Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewody hamulcowe
Autor Wiadomość
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-09-2005, 11:09   

Czy przy badaniach technicznych samochodu, mogą się przyczepić do tego, że ktoś ma miedziane przewody założone? Miał ktoś z tym problemy?
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-09-2005, 18:30   

Ja sie nie spotkałem, ale na przeglądach jak jest - każdy wie.
Oni leją na twoje przewody.

A prawnie nie wiem jak to wygląda. Czy trzeba jakieś atesty mieć na przewody itp ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-07-2006, 10:36   

Czeka mnie wymiana cylinderka. Jako ze autko juz ma troche latek istnieje taka
mozliwosc, ze przewody hamulcowe dochodzace do niego tez trzeba bedzie wymienic.
Mozecie mi powiedziec czy dochodza tam gumowe, czy stalowe ?
sa jakies rodzaje w zaleznosci od rodzaju tempry, czy wszystkie mialy takie same ?
po prostu chce wiedziec o co mam sie w sklepie pytac, bo jeszcze nie rozbieralem
hamulcow i nie wiem jak to wyglada.
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-07-2006, 15:58   

Osobiście w Polonezie zastosowałem przewody hamulcowe z "miedzi" i jakoś nie popłyneły, nic nie trzeba było po roku dokręcać a kształtować je można wedle uznania. Jeżeli miałbym wymieniać to tylko na takie, gdyż przy zakładaniu stalowych to człowiek się namęczy a i tak w którymś momencie stwierdzi, że bez rozebrania jeszcze parunastu częsci nie da rady. Nie zgodzę się z opinią, że po 10 latach przewody są do wymiany, należy natomiast dobrze je pomalować z zewnątrz (gdyż od tej strony mają dostęp powietrza i wody). Zaniedbanie konserwacji podwozia grozi zresztą możliwością szorowania nogami po jezdni. Nie dajcie się zwieść jakoby samochód po ponad 10 latach był w 100% wolny od rdzy. Ona jest i dobrze się ma konsumując wasz pojazd, tylko franca się dobrze schowa a dowiecie się wtedy jak zaczniecie jej szukać (czasem lepiej nie szukać bynajmniej się spokojnie jeździ). Ogólne przesłanie postu to przewody miedziane mogą być ! - dla tych co nie lubią się męczyć z wymianą, natomiast dla tych co muszą mieć 100 % oryginalnych części życzę powodzenia.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
cornelito 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2006, 06:11   

A ja tam w swoim wymienilem na miedz z przodu i stylu jezdze juz ponad rok i nic zlego nie zauwazylem. Układ jest szczelny i sprawny.
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-07-2006, 09:46   

Miedź,miedź i jeszcze raz miedź.Nie trzeba żadnych osłon,a i w sklepach można dostać miedziane przewody.W Skodzie miałem przewody miedziane przez ponad 20 lat i nigdy nie było z nimi problemów i nawet po oddaniu autka na złom dalej były w 100% sprawne.Jak bym miał wymieniać to tylko na miedź.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-07-2006, 07:47   

Miedziane, nie miedziane, ale nikt nie odpowiedzial na moje pytanie :(
Ja chce tylko wiedziec jakie dochodza do cylinderka w hamulcach z tylu
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-07-2006, 22:06   

Jeżeli masz hamulce bębnowe to zapewne dochodzi przewód metalowy, natomias jeżeli są to tarczówki to przewód elastyczny. Zależność taka wynika z możliwości zmieniania okładzin hamulcowych (klocków). W hamulcach bębnowych operację taką realizuje się poprzez zdjęcie bębna (nie potrzeba ruszać cylinderków), natomiast w tarczowych odgina się cały zacisk wobec czego musi on być połączony elastycznie z resztą układu hamulcowego.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 12:13   

Dzieki za info Tomilee, przydalo sie
Wymieniłem przewod, ale na miedziany bo akurat tylko takie mieli w sklepie.
     assistance
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-09-2006, 12:04   

W tym tygodniu dołącze do posiadaczy miedzianych przewodów hamulcowych. Mam nadzieje ze podjąłem dobrą decyzje, aby zalozyc miedziane a nie stalowe...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2007, 07:57   

Reaktywacja

Czy ktoś z Was wymieniał może ostatnio przewody hamulcowe (sztywne i gumowe) w temprze sedan (ile to kosztowało)?

Dzwoniłem do warsztatu i wstępnie zaśpiewali 400zł za całość (wymiana na miedziane, dzień roboty)...trochę to za dużo, patrząc na wartość pojazdu.

Dużo jest roboty z wymianą a'la Adam Słodowy? Trzeba zdjąć zbiornik paliwa czy też nie jest to niezbędne? Kiedyś sam zmieniałem przewody w renautl 5, ale tam (stary wrak) po prostu puściłem przewody jak mi było wygodnie i tyle. Tutaj chcę, żeby było przyzwoicie, mam zamiar jeszcze kilka lat pojeździć.

Znacie długość przewodów i średnice baryłek?

pozdrawiam
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2007, 09:25   

BeerfaN napisał/a:
400zł za całość

jak dla mnie to dużo
przewody nie są drogie a wymiana choć męcząca jest do wykonania.

