Dmuchawa nie działa na 3 "biegu" |
Autor |
Wiadomość |
zola
Wiek: 38 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 50 Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 11:28 Dmuchawa nie działa na 3 "biegu"
|
|
|
Witam.Nam taki problem w sumie odkąd kupiłem autko ze na 3 biegu niestety nie działa nawiew na kabinę,na wszystkich innych śmiga elegancko,jakoś specjalnie nie przeszkadzało mi to nigdy ale skoro jestem na forum to pomyślałem ze może mi ktoś pomóc,z szukajki korzystałem ale niestety nie znalazłem ew przyczyny,na moje oko będzie to wina wentylatora ale mogę się mylić.Wie ktoś co może być przyczyna??Pozdrawiam |
_________________ Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja.. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 11:35
|
|
|
wentylatora? w pierwszej kolejności to bym rozebrał panel sterowania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-07-2009, 11:52
|
|
|
musisz zobaczyć panel sterowania.będą tam zębatki i linki zobacz czy wszystko jest ok.jeżeli nie urwały się linki i nie są wyrobione zębatki to będzie walnięty opornik wentylatora nagrzewnicy (pod schowkiem)
pozdro |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 13:55
|
|
|
z tego co się orientuję, spalony opornik powodowałby brak biegów I, II i III, a działałby tylko IV. Tak było w moim przypadku. Później po wymianie opornika (1,20PLN ) nie działał mi III bieg, chociaż zdarzało się, że raz na miesiąc zaskoczył i pochodził kilka minut. Przyczyną był uszkodzony przewód prowadzący z pokrętła do dmuchawy. Po wymianie wszystko jest cacy.
zola napisał/a: | na moje oko będzie to wina wentylatora | akurat wentylator można całkowicie wykluczyć, skoro chodzi na którymkolwiek biegu. Możesz jeszcze sprawdzić pod samym pokrętłem - możliwe, że styki na III biegu się nie łączą. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
zola
Wiek: 38 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 50 Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 13:57
|
|
|
Panel sterowania rozbierałem kiedyś przy okazji naprawiania podświetlenia i wydawało sie wszystko oki,ale wieczorkiem jeszcze raz sprawdzę skoro twierdzicie ze to powinna być przyczyna.
Ps.Właśnie zobaczyłem ze lekko nie w tym dziale pytanie zadałem.Sorki ale jeszcze nie ogarnąłem tego forum.Pozdro |
_________________ Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja.. |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 14-10-2009, 15:53
|
|
|
z tego co ja wiem to jak nie dziala ci wentylator na ktoryms z biegow to winny temu jest opornik ktory znajduje sie za schowkiem nalezyt go wymienic i powinno byc cacy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-10-2009, 16:20
|
|
|
pawelF1, to trochę wiesz, a trochę nie Bo opornik odpowiada za niedziałanie 1,2 i 3 biegu razem i tylko 4 wtedy działa. Natomiast jak działa 3 to to nie opornik. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 15-10-2009, 19:31
|
|
|
No to dobrze ze nie jestem calkiem zielony ale dopiero poznaje to auto i wiem tyle o ile na temat tego auta. Tak w ogole to nie kojarze zeby w tipo byly 4 biegi nadmuchu sa 3 i w lewo do konca to calkiem zamyka sie doplym powietrza do kabiny ale sa 3 biegi wiec jak tu mowa o 4 ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-10-2009, 19:44
|
|
|
pawelF1 napisał/a: | dopiero poznaje to auto |
pawelF1 napisał/a: | Tak w ogole to nie kojarze zeby w tipo byly 4 biegi nadmuchu sa 3 |
są 4 - sprawdź I , II , III , IV na 4 wieje że łeb chce urwać :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 12:22
|
|
|
pawelF1, możliwe, że to pierwszego nie zauważyłeś, zwykle jest tak słaby, że nawet nie czuć go i nie słychać dmuchawy |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:26
|
|
|
