|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo prawie nie hamuje |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:05 Tipo prawie nie hamuje
|
|
|
Witam, mój ojciec był moim Tipkiem w Niemczech, dziś go odzyskałem więc chciałem sobie pośmigać, a tu niespodzianki...
Hamulce prawie w ogóle nie hamują, wciskają się w podłogę...
Mało tego, w kierownicy są luzy i to dość spore(wcześniej nie było), tak więc się zastanawiam czy on tam jeździł po autostradach, czy też obok(polami), że ten samochód wrócił w takim stanie. Co może być przyczyną i jak to zdiagnozować, chodzi mi głównie o hamulce?
PS. Ojciec mówi, że jak wracał to "nagle" zaczął tak słabo hamować.
Pomocy |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:33
|
|
|
sprawdź czy krzyżak jest dobrze dokręcony (dociąg śruby na maxa) druga sprawa to mogą być koncówki drążków albo zmasakrowana maglownica. Wypadałoby sprawdzić jeszcze tuleje wachacza i sworzeń wachacza, bo jeśli są w kiepskim stanie to każda dziurka będzie odczuwana na kierownicy.
Wytarte klocki hamulcowe, sprawdź szczelność układu, przyjrzyj sie pedałowi hamulca, sprawdz czy tloczki hamulcowe dzialaja poprawnie |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:40
|
|
|
DARREK napisał/a: | Wytarte klocki hamulcowe, sprawdź szczelność układu, przyjrzyj sie pedałowi hamulca |
Jak to sprawdzić?, bo jestem "laikiem" |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:44
|
|
|
Iwan napisał/a: | DARREK napisał/a: | Wytarte klocki hamulcowe, sprawdź szczelność układu, przyjrzyj sie pedałowi hamulca |
Jak to sprawdzić?, bo jestem "laikiem" |
sprawdz ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku, nastepnie sprawdz klocki hamulcowe, odkrec kolo, i zerknij w jakim stanie one sa, ewentualnie sciagnij zacisk wraz z klockami i zobacz. tloczki sprawdzasz w sposob taki, iz jedna osoba naciska pedal hamulca, a druga obserwuje czy tloczek (ten na zacisku) sie wysuwa i chowa gdy pusci sie pedal.. analogicznie 2-ga strona
sadzac po tym, iz pedal hamulca wchodzi Ci w podloge mysle iz masz zapowietrzony uklad hamulcowy... albo zabraklo plynu i pompka wziela powietrze, przed dolaniem, albo w zbiorniczku nie ma juz plynu hamulcowego... W takim tez przypadku wchodzi w gre odpowietrzenie ukladu hamulcowego |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:46
|
|
|
Ok, dzięki, a jak płynu będzie mało, to dolać czy poczynić jakieś inne kroki?
Aha, i jaki płyn hamulcowy dolać, jak coś? |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:49
|
|
|
Iwan napisał/a: | Ok, dzięki, a jak płynu będzie mało, to dolać czy poczynić jakieś inne kroki?
Aha, i jaki płyn hamulcowy dolać, jak coś? |
jezeli nie bedzie plynu, to odpowietzyc uklad... jezeli jest plyn, a jestes na 1000% pewien ze plyn zostal uzupelniony zanim go zabraklo to sprawdz zaciski... zazwyczaj jak pedal wchodzi w podloge to uklad zapowietrzony...
Jakiego dolac? najlepiej takiego jaki był wlewany... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:53
|
|
|
Sorki za tą liczbę pytań, ale czy odpowietrzanie układu hamulcowego jest ciężkie?
Na czym to polega?
Dam radę zrobić to sam, czy udać się do serwisu? |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 20:12
|
|
|
Masz auto z instalacja abs??
Jezeli tak to odpowietrzanie zaczynasz od kola znajdujacego sie najblizej pompy hamulcowej.
Jezeli nie masz absu to zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy.
