regulator sily hamowania |
Autor |
Wiadomość |
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-08-2007, 21:52
|
|
|
No i temat odgrzebany
Mam tak samo jak gomez, tj. ABS, tarcze przód i tył. No i wzięło mnie za wymianę tarcz, klocków, przewodów giętkich... Tył nie hamował mi prawie w ogóle, wina nie leżała tylko po stronie tarcz i klocków, ale przede wszystkim po stronie zapieczonych prowadnic zacisków oraz zabrudzonych tłoczków... Ale do sedna, nie obyło sie przy tych zabiegach pourywania przerdzewiałych przewodów metalowych. Jeden z przodu złamał mi się na zgięciu jak tylko troszkę nim poruszyłem - poszedł do wymiany bez problemu. Gorzej z tyłem - urwał sie przewód idący nad zbiornikiem paliwa do regulatora siły hamowania. Jak się tam wczołgałem to moim oczom ukazał sie owy regulator z urwaną sprężyną oraz wszystkie przewodu dochodzące do niego praktycznie przerdzewiałe. Miałem zamiar wymienić to wszystko u mechanika tak jak jest seryjnie, ale kumpel podsuną mi pomysł o poprowadzeniu nowych przewodów prosto z pompy i zastosowanie nie-seryjnego regulatora siły hamowania (dokładniej to z Astry). Koszt takiego cuda to 80zł, nie mam on regulacji siły hamowania zależnie od obciążenia auta, po prostu robi to aby tył hamował słabiej. Montuje się go bezpośrednio na przewód.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Może ktoś już probował takiego patentu? Czekam na opinie |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-08-2007, 07:17
|
|
|
Jesli twój regulator działa tylko po prostu miał urwaną sprężyne to po co kombinować ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-08-2007, 07:27
|
|
|
Witam !
Podobną usterkę miałem w TIPO [ 1,4 - gażnikowy ] , gdzie również nie w miałem dość pełnego hamowania na tył .
Od ponad roku jeżdzę bez regulatora siły hamowania . Został on po prostu usunięty , a nowe przewody zostały zamontowane .
Ponieważ nie mam kanału , wykonywana naprawa była u mechanika .
Powiedział on , że za nowy sam regulator musiałbym zapłacić ok. 400 zł.
Jak na razie jestem z hamulców z tyłu b. zadowolony .
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-08-2007, 10:10
|
|
|
Hipo napisał/a: | Jesli twój regulator działa tylko po prostu miał urwaną sprężyne to po co kombinować ? |
Nie kombinowałbym gdybym nie złamał przewodu idącego do regulatora. Ale stało się jak się stało i muszę poprowadzić nowy przewód, a ja zacznę się bawić w wymianę to znając życie posypie się reszta przewodów do niego idących jak tylko go ruszę. Wymiana wszystkich przewodów razem z założeniem nowego regulatora wydaje się być bardzie prosta i szybka niż kombinowanie ze tym co tam jest. Tym bardzie, że przewody są już w opłakanym stanie, pisałem, że jeden złamał mi się w rekach jak tylko go ruszyłem, nie ufam im już |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-08-2007, 18:29
|
|
|
porczek, masz zupełną racje co co wymiany przewodów, mówie tylko że według mnie nierozsądna jest wymiana oryginalnego regulatora na jakiś inny szczególnie że to o czym piszesz to jakiś dławik po prostu wiec już lepiej wogóle wywalić regularot i mieć heble na full niż mieć je osłabione. Szczególnie jeśli dość obciażasz auto. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-08-2007, 21:32
|
|
|
Hipo, może i racja. Zaciski z tyłu są małe tym samym i tak będą hamować słabiej. W dodatku mam ABS więc tylne koła nie zablokują sie w jakimś nieodpowiednim momencie. |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 01:06
|
|
|
To może odpowiedź jeszcze jedna ważna: ile kosztują przewody na tył jak wywali się korektor? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 01:24
|
|
|
Koszt okolo 3m miedzianego przewodu. Ja za około 2 metry dałem mniej więcej 20zł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 11:33
|
|
|
miszko, a jak zarobiłeś końcówki? miałeś przyrząd? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 12:42
|
|
|
Zamówiłem w sklepie o konretnej długości i były już z końcówkami. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 16:02
|
|
|
Jakim sklepie i gdzie tego szukać? Jak z profilowaniem tych rurek, jakiś przekrój specjalny? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-11-2007, 16:33
|
|
|
dcfan napisał/a: | Jakim sklepie i gdzie tego szukać? |
W motoryzacyjnym kolego |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 16:43
|
|
|
Zobaczymy w ilu będą robili oczy |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 22:13
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja za około 2 metry dałem mniej więcej 20zł. |
czegoś tu nie rozumię. po co aż tyle (chyba że kupiłeś go nie w celu wywalenia korektora)
sam myślę czy by go nie ominąć ale wydaje mi się że lepiej hamując będzie tyłkiem zarzucał strasznie.
miszko napisał/a: | Zamówiłem w sklepie o konretnej długości i były już z końcówkami. |
a pamiętasz jakiś rodzaj/numer tych końcówek? bo jest ich multum... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 23:05
|
|
|
Cytat: | czegoś tu nie rozumię. po co aż tyle (chyba że kupiłeś go nie w celu wywalenia korektora) |
Do Tempry, ciągnąłem do koła od strony pasażera nowy przewód. Wyszło 2 metry. Przewód trzeba było pociągnać do góry, póżniej w doł, przejść pod blachą i dopiero się wychodziło w nadkolu, gdzie tutaj następny "zakole" się robiło. Wyszło 2 metry.
Co do końcówek, to były one standardowe, na klucz 11tke. Więciej nie umię powiedzieć. Bob96 pisał kiedyś, że tam są jakieś miksy na tyle z korektorem i są dwa różne gwinty. Najprościej moim zdaniem to wywalić go, pociągnać nowy przewód i wpiąć się w elastyczny przewód na tylnim wahaczu. Tam jest zwykły gwint. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2007, 03:03
|
|
|
czyli jaki? |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-11-2007, 09:38
|
|
|
dcfan napisał/a: |
czyli jaki? |
Ano taki redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm.
|
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
|