Tipo 3D Kajlona |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2019, 12:42
|
|
|
Tu bardziej interesuje mnie na razie 16V ale wszystko co ktoś ma na dysku chętnie przyjmę... nawet nie publikowane fotki Mnie niestety przytrafił się mały problem i straciłem sporo dokumentacji fotograficznej z rozbiórki auta, silnika i może być mały zgrzyt przy składaniu jak mi śrubki zostaną albo wężyki poodłączam tam gdzie nie trzeba hehehe sorry za OT wujkowi śmiecimy temat...
Wujek składaj - rozkładaj te dwa "lytry" wrzucaj soczyste fotki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2019, 00:00
|
|
|
Belka po piasku i lakierowaniu prochem + nowe zawory do 16vT
Dzisiaj dojechały jeszcze uszczelniacze zaworowe Reinz
Kanały w głowicy można zacząć strugać i oddać do planowania |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2019, 11:23
|
|
|
Kajlon, kto będzie kanały robił? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2019, 09:10
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Pan Kajlon i kolega dremel się tym zajmą |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2019, 07:10
|
|
|
A to doborowa ekipa fajnie pokaż jak wyszło, jak już podziałacie.
** Dodano: 29-08-2019, 08:39 **
No równo miesiąc upłynął więc powinienem Cię trochę wyspowiadać no i co tam w projekcie słychać? była sekcja 2.0 16V? Pacjent przeżył? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2019, 07:13
|
|
|
Wiele się nie podziało Zainstalowałem poliuretany i wrzuciłem belkę pod pokład.
Kiedyś tam nagrane... klik |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2019, 16:57
|
|
|
Twarde czy miękkie? kładłeś na sucho czy poszedł jakiś silikon? Czyjej produkcji? Zdaj relację z twardości, oraz czy skrzypią |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2019, 08:50
|
|
|
Poliuretany z Olkusza bodajże, kładłem na smarze silikonowym był w zestawie. W Lybrze mam czerwone( twardość jak oryginalne) skrzypią niekiedy ale smar w szpraju pomaga |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2019, 11:34
|
|
|
I to mnie niestety odstrasza od poliuretanów Nie widzi mi się żeby fura skrzypiała jak stara łajba, gdzie wszystko jest nowe. Napisz kiedyś jak z trwałością, rzekomo mają przeżyć oryginalne gumy 2-3 razy. Ciekaw jestem jak z tym smarowaniem. Fabrycznych gum ponoć nie wolno smarować, bo mają "trzymać" stabilizator i nie powinien się on w nich nadmiernie obracać. Ja miałem problem ze skrzypiącym zawiasem w Megance po jakiś 2-3latach eksploatacji. ASO a potem diagnosta nie stwierdzili żadnych luzów w stabilizatorach, ale niestety na większej dziurze potrafiły jęknąć jak stara łajba. Wtedy zlewem je obficie smarem sylikonowym w spreju przy okazji wymiany oleju na kanale i do dziś po wielu latach cisza Tyle że tulejki są gumowe. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2019, 15:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR, myślę, że jak byś kupił gumy ori lub zbliżone jakością to masz spokój na 10+ lat. Ja wymieniałem teraz na te poliuretany i zdemontowałem chyba jeszcze oryginalne ze znaczkiem fiata niby były jeszcze całe ale guma strasznie sparciała kruszyła się w rękach. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2019, 15:15
|
|
|
Mam nowe gumy póki co nie trudno je kupić, ale z każdym miesiącem widzę że coraz trudniej kupić cokolwiek do mojej Delty i szukam rozwiązań na zaś. Zresztą z Tipkiem też pewnie jest podobnie lub zaraz będzie. Próbuję kupić np. tłoki z pierścieniami w nad wymiarze +0,4 i na razie kiszka, do VT jest zatrzęsienie tłoków, do V zero. Zrobiłem małe zapasy i tu zastanawiam się jak sobie zakonserwować przede wszystkim gumy żeby mogły przeleżeć przez wiele lat nie tracąc właściwości. Tematów w sieci jest wiele ale konkretnych odpowiedzi brak. Generalnie można wyczytać żeby zakonserwować sobie czymś na bazie sylikonu np. do uszczelek samochodowych inni piszą o talku i coś w tym jest bo fabryczne gumy z czasem zsypane są białym proszkiem, zapewne właśnie jest to talk.
Grzebałeś coś w tym 2.0? Do mnie w tym tygodniu powinien wreszcie dotrzeć stojak na silnik i zacznie się powoli dalsze ogołacanie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-12-2019, 18:50
|
|
|
Kilka fotek z ostatnich prac w sumie nie wiele się dzieje ale powoli idzie do przodu
Na razie belka i magiel wleciała na pokład co bym mógł wyjechać z garażu celem przeglądu 2 pozostałych furek
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-12-2019, 19:55
|
|
|
No nareszcie prawie tu uschłem wynalazłeś momenty dokręcania sanek? Dekielek aż prosi się o piaskowanie Ja swojego jeszcze nie ruszałem głowica widzę wyglancowana. Jak byś nie potrzebował tłoków to chętnie przygarnę
** Dodano: 19-12-2019, 11:13 **
P.S: widzę że blok silnika zakonserwowany tak jak u mnie. Polecam ci naprawdę Tenzi Brudex do takiego syfu mieszanka 1:1 i woda ok. 40-45st. Tylko trzeba spłukać po tym bo taki roztwór ma już właściwości trawiące u mnie nawet zmył powierzchowną rdzę do roboty okulary i grube rękawice. Tak więc drugie wiertareczko 10l z ciepła wodą i wytrzeć do sucha i ofukać z kompresora co by nie korodowało. Ja gładzie i czopy wału ma stale przesmarowane oliwa bo szybko rdza wchodzi
A wujcio będziesz wymieniał prowadnice zaworowe? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2019, 10:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR, blok był tak dobrze zakonserwowany, że karcherem nie szło domyć uprzednio maczałem tą olejową narośl w ostrych środkach i nie poszło Blok już ściągnięty ze stojaka, czeka na demontaż balansów i tego nieszczęśliwego 4 natrysku na denko. Głowica obróbki kanałów jeszcze musi się doczekać i wszystko jedzie na warsztat do opomiarowania.
