Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak założyć klimatyzację manualną do Tempry/Tipo 1,4 1,6
Autor Wiadomość
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 19:15   Jak założyć klimatyzację manualną do Tempry/Tipo 1,4 1,6

Witam.
Tylko czytajcie wszystko od początku bo mogę dopisywać różne rzeczy które wcześniej zapomniałem
Pamiętajcie piszę o silniku 1,6 benzyna, gaźnik

Założyłem temat który będę próbował go co jakiś czas edytować i dodawać nowe zdjęcia opis itd. Nie mam dużo czasu ale obiecuję że co jakiś czas będę coś dodawał, pewnie się komuś przyda co nigdy nie miał styczności z klimatyzacja a chce założyć. Może uda mi się go dokończyć (bo jeszcze nie mam wszystkich części) ale chce w jakiś sposób pokazać z jakimi problemami się spotkałem przy kupowaniu i zakładaniu klimatyzacji (no chyba że ktoś wcześniej założy i opisze). Jeżeli coś źle opisuję to piszcie będę poprawiał (za błędy w montażu elektrycznym jak i mechanicznym nie odpowiadam).

Na razie trochę pisania. Zdjęcia będą później (mam pytanie do ZielonyTBG czy mogę zamieścić twoje zdjęcia)

Pytanie jaką chcemy założyć klimatyzację manualną czy climatronic.

Ja wybrałem manualną. Dlatego że pod względem elektrycznym jest prosta jak nie wiem co. Jeżeli nam się bardzo śpieszy (i chcemy ją podłączyć na krótko) to najprościej jak można to wystarczy włącznik, bezpiecznik, przekaźnik. To jest cała elektryka.

Climatronik podłączenie silniczków do sterowania nawiewem, temperatury, podłączenie całego panelu sterowania, czujnika temperatury, nie podłączy się tak szybko jak manualną. Chyba że mamy całą wiązkę elektryczną ale to też jest jakiś problem. A jak coś sie popsuje to znalezienie usterki trochę może potrwać. Nie mam nic do climatronica ale z elektryką na początku wolę prościej to zrobić.

Części mechaniczne które się znajdują pod maską są takie same lub bardzo podobne co w manualnej i climatronic. Mam na myśli rurki łączące całą klimatyzację.

Proponuję jeżeli mamy możliwość kupna całej klimatyzacji z samochodu bierzmy ją nawet jak kosztuje 500 zł. Bo potem dokupowanie poszczególnych części będzie dużo więcej kosztować.

Każdy pewnie się zastanawia czy od silnika 1,8 2.0 będzie pasować. Będzie ale po przeróbkach.

Przeróbki będą polegać na umocowaniu sprężarki, i powyginaniu rurek aluminiowych, oraz koła napędzającego sprężarkę, łapa silnika też jest inna no i przewody łączące sprężarke są innaczej wyprofilowane.

Sprężarka od 1,8 2,0 jest umocowana tam gdzie alternator w 1,6 lub w pobliżu i ma wyjścia na przewody od klimatyzacji u góry sprężarki. (nie mam zdjęcia może ktoś prześle to załączę)

Sprężarka 1,6 jest umocowana w pobliżu łapy silnika (w pobliżu gdzie dawniej była kopułka zapłonowa i ma wyjścia na przewody klimatyzacji z tyłu sprężarki.
(dzięki za zdjęcie ZielonyTBG)


Teraz sterowanie wewnątrz samochodu (dmuchawa i pokrętła całe te pudło) jest takie samo

Co nam jest potrzebne do klimy:

1. Sprężarka. Nie kupujcie sprężarki bez tabliczki znamionowej bo nie będziecie wiedzieć na jaki czynnik chłodzący jest. (załączę później zdjęcie ja mam od fiata cupe (250 zł tyle dałem)
Zdjęcie oryginalnej sprężarki jest wyżej
2. Parownik (to co jest obok nagrzewnicy 200 zł razem ze skraplaczem, osuszaczem i całą obudową parownika + przewód z czujnikiem niskiego ciśnienia)

3. Skraplacz (to co jest przy chłodnicy)

4. Osuszacz

5. Zawór rozprężny
(nie mam)
6. Czujnik niskiego ciśnienia wkręcony w rurkę aluminiową dochodzącą do osuszacza (nie koniecznie ale na naszą odpowiedzialność) służy on do wyłączania sprężarki jak jest za mało czynnika chłodzącego, żeby jej nie zatrzeć.

