Zmiana hebli przód z 240 na 284mm |
Autor |
Wiadomość |
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:33 Zmiana hebli przód z 240 na 284mm
|
|
|
Witka.
Mam pewien problem, otóż próbowałem założyć zaciski z tarczami o średnicy 284mm i za chiny ludowe się nie da. Mam cały komplet czyli jarzmo, zacisk, tarcza i nawet osłona. Problem polega na tym że po założeniu tarczy na piaste nie ma miejsca na jarzmo pomiedzy tarczą a uchwytami na piascie do przykręcenia jarzma. Stąd moje pytanie czy 2.0 16V ma także inną zwrotnice ? probówałem już zakładać te heble na dwa rodzaje zwrotnic i nie pasują. Panowie help bo jeżdze na 240 a mi się takie fajne hamowidło marnuje. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 14:18
|
|
|
Dokladnie nie porownywalem zwrotnic u sibie i ojca ale juz na pierwszu rzut oka zwrotnica w sedici jest trochę inna, inne łozyska ida, troche inny rozstaw miedzy kolami przednimi. Wymiana dodatkowo zwrotnicy w twoim wypadku nie rozwiaze tematu bo bedzie problem z polosiami, w sedici czop polosi ma inna srednice. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-05-2007, 18:51
|
|
|
Hm jeszcze większą niż 1.9TD ? qrde toż za chwile przez hamulce pół auta wymienie , zwrotniczki na dniach będą to zobacze co i jak, mam nadzieje że się mylisz co do średnicy czopa półosi |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 19:57
|
|
|
Może się i mylę, nie ma ludzi nieomylnych ;] Tak mnie zastanawia jedna sprawa, w podpisie masz umieszczone ze masz TD, a jeśli tak to mi nie pasują te twoje heble 240mm, powinieneś mieć 257 na pełnych tarczach. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-05-2007, 20:23
|
|
|
No to już Ci wyjaśniam czego mam 240mm, otórz moja furka seryjnie to 1.9D wolnossący a ten miał najmniejsze tarcze, niedawno zmieniłem silnik na wersje turbo, wymieniałem już zwrotnice bo własnie przeguby i półosie te z turbo są sporo grubsze i nie wchodziły w stare piasty. Cały przeszep zresztą jest opisany w dziale moje auto - zapraszam do oglądniecia, sporo zdjeć z przekładki. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2007, 06:21
|
|
|
Wracając do tematu zwrotnic od sedici i przegubów, to raczej będę się jednak mylił ;] wczoraj w wolnej chwili zerknąłem na piasty przedniego koła stosowane w TD i sedici i wychodzi na to że w 99% są te same, więc życzę udanej przekładki i cieszenia się z nowych hampli bo hamują naprawdę zacnie Tylko jeszcze jedna sprawa, z tyłu masz bębny?? Jeśli tak to trzeba by coś z tym zrobić, bo zbraknie im wydajności aby wyrobić za przodem a autem które hamuję zdecydowanie samym przodem to jakoś tak nie bardzo się jeździ. Swoją drogą to sedicivalvole ma z tyłu hamulce 240mm na pelnych nie wentylowanych tarczach wiec takie same jak u Ciebie teraz z przodu, piasty tylnego koła są takie same jak w mniejszych tipkach z bębnami nawet, wiec przerzutka tarcz z przodu na tyl nie jest problemem tylko nie wiem czy po zdjeciu bebna bedzie do czego dokrecic jarzmo ;/ |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2007, 08:56
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Swoją drogą to sedicivalvole ma z tyłu hamulce 240mm na pelnych nie wentylowanych tarczach wiec takie same jak u Ciebie teraz z przodu, piasty tylnego koła są takie same jak w mniejszych tipkach z bębnami nawet, wiec przerzutka tarcz z przodu na tyl nie jest problemem tylko nie wiem czy po zdjeciu bebna bedzie do czego dokrecic jarzmo ;/ |
A co z ręcznym ...? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2007, 09:03
|
|
|
schab napisał/a: | A co z ręcznym ...? | A kurcze nie pomyślałem o zaciskach , ale zawsze można zrobić hydrauliczny na pompie od sprzęgła ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-05-2007, 10:30
|
|
|
ja bym ze zmiana bebnow na tarcze tyl nie kombinowal, juz prosciej by bylo zmienic beden z obecnego o srednicy 180mm na 228mm.. bo tez byly i 228mm w tipo tak przynajmniej katalogi twiedza |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-05-2007, 17:10
|
|
|
Hmm, czyćbym był w posiadaniu tych będnów o większej średnicy ? a wydawało mi się że te co mam to jakieś mniejsze od tych co wymontowałem z TD
** Dodano: 26-06-2007, 18:20 **
No i wreszcie dzis zapodałem hamulce razem w komplecie ze zwrotnicami. Stąd niejako w bonusie otrzymałem szerszy rozstaw kół niż pozostałe Tipki ( zwrotniczki z sedicci). Musze powiedzieć że widać sporą różnice. Narazie jeszcze hamulce potrzebują troche km żeby się ułożyć ale są o wiele bardziej skuteczne niż 240 mm. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-06-2007, 07:08
|
|
|
nareszcie zapodales te 284mm |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-06-2007, 12:45
|
|
|
|
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 19-11-2008, 21:59
|
|
|
czyli do swapa hamowania z Sedici do 1.9TD potrzebne sa też zwrotnice od sedici? Jak bardzo zmienia się rozstaw kół przednich? |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2008, 22:27
|
|
|
siemka, no tak myślałem ze zwrotnice beda potrzebne te od sedici, a jak z pół osiami , te same?? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-11-2008, 20:49
|
|
|
Półosie pasują bez problemu, natomiast zwrotnice muszą być z Sedicci bo inaczej nie da się jarzma przykręcić. Co do rozstawu to jest to pare mm więc praktycznie nie zauważa sie tego, tyle że po zakrętach lepiej idzie troche |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|