"Hamulcowy" problem |
Autor |
Wiadomość |
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 10:33 "Hamulcowy" problem
|
|
|
Mam dla szanownych forumowiczów problem do rozwiazania.
Mianowicie , z moimi hamulcami dzieje się cos dziwnego. Nie miałem ostatnio czasu tym się zająć , ale bardzo mnie ciekawi co powiecie na to. Zaciski z przodu zostały wyczyszczone jakiś miesiąc temu więc nic nie jest pozapiekane, a i tak jedno koło hamuje mocniej od drugiego. Przewody gumowe wymieniłem . Po za tym bywa tak, że hamuję to mogę cisnąc z całej siły a tu hamowanie takie jak bym lekko pedał przycisnął – nie jest to znane zjawisko faddingu (zwalniacze a nie hamulce). Innym razem przyhamuje ostro to tipek ładnie wytraca prędkość(tak jak powinno być). Dodatkowo czasem pedał przy hamowaniu jakby przeskakiwał o stopień niżej bez utraty siły hamowania. Dziwne to wszystko . Co to może być? Czy padające serwo czy tez pompa? Czy może całkiem coś innego? Faktem jest że odkąd go kupiłem do tylnych hamulców nie zaglądałem , ale czy tam może być przyczyna takiego dziwnego zachowania hamulców? Pedał „bierze” wysoko hamulce przy lekkim naciśnięciu działają prawie prawidłowo. I co powiecie? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 10:39
|
|
|
moto77, a odpowietrzyłeś układ dobrze ,po tym czyszczeniu i zmianie przewodów |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 12:06
|
|
|
Jeżeli cały układ hamulcowy odpowietrzyłeś prawidłowo -to w 100% pompa hamulcowa nadaje się do wymiany . I nie baw się w "zestawy do regeneracji" tylko od razu zmieniaj całą pompę . |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 12:10
|
|
|
Odpowietrzyłem jasna sprawa.......Właśnie takie podejrzenia mam że to pompa , tylko nie chciałbym nie potrzebnie wydawac kasy dlatego rzuciłem temat na forum. A w zestawy sie faktycznie nie będę bawił jak juz to w całości wymienię? tylko czy 1,8 ma taka sama jak np 1,4 czy 1,6 ? tego nie wiem? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 21:09
|
|
|
Servo to tylko wspomaganie. Więć jak by Ci ono "padło" to byś miał twardy pedał lub mocniej byś musiał deptać.
Sprawdzałeś też samoregulatory na tyle? Ja miałem taki przypadek, że samoregulator na jednum kole nie działał tak jak powinień i pedał hamulca mi się "zapadł". Jak "pompowałem" pedałem to było ok. Ostatnio wymieniałem cylinderek na tyle i przy okazji zrobiłem go + dałem nowy zestaw wszystkich sprężynek.
Pompę też wymieniałem, powód - pomimo regulacji nadal musiałęm dusić w pedał hamulca, przednich kół nie dawało się zblokować i ogólnie pedal hamulca dawał taki opór jak byś deptał w masło.
Koszt nowej to około 110-130zł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 06:49
|
|
|
U mnie pompowanie nie jest konieczne po prostu naciskam pedał i raz dobrze hamuje a raz źle, oczywiście zawsze wyczuwalna jest różnica w sile hamowania miedzy przednimi kołami. Pedał nie zapada sie, po lekkim nacisnięciu czuć że hamuje. nigdy sie z czymś takim nie spotkałem ...chyba po prostu wymienie pompe i sie zobaczy. A i do tylnych hebli tez zajrzec trzeba będzie...bo tez mam wrażenie jakby jedno koło lepiej hamowało? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 11:59
|
|
|
U mnie przed wymianą pompy było tak, że czasami auto hamowało jak by po przekątnej. Hamowałeś i czułeś różnicę między kołami, bo znoisło lub wyginało karoserie. A przednich kół nie szło zblokować na suchej najwierzchni, gdy wciskalem pedał hamulca do oporu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 15:29
|
|
|
cóż to trzeba wymienic ...trzeba sklep odwiedzic |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2007, 12:15
|
|
|
Układ hamulcowy w T/T jest tak zbudowany, że w pompie są dwie sekcje i koła są podłączone do niej po przekątnej. Jeżeli jest sprawny korektor siły hamowania a jedna z sekcji przepuszcza to t będzie efekt jakby dobrze hamowało tylko jedno przednie koło. Najlepiej sprawdzić to na luźnej nawierzchni: jak zblokuje po przekątnej to pompa. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2007, 15:45
|
|
|
emeres napisał/a: | Układ hamulcowy w T/T jest tak zbudowany, że w pompie są dwie sekcje i koła są podłączone do niej po przekątnej. Jeżeli jest sprawny korektor siły hamowania a jedna z sekcji przepuszcza to t będzie efekt jakby dobrze hamowało tylko jedno przednie koło. Najlepiej sprawdzić to na luźnej nawierzchni: jak zblokuje po przekątnej to pompa. |
Że są dwie sekcje - to pewnik ! Ale coś mi się wydaje , że ( w wersjach bez ABS ) jedna sekcja obsługuje przód , a druga - za pośrednictwem juz tylko jednego przewodu hamulcowego - cały tył ? I ten przewód rozdziela się za korektorem na oba koła - bo jak inaczej rozwiązałbyś działanie korektora hamowania tylnej osi ?
