|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problem z ręcznym pod tarcze |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 21:59 problem z ręcznym pod tarcze
|
|
|
Witam. Mam mały problem z hamulcem ręcznym pod tarczę. Po zaciągnięciu ręcznego auto w ogóle nie zwalnia. Podkręciłem, już linkę na maksa i nawet dałem podkładkę aby mocniej było podkręcić i dalej to samo A już pomału mi się kończy zakres przy ściskaniu klocków w zacisku. Jak to zrobić aby nie trzeba było tak na maksa naciągać i żeby zakres na zacisku się nie skończył tylko zaczęło to normalnie hamować. Bo z tego co czytałem to przy 3 zębie po zaciągnięciu dźwigni od ręcznego powinno blokować koła a u mnie nic |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 22:03
|
|
|
Musisz sprawdzić linkę. Jak będzie OK to trzeba rozebrać bębny z tyłu, sprawdzić tłoczek, czy nie jest zatarty, sprawdzić samoregulator i klocki. |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 22:06
|
|
|
pawcar, ja mam tarcze na tyle. a nie bębny. A przy okazji to kupiłem nowe linki wszystkie prawy lewy i środek. I wszystkie uszczelniacze w zacisku. I nie ma żadnego oporu. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 22:10
|
|
|
pawcar, który to raz już cie upominamy, żebyś nie pisał z caps lockiem? trzeci? Czy więcej? Może teraz zapamiętasz, żeby NIE KRZYCZEĆ!! |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 23:09
|
|
|
kamyk0077, w tarczach jest coś takiego jak prowadnice zacisków, tak mi to diagnosta przynajmniej tłumaczył ostatnio bo też o ręczny pytałem (też mam tarcze). Także jak masz nowe linki, to może warto by było rozebrać całe zaciski i je wyczyścić/nasmarować? Inna sprawa i od tego może zacznij, to wsadź kogoś do auta, żeby zaciągał ręczny, a Ty połóż się z tyłu, pod samochodem i patrz czy linki przy jednym i drugim zacisku się wogóle ruszają (czy faktycznie zaciąga linkę).
Jesli linki się nie ruszą, to wiesz że musisz sprawdzić połączenie pomiędzy dźwignią ręcznego, a zaciskami (czyli coś z linkami). Jeśli linki będą "chodziły", czyli będziesz widział że linka zaciąga tą dźwigienkę na zacisku do której jest mocowana, to wiesz że masz do sprawdzenia zaciski
BTW. A może masz klocki już tak wytarte że nie ma czym hamować? (żart) |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 12:34
|
|
|
maidun, powiem Ci że coś widziałem i linki się ruszają na zaciskach. A druga sprawa to jest taka, że kupowałem nowe linki i klocki odrazu do zacisków i wymieniałem wszystkie uszczelniacze w zaciskach no i przy okazji właśnie zacisk też rozkręcałem. Bo nożny normalnie hamuje a tłoczek się zaciska tylko właśnie przy ręcznym nic nie zaciska |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|