Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 3D Kajlona
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2019, 12:42   

Tu bardziej interesuje mnie na razie 16V ale wszystko co ktoś ma na dysku chętnie przyjmę... nawet nie publikowane fotki :badgrin: Mnie niestety przytrafił się mały problem i straciłem sporo dokumentacji fotograficznej z rozbiórki auta, silnika i może być mały zgrzyt przy składaniu jak mi śrubki zostaną albo wężyki poodłączam tam gdzie nie trzeba :badgrin: hehehe sorry za OT wujkowi śmiecimy temat... :lalala:

Wujek składaj - rozkładaj te dwa "lytry" wrzucaj soczyste fotki ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2019, 00:00   

Belka po piasku i lakierowaniu prochem + nowe zawory do 16vT
Dzisiaj dojechały jeszcze uszczelniacze zaworowe Reinz







Kanały w głowicy można zacząć strugać i oddać do planowania 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2019, 11:23   

Kajlon, kto będzie kanały robił?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2019, 09:10   

JAM_BELFEGOR, Pan Kajlon i kolega dremel się tym zajmą 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2019, 07:10   

A to doborowa ekipa :lalala: fajnie pokaż jak wyszło, jak już podziałacie.

** Dodano: 29-08-2019, 08:39 **
No równo miesiąc upłynął więc powinienem Cię trochę wyspowiadać :lalala: no i co tam w projekcie słychać? była sekcja 2.0 16V? Pacjent przeżył?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2019, 07:13   

Wiele się nie podziało :? Zainstalowałem poliuretany i wrzuciłem belkę pod pokład.




Kiedyś tam nagrane... klik
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2019, 16:57   

Twarde czy miękkie? kładłeś na sucho czy poszedł jakiś silikon? Czyjej produkcji? Zdaj relację z twardości, oraz czy skrzypią :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2019, 08:50   

Poliuretany z Olkusza bodajże, kładłem na smarze silikonowym był w zestawie. W Lybrze mam czerwone( twardość jak oryginalne) skrzypią niekiedy ale smar w szpraju pomaga 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2019, 11:34   

I to mnie niestety odstrasza od poliuretanów :doubt: Nie widzi mi się żeby fura skrzypiała jak stara łajba, gdzie wszystko jest nowe. Napisz kiedyś jak z trwałością, rzekomo mają przeżyć oryginalne gumy 2-3 razy. Ciekaw jestem jak z tym smarowaniem. Fabrycznych gum ponoć nie wolno smarować, bo mają "trzymać" stabilizator i nie powinien się on w nich nadmiernie obracać. Ja miałem problem ze skrzypiącym zawiasem w Megance po jakiś 2-3latach eksploatacji. ASO a potem diagnosta nie stwierdzili żadnych luzów w stabilizatorach, ale niestety na większej dziurze potrafiły jęknąć jak stara łajba. Wtedy zlewem je obficie smarem sylikonowym w spreju przy okazji wymiany oleju na kanale i do dziś po wielu latach cisza :D Tyle że tulejki są gumowe.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2019, 15:00   

JAM_BELFEGOR, myślę, że jak byś kupił gumy ori lub zbliżone jakością to masz spokój na 10+ lat. Ja wymieniałem teraz na te poliuretany i zdemontowałem chyba jeszcze oryginalne ze znaczkiem fiata :) niby były jeszcze całe ale guma strasznie sparciała kruszyła się w rękach.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2019, 15:15   

Mam nowe gumy póki co nie trudno je kupić, ale z każdym miesiącem widzę że coraz trudniej kupić cokolwiek do mojej Delty i szukam rozwiązań na zaś. Zresztą z Tipkiem też pewnie jest podobnie lub zaraz będzie. Próbuję kupić np. tłoki z pierścieniami w nad wymiarze +0,4 i na razie kiszka, do VT jest zatrzęsienie tłoków, do V zero. Zrobiłem małe zapasy i tu zastanawiam się jak sobie zakonserwować przede wszystkim gumy żeby mogły przeleżeć przez wiele lat nie tracąc właściwości. Tematów w sieci jest wiele ale konkretnych odpowiedzi brak. Generalnie można wyczytać żeby zakonserwować sobie czymś na bazie sylikonu np. do uszczelek samochodowych inni piszą o talku i coś w tym jest bo fabryczne gumy z czasem zsypane są białym proszkiem, zapewne właśnie jest to talk.

Grzebałeś coś w tym 2.0? Do mnie w tym tygodniu powinien wreszcie dotrzeć stojak na silnik i zacznie się powoli dalsze ogołacanie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2019, 18:50   

Kilka fotek z ostatnich prac :? w sumie nie wiele się dzieje ale powoli idzie do przodu 8)



Na razie belka i magiel wleciała na pokład co bym mógł wyjechać z garażu celem przeglądu 2 pozostałych furek ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2019, 19:55   

No nareszcie prawie tu uschłem :lalala: wynalazłeś momenty dokręcania sanek? Dekielek aż prosi się o piaskowanie :D Ja swojego jeszcze nie ruszałem :doubt: głowica widzę wyglancowana. Jak byś nie potrzebował tłoków to chętnie przygarnę :badgrin:

** Dodano: 19-12-2019, 11:13 **
P.S: widzę że blok silnika zakonserwowany tak jak u mnie. Polecam ci naprawdę Tenzi Brudex do takiego syfu mieszanka 1:1 i woda ok. 40-45st. Tylko trzeba spłukać po tym bo taki roztwór ma już właściwości trawiące :) u mnie nawet zmył powierzchowną rdzę :badgrin: do roboty okulary i grube rękawice. Tak więc drugie wiertareczko 10l z ciepła wodą i wytrzeć do sucha i ofukać z kompresora co by nie korodowało. Ja gładzie i czopy wału ma stale przesmarowane oliwa bo szybko rdza wchodzi :doubt:

