Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulator sily hamowania
Autor Wiadomość
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-08-2007, 21:52   

No i temat odgrzebany 8)
Mam tak samo jak gomez, tj. ABS, tarcze przód i tył. No i wzięło mnie za wymianę tarcz, klocków, przewodów giętkich... Tył nie hamował mi prawie w ogóle, wina nie leżała tylko po stronie tarcz i klocków, ale przede wszystkim po stronie zapieczonych prowadnic zacisków oraz zabrudzonych tłoczków... Ale do sedna, nie obyło sie przy tych zabiegach pourywania przerdzewiałych przewodów metalowych. Jeden z przodu złamał mi się na zgięciu jak tylko troszkę nim poruszyłem - poszedł do wymiany bez problemu. Gorzej z tyłem - urwał sie przewód idący nad zbiornikiem paliwa do regulatora siły hamowania. Jak się tam wczołgałem to moim oczom ukazał sie owy regulator z urwaną sprężyną oraz wszystkie przewodu dochodzące do niego praktycznie przerdzewiałe. Miałem zamiar wymienić to wszystko u mechanika tak jak jest seryjnie, ale kumpel podsuną mi pomysł o poprowadzeniu nowych przewodów prosto z pompy i zastosowanie nie-seryjnego regulatora siły hamowania (dokładniej to z Astry). Koszt takiego cuda to 80zł, nie mam on regulacji siły hamowania zależnie od obciążenia auta, po prostu robi to aby tył hamował słabiej. Montuje się go bezpośrednio na przewód.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Może ktoś już probował takiego patentu? Czekam na opinie :)
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-08-2007, 07:17   

Jesli twój regulator działa tylko po prostu miał urwaną sprężyne to po co kombinować ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-08-2007, 07:27   

Witam !
Podobną usterkę miałem w TIPO [ 1,4 - gażnikowy ] , gdzie również nie w miałem dość pełnego hamowania na tył .
Od ponad roku jeżdzę bez regulatora siły hamowania . Został on po prostu usunięty , a nowe przewody zostały zamontowane .
Ponieważ nie mam kanału , wykonywana naprawa była u mechanika .
Powiedział on , że za nowy sam regulator musiałbym zapłacić ok. 400 zł.
Jak na razie jestem z hamulców z tyłu b. zadowolony .
Pozdrawiam !
  
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-08-2007, 10:10   

Hipo napisał/a:
Jesli twój regulator działa tylko po prostu miał urwaną sprężyne to po co kombinować ?

Nie kombinowałbym gdybym nie złamał przewodu idącego do regulatora. Ale stało się jak się stało i muszę poprowadzić nowy przewód, a ja zacznę się bawić w wymianę to znając życie posypie się reszta przewodów do niego idących jak tylko go ruszę. Wymiana wszystkich przewodów razem z założeniem nowego regulatora wydaje się być bardzie prosta i szybka niż kombinowanie ze tym co tam jest. Tym bardzie, że przewody są już w opłakanym stanie, pisałem, że jeden złamał mi się w rekach jak tylko go ruszyłem, nie ufam im już :red_kartka:
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-08-2007, 18:29   

porczek, masz zupełną racje co co wymiany przewodów, mówie tylko że według mnie nierozsądna jest wymiana oryginalnego regulatora na jakiś inny szczególnie że to o czym piszesz to jakiś dławik po prostu wiec już lepiej wogóle wywalić regularot i mieć heble na full niż mieć je osłabione. Szczególnie jeśli dość obciażasz auto.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-08-2007, 21:32   

Hipo, może i racja. Zaciski z tyłu są małe tym samym i tak będą hamować słabiej. W dodatku mam ABS więc tylne koła nie zablokują sie w jakimś nieodpowiednim momencie.
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 01:06   

To może odpowiedź jeszcze jedna ważna: ile kosztują przewody na tył jak wywali się korektor?
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-11-2007, 01:24   

Koszt okolo 3m miedzianego przewodu. Ja za około 2 metry dałem mniej więcej 20zł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2007, 11:33   

miszko, a jak zarobiłeś końcówki? miałeś przyrząd?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-11-2007, 12:42   

Zamówiłem w sklepie o konretnej długości i były już z końcówkami.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 16:02   

Jakim sklepie i gdzie tego szukać? Jak z profilowaniem tych rurek, jakiś przekrój specjalny?
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2007, 16:33   

dcfan napisał/a:
Jakim sklepie i gdzie tego szukać?


W motoryzacyjnym kolego :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 16:43   

Zobaczymy w ilu będą robili oczy :)
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2007, 22:13   

miszko napisał/a:
Ja za około 2 metry dałem mniej więcej 20zł.


czegoś tu nie rozumię. po co aż tyle (chyba że kupiłeś go nie w celu wywalenia korektora)


sam myślę czy by go nie ominąć ale wydaje mi się że lepiej hamując będzie tyłkiem zarzucał strasznie.

miszko napisał/a:
Zamówiłem w sklepie o konretnej długości i były już z końcówkami.


a pamiętasz jakiś rodzaj/numer tych końcówek? bo jest ich multum...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-11-2007, 23:05   

Cytat:
czegoś tu nie rozumię. po co aż tyle (chyba że kupiłeś go nie w celu wywalenia korektora)

Do Tempry, ciągnąłem do koła od strony pasażera nowy przewód. Wyszło 2 metry. Przewód trzeba było pociągnać do góry, póżniej w doł, przejść pod blachą i dopiero się wychodziło w nadkolu, gdzie tutaj następny "zakole" się robiło. Wyszło 2 metry.

Co do końcówek, to były one standardowe, na klucz 11tke. Więciej nie umię powiedzieć. Bob96 pisał kiedyś, że tam są jakieś miksy na tyle z korektorem i są dwa różne gwinty. Najprościej moim zdaniem to wywalić go, pociągnać nowy przewód i wpiąć się w elastyczny przewód na tylnim wahaczu. Tam jest zwykły gwint.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-11-2007, 03:03   

Kod:
zwykły gwint

czyli jaki?
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-11-2007, 09:38   

dcfan napisał/a:
Kod:
zwykły gwint

czyli jaki?


Ano taki redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm.
:)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load