Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukające zaciski
Autor Wiadomość
krafaello


Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 19
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17-05-2006, 07:50   Stukające zaciski

Czy jest jakiś sposób ich unieruchomienia żeby nie stukały??
  
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-05-2006, 07:59   

jak stukaja to tarcze albo klocki sie koncza...
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-05-2006, 11:07   

Równie dobrze może być luz na prowadnicach zacisków ewentualnie żle założone klocki.Przesmaruj sobie te prowadnice smarem grafitowym.Nie jest to rozwiązanie na długi czas tylko dorażne.Idzie wymienić te prowadnice.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2210
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-05-2006, 14:20   

Odgieły się sprężyny w klockach.Spróbuj je delikatnie wygiąć żeby odpychały się od uchwytu na zewnątrz.Powinno pomóc bo u mnie pomogło.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2006, 18:27   

dokładnie, sprężyny do poprawki, od biedy da się nowe sprężyny jakieś samemu wykombinować i dołożyć (te w kształcie paragrafu);
prowadnice raczej aż tak się nie wycierają, ale można wymienić zacisk...
niefirmowe, szajskie klocki często się trafiają ciut zbyt małe (wymiary), wtedy też mimo sprężynek dociskowych ogą stukać i drażnić, może masz takie jakieś dziwne?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-05-2006, 19:13   

krafaello, mam ten sam problem......u mnie stuka z tyłu. Kiedyś miałem trochę czasu i rozebrałem zacisk i podgiołem te sprężynki bo nie miałem nowych. Na jakiś czas wszystko ucichło, ale jest już tak samo. Widac te sprężynki są już zurzyte i trzeba załorzyc nowe. Koszt jednej takiej to 1.70zł. A co do tezy że klocki się wytarły lub tarcze to sądze że nie w tym rzecz... poprostu te sprężynki nie trzymają.
_________________

     assistance
 
 skype
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2006, 19:13   

U mnie niestety też stukają zaciski - dokładnie rzecz biorąc prowadnice. Klocki mam stosunkowo nowe (chyba Ferodo). Oglądałem to ostatnio i jest luz zacisku na prowadnicach. Zastanawiam się czy to naprawiać czy może od razu lepiej nowe zaciski - co radzicie? Drugie pytanko: czy jazda na zaciskach w takim stanie jest niebezpieczna?
     Moneta
 
Sylwo 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 13
Skąd: Chomino/Kamień Pom
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 01-05-2007, 20:53   

Wystarczy w prowadnice wcisnąć smar wykręcic 2 śruby trzymające zacisk i tam go napchac szczerze mówiąc eksperymentowałem ze smarem grafitowym i po 2 tygodniach poprostu wypłynoł po wpływem temperatury a hałas się wznowił Lepiej sprawdza się zwykły smar do łożysk minoł rok po tym zabiegu i nadal cisza.
_________________
BYŁ FIAT TEMPRA 1,9 TD 1992 sedan
JEST FORD MONDEO 1,8 TD i 1998 sedan
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-05-2007, 20:58   

Najlepsza jest pasta miedziana-sprawdzone.Duża zawartośc miedzi i odpornośc na temperaturę-a miedż że miękka neutralizuje stuki.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2007, 19:36   

Nie wiem czy to jest to... u mnie również "coś" dzwoni. Tyle, że podczas hamowania przestaje. Czyli co? pobawic sie z blaszka od klocka- a moze kupic nowe?, a moze jakaś prowadnica od zacisku :|


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-05-2007, 20:15   

Kamitchi, jeżeli dzwoni to są wyrobione jarzma.To jest ten największy element w chamulcu,ściągany podczas wymiany klocków.Nie wiem dokładnie jak to masz w Tipo ale ogólnie w fiatach usztywniane jest to takimi klinami-blaszkami.Doraźnie pomaga wsadzenie podkładki,jeszcze jednej blaszki w celu pogrubienia,tych oryginalnych.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2007, 22:10   

Dzięki, sprawdzę.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-05-2007, 22:14   

Kamitchi, jeżeli chamowanie,a nawet lekkie podciagnięcie chamulca ręcznego usuwa ten dźwiek znaczy że jarzma są wyrobione.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2007, 22:25   

zgadza sie, ale tak sie dzieje jak sie wcisnie hamlulec nozny- z przodu mi stuka.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-05-2007, 07:04   

Kamitchi napisał/a:
z przodu mi stuka.


