|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czesta praca chlodnicy. |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2011, 20:09 Czesta praca chlodnicy.
|
|
|
Witajcie. Z racji ze od niedawna jezdze na LPG, czesto zdarza mi sie poprostu nie gasic auta jak np z kims gadam na postoju.
Auto szybko.. wydaje mi sie ze zbyt szybko osiaga temperature na tyle wysoka ze wlacza sie chlodnica (wentylator). Co ciekawe, jak mialem za malo plynu w chlodnicy wlaczala sie rzadziej Teraz jest ilosc taka jak byc powinna i wlacza sie czesto... why? Jak pochodzi dlugo nawet wieczorem chlodnica wlacza sie (zeby nie sklamac) co jakies 3-4 minuty. Oczywiscie chlodzi i spada temperatura, ale zaraz skacze do gory. Plyn byl wymieniany przynajmniej w duzym stopniu na Paraflu. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2011, 20:37
|
|
|
pisario normalna praca. Na LPG może delikatniej osiągać wyższą temperaturę spalania. Nie masz czym się przejmować o ile trzyma 90 stopni i o ile działa prawidłowo wentylator to wszystko jest ok. Płyn chłodniczy ulega starzeniu, oraz układ chłodzenia (głównie chłodnica) z czasem traci na swojej wydajności. Trochę może pomóc chemiczne płukanie układu chłodzenia oraz mechaniczne płukanie chłodnicy połączone z wymianą płynu chłodniczego na dobry nowy płyn o właściwej proporcji (najlepsze są gotowe). Oryginalnie w układzie był Paraflu i taki polecam. Za to odradzam Borygo spodlałem się z kilkoma nie pochlebnymi opiniami w tym ostatnio nawet czytając inne forum (głowimy się z kolegą Mosior nad jego problemem dotyczącym chłodzenia).
P.S: Sejek siostry jeździ na Preston'ie i jak na razie jest ok. Może to być jako tańsza alternatywa dla Paraflu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2011, 21:05
|
|
|
Dzięki Temperatura jednak wydaje mi sie ze skacze w okolice 100 stopni.. aczkolwiek ciezko mi to stwierdzic gdyz jak malowalem wskazowki...... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2011, 07:01
|
|
|
Pisario, a w trasie trzyma Ci równe 90C ? choć jeśli zdejmowałeś wskazówki do malowania to ... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:07
|
|
|
Na trasie trzyma te 90C nawet nizej schodzi ale autentycznie nawet na PB na postoju wlacza sie raz na 2 minuty wieczorem przy temp 14-15C na zewnatrz... |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 07:45
|
|
|
nie przejmowałbym się tym.
Przeczytaj sobie to:
http://forum.tempra.org/t...-14-vt21039.htm
jeżeli wszystko posprawdzałeś i wyniki badania są ok, wentylator się włącza w okolicach 100-115C wg wskazania na desce to jest ok. Czujnik załączenia wentylatora bada temperaturę na wylocie płynu z chłodnicy więc tak jest dużo mniej niż pokazuje czujnik od deski, który jest w głowicy. Pamiętaj, że temp spalania LPG jest trochę wyższa więc na słabym obiegu cieczy (praca na wolnych obrotach głowica szybciej się nagrzewa).
U mnie się poprawiło po operacji wymiany płynu i teraz w trasie mam na desce ok 95C |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:21
|
|
|
Mosior, Jest teoria że ci się wskazówka przekręciła bo wentylator powinien włączyć się na około 2giej kresce za 90tką no i te 95 w trasie. Nie wiem czy wyjmowałeś wkład termostatu ale jeśli bez niego by ci tyle pokazywał to na pewno wina tego że ci źle pokazuje, a skoro czujnik nowy wody nowy, to już tylko szukać winy włoku dechy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:26
|
|
|
Tak tak panowie, ale chodzi mi o to ze wlacza sie zbyt czesto. Robilem testy wczoraj z sasiadem co ma Uniaka 1.0 LPG. Obydwa auta byly odpalone po nocy w tym samym momencie i chodzily na LPG. U niego chlodnica wczesniej sie wlaczyla. U mnie tak poltorej kreski po 90, ale u niego jak naliczylem to srednio raz na 4-5 miunt. U mnie w tym czasie dwa a nawet 3 razy,,, |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:37
|
|
|
pisario, unacz ma trochę mniejsza pojemność, to wypłukaj układ. Kup STP / Prestone do chłodnic i w/g. zaleceń na etykiecie. Ściągnij sobie chłodnice i jak masz możliwość wypłakuj wężem ogrodowym za równo z zewnątrz jak i wewnątrz. Tylko uważaj na żeberka są bardzo delikatne. Kup bańkę dobrego gotowego chłodziwa, żadne wynalazki z wodą destylowaną. Np. Prestone http://allegro.pl/preston...1633702189.html 30-40zł za 4l albo paraflu http://allegro.pl/paraflu...1633864459.html za ok 50zł 4l Zrób pomiar częstości włączania się wentylatora przed i po najlepiej w podobny dzień temp. na polu ma jednak wpływ. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 10:58
|
|
|
ogólnie to moim zdaniem wszystko jest ok. w tipo dośc często włączał się wentylator ( letnią porą ) a ja cudowałem, żeby to poprawić: płukanie chłodnicy, 3x zmiana płynu, 2x zmiana termostatu i tak naprawdę nic nie wywalczyłem a jedynie trochę sie dowiedziałem o płynach i termostatach
tak więc w sprzedaży dostępne sa termostaty z temp. otwarcia 83C i 88C.
83C zdecydowanie lepiej nadaję się na okres letni i częstotliwość załączania sie wentylatora na tym termostacie była ciut mniejsza.
termostat 88C sprawował się lepiej w zimę, w lato niby też ale wentylator włączał się ciut częściej.
jesli chodzi o płyny to ja przetestowałem cała oferte boryszewa , czyli borygo zielone, czerowne i borygo alu.
borygo alu najdroższe i najgorsze , najlepsze borygo czerowne.
odnośnie samego czujnika wkręconego w chłodnicę to jak dobrze pamietam on włącza wentylator przy chyba 102C i zbija do 90C, przynajmniej jakoś tak było w 2.0 |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 13:13
|
|
|
Leśniczy, w 1.4 - 1.6 temperatura zwarcia 95 rozwarcia 88, no i należy pamiętać że czujnik temp. jest w korpusie zaś włącznik w chłodnicy, tak więc zanim zobaczymy różnicę na wskaźniku musi obrócić płynem a ten z kolei zdąży po drodze się zagrzać dodatkowo |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|