Przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2005, 11:09
|
|
|
Czy przy badaniach technicznych samochodu, mogą się przyczepić do tego, że ktoś ma miedziane przewody założone? Miał ktoś z tym problemy? |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-09-2005, 18:30
|
|
|
Ja sie nie spotkałem, ale na przeglądach jak jest - każdy wie.
Oni leją na twoje przewody.
A prawnie nie wiem jak to wygląda. Czy trzeba jakieś atesty mieć na przewody itp ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-07-2006, 10:36
|
|
|
Czeka mnie wymiana cylinderka. Jako ze autko juz ma troche latek istnieje taka
mozliwosc, ze przewody hamulcowe dochodzace do niego tez trzeba bedzie wymienic.
Mozecie mi powiedziec czy dochodza tam gumowe, czy stalowe ?
sa jakies rodzaje w zaleznosci od rodzaju tempry, czy wszystkie mialy takie same ?
po prostu chce wiedziec o co mam sie w sklepie pytac, bo jeszcze nie rozbieralem
hamulcow i nie wiem jak to wyglada. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-07-2006, 15:58
|
|
|
Osobiście w Polonezie zastosowałem przewody hamulcowe z "miedzi" i jakoś nie popłyneły, nic nie trzeba było po roku dokręcać a kształtować je można wedle uznania. Jeżeli miałbym wymieniać to tylko na takie, gdyż przy zakładaniu stalowych to człowiek się namęczy a i tak w którymś momencie stwierdzi, że bez rozebrania jeszcze parunastu częsci nie da rady. Nie zgodzę się z opinią, że po 10 latach przewody są do wymiany, należy natomiast dobrze je pomalować z zewnątrz (gdyż od tej strony mają dostęp powietrza i wody). Zaniedbanie konserwacji podwozia grozi zresztą możliwością szorowania nogami po jezdni. Nie dajcie się zwieść jakoby samochód po ponad 10 latach był w 100% wolny od rdzy. Ona jest i dobrze się ma konsumując wasz pojazd, tylko franca się dobrze schowa a dowiecie się wtedy jak zaczniecie jej szukać (czasem lepiej nie szukać bynajmniej się spokojnie jeździ). Ogólne przesłanie postu to przewody miedziane mogą być ! - dla tych co nie lubią się męczyć z wymianą, natomiast dla tych co muszą mieć 100 % oryginalnych części życzę powodzenia. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-07-2006, 06:11
|
|
|
A ja tam w swoim wymienilem na miedz z przodu i stylu jezdze juz ponad rok i nic zlego nie zauwazylem. Układ jest szczelny i sprawny. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-07-2006, 09:46
|
|
|
Miedź,miedź i jeszcze raz miedź.Nie trzeba żadnych osłon,a i w sklepach można dostać miedziane przewody.W Skodzie miałem przewody miedziane przez ponad 20 lat i nigdy nie było z nimi problemów i nawet po oddaniu autka na złom dalej były w 100% sprawne.Jak bym miał wymieniać to tylko na miedź. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-07-2006, 07:47
|
|
|
Miedziane, nie miedziane, ale nikt nie odpowiedzial na moje pytanie
Ja chce tylko wiedziec jakie dochodza do cylinderka w hamulcach z tylu |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-07-2006, 22:06
|
|
|
Jeżeli masz hamulce bębnowe to zapewne dochodzi przewód metalowy, natomias jeżeli są to tarczówki to przewód elastyczny. Zależność taka wynika z możliwości zmieniania okładzin hamulcowych (klocków). W hamulcach bębnowych operację taką realizuje się poprzez zdjęcie bębna (nie potrzeba ruszać cylinderków), natomiast w tarczowych odgina się cały zacisk wobec czego musi on być połączony elastycznie z resztą układu hamulcowego. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-07-2006, 12:13
|
|
|
Dzieki za info Tomilee, przydalo sie
Wymieniłem przewod, ale na miedziany bo akurat tylko takie mieli w sklepie. |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:04
|
|
|
W tym tygodniu dołącze do posiadaczy miedzianych przewodów hamulcowych. Mam nadzieje ze podjąłem dobrą decyzje, aby zalozyc miedziane a nie stalowe... |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-05-2007, 07:57
|
|
|
Reaktywacja
Czy ktoś z Was wymieniał może ostatnio przewody hamulcowe (sztywne i gumowe) w temprze sedan (ile to kosztowało)?
Dzwoniłem do warsztatu i wstępnie zaśpiewali 400zł za całość (wymiana na miedziane, dzień roboty)...trochę to za dużo, patrząc na wartość pojazdu.
Dużo jest roboty z wymianą a'la Adam Słodowy? Trzeba zdjąć zbiornik paliwa czy też nie jest to niezbędne? Kiedyś sam zmieniałem przewody w renautl 5, ale tam (stary wrak) po prostu puściłem przewody jak mi było wygodnie i tyle. Tutaj chcę, żeby było przyzwoicie, mam zamiar jeszcze kilka lat pojeździć.
