Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czesta praca chlodnicy.
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2011, 20:09   Czesta praca chlodnicy.

Witajcie. Z racji ze od niedawna jezdze na LPG, czesto zdarza mi sie poprostu nie gasic auta jak np z kims gadam na postoju.

Auto szybko.. wydaje mi sie ze zbyt szybko osiaga temperature na tyle wysoka ze wlacza sie chlodnica (wentylator). Co ciekawe, jak mialem za malo plynu w chlodnicy wlaczala sie rzadziej ;) Teraz jest ilosc taka jak byc powinna i wlacza sie czesto... why? Jak pochodzi dlugo nawet wieczorem chlodnica wlacza sie (zeby nie sklamac) co jakies 3-4 minuty. Oczywiscie chlodzi i spada temperatura, ale zaraz skacze do gory. Plyn byl wymieniany przynajmniej w duzym stopniu na Paraflu.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2011, 20:37   

pisario normalna praca. Na LPG może delikatniej osiągać wyższą temperaturę spalania. Nie masz czym się przejmować o ile trzyma 90 stopni i o ile działa prawidłowo wentylator to wszystko jest ok. Płyn chłodniczy ulega starzeniu, oraz układ chłodzenia (głównie chłodnica) z czasem traci na swojej wydajności. Trochę może pomóc chemiczne płukanie układu chłodzenia oraz mechaniczne płukanie chłodnicy połączone z wymianą płynu chłodniczego na dobry nowy płyn o właściwej proporcji (najlepsze są gotowe). Oryginalnie w układzie był Paraflu i taki polecam. Za to odradzam Borygo spodlałem się z kilkoma nie pochlebnymi opiniami w tym ostatnio nawet czytając inne forum (głowimy się z kolegą Mosior nad jego problemem dotyczącym chłodzenia).
P.S: Sejek siostry jeździ na Preston'ie i jak na razie jest ok. Może to być jako tańsza alternatywa dla Paraflu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2011, 21:05   

Dzięki :) Temperatura jednak wydaje mi sie ze skacze w okolice 100 stopni.. aczkolwiek ciezko mi to stwierdzic gdyz jak malowalem wskazowki...... :sciana:
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2011, 07:01   

Pisario, a w trasie trzyma Ci równe 90C ? choć jeśli zdejmowałeś wskazówki do malowania to ... 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2011, 21:07   

Na trasie trzyma te 90C nawet nizej schodzi ale autentycznie nawet na PB na postoju wlacza sie raz na 2 minuty wieczorem przy temp 14-15C na zewnatrz...
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2011, 07:45   

nie przejmowałbym się tym.

Przeczytaj sobie to:
http://forum.tempra.org/t...-14-vt21039.htm

jeżeli wszystko posprawdzałeś i wyniki badania są ok, wentylator się włącza w okolicach 100-115C wg wskazania na desce to jest ok. Czujnik załączenia wentylatora bada temperaturę na wylocie płynu z chłodnicy więc tak jest dużo mniej niż pokazuje czujnik od deski, który jest w głowicy. Pamiętaj, że temp spalania LPG jest trochę wyższa więc na słabym obiegu cieczy (praca na wolnych obrotach głowica szybciej się nagrzewa).

U mnie się poprawiło po operacji wymiany płynu i teraz w trasie mam na desce ok 95C
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2011, 09:21   

Mosior, Jest teoria że ci się wskazówka przekręciła :lalala: bo wentylator powinien włączyć się na około 2giej kresce za 90tką no i te 95 w trasie. Nie wiem czy wyjmowałeś wkład termostatu ale jeśli bez niego by ci tyle pokazywał to na pewno wina tego że ci źle pokazuje, a skoro czujnik nowy wody nowy, to już tylko szukać winy włoku dechy :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2011, 09:26   

Tak tak panowie, ale chodzi mi o to ze wlacza sie zbyt czesto. Robilem testy wczoraj z sasiadem co ma Uniaka 1.0 LPG. Obydwa auta byly odpalone po nocy w tym samym momencie i chodzily na LPG. U niego chlodnica wczesniej sie wlaczyla. U mnie tak poltorej kreski po 90, ale u niego jak naliczylem to srednio raz na 4-5 miunt. U mnie w tym czasie dwa a nawet 3 razy,,,
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2011, 09:37   

pisario, unacz ma trochę mniejsza pojemność, to wypłukaj układ. Kup STP / Prestone do chłodnic i w/g. zaleceń na etykiecie. Ściągnij sobie chłodnice i jak masz możliwość wypłakuj wężem ogrodowym za równo z zewnątrz jak i wewnątrz. Tylko uważaj na żeberka są bardzo delikatne. Kup bańkę dobrego gotowego chłodziwa, żadne wynalazki z wodą destylowaną. Np. Prestone http://allegro.pl/preston...1633702189.html 30-40zł za 4l albo paraflu http://allegro.pl/paraflu...1633864459.html za ok 50zł 4l Zrób pomiar częstości włączania się wentylatora przed i po najlepiej w podobny dzień temp. na polu ma jednak wpływ.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-06-2011, 10:58   

ogólnie to moim zdaniem wszystko jest ok. w tipo dośc często włączał się wentylator ( letnią porą ) a ja cudowałem, żeby to poprawić: płukanie chłodnicy, 3x zmiana płynu, 2x zmiana termostatu i tak naprawdę nic nie wywalczyłem a jedynie trochę sie dowiedziałem o płynach i termostatach :P

tak więc w sprzedaży dostępne sa termostaty z temp. otwarcia 83C i 88C.
83C zdecydowanie lepiej nadaję się na okres letni i częstotliwość załączania sie wentylatora na tym termostacie była ciut mniejsza.
termostat 88C sprawował się lepiej w zimę, w lato niby też ale wentylator włączał się ciut częściej.
jesli chodzi o płyny to ja przetestowałem cała oferte boryszewa , czyli borygo zielone, czerowne i borygo alu.
borygo alu najdroższe i najgorsze , najlepsze borygo czerowne.

odnośnie samego czujnika wkręconego w chłodnicę to jak dobrze pamietam on włącza wentylator przy chyba 102C i zbija do 90C, przynajmniej jakoś tak było w 2.0
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2011, 13:13   

Leśniczy, w 1.4 - 1.6 temperatura zwarcia 95 rozwarcia 88, no i należy pamiętać że czujnik temp. jest w korpusie zaś włącznik w chłodnicy, tak więc zanim zobaczymy różnicę na wskaźniku musi obrócić płynem a ten z kolei zdąży po drodze się zagrzać dodatkowo :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load