90 stopni tylko na postoju |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-05-2009, 10:29
|
|
|
Iwan, żeby to jako tako przepłukać to pasowało by zdjąć węże od nagrzewnicy i chłodnicy.Wkładasz koniec węża do rury od chłodnicy i płukasz tylko staraj się nie stwarzać ciśnienia,bo możesz rozszczelnić nagrzewnicę i chłodnicę.Potem pakujesz węża do silnika przez np otwór po termostacie i czekasz aż zacznie wypływać czysta woda.Przed płukaniem nagrzewnicy,nie za pomnij ustawić pokrętła w kabinie na grzanie.
A co do termostatu to na tej stronce co podałeś jest rysunek z wymiarami.Porównaj go ze swoim. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 10:52
|
|
|
A ile mu kupić litrów płynu chłodniczego?
Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-05-2009, 11:08
|
|
|
Iwan, 5 litrów spokojnie starczy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 11:15
|
|
|
A czym zalewacie, Borygo, Petrygo? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-05-2009, 11:52
|
|
|
Iwan, ja mam wlany teraz płyn firmy K2.Miałem borygo ALU to mi cały układ chłodzenia załatwił. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:16
|
|
|
ja mam prestona. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 13:26
|
|
|
Ja jak uzupełniałem ostatnio to lałem mu czerwone borygo. Dziś byłem w sklepie i kupiłem płyn Kager za 35 zł. Termostat będę miał na jutro za 42 zł. Mogło by być taniej, ale już nie chce mi się kombinować
Problem będzie z tym płynem bo ja nie mam jak przepłukać tego układu, bo mieszkam w bloku i nie przypominam sobie miejsca w którym byłoby to możliwe(brak źródła wody bieżącej).
Co by się stało gdybym po prostu nalał wody do zbiorniczka i zostawił w następujący sposób/ew. bez termostatu?:
Po czym ustawił pokrętło na ciepły i odpalił silnik?
Przepłukałoby? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:57
|
|
|
To też jest dobry sposób,tylko żebyś nie spuszczał gorącej wody i nie lał od razu płynu na gorący silnik.Wydłub z starego termostatu tą blaszkę żeby był cały czas obieg (bez termostatu będzie się lało) i pośmigaj troszkę żeby się syf rozruszał.Potem niech troszkę ostygnie i zapal go jeszcze na minutkę żeby syf się znowu podniósł i wylej tą musztardę.
Wymień termostat,zalej nowy płyn i go dobrze odpowietrz.Powinno wszystko śmigać jak ta lala |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:16
|
|
|
Ok, tylko powiedz mi którą blaszkę wydłubać, oraz czy to może być najzwyklejsza woda z kranu? (wole dopytać ) |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:41
|
|
|
Iwan napisał/a: | Ok, tylko powiedz mi którą blaszkę wydłubać, oraz czy to może być najzwyklejsza woda z kranu? (wole dopytać ) |
Wydłubujesz cały wklad termostatu, wchodzi w dolna czesc obudowy na wcisk, w korpusie uszczelnia sie uszczelka gumowa po obwodzie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 13:34
|
|
|
Dobra wszystko GIT. Tylko ostatnia już rzecz. Wąż który idzie od dolnej części chłodnicy ma zacisk i z tego co zrozumiałem aby spuścić tą wodę z układu muszę ten zacisk odkręcić, ale problem w tym, że ten zacisk jest nieźle zardzewiały i trochę boje sie go ruszać, bo ani drgnie. Czy jest gdzieś może jakiś korek do spuszczania płynu z chłodnicy?
