Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dmuchawa nie działa na 3 "biegu"
Autor Wiadomość
zola 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-07-2009, 11:28   Dmuchawa nie działa na 3 "biegu"

Witam.Nam taki problem w sumie odkąd kupiłem autko ze na 3 biegu niestety nie działa nawiew na kabinę,na wszystkich innych śmiga elegancko,jakoś specjalnie nie przeszkadzało mi to nigdy ale skoro jestem na forum to pomyślałem ze może mi ktoś pomóc,z szukajki korzystałem ale niestety nie znalazłem ew przyczyny,na moje oko będzie to wina wentylatora ale mogę się mylić.Wie ktoś co może być przyczyna??Pozdrawiam
_________________
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja..
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-07-2009, 11:35   

wentylatora? w pierwszej kolejności to bym rozebrał panel sterowania.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-07-2009, 11:52   

musisz zobaczyć panel sterowania.będą tam zębatki i linki zobacz czy wszystko jest ok.jeżeli nie urwały się linki i nie są wyrobione zębatki to będzie walnięty opornik wentylatora nagrzewnicy (pod schowkiem)
pozdro :)
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-07-2009, 13:55   

z tego co się orientuję, spalony opornik powodowałby brak biegów I, II i III, a działałby tylko IV. Tak było w moim przypadku. Później po wymianie opornika (1,20PLN ;) ) nie działał mi III bieg, chociaż zdarzało się, że raz na miesiąc zaskoczył i pochodził kilka minut. Przyczyną był uszkodzony przewód prowadzący z pokrętła do dmuchawy. Po wymianie wszystko jest cacy.

zola napisał/a:
na moje oko będzie to wina wentylatora
akurat wentylator można całkowicie wykluczyć, skoro chodzi na którymkolwiek biegu. Możesz jeszcze sprawdzić pod samym pokrętłem - możliwe, że styki na III biegu się nie łączą.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
zola 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-07-2009, 13:57   

Panel sterowania rozbierałem kiedyś przy okazji naprawiania podświetlenia i wydawało sie wszystko oki,ale wieczorkiem jeszcze raz sprawdzę skoro twierdzicie ze to powinna być przyczyna.

Ps.Właśnie zobaczyłem ze lekko nie w tym dziale pytanie zadałem.Sorki ale jeszcze nie ogarnąłem tego forum.Pozdro
_________________
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja..
  
 
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-10-2009, 15:53   

z tego co ja wiem to jak nie dziala ci wentylator na ktoryms z biegow to winny temu jest opornik ktory znajduje sie za schowkiem nalezyt go wymienic i powinno byc cacy
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-10-2009, 16:20   

pawelF1, to trochę wiesz, a trochę nie ;D Bo opornik odpowiada za niedziałanie 1,2 i 3 biegu razem i tylko 4 wtedy działa. Natomiast jak działa 3 to to nie opornik.
_________________
     Moneta
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 15-10-2009, 19:31   

No to dobrze ze nie jestem calkiem zielony :D ale dopiero poznaje to auto i wiem tyle o ile na temat tego auta. Tak w ogole to nie kojarze zeby w tipo byly 4 biegi nadmuchu sa 3 i w lewo do konca to calkiem zamyka sie doplym powietrza do kabiny ale sa 3 biegi wiec jak tu mowa o 4 ?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-10-2009, 19:44   

pawelF1 napisał/a:
dopiero poznaje to auto
pawelF1 napisał/a:
Tak w ogole to nie kojarze zeby w tipo byly 4 biegi nadmuchu sa 3


są 4 - sprawdź :) I , II , III , IV na 4 wieje że łeb chce urwać :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-10-2009, 12:22   

pawelF1, możliwe, że to pierwszego nie zauważyłeś, zwykle jest tak słaby, że nawet nie czuć go i nie słychać dmuchawy
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-10-2009, 13:26   

narazie nie sprawdze bo auto mam na warsztacie ale pamietam ze od lewej do srodka jest otwarciezamkniecie doplywu mpowietrza a od srodka do prawej sa 3 biegi I II III nie ma tam IV ale spoko jak bede mial auto to zobacze
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 13:49   

za bardzo nie kumam o co biega. Tu masz zdjęcie http://www.allegro.pl/ite...a_nawiewem.html są 4 poziomy :)

