|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
czy klocki od Tempry 1.4 pasują do 1.6? |
Autor |
Wiadomość |
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 20:58
|
|
|
OK Miszko, poprawię się! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 21:06
|
|
|
rosama napisał/a: | OK Miszko, poprawię się! |
To nie było ostrzeżenie To tylko porada. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 21:07
|
|
|
rosama napisał/a: | konikks, jak te klocki znów nie będą pasować z powodu tych wycięć, to się załamię!!! |
hehe będą pasować. ty mi się tu nie wygłupiaj bo będę miał koszmary |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-04-2007, 23:04
|
|
|
No nie wiem czemu ale ja mam inne, Miszko niż Ty chociaż te same wersje auta mamy |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2007, 21:31
|
|
|
No i chyba wiem co jest grane! Dzisiaj chciałem sobie powymieniać gumowe osłony tłoczków hamulca przedniego i okazuje się, że te kupione wg rocznika pojemności i rodzaju silnika nie pasują. Bo tłok nie ma średnicy 48mm, lecz 54mm.
Więc te klocki (z początku postu) NIE MOGŁY pasować do moich zacisków
Chyba jakiś magik przede mną "przeszczepił" temperówce "grubsze" hamulce... z diesla!
Może to się komuś przyda na przyszłość... |
|
|
|
|
adamus
witamy nowego
Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 3 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2007, 14:08
|
|
|
Witam po raz pierwszy na Forum Tipo/Tempra
Jestem uzytkownikiem Poloneza 1.4 z ukladem hamulcowym Lucas, a jak wiadomo podobny byl stosowany w Tipo/Tempra.
W moim samochodzie zmienilem tarcze z oryginalnych 240 mm na 257 mm. Standardowy zacisk umocowany jest na plycie z Trucka odpowiednio dalej od osi kola.
Teraz chcialbym zmienic zaciski na takie z tloczkami 54 mm zamiast 48 mm. Przeczytalem ten watek i mam pytanie do Kolegi rosama - czy tarcze w Twoim samochodzie sa pelne (waskie), czy wentylowane (szerokie) ? Jezeli sa waskie, to przypuszczam, ze taki zacisk moglby miec identyczne mocowanie jak w moim przypadku, wiec przerobka bylaby mozliwa. Czy Twoje zaciski sa Lucas/Girling, czy innego producenta?
Dziekuje za (p)odpowiedz
Pozdrawiam
Adamus |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2007, 14:21
|
|
|
adamus napisał/a: | Przeczytalem ten watek i mam pytanie do Kolegi rosama - czy tarcze w Twoim samochodzie sa pelne (waskie), czy wentylowane (szerokie) ? Jezeli sa waskie, to przypuszczam, ze taki zacisk moglby miec identyczne mocowanie jak w moim przypadku, wiec przerobka bylaby mozliwa. Czy Twoje zaciski sa Lucas/Girling, czy innego producenta? |
Odpowiem w imieniu kolegi, na 99% ma tarcze niewentylowane bo w takie były wyposażane T/T z silnikami 1,4/1,6 nawet te z ABS.
W Tipo i Temprze wymiennie można stosować zaciski zarówno na tłoczku 48mm jak i 54mm i pasują one zarówno pod jarzma do tarczy 240mm jak i 257mm |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
adamus
witamy nowego
Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 3 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2007, 14:41
|
|
|
romano napisał/a: | adamus napisał/a: | Przeczytalem ten watek i mam pytanie do Kolegi rosama - czy tarcze w Twoim samochodzie sa pelne (waskie), czy wentylowane (szerokie) ? Jezeli sa waskie, to przypuszczam, ze taki zacisk moglby miec identyczne mocowanie jak w moim przypadku, wiec przerobka bylaby mozliwa. Czy Twoje zaciski sa Lucas/Girling, czy innego producenta? |
Odpowiem w imieniu kolegi, na 99% ma tarcze niewentylowane bo w takie były wyposażane T/T z silnikami 1,4/1,6 nawet te z ABS.
W Tipo i Temprze wymiennie można stosować zaciski zarówno na tłoczku 48mm jak i 54mm i pasują one zarówno pod jarzma do tarczy 240mm jak i 257mm |
Wow - wiec z tego co mowisz mozliwym byloby zastosowanie takiego zacisku 54 mm z Tipo/Tempra w moim przypadku.
Musze sie rozejrzec za takimi.
Wielkie dzieki!
Pozdrawiam
Adamus |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2007, 19:35
|
|
|
adamus napisał/a: | Wow - wiec z tego co mowisz mozliwym byloby zastosowanie takiego zacisku 54 mm z Tipo/Tempra w moim przypadku. |
Tego to ja na 100% nie jestem pewien, w polonezie może być inne jarzmo, ale jeśli miałbyś informację, że jakikolwiek zacisk z Tipo/Tempry pasuje to nie ma już to znaczenia z jakiego to modelu będzie ale chyba oprócz Tipo 2.0 16v bo tego nie jestem pewien. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-10-2007, 20:13
|
|
|
romano napisał/a: | oprócz Tipo 2.0 16v |
Ale ja posiadam taką pewność jest inne jarzmo i cała zwrotnica. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2007, 10:25
|
|
|
Hipo napisał/a: | Ale ja posiadam taką pewność jest inne jarzmo i cała zwrotnica. |
Też mi się tak wydawało, że niestety przekładka hebli z sedici nie jest taka hop-siup. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
adamus
witamy nowego
Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 3 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-10-2007, 10:40
|
|
|
romano napisał/a: | Hipo napisał/a: | Ale ja posiadam taką pewność jest inne jarzmo i cała zwrotnica. |
Też mi się tak wydawało, że niestety przekładka hebli z sedici nie jest taka hop-siup. |
Nie no z Sedici to nie bede przekladal, bo i tarcze by musialy byc wentylowane no i inne zwrotnice.
Chodzi mi o zestaw plug & play. I wlasnie jezeli mocowanie zacisku 54 mm i 48 mm jest we Fiacie identyczne, to przy zalozeniu, ze zaciski Lucas 48 mm w Polonezie i Fiacie sa takie same, to oznacza, ze mozna zainstalowac w Polonezie zaciski 54 mm z Fiata
Juz to powinno zwiekszyc sile hamowania o ok. 20 % co jest bardzo duza roznica. Zmiana, ktora zrobilem wczesniej - wieksza tarcza 257 zamiast 240 mm to roznica ok. 10 %.
Jeszcze raz dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Adamus |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|