stabilizator |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-05-2008, 21:37
|
|
|
Hipo napisał/a: | Maryśka i HGT ma inny łacznik, nie wiem czemu akurat ego napisał że ma taki sam jak w Sedicci, bo jest tak ze wogóle wahacz w maryskacj i HGT jest odrobine dłuższy niz w T/T czt B/B. A drążek stabilizarora jest zakończony otworem, nie gwintem jak to w T/T jest. |
Zależy od rocznika auta, bodajże do 96roku sposób mocowania stabilizatora w bravo/brava był taki sam jak w tipo, poprzez łącznik do wahacza dolnego, po 96roku zmienili to i stabilizator poprzez łącznik jest mocowany do amortyzatora [specjalny uchwyt na amorze poniżej talerzyka sprężyny].
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-05-2008, 02:34
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: |
Zależy od rocznika auta, bodajże do 96roku sposób mocowania stabilizatora w bravo/brava był taki sam jak w tipo, poprzez łącznik do wahacza dolnego, po 96roku zmienili to i stabilizator poprzez łącznik jest mocowany do amortyzatora [specjalny uchwyt na amorze poniżej talerzyka sprężyny]. |
nom właśnie o to mi chodziło że stabilizator z modeli do któregoś tam roku powinien pasować z BBM do tipka. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2008, 12:47
|
|
|
Akurat nie jest tak jak mówicie, maryska i HGT ma inny wahacz niż Bravo/Brava czy Tipo/Tempra, auto jest szersze, ma większy rozstaw kół i ma inny stabilizator i łącznik. Ta konstrukcja akurat występuje od początku produkcji i nie ma znaczenia czy to 96 czy 2000r.
Nie będe się spierał co do HGT ale w maryśkach jest tak napewno. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 19-05-2008, 12:36
|
|
|
Raku badam temat
jak się wyrobię to jadę dzisiaj przyjrzeć się na szrocie kilku autom
Jeszcze jakby lordabarth zobaczył jak to wygląda w coupe to byłby pełen obraz |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-05-2008, 17:00
|
|
|
Raku napisał/a: | akj3, lordabarth, jakieś wieści? |
z tego co ja dzisiaj ogarnąłem to tylko potwierdziłem swoje domysły odnośnie Bravo/Brava i oglądnąłem sobie Coupe i widzę że stabilizator jest taki sam (oglądałem 2.0 16V, stab z przodu ma 23mm), ogólnie całe sanki są takie same tylko mają trochę niższe mocowanie do podłużnic. W tylnej belce nie zauważyłem różnic |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-05-2008, 17:19
|
|
|
na to wychodzi. Co do B/B to od jakiegoś czasu byłem pewien że tak jest bo w Tipo miałem sanki z bravo 1.4. Co do Coupe to wzięliśmy z chłopakami na szrocie sanki od 16V (innych nie mieli) i położyliśmy obok sanek z Tempry i są prawie indentyk z jedną różnicą ale mało istotną Co do tyłu to nie mieli akurat belki od T/T ale od Coupe wydaje mi się taka sama bo w swoim pierwszym Tipo rozbierałem to i dość dobrze jestem zorientowany jak wygląda.. No chyba że wymiarami się różni... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2008, 17:40
|
|
|
Ja dziś zmierzyłem drażek stabilizatora, moja maryśka ma 18mm.
akj3, na twoim miejscu nie kombinowałbym ze stabilizatorem, laga w T/T jest jedną z najgrubszych jakie widziałem w osobówkach, poza tym to nie ważna jest średnica ale sztywność tej lagi. Lepiej wyjdziesz na tym jak obniżysz zawias i dasz rozpórke niż jak będziesz kombinował ze stabilizatorem.
