zmiana tarcz w Tipo z 240 na 257 |
Autor |
Wiadomość |
Gastr0
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-01-2010, 10:48 zmiana tarcz w Tipo z 240 na 257
|
|
|
I tu mam pytanie z jakich innych modeli koncernu fiata pasuja zaciski?? oczywiscie ma byc to zestaw nie wentylownay. dodam ze juz posiadam komplet takowych tarcz z klockami(zemeto + ferrodo) z gory dziekuje za kazda rade. na obrazku mniej więcej takie jak kupiłem tylko że większe.
|
_________________ Szeroko i nisko jak głosi pismo...
Tipo... pozostaly mile wspomnienia...
Astra F sedan 1.7td nowym nabytkiem
nie krzycz bo jade na glebie.pl |
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:23
|
|
|
Gastr0, Tipo też miało 257 |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:26
|
|
|
no ja z przodu mam 257.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:31
|
|
|
Gastr0, jak będziesz potrzebował to mam takie zaciski po 40zł/szt + przesyłka |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-01-2010, 20:18
|
|
|
Gastr0, chyba od brawo podchodzą kompletne i pasują na zwrotnicę |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 20:22
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Przekładki z mniejszych tarcz na większe jest możliwe. A czy układ hamulcowy z ABS-em koliduje w takiej prezekładce? Czy zmiana zacisków - ATE na Brembo (np. Fiat Coupe 20VT) - nie wpłynie negatywnie na działanie całego systemu hamulcowego z ABS-em? |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Gastr0
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-01-2010, 09:26
|
|
|
MLODY za tyle to z pocalowaniem w reke bym kupil od Ciebie ale juz za puzno, apropo tego ze w tipo byly 257 to wiem ale nie w wersji z silnikiem 1,4... bylem u mechanika i sie dowiadywalem i zakupilem z alfy 155 po 60zl/szt na szrocie... nie sa moze idealne ale jak posiedze troche nad nimi to beda eleganckie. a tak ogolnie to dosc ciezkie sa do dostania te zaciski, na allegro wiekszosc ma 240 lub nie wie na jakich tarczach zaciski byly:( a jak juz ktos ma i wie to chca po 100/szt... |
_________________ Szeroko i nisko jak głosi pismo...
Tipo... pozostaly mile wspomnienia...
Astra F sedan 1.7td nowym nabytkiem
nie krzycz bo jade na glebie.pl |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-01-2010, 12:01
|
|
|
Gastr0 napisał/a: | w tipo byly 257 to wiem ale nie w wersji z silnikiem 1,4... |
Ale w wersji 2,0 8V tak i pasują idealnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-01-2010, 12:23
|
|
|
Gastr0 napisał/a: | tipo byly 257 to wiem ale nie w wersji z silnikiem 1,4... bylem u mechanika i sie dowiadywalem |
mylisz sie.. bo mowie ze mam w 1.4 257... sprawdzałem w tamtym tygodniu jak chcialem wsadzic alufelgi 13stki.. z przodu mam tarcze 257. wersja z ABS. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 12:56
|
|
|
Dawid napisał/a: | A czy układ hamulcowy z ABS-em koliduje w takiej prezekładce? Czy zmiana zacisków - ATE na Brembo (np. Fiat Coupe 20VT) - nie wpłynie negatywnie na działanie całego systemu hamulcowego z ABS-em? |
Tu już tak łatwo nie ma, zacisk Brembo 4tłoczkowy ma inne mocowanie do zwrotnicy i nie jest prostą sprawą go zaadaptować do zwrotnic z tipo czy nawet coupe 16v/16vT. Inna sprawa to do Brembo idzie inna pompa hamulcowa niż do zwykłych zacisków, chodzi o większą wydajność w stosunku do skoku pedału. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 18:50
|
|
|
Witam
Tarcze 257 mm sa np. w Temprze 1,9 TD, pamietaj tylko że wtedy musisz mieć z przodu felgi 14" |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 19:38
|
|
|
Gastr0 napisał/a: | apropo tego ze w tipo byly 257 to wiem ale nie w wersji z silnikiem 1,4... |