Co do prowadnic to dostaną nowe zawory i sprawdzą czy jest ok ale się zastanawiam czy nie kupić dla św spokoju i kazać wymienić. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2019, 10:43
|
|
|
Ja wymieniam, warto zrobić co najmniej wydechowe dla świętego spokoju. Głowica ma nalatane co najmniej ćwierć miliona wiec nie siły żeby nie było już jakiegoś zużycia, a szkoda się urobić i nie wymienić tego - boje się tylko żeby mi tego warsztat nie spieprzył. Zbyt ciasno spasują u będzie jak u kolegi Raka przytrą się wałki i zatrą trzpienie zaworowe. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2019, 11:08
|
|
|
W 2.0 8v wymieniali mi wszystkie na nowe z tym, że ja je sobie sam kupiłem tylko panewki i pierścienie kupił warsztat. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2019, 12:40
|
|
|
Lepiej samemu sobie kupić. Uwaga są rożne rodzaje... tzn. dwa rodzaje. Żeliwo szare i tu w kilku gatunkach i brąz. Brąz wygląda na to że jest na wydechu. Te z brązu są 3 x droższe. Trzeba pilnować bo mogą ci założyć żeliwne tez na wydech. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2020, 20:06
|
|
|
Pod nóż poszła kolejna głowica, rozebrana w celu rewizji Lepsza pojedzie do szlifierza
Magistrala olejowa wałków kiepska z 1 strony lutowana a z 2 zagniatana (po tej zagniatanej stronie są luzy dość spore) musiał na lewo olej spierniczać i lekko zmatowiło łożyskowanie wałków jak i same wałki. Jutro ją wyszoruje i obejrzę za dnia. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2020, 14:09
|
|
|
Z tą magistralą to fabryczny wynalazek z jednej zagniatana z drugiej lutowana. U mnie dokładnie to samo. Mam drugą głowicę i jest dokładnie tak samo. Pasuje to zlutować. Tak więc dobrze wyczyścić, odtłuścić, lut lampa w dłoń i sreberko do lutowania Głowica wygląda ładnie. Wujcio masz gdzieś wymiary głowicy na wysokość by można było sprawdzić czy ktoś już ją planował? Ewentualnie gdzie mierzyć, gdzie są punkty kontrolne. Mam swoje przypuszczenia ale nie mam pewności. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2020, 19:57
|
|
|
Taki mam plan, wziąć to i polutować Co do głowicy to nie wiem ale jak ściągałeś i była ori uszczelka to jest szansa, że nie była planowana. W temprze miałem zdjęte 1.5mm z głowicy a to już bardzo dużo rozrząd się przesunął o pół ząbka na znakach koła wałka.
Mały pomocnik
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2020, 20:14
|
|
|
W silniku z Delty była oryginalna uszczelka, płaszczyzna nie wyglądała na planowaną (chyba że ktoś planował jak w fabryce ;p co nie jest wykluczone) więc na 99% raczej fabryka. Niemniej co do drugiej głowicy wielka zagadka. Spróbuję z wymiarami odnieść się jakoś pomiędzy jedna głowicą a drugą. 1,5mm to sporo. Na raz bierze się bodajże 0,1-0,2-0,3mm zależy jaka jest potrzeba wiadomo im mniej tym lepiej. Wydaje mi się ze w tym silniku tak do ok. 0,2 można jeszcze jakoś kompensować uszczelkami. Ori ma chyba coś koło 1,6mm a najgrubszą jaką widziałem to chyba od Ausa ok. 1,8mm.
Kto robił Ci regulowane koła r.?
Co to za mały pomocnik ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2020, 20:20
|
|
|
Znajomy z Bielska robił kółka, muszę je przetestować czy bicia nie mają A to małe białe to mój osobisty towarzysz i pomocnik garażowy |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2020, 20:53
|
|
|
Psiurek 1 - klasa a te oczy sprawiają że jest wstanie pewnie nie jedno wyłudzić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2020, 16:44
|
|
|
Kajlon, z czego ta glowica? ma dosc szpiczaste krzywki w stosunku do tego co mam w 1.8, wyraznie inny profil krzywki z silnika z katalizatorem, u mnie jeszcze "barylki" z wiekszym wspolotwarciem, na co mogli sobie pozwolc , bo rok 89 i brak kata seryjnie. Z ciekawostek to u mnie w 16v jest jeszcze ten "stary" pasek rozrzadu 142 zeby i kola rozrzadu jak w 8v. Moja czapka bedzie w przyszla srode po naprawie do odbioru, 1600 zeta jestem lzejszy, no ale trudno.PS fabryczne prowadnice zaworowe sa zeliwne i takie zaleca producent silnika, nie potrzeba innych.
PS: Jest mi ktos w stanie podac luzy zaworowe ssacy/wydech do 1.8 16v 160a5.000 ? sa inne niz w sedicivalvole 2.0.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2020, 17:26
|
|
|
bart128, sporo.... cuś ty w tej głowicy robił? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|