Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
90 stopni tylko na postoju
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-05-2009, 10:29   

Iwan, żeby to jako tako przepłukać to pasowało by zdjąć węże od nagrzewnicy i chłodnicy.Wkładasz koniec węża do rury od chłodnicy i płukasz tylko staraj się nie stwarzać ciśnienia,bo możesz rozszczelnić nagrzewnicę i chłodnicę.Potem pakujesz węża do silnika przez np otwór po termostacie i czekasz aż zacznie wypływać czysta woda.Przed płukaniem nagrzewnicy,nie za pomnij ustawić pokrętła w kabinie na grzanie.
A co do termostatu to na tej stronce co podałeś jest rysunek z wymiarami.Porównaj go ze swoim.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-05-2009, 10:52   

A ile mu kupić litrów płynu chłodniczego?

Pozdrawiam
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-05-2009, 11:08   

Iwan, 5 litrów spokojnie starczy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-05-2009, 11:15   

A czym zalewacie, Borygo, Petrygo?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-05-2009, 11:52   

Iwan, ja mam wlany teraz płyn firmy K2.Miałem borygo ALU to mi cały układ chłodzenia załatwił.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-05-2009, 12:16   

ja mam prestona.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-05-2009, 13:26   

Ja jak uzupełniałem ostatnio to lałem mu czerwone borygo. Dziś byłem w sklepie i kupiłem płyn Kager za 35 zł. Termostat będę miał na jutro za 42 zł. Mogło by być taniej, ale już nie chce mi się kombinować :?

Problem będzie z tym płynem bo ja nie mam jak przepłukać tego układu, bo mieszkam w bloku i nie przypominam sobie miejsca w którym byłoby to możliwe(brak źródła wody bieżącej).

Co by się stało gdybym po prostu nalał wody do zbiorniczka i zostawił w następujący sposób/ew. bez termostatu?:



Po czym ustawił pokrętło na ciepły i odpalił silnik?

Przepłukałoby?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-05-2009, 22:57   

To też jest dobry sposób,tylko żebyś nie spuszczał gorącej wody i nie lał od razu płynu na gorący silnik.Wydłub z starego termostatu tą blaszkę żeby był cały czas obieg (bez termostatu będzie się lało) i pośmigaj troszkę żeby się syf rozruszał.Potem niech troszkę ostygnie i zapal go jeszcze na minutkę żeby syf się znowu podniósł i wylej tą musztardę.
Wymień termostat,zalej nowy płyn i go dobrze odpowietrz.Powinno wszystko śmigać jak ta lala 8) ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-05-2009, 12:16   

Ok, tylko powiedz mi którą blaszkę wydłubać, oraz czy to może być najzwyklejsza woda z kranu? (wole dopytać :) )
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-05-2009, 12:41   

Iwan napisał/a:
Ok, tylko powiedz mi którą blaszkę wydłubać, oraz czy to może być najzwyklejsza woda z kranu? (wole dopytać :) )


Wydłubujesz cały wklad termostatu, wchodzi w dolna czesc obudowy na wcisk, w korpusie uszczelnia sie uszczelka gumowa po obwodzie.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-05-2009, 13:34   

Dobra wszystko GIT. Tylko ostatnia już rzecz. Wąż który idzie od dolnej części chłodnicy ma zacisk i z tego co zrozumiałem aby spuścić tą wodę z układu muszę ten zacisk odkręcić, ale problem w tym, że ten zacisk jest nieźle zardzewiały i trochę boje sie go ruszać, bo ani drgnie. Czy jest gdzieś może jakiś korek do spuszczania płynu z chłodnicy?

EDIT Aha no i jak potem odpowietrzyć układ, czy sam się odpowietrzy?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-05-2009, 00:11   

Iwan, zpsikaj go wd- 40 ... w końcu puści. Co do odpowietrzania było sporo na forum ale od siebie na szybko napiszę, że najpierw odkręcasz koreczek na chłodnicy, zalewasz płynu aż zacznie wyciekać z tej dziurki płyn po czym zakręcasz, dolewasz miedzy min a max ( pamiętaj aby mieć odkręconą nagrzewnicę na ciepło) odpalasz , i jak włączy się wentylator dolewasz jeszcze raz między min a max i gotowe. Po kilkunastu km możesz jeszcze raz dolać płynu bo zapewne trochę go "ubędzie"
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-05-2009, 00:50   

