Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana hebli przód z 240 na 284mm
Autor Wiadomość
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-05-2007, 20:33   Zmiana hebli przód z 240 na 284mm

Witka.
Mam pewien problem, otóż próbowałem założyć zaciski z tarczami o średnicy 284mm i za chiny ludowe się nie da. Mam cały komplet czyli jarzmo, zacisk, tarcza i nawet osłona. Problem polega na tym że po założeniu tarczy na piaste nie ma miejsca na jarzmo pomiedzy tarczą a uchwytami na piascie do przykręcenia jarzma. Stąd moje pytanie czy 2.0 16V ma także inną zwrotnice ? probówałem już zakładać te heble na dwa rodzaje zwrotnic i nie pasują. Panowie help bo jeżdze na 240 a mi się takie fajne hamowidło marnuje.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-05-2007, 14:18   

Dokladnie nie porownywalem zwrotnic u sibie i ojca ale juz na pierwszu rzut oka zwrotnica w sedici jest trochę inna, inne łozyska ida, troche inny rozstaw miedzy kolami przednimi. Wymiana dodatkowo zwrotnicy w twoim wypadku nie rozwiaze tematu bo bedzie problem z polosiami, w sedici czop polosi ma inna srednice.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-05-2007, 18:51   

Hm jeszcze większą niż 1.9TD ? qrde toż za chwile przez hamulce pół auta wymienie :red_kartka: , zwrotniczki na dniach będą to zobacze co i jak, mam nadzieje że się mylisz co do średnicy czopa półosi :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-05-2007, 19:57   

Może się i mylę, nie ma ludzi nieomylnych ;] Tak mnie zastanawia jedna sprawa, w podpisie masz umieszczone ze masz TD, a jeśli tak to mi nie pasują te twoje heble 240mm, powinieneś mieć 257 na pełnych tarczach.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-05-2007, 20:23   

No to już Ci wyjaśniam czego mam 240mm, otórz moja furka seryjnie to 1.9D wolnossący a ten miał najmniejsze tarcze, niedawno zmieniłem silnik na wersje turbo, wymieniałem już zwrotnice bo własnie przeguby i półosie te z turbo są sporo grubsze i nie wchodziły w stare piasty. Cały przeszep zresztą jest opisany w dziale moje auto - zapraszam do oglądniecia, sporo zdjeć z przekładki.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2007, 06:21   

Wracając do tematu zwrotnic od sedici i przegubów, to raczej będę się jednak mylił ;] wczoraj w wolnej chwili zerknąłem na piasty przedniego koła stosowane w TD i sedici i wychodzi na to że w 99% są te same, więc życzę udanej przekładki i cieszenia się z nowych hampli bo hamują naprawdę zacnie :D Tylko jeszcze jedna sprawa, z tyłu masz bębny?? Jeśli tak to trzeba by coś z tym zrobić, bo zbraknie im wydajności aby wyrobić za przodem a autem które hamuję zdecydowanie samym przodem to jakoś tak nie bardzo się jeździ. Swoją drogą to sedicivalvole ma z tyłu hamulce 240mm na pelnych nie wentylowanych tarczach wiec takie same jak u Ciebie teraz z przodu, piasty tylnego koła są takie same jak w mniejszych tipkach z bębnami nawet, wiec przerzutka tarcz z przodu na tyl nie jest problemem tylko nie wiem czy po zdjeciu bebna bedzie do czego dokrecic jarzmo ;/
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2007, 08:56   

GrzesiekK. napisał/a:
Swoją drogą to sedicivalvole ma z tyłu hamulce 240mm na pelnych nie wentylowanych tarczach wiec takie same jak u Ciebie teraz z przodu, piasty tylnego koła są takie same jak w mniejszych tipkach z bębnami nawet, wiec przerzutka tarcz z przodu na tyl nie jest problemem tylko nie wiem czy po zdjeciu bebna bedzie do czego dokrecic jarzmo ;/

A co z ręcznym ...?
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2007, 09:03   

schab napisał/a:
A co z ręcznym ...?
A kurcze nie pomyślałem o zaciskach :D , ale zawsze można zrobić hydrauliczny na pompie od sprzęgła ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-05-2007, 10:30   

ja bym ze zmiana bebnow na tarcze tyl nie kombinowal, juz prosciej by bylo zmienic beden z obecnego o srednicy 180mm na 228mm.. bo tez byly i 228mm w tipo ;) tak przynajmniej katalogi twiedza :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-05-2007, 17:10   

Hmm, czyćbym był w posiadaniu tych będnów o większej średnicy ? :badgrin: :badgrin: :badgrin: a wydawało mi się że te co mam to jakieś mniejsze od tych co wymontowałem z TD :lalala: :lalala: :lalala:

** Dodano: 26-06-2007, 18:20 **
No i wreszcie dzis zapodałem hamulce razem w komplecie ze zwrotnicami. Stąd niejako w bonusie otrzymałem szerszy rozstaw kół niż pozostałe Tipki ( zwrotniczki z sedicci). Musze powiedzieć że widać sporą różnice. Narazie jeszcze hamulce potrzebują troche km żeby się ułożyć ale są o wiele bardziej skuteczne niż 240 mm.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-06-2007, 07:08   

nareszcie zapodales te 284mm
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-06-2007, 12:45   

8)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-11-2008, 21:59   

czyli do swapa hamowania z Sedici do 1.9TD potrzebne sa też zwrotnice od sedici? Jak bardzo zmienia się rozstaw kół przednich?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2008, 22:27   

siemka, no tak myślałem ze zwrotnice beda potrzebne te od sedici, a jak z pół osiami , te same??
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-11-2008, 20:49   

Półosie pasują bez problemu, natomiast zwrotnice muszą być z Sedicci bo inaczej nie da się jarzma przykręcić. Co do rozstawu to jest to pare mm więc praktycznie nie zauważa sie tego, tyle że po zakrętach lepiej idzie troche :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load