257 były w każdym Tipo 1,4 z ABS-em bo właśnie z takiego je wymontowałem |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:18
|
|
|
Z ciekawości, czy np tarcze 257 można zaadoptować na tył? mając wcześniej tam 240? |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 20:26
|
|
|
lorgbow, ja mam zamiar coś takiego zrobić przez oszlifowanie wnętrza zacisku tak żeby weszła 257 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-01-2010, 06:55
|
|
|
lorgbow napisał/a: | Z ciekawości, czy np tarcze 257 można zaadoptować na tył? mając wcześniej tam 240? |
Hmmmmm, Sedici wtedy hamowało by naprawde wspaniale, przód 284mm tył 257mm Hmmmm |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-01-2010, 08:01
|
|
|
Młody napisał/a: | ja mam zamiar coś takiego zrobić przez oszlifowanie wnętrza zacisku tak żeby weszła 257 |
Młody, osłabisz trochę zacisk tym zabirgirm, ale pomysł generalnie dobry tylko klocki jeszcze większe by się zdały |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 09:18
|
|
|
egon., właśnie o tym myślałem, odnawiam zaciski 284 i będę miał wolny komplet na 257, więc kombinuję
Młody, mówisz o szlifowaniu, czyli rozumiem że tych z przodu nie wrzuci się? |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-01-2010, 09:34
|
|
|
lorgbow, na upartego wszystko zrobisz ale gdzie będzie hamulec postojowy? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 13:21
|
|
|
lazik666, też się zastanawiałem jak to byłoby, ale wiem że mamy ludzi z większą wiedzą na forum a nie pamiętam żeby takie pytanie było zadane
Poza tym postojowego praktycznie nie używam |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 14:13
|
|
|
Witam
lazik666 napisał/a: | lorgbow, na upartego wszystko zrobisz ale gdzie będzie hamulec postojowy? |
Hydrauliczny, jak w rajdówkach |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-01-2010, 18:08
|
|
|
sheriffnt, sheriffnt napisał/a: | Hydrauliczny, jak w rajdówkach |
Błąd, w rajdówkach to ręczny na tylną oś a nie postojowy.
Hamulec postojowy to zawsze hamulec mechaniczny, nigdy inaczej.
lorgbow napisał/a: | Poza tym postojowego praktycznie nie używam |
Nie musisz używać, na przeglądzie i w trakcie kontroli policyjnej musisz mieć sprawny |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 19:12
|
|
|
lazik666 napisał/a: | Młody, osłabisz trochę zacisk tym zabirgirm |
Dlatego przetestuję to na rezerwowych zaciskach które ewentualnie jak się rozlecą to nie będę za nimi płakał.
lazik666 napisał/a: | tylko klocki jeszcze większe by się zdały |
dokładnie,ale nie można mieć wszystkiego
lorgbow napisał/a: | Młody, mówisz o szlifowaniu, czyli rozumiem że tych z przodu nie wrzuci się? |
Wejść może wejdą ale jak koledzy napisali wyżej nie będzie ręcznego dlatego chcę powiększyć ori zaciski tylne żeby tylko tarcza weszła większa bo przy alu 15 i 16 tarcza 240 znika |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 09:43
|
|
|
Młody, może nie szlifuj bo przegrzeje się tylko materaił, spróbuj frezarką albo strugarką |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Gastr0
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2010, 12:34
|
|
|
no powiem panowie ze ten ten nowy zestaw z przodu ma piorunujaca moc w porownaniu z poprzednim, jednak wieksze, narzynane tarcze i klocki robią swoje. zmiana zaciskow tarcz z klockami zajeła mi koło godzin a to tylko dlatego ze miałem problem z odkreceniem starego jażma od strony kierowcy a tak to plug and play wszystko:) |
_________________ Szeroko i nisko jak głosi pismo...
Tipo... pozostaly mile wspomnienia...
Astra F sedan 1.7td nowym nabytkiem
nie krzycz bo jade na glebie.pl |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:08
|
|
|
lazik666, święta racja. Dzięki za podpowiedź |
|
|
|
|
|