Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka tylnej belki, z bębnów na tarcze.
Autor Wiadomość
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 19:46   Przekładka tylnej belki, z bębnów na tarcze.

Witam!

Szukałem na forum, ale nie umiałem znaleźć, więc mam do Was pytanie...

A pytanie brzmi następująco:

Czy mogę przełożyć całą belkę, wraz z hamulcami tarczowymi, z Tipaka z ABSem, do mojego Tipaka, gdzie są z tyłu bębny i nie mam ABSu.

za odpowiedzi z góry dziękuję :)
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 19:50   

ml0dy_g0lab, kolego jak chcesz mieć ABS, to musisz mieć kpl. instalację o tego, z przodu innego przeguby i czujniki. Co do samej belki tak możesz przełożyć z bębnów na tarczówki.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 19:53   

Maciek, nie, ABSu nie chce mieć. Chodzi tylko o samą belkę z tarczami. Myślisz, że przy hamowaniu nic nie będzie bardziej blokować? tzn czy 'dupa' mi nie będzie chodzić na boki przy hamowaniu...
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 19:55   

ni.Wszystko będzie działać jak powinno
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 19:57   

ml0dy_g0lab,
Nikt Ci tego nie zagwarantuje. Niektórzy tutaj mają wyciągnięte korektory siły hamowania i nie narzekają. W razie problemów, jak masz sprawny korektor, to można go wyregulować żeby tył słabiej hamował.
     Moneta
 
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 19:59   

tzn ogólnie nie wiem o czym do mnie piszecie, ale rozumiem, że ogólnie powinno to wszystko działać?
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 20:02   

ml0dy_g0lab, tak będzie działać , bo zapewne korektor siły hamowanie, masz w tej drugiej belce .
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-04-2011, 20:03   

tak działać bedzie, ale dopiero po złożeniu wszystkiego i jazdach próbnych bedziesz wiedział czy tył Ci nie hamuje za mocno o wtedy możesz wprowadzic korekty korektorem siły hamowania
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-04-2011, 20:11   

bedzie git!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 20:37   

no ale do tego muszę jeszcze instalację ciągnąć z płynem, nie?
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 20:41   

ml0dy_g0lab napisał/a:
no ale do tego muszę jeszcze instalację ciągnąć z płynem, nie?

:sciana:
Teraz też przecież masz pociągnietą....Odnoszę wrażenie że nie bardzo jesteś obeznany w temacie. Może lepiej sobie odpuść bo z układem hamulcowym nie ma żartów
     Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 20:44   

ml0dy_g0lab, a jak, to oddaj do jakiegoś kolesia co się zna na tym
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-04-2011, 20:49   

bedzie git osobiscie mam fabrycznie tarcze a uklad hamulcowy przerobiony na maxymalna moc hamowania i jest git nawet zima
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 21:40   

no tata po napisaniu tego powiedział mi to co napisał lynx, który mógłby troszkę się powstrzymać, bo nie każdy musi być α i Ω. :)

za resztę odpowiedzi, oczywiście serdecznie dziękuję ;)
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 21:44   

ml0dy_g0lab napisał/a:
no tata po napisaniu tego powiedział mi to co napisał lynx, który mógłby troszkę się powstrzymać, bo nie każdy musi być α i Ω.


Przepraszam, nie chciałem Cię urazić. Z drugiej strony mogłeś chociaż spojrzeć jak jest zbudowane tylne zawieszenie.
     Moneta
 
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 21:48   

okej, okej. Tata zna Tipaka na wylot, jeździł nim 15 lat. Skończył Technikum Mechaniczne, chociaż teraz naucza Informatyki i Techniki, ale COŚ przy aucie zrobić potrafi, więc nie martwię się i oddam go w jego ręce ;p

ps. ja pewnie zostanę zaangażowany do podawania kluczy...
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-04-2011, 08:27   

Ale jaki jest cel tej przekładki?? Bo wg mnie to tylko pakowanie się w koszta. Jeśli masz sprawny układ hamulcowy to będzie tak samo działał na tarczach jak i na bębnach. Jeśli myślisz że tył będzie mocniej hamował na tarczach to tego nie osiągniesz, ponieważ korektor zredukuje siłę hamowania do odpowiedniej. Możesz go na obecnej belce z bębnami podkręcić na maxa na dźwigni regulacyjnej (o ile sam korektor działa), albo w ogóle go wywalić i wtedy tył będzie "mocniej brał"
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2011, 11:52   

tylko żeby nie "brał" za mocno bo może się kiedyś " przejechać" ;p Np na mokrym zakręcie jak przyhamuje
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2011, 14:56   

Jedyny sens tego jest taki, że kolega pewnie ma belkę z tarczami i chce ją sobie założyć, bo lepiej wygląda :D
     Moneta
 
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2011, 21:05   

'sens' tego jest taki, że na przeglądzie mi powiedzieli, że muszę coś tam wymienić w mojej belce, bo przegnite, mam okazje kupić belkę tanio, więc czemu miałbym tego nie wymienić? ;>

lynx, widzę, że taki z Cb śmieszek... -,-
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2011, 21:25   

To zależy co masz przegnite w tej belce. Może nie trzeba wymieniać całej belki.
     Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2011, 22:58   

ml0dy_g0lab, Ja u siebie zmieniałem całą tylną belkę z bębnów na tarcze. U siebie nie mam kolektora siły hamowania i jest dobrze. Jeśli go masz to go wywal. Bo z tym jest za dużo bawienia ustawianie itp. Równie dobrze możesz wymienic same wahacze a belkę zostawić bo żeby belkę wymienić musisz odkręcić bak. Wiem co mówię bo już to przerabiałem. Ale licz się z tym, że tam jest inna linka do ręcznego. A więc wymień tylko same wahacze. A jeśli nie masz ABS-u a tam był to po prostu nie podłączasz żadnych kabli a hamować i tak będzie

** Dodano: 14-04-2011, 00:01 **
ml0dy_g0lab, A jak mówisz, że masz coś tam przegnite to pewnie chodzi o te tuleje metalowo-gumowe które są w belce a następnie przykręcane to wszystko do podłużnicy. A jeśli masz okazję kupić całą belkę tanio to kupuj. Jeden weekend i masz wymienioną całą belkę
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-04-2011, 23:06   

ml0dy_g0lab napisał/a:
powiedzieli, że muszę coś tam wymienić w mojej belce, bo przegnite,

Jedyne co w belce może przegnić i mieć znaczenie dla bezpieczeństwa to mocowania wahaczy i wtedy raczej ratuje tylko zmiana belki. Chyba że mocowanie do budy samochodu, ale wtedy też wymiana.
Ogólnie ujmując belka z tarczami podejdzie w miejsce belki z bębnami. Korektor siły hamowania jest też taki sam. Może nie jest niezbędny (można go wywalić), ale bez powodu nie montowaliby go fabrycznie więc przydałoby się mieć sprawnego. Do tego wymiana linek od ręcznego i będzie śmigać ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-04-2011, 14:43   

meter30, Ja bym jeszcze wymienił przewody hamulcowe te giętkie no i zestaw naprawczy do zacisków wszystkie te gumki itp bo nie wiadomo gdzie ta belka stała i w jakim stanie są zaciski
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ml0dy_g0lab 


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2011, 19:03   

belka jest w dobrym stanie, bo stoi w Tipaku do rozbiórki :)
_________________
Pozdrawiam. Maciej.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load