Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdejmowanie bębnów - tył nie hamuje
Autor Wiadomość
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 11:55   Zdejmowanie bębnów - tył nie hamuje

Witam, chcę sobie wymienić okładziny i bębny, jak to kurestwo zdjąc bo za chiny nie mogę...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 12:11   

Odkręcasz szpilki ustalające koło, opukujesz bęben młotkiem po obwodzie obracając nim jednocześnie i powinien zacząć schodzić.
No chyba, że jest już na tyle duży rant na bębnie, że się na nim blokuje to wtedy może być problem.
Ew. możesz spróbować jeszcze kilkakrotnie energicznie depnąć w hamulec, żeby się szczęki maksymalnie cofnęły.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2008, 12:30   

Tam gdzie są szpilki ustalające w otworach w bębnie masz gwint na śrubę 10, zazwyczaj klucz 17.
Wkręca się w nie równomiernie śruby i bębny idealnie odchodzą od piasty.

polansky napisał/a:
No chyba, że jest już na tyle duży rant na bębnie, że się na nim blokuje to wtedy może być problem.

W tym wypadku rzeczywiście może być problem, ale delikatnie naciągać śrubami i przekręcać bębnem i powinno zejść
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 12:43   

Idę więc walczyć :szermierka:

** Dodano: 16-03-2008, 15:06 **
Z nieukrywaną radością stwierdzam, że walkę wygrałem :lol:

Najwięcej problemów miałem z odkręceniem kół, potem poszło łatwo. 3Kg młotek pomógł mi przekonać wieloletnie pokłady rdzy, że to nie one, ale ja jestem na prawie. Kiedy już wygrałem czerwoną batalię....po kolejnym uderzeniu młotkiem bęben mi spadł na ziemię, ujawniając swoją rdzawą zawartość oraz wnętrze. W skupieniu przystąpiłem do oględzin tego, co - według mnie - musiało pozostać z okładzin i bębna tak, że nie hamował wcale. Wyobraźcie sobie moją minę, kiedy ujrzałem prawie nowe okładziny i leciutko wytarte bębny. W takim układzie mój wzrok padł na wnętrze i szukanie przyczyny takiego stanu rzeczy. Po kilku strzałach wd40 dokopałem się do jedynego winowajcy, zwanego w esbeckim żargonie samoregulatorem. Jego część najważniejsza - sruba - okazała się być całkowicie skręcona, powodując zerowe przyleganie szczęk do bębna.
Walka z tym masońskim i pro-rosyjskim urządzeniem kosztowała mnie obratre palce, kilka trzałów rykoszetem od wd40 oraz częściową utrtę słuchu, gdy za ciasno rozkręciłem bębna i musiałem dostać się do środka, aby to naprawić.
W końcu, po wielu próbach i znojach, mając twarz w kolorach wojennych dzikich plemion apaczów lub siuksów, zasiadłem za stery mojego wechikułu, odpaliłem od kopa na gazie i ruszyłem w 20m trasę w celu sprawdzenia obecności hamulca.

Na początku nie zahamowałem, szukając pedału w podłodze, jak to się przyzwyczaiłem. Jednak on, zaskoczył mnie, stojąc wysoko jak psu.... ogon, na wiosnę. Skok malutki, nawet przepuszczanie pompy prawie nieodczuwalne. Udało mi się z przyzwyczajenia zgasić silnik ruszając na zaciągniętym na 3-ci ząbek ręcznym.


Ogólnie jestem bardzo zadowolony, ponieważ po raz kolejny i jako kolejny z nas wygrałem bitwę z włoszczyzną, pokonując przy tym pogodę, przeciwności losu, wrednych sąsiadów twierdzących, że parking przed blokiem "to nie warsztat samochodowy" - żeby ich pokręciło na starość!

Dziękuję przy tym wszystkim pomocnym w tej trudnej sprawie i z radością informuję, że posiadam na sprzedaż 2 bębny oraz komplet szczęk w okazyjnej cenie 100zł!
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:31   

masz szczęście, że nie miałeś rantu w bębnie zbytniego; bo wtedy jedynie można popuścić totalnie luźno linkę od ręcznego i oklepywać bęben i cudować a i tak niezłe jaja by go ściągnąć... ergh.... wiem co mówię...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 20:47   

Oj mam rant wystarczający... możemy sobie podać rękę w tej kwestii. Ja to zrobiłem tak, że odgiąłem maksymalnie dół bębna, wcisnąłem tam śrubokręt i popchnęłem szczęki żeby się zeszły lekko, jak zeskoczy z rantu w jednym miejscu to już dalej przy pomocy młotka zejdzie....ufff
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load