7. Czujnik wysokiego ciśnienia wkręcony w rurkę aluminiową (analogicznie jak sprężarka da za duże ciśnienie wyłącza żeby całego układu połączeń nie rozwalić.
(nie mam)
8. Rurka do napełniania czynnika chłodzącego Pkt 6 ta z niebieskim korkiem.
9. No i przewody łączące. (brakuje mi dwóch od parownika)
Ten przewód z czujnikiem niskiego ciśnienia idzie do sprężarki i osuszacza.

A ten idzie od sprężarki do skraplacza.
Więc mi brakuje dwóch od parownika wejściowy i wyjściowy

Jest jeszcze w samochodach z klimatyzacją taka puszka przy prawym świetle. Wydaje mi sie że jak jest klima to wtedy nie ma w skrzynce bezpieczników w kabinie żadnych przekaźników i bezpieczników od sterowania nadmuchem i dmuchawą chłodnicy oraz klimatyzacją. Wygląda to tak jakby wszystko było w tej puszce.
My z samochodami bez klimy mamy przekaźniki i bezpieczniki od sterowania nadmuchem i wentylatorem chłodnicy już w skrzynce z bezpiecznikami. (jeżeli się mylę to koledzy z samochodami z klimą niech mnie poprawią).
Wtedy ta skrzynka nie będzie nam potrzebna. Chyba że dwa przekaźniki i bezpieczniki.


A tu jest inny rodzaj tej puszki na lewo patrz


Ja kupiłem taki rodzaj skrzynki że nie ma wtyczek tylko kable wchodzą bezpośredni do skrzynki. Może ktoś rozszyfruje oznaczenia na niej to opiszę.

Tak wygląda nawiew od samochodu z klimą. Taki sam jak u nas


A to jest część nawiewu która nam będzie potrzebna od samochodu z klimą ta wyżej tam jest zamontowany parownik.


Według epera będzie można sam parownik wsadzić do naszego starego pudła tylko będzie trzeba zrobić wyjście na przewody od parownika i jeszcze jedną rurkę która wypuszcza wodę skroploną przez parownik.


Wsadzony parownik do oryginalnego pudła

Jeżeli kupimy sam parownik będziemy musieli zrobić wyjścia na rurki, pamiętając o tej rurce plastikowej na dole. Odprowadza ona na zewnątrz skroploną wodę

Tutaj widzimy zamkniętą klapkę zamknięcia obiegu

a tu otwartą obok powinien być silniczek sterujący ale na razie go nie montowałem

to jest ten silniczek

Tutaj oryginalna łapa z mocowaniem na sprężarkę

Tak jest napędzana oryginalnie sprężarka. Tak jak pisałem jest trudno dostać takie koło pasowe z wyjściem na pasek klinowy do sprężarki. Ja rozwiązałem to tak


Zakupiłem oryginale koło pasowe (pamiętajcie że były 4 i 5 rowkowe) 20 zł.

oraz takie za 15 zł podobne wielkością do pasowego. Dam go najpierw do tokarza aby powiększył dziurę na śrubę która trzyma koło pasowe

a potem do spawacza. Mam nadzieję że uda mi się wycentrować i spawacz dobrze w kilku punktac symetrycznie złapie żeby nie było bicia.


Tak będzie wyglądać całe sterowanie klimatyzacją, jeszcze go nie mam może zastąpię go innymi przyciskami.

Musimy jeszcze pamiętać o kupnie lub zrobieniu ramki na filtr kabinowy czy tam pyłkowy.

Jeżeli bym się uparł to już spokojnie można założyć cały nawiew do kabiny, skraplacz będzie trzeba też pokombinować bo moja chłodnica nie ma uchwytów na niego. Musimy też pamiętać żeby skraplacz był jak najbliżej chłodnicy wody, założyć koło pasowe i sprężarkę (najgorsza rzecz zrobienie trzymania do sprężarki, mam już jakiś plan ale na razie na papierze). Można te części zamontować bo nie będzie nam to w niczym przeszkadzać. Pamiętając o zaślepieniu końcówek żeby wilgoć się nie dostała.

Przed założeniem parownika i skraplacza sprawdźmy czy nie mają gdzieś dziury.

No to na razie byłoby na tyle jedynie co to mogę jeszcze dołączyć schemat elektryczny do tipo i mój jak będę podłączał po swojemu.

