź sobie czy pomiędzy belkami o których piszesz jest różniąc w masie. ePer podaje takie dane jak właśnie masa cześci. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2020, 16:16
|
|
|
też teraz oglądam belki z różnych aut i wszystkie wyglądają tak samo jedyną różnicę jaką zauważyłem to między bravo a marea w belce od marei przy amorku są dodatkowe otwory
JAM_BELFEGOR masz rację eper podaje różne wagi każdej z belek
92339915 ma 15 kg
92339919 ma 21 kg
92339898 ma 17 kg
dwie pierwsze według eper są do tipo trzecia do bravo
Maciek napisał/a: | ale mocowania belek się nie różnią. Na kiedy potrzebujesz belkę do Tipo ? |
nie jest to sprawa bardzo pilna wymieniać będę jak będzie cieplej na dworze bo mam do dyspozycji tylko mały garaż blaszak bez prądu poza tym przy takiej temperaturze nie bardzo chce mi się leżeć pod autem |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2020, 18:38
|
|
|
Przemek1980, nie szukaj belki z marei, kilka już widziałem i były straszne Może przypadek ale sam posiadam Maryśkę Weekendową i w belce była dziura na wylot w tej rurze łączącej mocowania do karoserii Marea rocznik 2002 a w moim Tipo i Temprze roczniki 93/94 belki wystarczyło tylko pociągnąć piachem i polakierować, zeru dziur itp |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2020, 20:04
|
|
|
Blizej mi do kupna belki z alfy lub bravo
** Dodano: 08-05-2020, 20:26 **
w dalszym ciągu szukam belki do tipo.trafiło mi się całe na części za ok 1000 zł. poprosiłem o zdjęcia belki i dostałem coś takiego. gości pisze że wszystko jest z nią ok, ale mam dziwne wrażenie że między zbiornikiem a miejscem mocowania korektora jest dziura. co o tym myślicie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2020, 13:48
|
|
|
No co ty jedno wielkie pruchno wszystko pognite że aż strach. Aż dziw że jeszcze amortyzator nie wystrzelił. sorry ze teraz odpisuję ale tok to z naszym forum jest że jak piszesz samo po sobie to nie podbija tematu i nie widać coś nowego się pojawiło Zajrzałem z ciekawości czy uporałeś się z problemem. Ja u siebie mam już niezłego tasiemca
Ta belka wygląda dość uczciwie choć widac że ktoś popaprał czymś na rdzę. Pasowało by ja wypiaskować i do malowania proszkowego posłać. Ewentualnie wersja eko. druciak na wiertarce i hamerek w puszcze z pędzelkiem, po drodze na niedobitki rdzy jakiś katalizator typu cortanin, APP rust, kwas fosforowy do 20-30% itp byle by nie brunox szajs.
A i oczywiście wszystkie poduchy nowe + zestaw naprawczy wahaczy.
https://allegro.pl/oferta/belka-tyl-fiat-bravo-i-hb-9296270338
Z tej ktoś wydarł wahacze ale belka zdaje się być ok
https://allegro.pl/oferta/os-belka-zawieszenia-tyl-bravo-i-1-4-hb-3d-8928402633
** Dodano: 17-07-2020, 15:35 **
Ewentualnie ratuj co masz, jak belka cała (rura i mocowanie wahaczy), a wygniły tylko odbojnice to wyciągnij wahacze, sprężyny, amory i można spróbować poczyścić, wyciąć okrągłą kształtkę z blachy 1,5 - 2mm i pospawać do gniazda... jak będzie do czego. Oczywiście centralnie dziura na mocowanie odboju. Srednica zgodna z trzpieniem mocującym na gumie + ok. 1 mm luzu. Można też wyciąć całe gniazdo (choć miejsca mało ) o zrobić nowe. Kawałek rury + taka sama blacha i wła - la. Niemniej trza spawać. Można też zrobić partyzantkę, zakonserwować co masz, byle by dalej nie korodowało i wsadzić w sprężyny gumowe usztywnienie. Spowoduje to tyle że przy większym wychyle trochę ograniczy ruch sprężyny, to co powinien zrobić odbojnik takie coś:
Miałem to w tipolocie, a zostało zmontowane gdyż co wakacje jak się załadowaliśmy to dupa za bardzo przysiadała. Taka wkładka trochę usztywnia zawieszenie z tyłu, ale nie jest to panaceum na wszystko.
https://allegro.pl/oferta/guma-usztywniajaca-sprezyne-wzmocnienie-wkladka-8230979864?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|103975430295|446189102330|&utm_term=aud-406809726408:pla-461336306871||-|-1011392|&utm_content=|pla|mc:130773800-p:8230979864|&gclid=EAIaIQobChMIu6GLsLHU6gIVaoBQBh13oAJhEAQYBSABEgJVI_D_BwE
https://allegro.pl/oferta/uniwersalna-wkladka-usztywniajaca-sprezyne-wklad-6378208556?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|103975430295|446189102330|&utm_term=aud-406809726408:pla-461336306871||-|-1011392|&utm_content=|pla|mc:130758105-p:6378208556|&gclid=EAIaIQobChMIu6GLsLHU6gIVaoBQBh13oAJhEAQYAiABEgIUDfD_BwE
Niemniej mimo wszystko jak bym wolał mieć odboje, a na pewno jak jeździsz agresywniej przechylasz auto. Bez tego jedynym ograniczaniem da wahacza jest skok tłoku amortyzatora i można go w ten sposób zdewastować, choć nie wiem czy prędzej koło nie przydrze w nadkole. Zależy jaka opona i felga. Fabryczna pewnie nie. Coś większego pewnie tak. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|