EDIT Aha no i jak potem odpowietrzyć układ, czy sam się odpowietrzy? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-05-2009, 00:11
|
|
|
Iwan, zpsikaj go wd- 40 ... w końcu puści. Co do odpowietrzania było sporo na forum ale od siebie na szybko napiszę, że najpierw odkręcasz koreczek na chłodnicy, zalewasz płynu aż zacznie wyciekać z tej dziurki płyn po czym zakręcasz, dolewasz miedzy min a max ( pamiętaj aby mieć odkręconą nagrzewnicę na ciepło) odpalasz , i jak włączy się wentylator dolewasz jeszcze raz między min a max i gotowe. Po kilkunastu km możesz jeszcze raz dolać płynu bo zapewne trochę go "ubędzie" |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 00:50
|
|
|
Ostatecznie kupiłem nową obejmę bo ta stara nie dała się ruszyć i musiała zostać zniszczona. No więc wlałem 4L tego płynu no i nie doszło do tego odpowietrznika (a ze zbiorniczka już nie chciało schodzić) to go zakręciłem odpaliłem silnik i poczekałem aż się rozgrzał po czym włączył się wentylator. Zgasiłem go, poczekałem aż ostygł i dolałem niecały litr (zbiorniczek pełny), lecz nadal nie doszło do odpowietrznika Płyn mi się prawie skończył i nie bardzo wiem co mam o tym myśleć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-05-2009, 11:34
|
|
|
Iwan, bardzo dziwne ... Może coś masz tam przytkane ... ( mam na myśli odpowietrznik znajdujący się po lewej stronie chłodnicy w górnej części - lewej jak patrzysz na nią stojąc przy przodzie a prawej jak siedzisz w aucie :p ) I ten koreczek od odpowietrzania odkręć całkowicie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 11:41
|
|
|
Luczu napisał/a: | Iwan, bardzo dziwne ... Może coś masz tam przytkane ... ( mam na myśli odpowietrznik znajdujący się po lewej stronie chłodnicy w górnej części - lewej jak patrzysz na nią stojąc przy przodzie a prawej jak siedzisz w aucie :p ) I ten koreczek od odpowietrzania odkręć całkowicie. |
Tak wiem który i tak właśnie zrobiłem. Czas na efekt końcowy, bo trochę pojeździłem więc różnica jest, jest cieplej w samochodzie, ale temperatura nadal nie jest chyba idealna. ja mam deskę digital i tam jest 5 kresek podczas jazdy czyli chyba 80 stopni (bo 6 kresek to 90 stopni). Dodam, że miałem włączony zimny nawiew bo było dość gorąco a jak wyłączyłem nawiew na postoju to po 30 sekundach łapał 90. Ogólnie jest ok? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-05-2009, 11:56
|
|
|
Iwan napisał/a: | Ogólnie jest ok? |
Tak
Ja mam analoga i po wymianie termostatu w chłodniejsze dni w czasie jazdy utrzymuje się ciut powyżej kreski która oznacza chyba około 70 stopni. Niby za mała ta temp. ale już nic innego nie zdziałam. Niektórzy mają ten sam problem i już powymieniali wszystko co było możliwe i dalej mają ten "problem" także ja już dałem spokój. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 12:00
|
|
|
Luczu napisał/a: | Tak |
To w takim razie się ciesze . Temat się nam trochę rozwinął, ale efekt jest pozytywny. Dlatego chwiałbym podziękować wszystkim którzy się wypowiadali. Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
djdred
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-07-2009, 13:57
|
|
|
a ja mam taki problem, w mym Tipo 1.9 td temp jak jade mam w okolicy 70 stopni (digital) w korkach dochodzi 80-90 max) Czy to normalne ? |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2009, 11:49
|
|
|
Wymień termostat. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-10-2009, 15:07
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Wymień termostat. |
u mnie w 1.4 to nie pomogło. Dalej mam na kresce między 50 a 90 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:26
|
|
|
Luczu, Też mam tipo 1,4 i też kreska jest miedzy 50 a 90 smieszne bo do tej pory myslałem że to normalne aż pewnego razu dojechałem do miasta oddalonego o 30km, stoje na światłach a samochód na ssaniu chodzi ;/
czy temperatura silnika powinna wg. ksiażki wynosić 90stopni? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:40
|
|
|
Larry075,
1.4 - temp. początku otwarcia - 85 do 89
1.6 - temp. początku otwarcia - 80 do 84 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
djdred
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-11-2009, 23:11
|
|
|
a jaka Diesla ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-11-2009, 01:01
|
|
|
djdred,
temp początku otwarcia 78 - 82 stopnie
temp pełnego otwarcia 90 stopni |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2009, 10:15
|
|
|
Z tego co się dowiedziałem niska temperatura może być spowodowana obiegiem przez instalacje gazową (być może złe podpięcia). Nie chciałem się kłucić z tym mechanikiem jednak u mnie tak było nawet bez instalacji...
Luczu, a ty masz instalacje gazową? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|