Ostatecznie kupiłem nową obejmę bo ta stara nie dała się ruszyć i musiała zostać zniszczona. No więc wlałem 4L tego płynu no i nie doszło do tego odpowietrznika :? (a ze zbiorniczka już nie chciało schodzić) to go zakręciłem odpaliłem silnik i poczekałem aż się rozgrzał po czym włączył się wentylator. Zgasiłem go, poczekałem aż ostygł i dolałem niecały litr (zbiorniczek pełny), lecz nadal nie doszło do odpowietrznika :? Płyn mi się prawie skończył i nie bardzo wiem co mam o tym myśleć :(
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-05-2009, 11:34   

Iwan, :doubt: bardzo dziwne ... Może coś masz tam przytkane ... ( mam na myśli odpowietrznik znajdujący się po lewej stronie chłodnicy w górnej części - lewej jak patrzysz na nią stojąc przy przodzie a prawej jak siedzisz w aucie :p ) I ten koreczek od odpowietrzania odkręć całkowicie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-05-2009, 11:41   

Luczu napisał/a:
Iwan, :doubt: bardzo dziwne ... Może coś masz tam przytkane ... ( mam na myśli odpowietrznik znajdujący się po lewej stronie chłodnicy w górnej części - lewej jak patrzysz na nią stojąc przy przodzie a prawej jak siedzisz w aucie :p ) I ten koreczek od odpowietrzania odkręć całkowicie.


Tak wiem który :lol: i tak właśnie zrobiłem. Czas na efekt końcowy, bo trochę pojeździłem więc różnica jest, jest cieplej w samochodzie, ale temperatura nadal nie jest chyba idealna. ja mam deskę digital i tam jest 5 kresek podczas jazdy czyli chyba 80 stopni (bo 6 kresek to 90 stopni). Dodam, że miałem włączony zimny nawiew bo było dość gorąco a jak wyłączyłem nawiew na postoju to po 30 sekundach łapał 90. Ogólnie jest ok?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-05-2009, 11:56   

Iwan napisał/a:
Ogólnie jest ok?


Tak :)

Ja mam analoga i po wymianie termostatu w chłodniejsze dni w czasie jazdy utrzymuje się ciut powyżej kreski która oznacza chyba około 70 stopni. Niby za mała ta temp. ale już nic innego nie zdziałam. Niektórzy mają ten sam problem i już powymieniali wszystko co było możliwe i dalej mają ten "problem" także ja już dałem spokój.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-05-2009, 12:00   

Luczu napisał/a:
Tak :)


To w takim razie się ciesze :) . Temat się nam trochę rozwinął, ale efekt jest pozytywny. Dlatego chwiałbym podziękować wszystkim którzy się wypowiadali. Dzięki za pomoc.


Pozdrawiam serdecznie
  
 
djdred 


Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-07-2009, 13:57   

a ja mam taki problem, w mym Tipo 1.9 td temp jak jade mam w okolicy 70 stopni (digital) w korkach dochodzi 80-90 max) Czy to normalne ?
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-10-2009, 11:49   

Wymień termostat.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2009, 15:07   

BeerfaN napisał/a:
Wymień termostat.


u mnie w 1.4 to nie pomogło. Dalej mam na kresce między 50 a 90
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2009, 20:26   

Luczu, Też mam tipo 1,4 i też kreska jest miedzy 50 a 90 :sciana: :sciana: smieszne bo do tej pory myslałem że to normalne aż pewnego razu dojechałem do miasta oddalonego o 30km, stoje na światłach a samochód na ssaniu chodzi ;/

czy temperatura silnika powinna wg. ksiażki wynosić 90stopni?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-11-2009, 21:40   

Larry075,
1.4 - temp. początku otwarcia - 85 do 89
1.6 - temp. początku otwarcia - 80 do 84
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
djdred 


Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-11-2009, 23:11   

a jaka Diesla ?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-11-2009, 01:01   

djdred,

temp początku otwarcia 78 - 82 stopnie
temp pełnego otwarcia 90 stopni
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2009, 10:15   

Z tego co się dowiedziałem niska temperatura może być spowodowana obiegiem przez instalacje gazową (być może złe podpięcia). Nie chciałem się kłucić z tym mechanikiem jednak u mnie tak było nawet bez instalacji...
Luczu, a ty masz instalacje gazową?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load