** Dodano: 16-10-2009, 14:50 **
Cytat:
od lewej do srodka jest otwarciezamkniecie doplywu mpowietrza a od srodka do prawej sa 3 biegi I II III


tu już zero kumacji :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 17-10-2009, 01:16   

nodobra zapomnialem ze przy symbolu wiatraka jest bieg nr I sorki ale to przez to ze tak jak wspomnialem auto mam n warsztacie i dawno do niego nie zagladalem a nie znam go jeszcze na tyle
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2009, 23:09   

hm, o ile pamiętam przy dmuchawie jest ten wklad plastikowynazywany płytką, na której są rezystory od poszczególnych biegów i bezpiecznik termiczny;
bieg 4 idzie bezpośrednio z pominięciem rezystorów, tylko przez bezpiecznik termiczny (ten padnie to nei działa żaden bieg);
biegi 1-2-3 idą przez bezpiecznik i jeszcze w szeregu przez odpowiadające im rezystory; jeśli nei działa tylko 3 bieg to rezystor od tego biegu spalony, ew przy przełączniku brak styku lub kabel od tego biegu;
można na płytce zobaczyć na który pin którym kablem przełącznik podawać powinien +12 dla 3go biegu i sprawdzić doczepiając się czy podaje tam te +12; jak tak - przełącznik i kable ok a rezystor upalony;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-10-2009, 08:36   

unknown, o ile dobrze pamiętam, na tej płytce był tylko jeden rezystor. Pewności nie mam (faktycznie dziwne byłoby to), ale sam go wymieniałem i tylko on jeden rzucił mi się wtedy w oczy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-10-2009, 11:21   

ciechu, jesli masz oryginalna opornice to sie mylisz bo wyglada ona tak



i tak jak pisze unk - kolega bedzie miał spalony tylko jeden opornik, zasada jest taka - im wolniej idzie dmuchawa to tym wiecej oporników. Nowa opornica w ASO kosztuje ok 120zł!!!.Ja dostałem zamiennik za 48zł i chodzi do dzis.

Za 47 zeta kupisz ten co na zdjeciu http://www.unto.pl/oporni...ipo-p-1015.html
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2009, 11:50   

unknown napisał/a:
bieg 4 idzie bezpośrednio z pominięciem rezystorów, tylko przez bezpiecznik termiczny (ten padnie to nei działa żaden bieg)


Tutaj to ja nie mogę się zgodzić.
Bieg IV idzie z pominięciem i rezystorów i bezpiecznika termicznego. Jeśli bezpiecznik pada to nie działają biegi I - III, a bieg IV śmiga dalej.
Przez wakacje poszedł mi termiczny i IV bieg działał dalej. Zajechałem do sklepu z elektroniką i za 2zł kupiłem ceramiczny bezpiecznik termiczny do 120'C i śmigają teraz wszystkie.

tipacz, u mnie są spiralne rezystory z drutu o różnej średnicy.
Prawdopodobieństwo przepalenia takiego opornika jest mała, bo prędzej wywali termiczny niż upali taki kawałek druta.

tipacz napisał/a:
zasada jest taka - im wolniej idzie dmuchawa to tym wiecej oporników

Tutaj też nie masz racji.
Na pierwszym biegu idzie przez największy rezystor, na drugim przez średni, a na trzecim przez najmniejszy.
Na czwartym z pominięciem któregokolwiek.

Zestaw oporników umieszczony jest w kanale dolotowym aby miał chłodzenie, a bezpiecznik termiczny jest zabezpieczeniem np. w razie awarii wentylatora dmuchawy (w takim przypadku opornik zwiększa swoją temperaturę w wyniku braku chłodzenia co mogłoby doprowadzić do pożaru) lub jakiegokolwiek zwarcia.

Ciekawostką jest fakt iż bezpiecznik termiczny najczęściej pada na I biegu dmuchawy w wyniku pracy na największym oporniku (najbardziej się nagrzewa) i dość słabym prądzie powietrza w kanale dolotowym chłodzącym owy zestaw oporników.


