Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stabilizator
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-05-2008, 21:37   

Hipo napisał/a:
Maryśka i HGT ma inny łacznik, nie wiem czemu akurat ego napisał że ma taki sam jak w Sedicci, bo jest tak ze wogóle wahacz w maryskacj i HGT jest odrobine dłuższy niz w T/T czt B/B. A drążek stabilizarora jest zakończony otworem, nie gwintem jak to w T/T jest.


Zależy od rocznika auta, bodajże do 96roku sposób mocowania stabilizatora w bravo/brava był taki sam jak w tipo, poprzez łącznik do wahacza dolnego, po 96roku zmienili to i stabilizator poprzez łącznik jest mocowany do amortyzatora [specjalny uchwyt na amorze poniżej talerzyka sprężyny].

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-05-2008, 02:34   

GrzesiekK. napisał/a:

Zależy od rocznika auta, bodajże do 96roku sposób mocowania stabilizatora w bravo/brava był taki sam jak w tipo, poprzez łącznik do wahacza dolnego, po 96roku zmienili to i stabilizator poprzez łącznik jest mocowany do amortyzatora [specjalny uchwyt na amorze poniżej talerzyka sprężyny].


nom właśnie o to mi chodziło że stabilizator z modeli do któregoś tam roku powinien pasować z BBM do tipka.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-05-2008, 12:47   

Akurat nie jest tak jak mówicie, maryska i HGT ma inny wahacz niż Bravo/Brava czy Tipo/Tempra, auto jest szersze, ma większy rozstaw kół i ma inny stabilizator i łącznik. Ta konstrukcja akurat występuje od początku produkcji i nie ma znaczenia czy to 96 czy 2000r.

Nie będe się spierał co do HGT ale w maryśkach jest tak napewno.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-05-2008, 11:56   

Jakby się okazało że T/T ma taką samą płytę podłogową, i część zawiasu, to było by fajnie :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-05-2008, 12:36   

Raku badam temat :)
jak się wyrobię to jadę dzisiaj przyjrzeć się na szrocie kilku autom :)
Jeszcze jakby lordabarth zobaczył jak to wygląda w coupe to byłby pełen obraz :D
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 09:09   

akj3, lordabarth, jakieś wieści?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-05-2008, 17:00   

Raku napisał/a:
akj3, lordabarth, jakieś wieści?


z tego co ja dzisiaj ogarnąłem to tylko potwierdziłem swoje domysły odnośnie Bravo/Brava i oglądnąłem sobie Coupe i widzę że stabilizator jest taki sam (oglądałem 2.0 16V, stab z przodu ma 23mm), ogólnie całe sanki są takie same tylko mają trochę niższe mocowanie do podłużnic. W tylnej belce nie zauważyłem różnic :D
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 17:15   

w sensie bravo/brava? i również w coupe 16v, to samo? :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-05-2008, 17:19   

na to wychodzi. Co do B/B to od jakiegoś czasu byłem pewien że tak jest bo w Tipo miałem sanki z bravo 1.4. Co do Coupe to wzięliśmy z chłopakami na szrocie sanki od 16V (innych nie mieli) i położyliśmy obok sanek z Tempry i są prawie indentyk z jedną różnicą ale mało istotną :D Co do tyłu to nie mieli akurat belki od T/T ale od Coupe wydaje mi się taka sama bo w swoim pierwszym Tipo rozbierałem to i dość dobrze jestem zorientowany jak wygląda.. No chyba że wymiarami się różni... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-05-2008, 17:40   

Ja dziś zmierzyłem drażek stabilizatora, moja maryśka ma 18mm.


akj3, na twoim miejscu nie kombinowałbym ze stabilizatorem, laga w T/T jest jedną z najgrubszych jakie widziałem w osobówkach, poza tym to nie ważna jest średnica ale sztywność tej lagi. Lepiej wyjdziesz na tym jak obniżysz zawias i dasz rozpórke niż jak będziesz kombinował ze stabilizatorem.