Jak mi się uda kupić te dwa przewody od parownika to wezmę się za składanie tego i dalszy opis z montażu. Chyba że ktoś ma namiary na te dwa przewody to chętnie kupię i szybciej skończę opis.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-06-2007, 19:59   Re: Jak założyć klimatyzację manualną do Tempry/Tipo 1,4 1,6

Adam1971 napisał/a:
Zdjęcia będą później (mam pytanie do ZielonyTBG czy mogę zamieścić twoje zdjęcia)


Jak najbardziej.Po to są żeby każdy mógł korzystać.Jeżeli tylko będziesz chciał żebym jakąś jeszcze zrobił czy coś pomógł to wal śmiało,ale mam tylko telefon więc jakość fotek będzie słaba.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 20:09   

Dzięki zamieszczę zdjęcia sprężarki. Jak coś będę bardzo piep.... to mnie poprawiajcie.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-06-2007, 20:54   

A możesz rozebrać tą skrzynkę i porobić fotki? Mi akurat trudno powiedzieć co to jest, bo z takim elementem się jeszcze nie spotkałem. Może coś w ePer będzie.

Chyba naważniejsza informacja! Jaki koszt?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 21:03   

Mi chodzi o obrazki na skrzynce aby je opisać. Pewnie że zrobię zaraz zdjęcia i dołącze do opisu. Cene dopisze ile za co dałem
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-06-2007, 21:11   

Przełącznik do włączania będziesz miał oryginalny, czy poprostu sobie jakiś zaadoptujesz.

A ta puszka co dokłądnie robi? Tam są tyle same przekaźniki? Ona steruje klimatyzacją?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 21:21   

Włącznik do klimy będzie taki jak od tipo jak dostanę oprócz niego jest jeszcze włącznik do włączenia silniczka odcinającego wlot świeżego powietrza zdjęcia tego wszystkiego zrobię. A co do puszki to tak jak pisałem wydaje mi się że nie tylko klimatyzacją steruje ale i wentylatorem chłodnicy i dmuchawy powietrza do wewnątrz. Załączę schemat elektryczny później od tipo to wspólnie ocenimy co jak. Ale może rysunki uda nam sie rozszyfrować na tej puszce. Bo tak jak mówie nam ta puszka cała nie będzie potrzebna zaraz zrobię szybki rysunek elektryczny prosty klimy.

** Dodano: 30-06-2007, 22:30 **
Albo nie będę się spieszył tylko jak będę uzupełniał post do zacznę od schematów elektrycznych oryginalnych i mojego jak ja to widzę.
Jak dołączyć rysunek większy aby był czytelny chodzi mi o schemat elektryczny klimy od tipo
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-06-2007, 21:52   

Na osłonie wiatraka na chłodnicy powinien być jeszcze drut oporowy,bo ten wentylator ma dwa biegi i patrząc na tą puszkę są to ikonki z wiatrakiem w chłodnicy.Te ikonki z śnieżynką są od sprężarki,ale nie wiem po co aż dwie,bo do elektromagnetycznego sprzęgła potrzebny jest tylko jeden przekaźnik.
Za to u mnie nie ma narysowanego samego wiatraka i może tak jak mówisz staruje on wentylatorem w samochodzie.
Załączam fotkę mojej puszki.

EDIT:a czym jest sterowany obieg powietrza w kabinie lub z zewnątrz,bo na wlocie powietrza nie widzę żadnej klapy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 22:01   

To może dobrze kombinuję że ta puszka steruje całym nawiewem klimą i wentylatorem chłodnicy. A w skrzynce bezpieczników u siebie masz przekaźniki i bezpieczniki od klimy czy nie ( bo klimę masz oryginalną). To może jak ktoś nie ma klimy to ta puszka nie jest potrzebna cała może tylko dwa przekaźniki.

A może dwie śnieżki to jedna od sprężarki, a drugi przekaźnik od tej klapki do odcięcia świeżego powietrza do środka. Chociaż nie wiem czy przekaźnik do tak małego silnika jest potrzebny
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-06-2007, 22:18   

Adam1971, Podobno jest oryginalna. ;D W skrzynce bezpieczników nie mam nic co jest związane z klimą no oprócz bezpiecznika od wentylatora nawiewu(jeśli się nie mylę).
A co do oznaczeń,chciałem powiązać je z opisem który załączam ale okazało się że oznaczenia w opisie są pozamieniane miejscami względem mojej puszki więc nie wiem co od czego.Sam z resztą zobacz.