Mam podobnie - u mnie stuka jak jadę po dziurach i w momencie wciśnięcia hamulca stukanie ustaje, ale w moim przypadku tarcze i klocki już się kończą i to jest powodem stukania - sprawdź dokładnie u siebie jaki jest stan zużycia klocków i tarcz.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2007, 07:24   

No bede musial sprawdzic. Klocki nie tak dawno byly wymieniane...a tarcze juz pare lat maja- ok. 3-4, wiec moze one winne.



pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 06:32   

Witam ja sobie rozwiazalem ten problem wzialem sobie te tulejki od renaultaq 19 sa one duzo wieksze i wykrecilem jarzma pojechalem sobie na tokareczke i stoczylem na wymiary takie jak byc powinny do tych wyrobionych dziurek kazda w moim przypadku byla innego wymiaru dalem troszke smaru miedzianego i jest bardzo cichutko pozdrawiam i polecam ten sposob 100% sprawdzony
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 31-05-2007, 07:29   

Kiedyś miałem takie stukanie i winne za to ponosiły kiepskiej jakości klocki hamulcowe. Klocki te zrobione były mało starannie i najnormalniej w świecie fruwały sobie w jarzmach - oczywiście w pewnych granicach. Sprawdź jak zachowuje się sam klocek w jarzmie - czy nadmiernie nie lata.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2007, 08:54   

Oki, jak znajde chwilke czasu to zajme sie tym. W kwesti klockow.. czyzby lucas az tak sie skiepscil?!?




pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
nemezis336 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 43
Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 22:39   

mam dokładnie ten sam proble ze stukanie w przodzie, koło kopne i mi stuka.
Oglądałem to i zobaczyłem że te sfocznie co są w tulejach są tak luźne że reką można to ruszyć, dałem smaru ale pomogło na dwa dni, wkurza mnie to jak się tłucze i nie wiem co z tym zrobieć, wyrobienie jest w kształcie stożka jak wsunę sforzeń głębiej to siedzi ciasno, ale normalnie jest wysuniety, myślałem żeby go przedłużyc. Sam nie wiem/...... :? :sciana: :sciana: :sciana: :?

** Dodano: 03-06-2007, 23:40 **
dodam że mam nowe tarcze i klocki, tarcze kiepskie bo siękrzywią, już toczyłem po 20 tyś.
  
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2007, 08:30   

nemezis336, Witam ja sobie rozwiazalem ten problem wzialem sobie te tulejki od renaultaq 19 sa one duzo wieksze i wykrecilem jarzma pojechalem sobie na tokareczke i stoczylem na wymiary takie jak byc powinny do tych wyrobionych dziurek kazda w moim przypadku byla innego wymiaru dalem troszke smaru miedzianego i jest bardzo cichutko pozdrawiam i polecam ten sposob 100% sprawdzony
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-06-2007, 22:22   

U mnie cale zaciski lataja:(.


Czyli allegro mi pozostaje... gdzie i tak nie ma za duzo tych częsci.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2007, 07:27   

witam a jesli chcecie kupic nowe bolce do zaciskow nie kupujcie nowych bo to nic nie da ja sprawdzalem i luz byl taki sam jak na moich starych zrobcie tak jak ja napisalem wczesniej
to naprawde bedziecie zadowolenii ja ten sposob sprawdzalem na wlasnym aucie i jest wszystko OK Pozdrawiam
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2007, 14:11   

Nie rozumiem czegos- skoro czesc sie wyrabia, to jak ją zastąpię inną- sprawną, to dlaczego ma nie pomoc?

Jezeli chodzi o montowanie od R19 i jezdzenie, toczenie- to odpada.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-06-2007, 18:29   

Kamitchi napisał/a:
Nie rozumiem czegos- skoro czesc sie wyrabia, to jak ją zastąpię inną- sprawną, to dlaczego ma nie pomoc?

pzdr.


Dlatego nie pomoże bo tutaj wyrabia się nie tylko prowadnica ale i gniazdo w zacisku a wymieniają samą prowadnice likwidujesz tylko cześć żużycia tego zespołu elementów.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 11 days
Network load