Poza tym ruszanie tyłu wogóle mija się z sensem, w Tipo dupa jest tak lekka że seria spoko daje sobie rade.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-05-2008, 18:03   

Hipo chodzi o to że mam sprężyny weiteca -45/40 (do 1.8, 2.0) które są dość miękkimi sprężynami a ja mam 1.9TD więc pewnie trochę bardziej usiądzie. Poza tym, 2 rozpórki już się robią a stabilizatory byłyby uzupełnieniem. Więc widzisz że to nie tylko stabilizator... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-05-2008, 18:19   

akj3 napisał/a:
a ja mam 1.9TD


Dlatego też Ci mówie żeby nie kombinować więcej niż trzeba. Przy tym silniku tak przód ciśnie do drogi że tutaj słabym punktem przy prowadzeniu jest tył a nie przód nawet w seryjnym wydaniu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 19:56   

Hipo napisał/a:
Maryśka i HGT ma inny łacznik, nie wiem czemu akurat ego napisał że ma taki sam jak w Sedicci, bo jest tak ze wogóle wahacz w maryskacj i HGT jest odrobine dłuższy niz w T/T czt B/B. A drążek stabilizarora jest zakończony otworem, nie gwintem jak to w T/T jest.

Ja mam drążek stabilizatora zakończony gwintem. Wahacze w Maryśce i HGT są dłuższe o 1 cm,ale łączniki maja takie same...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 20:32   

W Coupe jest 23mm i na dlugosc wyglada na taki sam jak w sedici(ciezko samemu zmierzyc w deszczu).
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-05-2008, 21:25   

lordabarth więc wychodzi że 16V i 16VT jest taki sam, pewnie w 20VT będzie też 23mm. Ale dobrze że przynajmniej wygląda na to że części będą pasować zamiennie :D
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 22:45   

Zrobie dokladniejsze pomiary zawieszenia jak tylko przestanie padac.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-05-2008, 12:48   

akj3 napisał/a:
chodzi o to że mam sprężyny weiteca -45/40 (do 1.8, 2.0) które są dość miękkimi sprężynami a ja mam 1.9TD więc pewnie trochę bardziej usiądzie. Poza tym, 2 rozpórki już się robią a stabilizatory byłyby uzupełnieniem. Więc widzisz że to nie tylko stabilizator... :roll:

A co z amorami ?
Amortyzator w zawieszeniu to podstawa, bez dobrego amora nie masz co marzyć o dobrym zawieszeniu na polskie drogi, rozpórki, stabilizatory nic nie pomogą i nie zastąpią amora o dobrej sile tłumienia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-05-2008, 13:23   

romano napisał/a:
A co z amorami ?


b6
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-05-2008, 14:43   

akj3 napisał/a:
b6

:D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 08:12   

muszę wymienić tuleje drążka stabilizatora w Temprze. Ale wymieniam całe sanki z Marea i teraz nie wiem, czy drążek zostawić ten co mam czy ładować od Marea. Przeglądam allegro i widzę, że są różne średnice tych drążków (znalazłem 22 i 23mm). Więc co mam kupić?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2008, 08:14   

grubszy będzie sztywniejszy..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 08:20   

czyli lepiej przełożyć ten z Marea? rozumiem, że nie będzie przez to jakichś problemów przy wymianie?

No i okazuje się, że drążek z Marea ma 18mm a z Tempry (wedlug ksiazki) 22mm. A ja kupilem oryginalne fiatowske gumy o srednicy 23mm (katalog podawal ze takze do tempry/tipo) ale na gumach napisane jest Palio. Ciekawe czy mi to bedzie pasowac, bo dwie gumy kosztowaly mnie 100zl :sciana: Do tego poduszki lewa i tylna tez w sumie 100zl. Wiec 80zl za sanki z marea 10-cio letnie to na prawde nie wiele :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-05-2008, 16:18   

Ciechu78 załóż 23 lub 22mm drążek z T/T.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-06-2008, 09:15   

Zawieszka z maryski 2,4









Pozdro
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 08:15   

Hipo napisał/a:
Maryśka i HGT ma inny łacznik, nie wiem czemu akurat ego napisał że ma taki sam jak w Sedicci.

Napisałem tak dlatego,bo robiłem całe przednie zawieszenie... Wahacze w hgt i marei sa rzeczywiście dłuższe o 1 cm i na tym różnica sie kończy, łącznik jest wszędzie taki sam,może była później jakas zmiana,ale z tego co mi wiadomo,nie ma innych łączników...
Hipo po pierwsze to u Ciebie łączniki nie są mocowane do wahacza,tylko do amortytzatora i to juz wiele wyjaśnia,bo ja mam łącznik stabilizatora przykręcony do wahacza,czyli dokładnie tak samo jak to było w T/T
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load