narazie nie sprawdze bo auto mam na warsztacie ale pamietam ze od lewej do srodka jest otwarciezamkniecie doplywu mpowietrza a od srodka do prawej sa 3 biegi I II III nie ma tam IV ale spoko jak bede mial auto to zobacze |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:49
|
|
|
za bardzo nie kumam o co biega. Tu masz zdjęcie http://www.allegro.pl/ite...a_nawiewem.html są 4 poziomy
** Dodano: 16-10-2009, 14:50 **
Cytat: | od lewej do srodka jest otwarciezamkniecie doplywu mpowietrza a od srodka do prawej sa 3 biegi I II III |
tu już zero kumacji :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-10-2009, 01:16
|
|
|
nodobra zapomnialem ze przy symbolu wiatraka jest bieg nr I sorki ale to przez to ze tak jak wspomnialem auto mam n warsztacie i dawno do niego nie zagladalem a nie znam go jeszcze na tyle |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2009, 23:09
|
|
|
hm, o ile pamiętam przy dmuchawie jest ten wklad plastikowynazywany płytką, na której są rezystory od poszczególnych biegów i bezpiecznik termiczny;
bieg 4 idzie bezpośrednio z pominięciem rezystorów, tylko przez bezpiecznik termiczny (ten padnie to nei działa żaden bieg);
biegi 1-2-3 idą przez bezpiecznik i jeszcze w szeregu przez odpowiadające im rezystory; jeśli nei działa tylko 3 bieg to rezystor od tego biegu spalony, ew przy przełączniku brak styku lub kabel od tego biegu;
można na płytce zobaczyć na który pin którym kablem przełącznik podawać powinien +12 dla 3go biegu i sprawdzić doczepiając się czy podaje tam te +12; jak tak - przełącznik i kable ok a rezystor upalony; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-10-2009, 08:36
|
|
|
unknown, o ile dobrze pamiętam, na tej płytce był tylko jeden rezystor. Pewności nie mam (faktycznie dziwne byłoby to), ale sam go wymieniałem i tylko on jeden rzucił mi się wtedy w oczy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:21
|
|
|
ciechu, jesli masz oryginalna opornice to sie mylisz bo wyglada ona tak
i tak jak pisze unk - kolega bedzie miał spalony tylko jeden opornik, zasada jest taka - im wolniej idzie dmuchawa to tym wiecej oporników. Nowa opornica w ASO kosztuje ok 120zł!!!.Ja dostałem zamiennik za 48zł i chodzi do dzis.
Za 47 zeta kupisz ten co na zdjeciu http://www.unto.pl/oporni...ipo-p-1015.html |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:50
|
|
|
unknown napisał/a: | bieg 4 idzie bezpośrednio z pominięciem rezystorów, tylko przez bezpiecznik termiczny (ten padnie to nei działa żaden bieg) |
Tutaj to ja nie mogę się zgodzić.
Bieg IV idzie z pominięciem i rezystorów i bezpiecznika termicznego. Jeśli bezpiecznik pada to nie działają biegi I - III, a bieg IV śmiga dalej.
Przez wakacje poszedł mi termiczny i IV bieg działał dalej. Zajechałem do sklepu z elektroniką i za 2zł kupiłem ceramiczny bezpiecznik termiczny do 120'C i śmigają teraz wszystkie.
tipacz, u mnie są spiralne rezystory z drutu o różnej średnicy.
Prawdopodobieństwo przepalenia takiego opornika jest mała, bo prędzej wywali termiczny niż upali taki kawałek druta.
tipacz napisał/a: | zasada jest taka - im wolniej idzie dmuchawa to tym wiecej oporników |
Tutaj też nie masz racji.
Na pierwszym biegu idzie przez największy rezystor, na drugim przez średni, a na trzecim przez najmniejszy.
Na czwartym z pominięciem któregokolwiek.
Zestaw oporników umieszczony jest w kanale dolotowym aby miał chłodzenie, a bezpiecznik termiczny jest zabezpieczeniem np. w razie awarii wentylatora dmuchawy (w takim przypadku opornik zwiększa swoją temperaturę w wyniku braku chłodzenia co mogłoby doprowadzić do pożaru) lub jakiegokolwiek zwarcia.
Ciekawostką jest fakt iż bezpiecznik termiczny najczęściej pada na I biegu dmuchawy w wyniku pracy na największym oporniku (najbardziej się nagrzewa) i dość słabym prądzie powietrza w kanale dolotowym chłodzącym owy zestaw oporników.