A sama wymiana plynu? hm odsysasz ze zbiorniczka tyle plynu ile sie da nalewasz nowy i odpowietrzasz kola w wyzej podanej kolejnosci kontrolujac ciagle poziom plynu odpowietrzasz do tego momentu az zobaczysz ze przez odpowietrznik plynie swierzy plyn i pedal jest twardy.
Przydatna jest tu pomoc 2 osoby, i komenda: pompuj(osoba wciska i puszcza hamulec) az uslyszy komende 'trzymaj' (osoba trzyma wcisniety pedal hamulca) Ty w tym czasie gdy osoba trzyma popuszczasz odpowietrznik na ktory naciagasz wezyk i kierujesz do sloika, wylatuje plyn z powietrzem (widac w sloiku i wezyku bombelki) w tym czasie kiedy wylatuje przez wezyk powietrze i plyn to pedal opada i tak ma byc. Nastepnie zakrecasz odpowietrznik i komenda pompuj i cykl sie powtarza az do momentu wyplyniecia swierzego plynu i braku pecherzykow powietrza
TRoche zawile to moje wytlumaczenie ale ja nie jestem od pisania ksiazek tylko od robienia |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 21:03
|
|
|
Wszystko jasne, naprawdę dobrze to wytłumaczyłeś i dzięki Ci za to. Inną sprawą jest
Cytat: | sprawdź czy krzyżak jest dobrze dokręcony |
O co dokładniej chodzi? |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-10-2008, 21:13
|
|
|
rowniz mozesz spuscic calkowice plyn i zalac caly uklad nowiutkim plynem koszt niewiele drozszy a plyn i tak dobrze raz na jakis czas wymienic gdyz ciagnie wilgoc z otoczenia przez co pogarszaja sie jego wlasciwosci zmierz jeszcze grubosc tarczy moze juz za cienka i klacki nie lapia jak nalezy |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-11-2008, 23:09
|
|
|
jak będziesz oglądał stan klocków i ogólnie się bawił a ktoś będzie deptał po hamulcu to uważaj by nie wycisnąć za daleko tłoczków przy zdjętym zacisku, bo jak Ci tłoczek wyskoczy to będziesz miał problem;
do wciśnięcia tłoczka z powrotem w razie czego użyj 'żabki', tych kątowych powiedzmy szczypiec, nimi rozpychaj, po trochu co chwila z innej strony aż wejdzie tłoczek;
druga sprawa - jak odpowietrzone masz a słabo/źle hamuje nadal, to jeśli klocki są ok i niby wszystko ok a ojciec przyzna się, że miał ostre hamowanie to może akurat właśnie przewody hamulcowe - te elastyczne odcinki gumowe od zacisku do metalowej części - węża się zapchały/sparciały, bo tak bywa, kosztują niewiele a nieraz robią jaja po latach.. często przy tym grzeją się hamulce jak słabo ale stale podczas jazdy klocki ocierają o tarcze bo się nie cofają do końca... to takie przy okazji.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-11-2008, 20:37
|
|
|
Cytat: | elastyczne odcinki gumowe od zacisku do metalowej części - węża się zapchały/sparciały, bo tak bywa, kosztują niewiele a nieraz robią jaja po latach.. często przy tym grzeją się hamulce jak słabo ale stale podczas jazdy klocki ocierają o tarcze bo się nie cofają do końca... to takie przy okazji.. |
A powiedz mi z łaski swojej, czy jest dużo problemów z wymianą tych wężyków?
(np. niemożność odkręcenia, urywające się przewody stalowe itp.) |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2008, 21:00
|
|
|
zależy... od stanu łączenia. czasem odkręcisz bez problemu gumkowy wężyk (odcinek) od metalowego przewodu i nakręcisz nowy, do zacisku też a czasem jest to tak zastygłe, że łatwo ukręcić i jest dużo cudowania potem... no i oczywiście po zabiegu odpowietrzanie no i warto przy tej okazji płyn nowy hamulcowy, koszt niewielki a warto. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-11-2008, 19:47
|
|
|
Dzięki za odpowiedz.
Płyn wymieniłem rok temu. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|