A efekt hamowania po przekątnej - to akurat zrzuciłbym na zapowietrzone hamulce , albo zapieczone tłoczki . |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2007, 21:30
|
|
|
Jakiś czas temu wymieniałem przewody w Temprze i na tył na pewno idą dwa przewody, któte wchodzą do korektora i równiez dwa wychodzą. Z tego wynika, że korektor też musi mieć dwie sekcje. W Uno na tył idzie jeden przewód. Najlepiej zerknij na pompę i zobacz ile wychodzi przewodów: 3 - jeden przewód na tył, 4 - dwa przewody na tył. Ja wywaliłem korektor i teraz każdy przewód zaczyna się w pompie i kończy bezpośrednio w kole. W takim układzie jak u mnie jak padnie jedna sekcja to auto będzie hamowało po przekątnej. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-06-2007, 20:40
|
|
|
faktycznie do tyłu dwa przewody idą ... do korektora i z korektora do kół...a co do pompy to jednosekcyjnych pomp to się od poczatku lat 70-tych nie stosuje hehe |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-06-2007, 22:37
|
|
|
Że jak? To,że są dwie sekcje to się zgodzę, ale nie, że po przekątnej! Pierwsza sekcja odpowiada za przód, a druga sekcja za tył. I na przód i na tył ida po 2 przewody.
Zdjęcie z jakiejś aukcji.
Te dwa przewody które widać co wychodzą z pompy są od przodu, a te dwa pod zbiorniczkiem są od tyłu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 12:24
|
|
|
U mnie było na pewno po przekątnej. W książce do obsługi T/T jest napisane:
"Hamulec roboczy jest uruchamiany hydraulicznie.W układzie zastosowano wspomaganie za pomocą podciśnieniowego urządzenia wspomagającego. Układ hamulcowy jest dwuobwodowy (podział po przekątnej)."
PS Nie wiem jak wrzucać obrazki |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-06-2007, 12:36
|
|
|
miszko, przeważnie w kazdym aucie daje się własnie połączenie po przekątnej ze względów bezpieczeństwa bo wiadomo że przód mocniej hamuje niż tył i zrobienie podziału przód/tył w wypadku awarii przodu moze się przykro skończyć. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 14:27
|
|
|
emeres, dodawanie fotek
http://forum.tempra.org/t...zdjec-vt727.htm
To dziwne, u mnie było ustawione (fabrycznie), że przewody z przodu pompy idą na przednie hamulce, a z drugiego sektora idą na tył. Tak też teraz zrobilem, gdy zakładałem nową pompę.
** Dodano: 08-06-2007, 15:28 **
To jak to miałoby być podłączone? Patrząc na ten rysunek powżyej prawy przod idzie do, lewy przód idzie do? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 14:32
|
|
|
miszko, tak jak koledzy piszą ja rozumiem to tak ,prawy do lewego ,lewy do prawego |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 14:38
|
|
|
To taka piosenka jest |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 15:29
|
|
|
miszko napisał/a: | To taka piosenka jest |
Może cza ją śpiewać przy montażu |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:57
|
|
|
Jak rozmawiałem z mechanikiem to pytał jak wychodzą przewody. Z tego co zrozumiałem to jest tak:
jeżeli przewody na przód i na tył wychodzą parami, każde z osobnych sekcji to znaczy, że w pompie sekcja konstrukcyjnie daje mniejsze ciśnienie na tył niż na przód
jeżeli po przekątnej, to sekcje równo dają i demontaż korektora może w zimie powodować uślizgi dupy(czy to prawda osobiście dowiem się w najbliższą zimę) |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
kamil 1,6
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 8 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-01-2008, 15:44
|
|
|
ja mam wlasnie taki problem nabylem nie dawno tempre wymienilem na nowe tarcze klocki i 3 litry plynu aby odpowietrzyc i hamulec jest slaby nie zblokuje mi kol na suchym a hamulce mam takie ze za pierwczym razem wbije sie w podloge a za drugim troszecze sie pogniesie i nie wiem co mam zrobic czy moze to byc tez pompa?? |
_________________ Nie ważne co masz,ważne jak tym jezdzisz:) |
|
|
|
|
|