|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie ma ciśnienia! |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2013, 20:29 Nie ma ciśnienia!
|
|
|
Witam!
Od trzech miesięcy mam mam coraz gorsze hamulce. Pedał stopniowo stawał się twardszy i łapał tylko do połowy, ale nigdy nie zatrzymałem się naciskając go, zawsze przejechałem kilka metrów. Gdyby ktoś nagle zatrzymał się przede mną - biję go w tył jak nic!
Wymieniłem tarcze, klocki, bębny, szczęki, przewody miedziane w całym samochodzie, przewody elastyczne z przodu, dzisiaj pompę hamulcową. Nic. Na dodatek teraz hamulec wpada do samej deski, a reakcja jest żadna... Serwo pracuje dobrze. Przy trzykrotnym odpowietrzaniu okazało się, że w tylnych kołach nie ma w ogóle ciśnienia. Po odkręceniu odpowietrzników z tyłu płyn czasami delikatnie kapie, nic więcej. Za to z przodu przy odkręceniu od razu pedał po pompowaniu wpada w podłogę.
Co mam wymienić? Korektor hamowania - nie puszcza płynu? Może całkiem go wyjąć? Czytałem kiedyś o takim procederze. Przewody elastyczne z tyłu - zapchane? Odpowietrzać do skutku? Pompa nie przepuszcza... Już sam nie wiem, co mam robić? Wyciągnąć zaciski, kupić zestawy naprawcze i zregenerować? Może jakaś rdza, albo jakiś przeciek słabo widoczny...?
Proszę o jakieś porady, bo jutro muszę to zrobić:)
Będę bardzo wdzięczny za pomoc! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2013, 23:50
|
|
|
Sam sobie odpowiedziales.Jesli plyn z tylu tylko ledwo kapie to jak ma hamowac.Zdejmij gume z korektora i sprawdz czytloczki chodza.Jeli z zewnatrz widac rdze to mozesz go usunac laczac rurki.Ostatnio u siebie tak zrobilem i tyl wcale nie hamuje za mocno a hamulec o niebo skuteczniejszy.I wreszcie zniknal problem rdzewiejacych tylnych tarcz.Tak wiec taki zabieg moge szczerze polecic.Wychodzi na plus :)By nie niszczyc rurek dochodzacych do korektora i tym samym miec mozliwosc w razie czego zalozenie sprawnego zrobilem krotkie zlaczki przewodow w ksztalcie litery U.Potrzebujesz tylko koncowki na rurce z wewnetrznym gwintem M10x1 a z drugiej strony M12x1.Oczywiscie dwie sztuki i po sprawie.Z odkreceniem rurek z korektora jest troche zabawy bo ciasno tam i przeszkadza zbiornik paliwa ale w godzine dalem rade.Zlaczki przygotowalem wczesniej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-07-2013, 13:28
|
|
|
tasiorM dziwnie to opisujesz jeśli pedał wpada do samego dna to oznacza raczej zapowietrzenie układu i nie dziwota że płyn ledwo kapie z tyłu - warunek to prawidłowe odpowietrzenie na wyłączonym silniku i sprawdzenie po 2 -3 godzinach czy pedał nie jest miękki |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:20
|
|
|
Dla mnie tez to jest dziwne, ale odpowietrzalem juz 6 razy i nic to nie daje. W lewym tylnym kole nawet nie kapie. Nie moge odkrecic rurek ani przewodow, bo sruby sie obrabiaja. Samochod zostawie mechanikowi, ktory wymienial caly uklad. Skoro nie zabezpieczyl nawet nakretek, to niech sie teraz sam meczy. Oczywiscie wszystko w ramach gwarancji... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:32
|
|
|
wrzuć do bagażnika ze 3 worki cementu żeby korektory się otworzyły na full a samochód ma stać na kołach i wtedy odpowietrzaj albo zmień mechanika |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-07-2013, 07:59
|
|
|
Zajme sie tym jutro i dam znac o efektach:-) Na razie dzieki za porady! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|