Znacie długość przewodów i średnice baryłek?
pozdrawiam |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 09:25
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | 400zł za całość |
jak dla mnie to dużo
przewody nie są drogie a wymiana choć męcząca jest do wykonania.
** Dodano: 23-05-2007, 11:29 **
BeerfaN napisał/a: | Trzeba zdjąć zbiornik paliwa czy też nie |
wg mnie nie trzeba ale koła trzeba
** Dodano: 23-05-2007, 11:35 **
BeerfaN napisał/a: | Znacie długość przewodów i średnice baryłek? |
długość sam mierzyłem ... po ściągnięciu starych a nowe kupowałem tak żeby były nie wiele dłuższe byle nie krótsze bo tak się zawsze składało że nigdy nie było przewodów do Tipo więc brałem co było ... np do poloneza, byle końcówki (stożki) pasowały bo rzemieslnicy nieraz robią buble... mam na mysli oczywiście przewody sztywne. Wymiarów niestety nie pamiętam, mam je spisane ale leżą gdzieś ze starymi częściami , postaram się znaleźć.
Co do gumowych przewodów to kupowałem takie jak powinny być.
** Dodano: 23-05-2007, 11:38 **
BeerfaN napisał/a: | Dużo jest roboty z wymianą a'la Adam Słodowy? |
najwięcej robory jest w pod maską... trzeba ładnie powyginać przewody żeby zmieściły się za silnikiem |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 14:14
|
|
|
BeerfaN przeczytaj sobie mój post i zobaczysz ile ja np. zapłaciłem to sie przeżegnasz http://forum.tempra.org/t...cami-vt7460.htm |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 15:08
|
|
|
Miesiąc temu wymieniłem dwa przewody natyle Tempry sedan. Jako, że wywaliłem korektor (był całkowicie zatarty) kupiłem najdłuższe przewody jakie mieli w sklepie - 2 x 4 mb po 40 zl sztuka. Lewy był trochę za długi, a prawy jak oryginał. Elastyczne przewody były ok więc nie ruszałem ich. Odpadł koszt złączek i stres związany z wykręcaniem zardzewiałych przewodów z korektora. Potrzeba dużo czasu na dokładne ułożenie przewodów, zwłaszcza z przodu. Wymieniałem wtedy łożyska wachaczy, więc miałem wyciągnięty zbiornik, dzięki temu było znacznie wygodniej. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-05-2007, 06:37
|
|
|
KRT
za 8 stów wolę sobie prawko na motór zrobić i śmigać MZtką...Auto warte góra 3 tysie - do 300zł moge wydać.
Poszukam skolko przewody będa kosztowały i może sam zrobię. Tylko okazji brak...żona w terminie i nie mogę auta rozbebeszać bo a nuż zacznie się rozwiązanie...
Póki co heble działają dobrze, więc udaję, że nic złego się nie dzieje. Obym nie musiał udawać, że nie walnąłem w drzewo. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 07:22
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | za 8 stów wolę sobie prawko na motór zrobić i śmigać MZtką |
popieram, popieram............ Wymiana przewodów to prosta choć czasochłonna czynność jak masz gdzie robic to nie ma co sie bać ... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-05-2007, 07:50
|
|
|
Ja poodkręcałem wszystkie końcówki i zaniosłem do gościa, który dorabia przewody miedziane. Z długości to pamiętam że przewody pompa - kostka przed reduktorem siły hamowania miały 3 metry. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-05-2007, 08:11
|
|
|
http://www.pwp.pwpnet.pl/marki.html
W tabeli mają oznaczenia, z ktyórych można wyczytać typ złączki oraz długość przewodu.
Napisałem do nich o koszt zestawu - ciekawe, ile wyjdzie?
Trochę mnie dziwi ilość tych przewodów. Na przód dwa, pod podłogą do korektora dwa, od korektora do bębnów dwa...to daje 6 a nie 10. Chyba, że przegapiłem jakieś dodatkowe łączki?
** Dodano: 24-05-2007, 10:14 **
wychodzi niecałe 13m przewodu plus 20 złączek. Niekiepsko... |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 14:46
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | KRT
za 8 stów wolę sobie prawko na motór zrobić i śmigać MZtką... |
Za 8 stów to wiesz co ja wole dwa jabole nie no żartuje , ale weż po uwage że ja wszystkie części które wymieniałem były najdroższe jakie tylko były i wszystko pozatym było robione w serwise raz żałuje a raz nie |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-05-2007, 16:27
|
|
|
Chciałem się jeszcze odnieść do tego co piszą koledzy na temat miedzianych przewodów hamulcowych. A piszą to chyba nie mając pojecia na temat tych rurek, to nie jest taka miedź jak do centralnego ze ma cieńkie scianki, prędzej tym rurkom do miedzi używanej w chłodnictwie, i to nie tylko jako przewody niskiego ale i wysokiego ciśnienia, a tłoczenie w agregatach "chłodniczych niskiego ciśnienia, hermetycznych" jest rzędu nawet 16 barów wiec jest sporo większe niż to co w układzie hamulcowym. Poza tym np w malaczu standardowo są rurki miedziane. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|