Poza tym ruszanie tyłu wogóle mija się z sensem, w Tipo dupa jest tak lekka że seria spoko daje sobie rade. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-05-2008, 18:03
|
|
|
Hipo chodzi o to że mam sprężyny weiteca -45/40 (do 1.8, 2.0) które są dość miękkimi sprężynami a ja mam 1.9TD więc pewnie trochę bardziej usiądzie. Poza tym, 2 rozpórki już się robią a stabilizatory byłyby uzupełnieniem. Więc widzisz że to nie tylko stabilizator... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2008, 18:19
|
|
|
akj3 napisał/a: | a ja mam 1.9TD |
Dlatego też Ci mówie żeby nie kombinować więcej niż trzeba. Przy tym silniku tak przód ciśnie do drogi że tutaj słabym punktem przy prowadzeniu jest tył a nie przód nawet w seryjnym wydaniu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 19:56
|
|
|
Hipo napisał/a: | Maryśka i HGT ma inny łacznik, nie wiem czemu akurat ego napisał że ma taki sam jak w Sedicci, bo jest tak ze wogóle wahacz w maryskacj i HGT jest odrobine dłuższy niz w T/T czt B/B. A drążek stabilizarora jest zakończony otworem, nie gwintem jak to w T/T jest. |
Ja mam drążek stabilizatora zakończony gwintem. Wahacze w Maryśce i HGT są dłuższe o 1 cm,ale łączniki maja takie same... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 20:32
|
|
|
W Coupe jest 23mm i na dlugosc wyglada na taki sam jak w sedici(ciezko samemu zmierzyc w deszczu). |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-05-2008, 21:25
|
|
|
lordabarth więc wychodzi że 16V i 16VT jest taki sam, pewnie w 20VT będzie też 23mm. Ale dobrze że przynajmniej wygląda na to że części będą pasować zamiennie |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 22:45
|
|
|
Zrobie dokladniejsze pomiary zawieszenia jak tylko przestanie padac. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-05-2008, 12:48
|
|
|
akj3 napisał/a: | chodzi o to że mam sprężyny weiteca -45/40 (do 1.8, 2.0) które są dość miękkimi sprężynami a ja mam 1.9TD więc pewnie trochę bardziej usiądzie. Poza tym, 2 rozpórki już się robią a stabilizatory byłyby uzupełnieniem. Więc widzisz że to nie tylko stabilizator... |
A co z amorami ?
Amortyzator w zawieszeniu to podstawa, bez dobrego amora nie masz co marzyć o dobrym zawieszeniu na polskie drogi, rozpórki, stabilizatory nic nie pomogą i nie zastąpią amora o dobrej sile tłumienia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-05-2008, 13:23
|
|
|
romano napisał/a: | A co z amorami ? |
b6 |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-05-2008, 14:43
|
|
|
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 08:12
|
|
|
muszę wymienić tuleje drążka stabilizatora w Temprze. Ale wymieniam całe sanki z Marea i teraz nie wiem, czy drążek zostawić ten co mam czy ładować od Marea. Przeglądam allegro i widzę, że są różne średnice tych drążków (znalazłem 22 i 23mm). Więc co mam kupić? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 08:20
|
|
|
czyli lepiej przełożyć ten z Marea? rozumiem, że nie będzie przez to jakichś problemów przy wymianie?
No i okazuje się, że drążek z Marea ma 18mm a z Tempry (wedlug ksiazki) 22mm. A ja kupilem oryginalne fiatowske gumy o srednicy 23mm (katalog podawal ze takze do tempry/tipo) ale na gumach napisane jest Palio. Ciekawe czy mi to bedzie pasowac, bo dwie gumy kosztowaly mnie 100zl Do tego poduszki lewa i tylna tez w sumie 100zl. Wiec 80zl za sanki z marea 10-cio letnie to na prawde nie wiele |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-05-2008, 16:18
|
|
|
Ciechu78 załóż 23 lub 22mm drążek z T/T. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-06-2008, 09:15
|
|
|
Zawieszka z maryski 2,4
Pozdro |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 08:15
|
|
|
Hipo napisał/a: | Maryśka i HGT ma inny łacznik, nie wiem czemu akurat ego napisał że ma taki sam jak w Sedicci. |
Napisałem tak dlatego,bo robiłem całe przednie zawieszenie... Wahacze w hgt i marei sa rzeczywiście dłuższe o 1 cm i na tym różnica sie kończy, łącznik jest wszędzie taki sam,może była później jakas zmiana,ale z tego co mi wiadomo,nie ma innych łączników...
Hipo po pierwsze to u Ciebie łączniki nie są mocowane do wahacza,tylko do amortytzatora i to juz wiele wyjaśnia,bo ja mam łącznik stabilizatora przykręcony do wahacza,czyli dokładnie tak samo jak to było w T/T |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|