|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nowy zawias i coś stuka.. |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-11-2010, 17:58 Nowy zawias i coś stuka..
|
|
|
słuchajcie,
zrobiłem sobie w wakacje cały zawias z przodu:
wahacze, końcówki drążków, końcówki stabilizatora, amorki, łożyska i poduszki McPersona, łożyska piast.
efekt super, autko sztywne i super się prowadzi ale coś mi stuka w prawym przodzie.
obadałem już kilka razy połączenia i wszystko dobrze dokręcone, brak luzów. Amorek dokręcony. Na szarpakach zero luzów.
Ostatnio doszedłem do wniosku, że to najprawdopodobniej stuka mi amor (stuki są raczej metaliczne niż gumowe). Dlaczego ?
otóż jak ruszam rano w trasę to stuki są bardzo częste nawet jak jadę po kostce przed domem (bardzo minimalne nierówności). Natężenie stukotu nie zależy od wielkości nierówności. Po przejechaniu kilku kilometrów stuki są coraz rzadsze, ale nawet w bardzo długiej trasie co jakiś czas stuknie.
Być może jak tłoczysko amorka się trochę nagrzeje od naszych wspaniałych i gładkich dróg to luz jest mniejszy i trochę cichnie..
Stuka najbardziej podczas jazdy na wprost. Sprężyna cała
Amorki firmy OPTIMAL.
Co sądzicie ? Pasuje to do objawów amora ? nie chciałbym w ciemno go wywalać i wymieniać na nowy ale jeśli podzielacie moją teorię to zaryzykuję bo co prawda luzów nie ma ale ten stukot mnie denerwuje no bo jak tak może być na nowym zawiasie ?
Na starym zawiasie TEGO stukotu akurat nie było - było 10 innych ale już na szczęście nie ma
** Dodano: 12-12-2010, 13:40 **
nikt nie ma pomysłu ? czy możliwe że źle złożyłem McPersona ? może nie założyłem gdzieś podkładki ? Amor i poduszka dokręcone a wyczuwam ręką bujając autem że stuk jest z McPersona |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2011, 09:32
|
|
|
Wymieniłeś lożyska amora?
Z tego co piszesz wynika że to może być właśnie wina mocowania amora.
jeżeli masz wersje bez wspomagania a stuki dobiegaja z prawej strony może być to także maglownica-po prawej jest taka tulejka która jak sie wyrobi podobno stuka |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 08:00
|
|
|
tulejka{ki} maglownicy stukalaby caly czas? ,Nie wiem jakiej konstrukcji jest listwa w tipo,ale sadze ze to upgrade starej listwy z 2 polowy lat 60tych i bedzie konstrukcyjne zblizona.W ritmach i regatach oraz wszystkich przednionapedowych starszych fiatach faktycznie wycieraly sie po duzym przebiegu tulejki w ktorych "slizga sie" listwa zebata przekladni, tulejki z twardego plastiku kosztowaly jakies grosze 5zl?, wymiana byla bardziej lub mniej klopotliwa, bo niektore przekladnie sa rozbieralne, tzn sa gwinty na mocowaniu drazkow kierowniczych{wszystkie przekladnie "fiat" i "trw" jakie mialem w autach byly rozbieralne, "no name-y" byly zagniatane, ale to niekoniecznie jest regula}, inne sa zagniatane, zasadniczo te zagniatane sa jednorazowe, ale "Polak potrafi":) tez da sie regenerowac tylko pracy wiecej |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 09:53
|
|
|
Wg mnie na nierównościach stukać może sworzeń wahacza, mimo ze wymieniłeś na nowe po zimie mogło go wytłuc. Na trasie tego nie czuć bo nie ma dziur i prędkość, większa więc mniej odczuwalne. A wahacz puka przy pracy góra/dół. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 11:52
|
|
|
zawias cały nowy poza sprężynami. Łożyska więc nowe. Stukot zaczął się po złożeniu nowego zawiasu więc wykluczam jakiekolwiek zużycie eksploatacyjne. Jest to albo wadliwa część albo błąd montażu. Oryginalny przebieg auta to 154tys. Maglownica w super stanie, zero luzów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|