Kurcze, trochę namieszałem ale mam nadzieje, że wiadomo o co chodzi.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
  
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-10-2009, 11:57   

krzys80, własnie że przepali go - pamietaj ze termik cały czas jest studzony przez ped powietza bo cała opornica jest w tunelu.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-10-2009, 12:05   

tipacz napisał/a:
ciechu, jesli masz oryginalna opornice to sie mylisz bo wyglada ona tak
no tak, ciała dałem. Ja wymieniłem tylko bezpiecznik termiczny. I jest tak jak krzys80 napisał. IV bieg chodzi mimo przepalonego bezpiecznika ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2009, 12:20   

tipacz napisał/a:
krzys80, własnie że przepali go


Nie przepali bo w wyniku podniesienia temperatury do temp. krytycznej topika (np.120'C) wywali go i jest przerwa w obwodzie.
Wtedy napięcie nie jest podawane na zestaw oporników.

Mimo tego iż topik jest cały czas chłodzony to ma połączenie z największym opornikiem za pomocą blaszek w przypadku znacznego zwiększenia temp. i tak termiczny poleci.

Dla porównania, jeśli masz lutownicę z płynną regulacją temperatury grota ustaw sobie ok. 120-130'C przyłóż do jednej nóżki bezpiecznika termicznego i schładzaj wszystko np. suszarką do włosów.

Otrzymasz wtedy odpowiedź na pytanie czy chłodzenie wystarczy.

Poniekąd też masz trochę racji, muszę przyznać.
Może przepalić się opornik, ale jak już, to najprędzej od III biegu, ponieważ jest dość cienki i oddalony od termika trochę.
Sytuacja taka będzie miała miejsce raczej przy sprawnej dmuchawie i chłodzeniu termicznego tak jak piszesz.

Ech teraz to już całkiem namieszałem.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Piotrek_288 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2009, 21:41   

Witam
Podpinam sie pod temat bo tez mam problem od niedawna z nawiewem.
Mój problem jest taki ze nie chce mi lecieć cieple powietrze do kabiny, mimo że jest ustawione na ciepłe a silnik ma temp. około 90 stopni. Mało tego - pokrętło od zmiany nawiewu: nogi, szyba, szyba góra, nogi i góra zaciął się. Nie moge zmienić położenia. To samo jest z pokrętłem od prędkości nawiewu - IV bieg wchodzi ale ciężko i w trakcie przełączenia coś strzela (tak jakby coś przeskakiwało) i oczywiście pozycje I, II i III nie działają. W zeszły weekend postanowiłem sie temu przyjrzeć i odkręciłem panel z pokrętłami nawiewu, nie zauważyłem tam nic zepsutego. Odkręciłem również schowek, ale tam tez nic nie znalazłem co mogło by być przyczyną. :( 2 dni przed tym wydarzeniem wszystko chodziło tak jak trzeba. Zbliża sie zima i chciałbym to naprawić, dlatego proszę Was o pomoc. Z góry wielkie dzięki.

Moje autko to Fiat Tempra 91r.
_________________
Tempra 1.6 i.e
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-10-2009, 22:16   

krzys80, no wlasnie jest cieńki i daje mały opór i dlatego predzej sie przepali, u mnie było to samo termik wytrzymał a padł wlasnie opornik III-go biegu.

** Dodano: 19-10-2009, 23:20 **
Piotrek_288, prawdopodobnie przeskoczyły Ci zebatki od regulacji. Jak odkrecisz plastik pod kierownica i osłłone nagrzewnicy to zobaczysz cału mechanizm - linki, zasłony i zebatki. wszystko działa na zasadzie logiki wiec nie ma problemu z ustawieniem.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-10-2009, 15:58   

tipacz napisał/a:
no wlasnie jest cieńki i daje mały opór i dlatego predzej sie przepali, u mnie było to samo termik wytrzymał a padł wlasnie opornik III-go biegu.


Dlatego napisałem, że częściowo masz rację.

Z opornikami I i II biegu, termiczny sobie radzi (szczególnie I-go) i leci prędzej od nich.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Piotrek_288 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2009, 21:15   

tipacz, odkreciłem ta osłone pod pokretłami i rzeczywiście są tam zębatki ale wydaje mi się że to nie o nie chodzi :( ja wogóle nie moge przekręcić ostatniego pokrętła :( coś jakby blokuje je i to samo jest z pierwszym pokretłem od predkosci nawiewu, ale tylko IV bieg blokuje. Mysle ze przyczyna jest głebiej ukryta. :(
_________________
Tempra 1.6 i.e
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 20-10-2009, 22:26   

Piotrek_288, a nie popusciły Ci sie linki :?: bo to one ciągną wszystkie klapiki przekładnie itp
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load