Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czy klocki od Tempry 1.4 pasują do 1.6?
Autor Wiadomość
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2007, 20:58   

OK Miszko, poprawię się! :lol:
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-04-2007, 21:06   

rosama napisał/a:
OK Miszko, poprawię się!

To nie było ostrzeżenie ;D To tylko porada.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2007, 21:07   

rosama napisał/a:
konikks, jak te klocki znów nie będą pasować z powodu tych wycięć, to się załamię!!!


hehe będą pasować. ty mi się tu nie wygłupiaj bo będę miał koszmary :badgrin:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-04-2007, 23:04   

No nie wiem czemu ale ja mam inne, Miszko niż Ty chociaż te same wersje auta mamy :roll:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2007, 15:06   

K0oledzy z klockami tez miałem problem mam Tempre1.6ie z93 a klocki musza byc od Tempry1.8,a wszystko orginalne :dresik:
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2007, 21:31   

No i chyba wiem co jest grane! Dzisiaj chciałem sobie powymieniać gumowe osłony tłoczków hamulca przedniego i okazuje się, że te kupione wg rocznika pojemności i rodzaju silnika nie pasują. Bo tłok nie ma średnicy 48mm, lecz 54mm.
Więc te klocki (z początku postu) NIE MOGŁY pasować do moich zacisków
Chyba jakiś magik przede mną "przeszczepił" temperówce "grubsze" hamulce... z diesla! :lalala:
Może to się komuś przyda na przyszłość...
  
 
 
adamus 
witamy nowego


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-10-2007, 14:08   

Witam po raz pierwszy na Forum Tipo/Tempra :)

Jestem uzytkownikiem Poloneza 1.4 z ukladem hamulcowym Lucas, a jak wiadomo podobny byl stosowany w Tipo/Tempra.
W moim samochodzie zmienilem tarcze z oryginalnych 240 mm na 257 mm. Standardowy zacisk umocowany jest na plycie z Trucka odpowiednio dalej od osi kola.
Teraz chcialbym zmienic zaciski na takie z tloczkami 54 mm zamiast 48 mm. Przeczytalem ten watek i mam pytanie do Kolegi rosama - czy tarcze w Twoim samochodzie sa pelne (waskie), czy wentylowane (szerokie) ? Jezeli sa waskie, to przypuszczam, ze taki zacisk moglby miec identyczne mocowanie jak w moim przypadku, wiec przerobka bylaby mozliwa. Czy Twoje zaciski sa Lucas/Girling, czy innego producenta?

Dziekuje za (p)odpowiedz

Pozdrawiam
Adamus
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2007, 14:21   

adamus napisał/a:
Przeczytalem ten watek i mam pytanie do Kolegi rosama - czy tarcze w Twoim samochodzie sa pelne (waskie), czy wentylowane (szerokie) ? Jezeli sa waskie, to przypuszczam, ze taki zacisk moglby miec identyczne mocowanie jak w moim przypadku, wiec przerobka bylaby mozliwa. Czy Twoje zaciski sa Lucas/Girling, czy innego producenta?

Odpowiem w imieniu kolegi, na 99% ma tarcze niewentylowane bo w takie były wyposażane T/T z silnikami 1,4/1,6 nawet te z ABS.
W Tipo i Temprze wymiennie można stosować zaciski zarówno na tłoczku 48mm jak i 54mm i pasują one zarówno pod jarzma do tarczy 240mm jak i 257mm
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
adamus 
witamy nowego


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-10-2007, 14:41   

romano napisał/a:
adamus napisał/a:
Przeczytalem ten watek i mam pytanie do Kolegi rosama - czy tarcze w Twoim samochodzie sa pelne (waskie), czy wentylowane (szerokie) ? Jezeli sa waskie, to przypuszczam, ze taki zacisk moglby miec identyczne mocowanie jak w moim przypadku, wiec przerobka bylaby mozliwa. Czy Twoje zaciski sa Lucas/Girling, czy innego producenta?

Odpowiem w imieniu kolegi, na 99% ma tarcze niewentylowane bo w takie były wyposażane T/T z silnikami 1,4/1,6 nawet te z ABS.
W Tipo i Temprze wymiennie można stosować zaciski zarówno na tłoczku 48mm jak i 54mm i pasują one zarówno pod jarzma do tarczy 240mm jak i 257mm

Wow - wiec z tego co mowisz mozliwym byloby zastosowanie takiego zacisku 54 mm z Tipo/Tempra w moim przypadku.
Musze sie rozejrzec za takimi.
Wielkie dzieki! :)

Pozdrawiam
Adamus
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2007, 19:35   

adamus napisał/a:
Wow - wiec z tego co mowisz mozliwym byloby zastosowanie takiego zacisku 54 mm z Tipo/Tempra w moim przypadku.

Tego to ja na 100% nie jestem pewien, w polonezie może być inne jarzmo, ale jeśli miałbyś informację, że jakikolwiek zacisk z Tipo/Tempry pasuje to nie ma już to znaczenia z jakiego to modelu będzie ale chyba oprócz Tipo 2.0 16v bo tego nie jestem pewien.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-10-2007, 20:13   

romano napisał/a:
oprócz Tipo 2.0 16v


Ale ja posiadam taką pewność ;) jest inne jarzmo i cała zwrotnica.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2007, 10:25   

Hipo napisał/a:
Ale ja posiadam taką pewność ;) jest inne jarzmo i cała zwrotnica.

Też mi się tak wydawało, że niestety przekładka hebli z sedici nie jest taka hop-siup.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
adamus 
witamy nowego


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-10-2007, 10:40   

romano napisał/a:
Hipo napisał/a:
Ale ja posiadam taką pewność ;) jest inne jarzmo i cała zwrotnica.

Też mi się tak wydawało, że niestety przekładka hebli z sedici nie jest taka hop-siup.

Nie no z Sedici to nie bede przekladal, bo i tarcze by musialy byc wentylowane no i inne zwrotnice.
Chodzi mi o zestaw plug & play. I wlasnie jezeli mocowanie zacisku 54 mm i 48 mm jest we Fiacie identyczne, to przy zalozeniu, ze zaciski Lucas 48 mm w Polonezie i Fiacie sa takie same, to oznacza, ze mozna zainstalowac w Polonezie zaciski 54 mm z Fiata :)
Juz to powinno zwiekszyc sile hamowania o ok. 20 % co jest bardzo duza roznica. Zmiana, ktora zrobilem wczesniej - wieksza tarcza 257 zamiast 240 mm to roznica ok. 10 %.
Jeszcze raz dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load