Kurcze, trochę namieszałem ale mam nadzieje, że wiadomo o co chodzi. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:57
|
|
|
krzys80, własnie że przepali go - pamietaj ze termik cały czas jest studzony przez ped powietza bo cała opornica jest w tunelu. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-10-2009, 12:05
|
|
|
tipacz napisał/a: | ciechu, jesli masz oryginalna opornice to sie mylisz bo wyglada ona tak | no tak, ciała dałem. Ja wymieniłem tylko bezpiecznik termiczny. I jest tak jak krzys80 napisał. IV bieg chodzi mimo przepalonego bezpiecznika |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2009, 12:20
|
|
|
tipacz napisał/a: | krzys80, własnie że przepali go |
Nie przepali bo w wyniku podniesienia temperatury do temp. krytycznej topika (np.120'C) wywali go i jest przerwa w obwodzie.
Wtedy napięcie nie jest podawane na zestaw oporników.
Mimo tego iż topik jest cały czas chłodzony to ma połączenie z największym opornikiem za pomocą blaszek w przypadku znacznego zwiększenia temp. i tak termiczny poleci.
Dla porównania, jeśli masz lutownicę z płynną regulacją temperatury grota ustaw sobie ok. 120-130'C przyłóż do jednej nóżki bezpiecznika termicznego i schładzaj wszystko np. suszarką do włosów.
Otrzymasz wtedy odpowiedź na pytanie czy chłodzenie wystarczy.
Poniekąd też masz trochę racji, muszę przyznać.
Może przepalić się opornik, ale jak już, to najprędzej od III biegu, ponieważ jest dość cienki i oddalony od termika trochę.
Sytuacja taka będzie miała miejsce raczej przy sprawnej dmuchawie i chłodzeniu termicznego tak jak piszesz.
Ech teraz to już całkiem namieszałem. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Piotrek_288
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2009, 21:41
|
|
|
Witam
Podpinam sie pod temat bo tez mam problem od niedawna z nawiewem.
Mój problem jest taki ze nie chce mi lecieć cieple powietrze do kabiny, mimo że jest ustawione na ciepłe a silnik ma temp. około 90 stopni. Mało tego - pokrętło od zmiany nawiewu: nogi, szyba, szyba góra, nogi i góra zaciął się. Nie moge zmienić położenia. To samo jest z pokrętłem od prędkości nawiewu - IV bieg wchodzi ale ciężko i w trakcie przełączenia coś strzela (tak jakby coś przeskakiwało) i oczywiście pozycje I, II i III nie działają. W zeszły weekend postanowiłem sie temu przyjrzeć i odkręciłem panel z pokrętłami nawiewu, nie zauważyłem tam nic zepsutego. Odkręciłem również schowek, ale tam tez nic nie znalazłem co mogło by być przyczyną. 2 dni przed tym wydarzeniem wszystko chodziło tak jak trzeba. Zbliża sie zima i chciałbym to naprawić, dlatego proszę Was o pomoc. Z góry wielkie dzięki.
Moje autko to Fiat Tempra 91r. |
_________________ Tempra 1.6 i.e |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:16
|
|
|
krzys80, no wlasnie jest cieńki i daje mały opór i dlatego predzej sie przepali, u mnie było to samo termik wytrzymał a padł wlasnie opornik III-go biegu.
** Dodano: 19-10-2009, 23:20 **
Piotrek_288, prawdopodobnie przeskoczyły Ci zebatki od regulacji. Jak odkrecisz plastik pod kierownica i osłłone nagrzewnicy to zobaczysz cału mechanizm - linki, zasłony i zebatki. wszystko działa na zasadzie logiki wiec nie ma problemu z ustawieniem. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:58
|
|
|
tipacz napisał/a: | no wlasnie jest cieńki i daje mały opór i dlatego predzej sie przepali, u mnie było to samo termik wytrzymał a padł wlasnie opornik III-go biegu.
|
Dlatego napisałem, że częściowo masz rację.
Z opornikami I i II biegu, termiczny sobie radzi (szczególnie I-go) i leci prędzej od nich. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Piotrek_288
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 21:15
|
|
|
tipacz, odkreciłem ta osłone pod pokretłami i rzeczywiście są tam zębatki ale wydaje mi się że to nie o nie chodzi ja wogóle nie moge przekręcić ostatniego pokrętła coś jakby blokuje je i to samo jest z pierwszym pokretłem od predkosci nawiewu, ale tylko IV bieg blokuje. Mysle ze przyczyna jest głebiej ukryta. |
_________________ Tempra 1.6 i.e |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-10-2009, 22:26
|
|
|
Piotrek_288, a nie popusciły Ci sie linki bo to one ciągną wszystkie klapiki przekładnie itp |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|