_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2007, 22:34   

Przepraszam muszę kończyć dostałem telefon że siostra jest w szpitalu i ma operację. Na razie odezwę się jak będę mógł.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-06-2007, 23:00   

Powrotu do zdrowia życzę!

Pytanko, kto jest dawcą? Jaka wersja silnikowa? 1.8 tak?

Bo między Dieslami, a benzyniakami były różnice w jednostkach sterujących.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-07-2007, 10:56   

Dołączyłem kilka zdjęć i opisów.

Sprężarka będzie od fiata coupe 2.0 95 rok. Pozostałe części są od tipo 2.0
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-07-2007, 11:45   

Adam1971, mam pytańko bo masz całe to ustrojstwo na wierzchu,czy od parownika jest jakiś przewód który odprowadza skroploną wodę,czy może jest jakiś materiał który ją pochłania.
Mam jeszcze dość mocno rozwinięte zasilanie,ale nie wiem czy klima ma coś z tym wspólnego.

I jeszcze fotka tego ustrojstwa co włącza szybsze obroty wentylatora na chłodnicy.A pod nim wiszą przewody idące do sprężarki.

A znalazłeś może w przewodzie coś jak by filtr czy coś w tym stylu,bo po zatarciu sprężarki będę musiał go wyczyścić,tylko nie wiem dokładnie gdzie jest.Tak to wygląda.

A tak wygląda łapa silnika bez sprężarki.


No i w klimie manualnej silniczki mają też w obudowie płytkę z układem przeciążeniowym a w automatycznej są to same silniczki,bo resztą zajmuje się sterownik.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-07-2007, 13:18   

Dołączyłem do opisu zdjętko parownika już w pudełku. Obok przewodów tych metalowych jest plastikowa rurka odprowadzająca wodę. Jest tego zdjęcie.

A ta część co mówisz że to jakiś filtr najpierw jest czujnik wysokiego cisnienia potem to nie jest filtr tylko zawór rozprężny (tego przewodu mi brakuje do końca instalacji) bez niego nie bedzie chłdzić klima. Chyba że sie myle.

** Dodano: 01-07-2007, 14:49 **
A może masz gdzieś u siebie mozliwość załatwienia tego przewodu z zaworem rozprężnym?
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-07-2007, 18:31   

Niestety ale nie mam możliwości załatwienia takich przewodów.Sam szukam sprężarki i nie mogę znaleźć.

Patrzyłem też czy mam tą rurkę przez którą odpływa woda,ale nic takiego nie widziałem.Popatrzę lepiej jak będę w garażu.

Zrobiłem fotke i zaznaczyłem na czerwono miejsce gdzie niby ma być ten zwór.Czy dobrze jest zaznaczony :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 11-07-2007, 17:20   

Tak mi sie wydaje że to tam powinien być ten zawór rozprężny. Jeżeli ten przewód idzie od parownka do skraplacza.

A zapytam ci się jeszcze czy parownik przylega całkowicie do chłodnicy czy jest tam jakiś odstęp. Tak na oko powiedziałbyś jaki jak jest.

Zastanawiam się jeszcze po co są szybsze (te drugie) obroty wentylatora na chłodnicy. Czy to jest związane z klimą? Może zauważyłeś kiedy się włączają te drugie obroty.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2007, 19:25   

Z tego co pamiętam jak wymieniałem chłodnicę to są skręcone bezpośrednio do siebie,ale jutro sprawdzę w miarę możliwości i Ci napiszę.
A co do obrotów to jest to do klimy do utrzymywania stałego ciśnienia w skraplaczu.Tak gdzieś wyczytałem.

EDIT:Chłodnica jest przykręcona bezpośrednio do skraplacza.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-07-2007, 09:03   

A mógłbyś zrobić trzy zdjęcia
1. Samej ramki filtra kabinowego
2. Ramki z założonym filtrem
3. Ramki z filtrem i tym plastikiem co go zakrywa.

Zamieściłbym te zdjęcia też do opisu. Każdy by wiedział jak to ma wyglądać. Bo to też by się przydało przy zakładaniu klimatyzacji.

A mam jeszcze pytanie te zdjęcie co zrobiłeś chłodnicy na niej jest taka skrzynka czarna co to jest?

A przy okazji może by się ktoś jeszcze dołączył do rozmowy co ma klimatyzację.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 15:06   

Adam1971 napisał/a:
A mógłbyś zrobić trzy zdjęcia
1. Samej ramki filtra kabinowego
2. Ramki z założonym filtrem
3. Ramki z filtrem i tym plastikiem co go zakrywa.