** Dodano: 23-05-2007, 11:29 **
BeerfaN napisał/a:
Trzeba zdjąć zbiornik paliwa czy też nie

wg mnie nie trzeba ale koła trzeba

** Dodano: 23-05-2007, 11:35 **
BeerfaN napisał/a:
Znacie długość przewodów i średnice baryłek?

długość sam mierzyłem ... po ściągnięciu starych a nowe kupowałem tak żeby były nie wiele dłuższe byle nie krótsze bo tak się zawsze składało że nigdy nie było przewodów do Tipo więc brałem co było ... np do poloneza, byle końcówki (stożki) pasowały bo rzemieslnicy nieraz robią buble... mam na mysli oczywiście przewody sztywne. Wymiarów niestety nie pamiętam, mam je spisane ale leżą gdzieś ze starymi częściami , postaram się znaleźć.
Co do gumowych przewodów to kupowałem takie jak powinny być.

** Dodano: 23-05-2007, 11:38 **
BeerfaN napisał/a:
Dużo jest roboty z wymianą a'la Adam Słodowy?

najwięcej robory jest w pod maską... trzeba ładnie powyginać przewody żeby zmieściły się za silnikiem ;)
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2007, 14:14   

BeerfaN przeczytaj sobie mój post i zobaczysz ile ja np. zapłaciłem to sie przeżegnasz haha haha http://forum.tempra.org/t...cami-vt7460.htm
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2007, 15:08   

Miesiąc temu wymieniłem dwa przewody natyle Tempry sedan. Jako, że wywaliłem korektor (był całkowicie zatarty) kupiłem najdłuższe przewody jakie mieli w sklepie - 2 x 4 mb po 40 zl sztuka. Lewy był trochę za długi, a prawy jak oryginał. Elastyczne przewody były ok więc nie ruszałem ich. Odpadł koszt złączek i stres związany z wykręcaniem zardzewiałych przewodów z korektora. Potrzeba dużo czasu na dokładne ułożenie przewodów, zwłaszcza z przodu. Wymieniałem wtedy łożyska wachaczy, więc miałem wyciągnięty zbiornik, dzięki temu było znacznie wygodniej.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2007, 06:37   

KRT

za 8 stów wolę sobie prawko na motór zrobić i śmigać MZtką...Auto warte góra 3 tysie - do 300zł moge wydać.

Poszukam skolko przewody będa kosztowały i może sam zrobię. Tylko okazji brak...żona w terminie i nie mogę auta rozbebeszać bo a nuż zacznie się rozwiązanie...

Póki co heble działają dobrze, więc udaję, że nic złego się nie dzieje. Obym nie musiał udawać, że nie walnąłem w drzewo.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-05-2007, 07:22   

BeerfaN napisał/a:
za 8 stów wolę sobie prawko na motór zrobić i śmigać MZtką

popieram, popieram............ :lol: :lol: Wymiana przewodów to prosta choć czasochłonna czynność jak masz gdzie robic to nie ma co sie bać ...
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2007, 07:50   

Ja poodkręcałem wszystkie końcówki i zaniosłem do gościa, który dorabia przewody miedziane. Z długości to pamiętam że przewody pompa - kostka przed reduktorem siły hamowania miały 3 metry.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2007, 08:11   

http://www.pwp.pwpnet.pl/marki.html

W tabeli mają oznaczenia, z ktyórych można wyczytać typ złączki oraz długość przewodu.

Napisałem do nich o koszt zestawu - ciekawe, ile wyjdzie?

Trochę mnie dziwi ilość tych przewodów. Na przód dwa, pod podłogą do korektora dwa, od korektora do bębnów dwa...to daje 6 a nie 10. Chyba, że przegapiłem jakieś dodatkowe łączki?

** Dodano: 24-05-2007, 10:14 **
wychodzi niecałe 13m przewodu plus 20 złączek. Niekiepsko...
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2007, 14:46   

BeerfaN napisał/a:
KRT

za 8 stów wolę sobie prawko na motór zrobić i śmigać MZtką...


Za 8 stów to wiesz co ja wole haha haha dwa jabole nie no żartuje , ale weż po uwage że ja wszystkie części które wymieniałem były najdroższe jakie tylko były i wszystko pozatym było robione w serwise :lalala: raz żałuje a raz nie :P
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-05-2007, 16:27   

Chciałem się jeszcze odnieść do tego co piszą koledzy na temat miedzianych przewodów hamulcowych. A piszą to chyba nie mając pojecia na temat tych rurek, to nie jest taka miedź jak do centralnego ze ma cieńkie scianki, prędzej tym rurkom do miedzi używanej w chłodnictwie, i to nie tylko jako przewody niskiego ale i wysokiego ciśnienia, a tłoczenie w agregatach "chłodniczych niskiego ciśnienia, hermetycznych" jest rzędu nawet 16 barów wiec jest sporo większe niż to co w układzie hamulcowym. Poza tym np w malaczu standardowo są rurki miedziane.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load