A wujcio będziesz wymieniał prowadnice zaworowe?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2019, 10:30   

JAM_BELFEGOR, blok był tak dobrze zakonserwowany, że karcherem nie szło domyć :sciana: uprzednio maczałem tą olejową narośl w ostrych środkach i nie poszło 8) Blok już ściągnięty ze stojaka, czeka na demontaż balansów i tego nieszczęśliwego 4 natrysku na denko. Głowica obróbki kanałów jeszcze musi się doczekać i wszystko jedzie na warsztat do opomiarowania.
Co do prowadnic to dostaną nowe zawory i sprawdzą czy jest ok ale się zastanawiam czy nie kupić dla św spokoju i kazać wymienić.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2019, 10:43   

Ja wymieniam, warto zrobić co najmniej wydechowe dla świętego spokoju. Głowica ma nalatane co najmniej ćwierć miliona wiec nie siły żeby nie było już jakiegoś zużycia, a szkoda się urobić i nie wymienić tego - boje się tylko żeby mi tego warsztat nie spieprzył. Zbyt ciasno spasują u będzie jak u kolegi Raka przytrą się wałki i zatrą trzpienie zaworowe.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2019, 11:08   

W 2.0 8v wymieniali mi wszystkie na nowe z tym, że ja je sobie sam kupiłem tylko panewki i pierścienie kupił warsztat.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2019, 12:40   

Lepiej samemu sobie kupić. Uwaga są rożne rodzaje... tzn. dwa rodzaje. Żeliwo szare i tu w kilku gatunkach i brąz. Brąz wygląda na to że jest na wydechu. Te z brązu są 3 x droższe. Trzeba pilnować bo mogą ci założyć żeliwne tez na wydech.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2020, 20:06   

Pod nóż poszła kolejna głowica, rozebrana w celu rewizji 8) Lepsza pojedzie do szlifierza :>



Magistrala olejowa wałków kiepska :? z 1 strony lutowana a z 2 zagniatana (po tej zagniatanej stronie są luzy dość spore) musiał na lewo olej spierniczać i lekko zmatowiło łożyskowanie wałków jak i same wałki. Jutro ją wyszoruje i obejrzę za dnia.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2020, 14:09   

Z tą magistralą to fabryczny wynalazek z jednej zagniatana z drugiej lutowana. U mnie dokładnie to samo. Mam drugą głowicę i jest dokładnie tak samo. Pasuje to zlutować. Tak więc dobrze wyczyścić, odtłuścić, lut lampa w dłoń i sreberko do lutowania :D Głowica wygląda ładnie. Wujcio masz gdzieś wymiary głowicy na wysokość by można było sprawdzić czy ktoś już ją planował? Ewentualnie gdzie mierzyć, gdzie są punkty kontrolne. Mam swoje przypuszczenia ale nie mam pewności.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2020, 19:57   

Taki mam plan, wziąć to i polutować :D Co do głowicy to nie wiem ale jak ściągałeś i była ori uszczelka to jest szansa, że nie była planowana. W temprze miałem zdjęte 1.5mm z głowicy a to już bardzo dużo ;D rozrząd się przesunął o pół ząbka na znakach koła wałka.




Mały pomocnik :badgrin:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2020, 20:14   

W silniku z Delty była oryginalna uszczelka, płaszczyzna nie wyglądała na planowaną (chyba że ktoś planował jak w fabryce ;p co nie jest wykluczone) więc na 99% raczej fabryka. Niemniej co do drugiej głowicy wielka zagadka. Spróbuję z wymiarami odnieść się jakoś pomiędzy jedna głowicą a drugą. 1,5mm to sporo. Na raz bierze się bodajże 0,1-0,2-0,3mm zależy jaka jest potrzeba wiadomo im mniej tym lepiej. Wydaje mi się ze w tym silniku tak do ok. 0,2 można jeszcze jakoś kompensować uszczelkami. Ori ma chyba coś koło 1,6mm a najgrubszą jaką widziałem to chyba od Ausa ok. 1,8mm.

Kto robił Ci regulowane koła r.?

Co to za mały pomocnik :lalala: ?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2020, 20:20   

Znajomy z Bielska robił kółka, muszę je przetestować czy bicia nie mają :D A to małe białe to mój osobisty towarzysz i pomocnik garażowy :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2020, 20:53   

Psiurek 1 - klasa a te oczy sprawiają że jest wstanie pewnie nie jedno wyłudzić :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2020, 16:44   

Kajlon, z czego ta glowica? ma dosc szpiczaste krzywki w stosunku do tego co mam w 1.8, wyraznie inny profil krzywki z silnika z katalizatorem, u mnie jeszcze "barylki" z wiekszym wspolotwarciem, na co mogli sobie pozwolc , bo rok 89 i brak kata seryjnie. Z ciekawostek to u mnie w 16v jest jeszcze ten "stary" pasek rozrzadu 142 zeby i kola rozrzadu jak w 8v. Moja czapka bedzie w przyszla srode po naprawie do odbioru, 1600 zeta jestem lzejszy, no ale trudno.PS fabryczne prowadnice zaworowe sa zeliwne i takie zaleca producent silnika, nie potrzeba innych.

PS: Jest mi ktos w stanie podac luzy zaworowe ssacy/wydech do 1.8 16v 160a5.000 ? sa inne niz w sedicivalvole 2.0.








_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2020, 17:26   

bart128, sporo.... cuś ty w tej głowicy robił?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load