Będzie z tym pewien problem,ponieważ trzeba rozkręcić całą górę włącznie z wycieraczkami,ale jak będę na garażu i troszkę czasu mi zostanie to postaram się to zrobić.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytat:
A mam jeszcze pytanie te zdjęcie co zrobiłeś chłodnicy na niej jest taka skrzynka czarna co to jest?

Kurcze nie wiem o jaką skrzynkę Ci chodzi.Jakieś dokładniejsze info. :aniolek:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytat:
A przy okazji może by się ktoś jeszcze dołączył do rozmowy co ma klimatyzację.

Także zapraszam.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zakupiłem nareszcie sprężarkę do klimy.Na wygląd wszystko to samo,ale okaże się jak przyjdzie.Sprężarka.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-07-2007, 18:04   

Czwarte zdjęcie od dołu tam gdzie jest czerwony kabel do chłodnicy pod wiatrakiem.
A sprężarka na ten sam czynnik chłądzący co miałeś?
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2007, 20:12   

Aha teraz już widzę.To jest jakiś termistor i to on właśnie odpowiada za załączanie wyższych obrotów wentylatora na chłodnicy.

A sprężarka zakupiona na allegro jest na czynnik R134a czyli na ten obecnie używany,a układ miałem napełniony czynnikiem R12 który jest obecnie zakazany (popularny freon) i miał bym problem z nabiciem starym czynnikiem.
Byłem dziś w warsztacie gdzie robią klimy i troszkę z gościem pogadałem.Z kompleksową usługę wołają 140 zeta.Koleś powiedział że muszę koniecznie jeszcze wymienić osuszacz bo po zatarciu sprężarki jest zanieczyszczony opiłkami metalu.Oczywiście koniecznie na nowy ale jakąś dobrą używkę dobrze przechowywaną też można zapodać.



Adam1971czy masz może osuszacz na zbyciu bo potrzebuję do swojej furki. :food:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2007, 20:17   

W tym momencie nie potrafie powiedzieć ale musze sprawdzić bo zdaje mi sie ze R12 można własnie zastąpić R134a, kwestia tylko zmiany oleju na jakim pracuje sprężarka. Tylko ze nie każda moze smigać na mineralnym i estrowym.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-07-2007, 22:16   

R12 raczej już nigdzie nie dostaniesz, a jeżeli tak to tylko na lewo.
Co do R134a jest on bardziej "penetrujący" i wrażliwszy tym samym na jakieś niesczelności.

Nie zawsze też R12 można zastąpić R134a, głównie chodzi o to, że sprężarka może nie chodzić na takim gazie. Jeżeli twoja jest przystosowana pod ten gaz to powinno być wszystko ok. Nie ma się czym martwić ;) Od jutro niby upały.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-08-2007, 12:07   

Miszko do uruchomienia klimy to jeszcze trochę bo nie mam osuszacza a i usługa razem z nabiciem też trochę kosztuje (140zeta) no i czekam na sprężarkę bo nie wiem czy na 100% będzie pasić.Oczywiście na fotce sprężarki (o ile to ta) widać napis R134a więc wszystko jest na dobrej drodze ale w to lato pewnie jej nie uruchomię.
Tak jak pisałem na wstępie potrzebuje jeszcze osuszacz i można się zabierać za składanie.

Zakupiona sprężarka:


EDIT:No i po wielu trudach udało mi się przerobić sprężarkę tak aby pasowała do mojego autka.
Na początku okazało się ze przewody mają trochę inne gniazdo ale to wystarczyło i uniemożliwiło montaż.Jedynym wyjściem okazało się założenie tylnej części kompresora od mojej starej sprężarki,lecz pod czas pracy okazało się że mój kompresor jest skręcony śrubami M6 a kompresor od Espero śrubami M7.Wziąłem dekiel do pracy i przerobiłem na gwint M7 po czym wszystko ładnie złożyłem i nawet założyłem do auta.Okazało się że koło pasowe sprężarki jest przesunięte względem koła pasowego wału o jakieś 1.8 cm.Zdemontowałem kompresor i założyłem stare koło co wymagało zrobienie ściągacza,ale już wszystko jest OK.
Teraz muszę dorwać gdzieś osuszacz i będzie można myśleć o nabiciu układu. :food:
EDIT 2:fotka zamontowanej sprężarki-
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load