Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpowietrzanie..
Autor Wiadomość
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-04-2009, 07:44   odpowietrzanie..

problem mam takowy...

mialam wymieniony termostat i gdy odpalam czy dodaje gazu podczas jazdy mam wrazenie ze cos mi sie gotuje pod maska i bulgocze. Tatko mowi ze to po zmianie termostatu moge go miec nie odpowietrzonego. czy ktos pomoglby biednemu robaczkowi i podsunal pomysl odpowietrzenia??
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-04-2009, 09:05   

Nilka, Po kolei ja robię tak:

1. Sprawdź ile masz płynu w zbiorniczku i w razie czego dolej
2. Przekręcasz ogrzewanie na max ciepło (włączać nie musisz)
3. Odpalasz auto i czekasz, aż się zagrzeje, a międzyczasie możesz mu parę razy dodać gazu, żeby przyspieszyć działanie pompy wodnej i wtedy powinnaś słyszeć bulgotanie
4. Jak silnik zagrzejesz to auto zgaś i otwierasz korek od wlewu płynu powoli (żeby sobie w spokoju posyczał)
5. Stajesz przodem do chłodnicy i po lewej stronie ( stojąc przodem do auta of kors) na ściance chłodnicy powinnaś znaleźć mały motylek (taka śrubka, którą powinno się dać bez problemu palcami odkręcić)
6. Jak już go zlokalizujesz to odkręcasz dosyć mocno i dajesz ulecieć zbędnemu powietrzu. Jak będzie ok to zauważysz, bo zacznie lecieć płyn.
7. Zakręcasz motylka, dolewasz płynu do zbiorniczka i zakręcasz korek. W razie jakby jeszcze bulgotało to trzeba powtórzyć.
Niektórym odpowietrza się pierwszym razem, ja musiałem 2 razy, bo widać więcej powietrza mi się dostało. Powodzenia :)
_________________
     Moneta
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-04-2009, 09:20   

mrk69, oki sprobuje;)
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2009, 09:20   

Nilka, :zolta: :szukaj:
http://forum.tempra.org/t...=odpowietrzanie
http://forum.tempra.org/t...=odpowietrzanie
http://forum.tempra.org/t...=odpowietrzanie
http://forum.tempra.org/t...=odpowietrzanie

napewno jest jeszcze więcej...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-04-2009, 09:22   

ego, oki przepraszam, ale czytajac te fora mi nic nie cieknie nic nie gasnie i nic zlego sie nie dzieje. po prostu gotuje i tyle a dostalam od razu konkretna odpowiedz zamiast debatowania gdzie co i kiedy
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
irekub 



Wiek: 47
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2009, 09:29   

Aby dokładnie odpowietrzyć układ z LPG,należy odkręcić(nie zdejmować z króćca) wąż wylotowy(górny) układu grzania parownika. Odpalić autko i postępować jak przy normalnym odpowietrzaniu układu.
Ja w swoim autku(na zimnym) najpierw odpowietrzam chłodnicę,zakrecam korek i odpalam.A później to już normalnie,tyle że tego motylka na wężu z nagrzewnicy już nie odkręcam bo nie potrzeba.
Przedwczoraj nawet zaliczyłem tą robotę, bo wymieniałem króćce od wody na parowniku.
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2009, 18:11   

sorki, że odkopuje, ale czy na każdej chłodnicy jest ten "motylek" jak pisał mrk69 ? bo u mnie nigdzie go nie widzę.
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3982
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-11-2009, 18:45   

Endriu64, no raczej. W dwoch temprach mam/mialem taki odpowietrznik w gornym lewym rogu chlodnicy (patrzac od czola auta). Dodatkowo niektore (co dziwne, ze nie wszystkie) maja odpowietrznik na wezu prowadzacym do nagrzewnicy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 135KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-11-2009, 18:53   

Endriu64 napisał/a:
sorki, że odkopuje, ale czy na każdej chłodnicy jest ten "motylek" jak pisał mrk69 ? bo u mnie nigdzie go nie widzę.
niestety nie na każdej...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-11-2009, 19:13   

Możesz nie mieć motylka tylko śrubkę(korek) na śrubokręt, tez na górze po lewej stronie. Ja miałem tak u siebie, a chłodnica była orginalna. Popatrz dokładnie.
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-11-2009, 10:01   

nie mam motylków, śrubek, pokrętełek i innych dziwnych rzeczy. jesli trzeba, zrobię zdjęcia silnika, ale nie ukrywam, denerwuje to bulgotanie jak tylko odkrece grzanie.

odkręcanie grzania na maxa i ruszanie chlodnicy nic nie dalo
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3982
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-11-2009, 10:13   

Nilka, wygląda na to że masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Na wężu prowadzącym z nagrzewnicy (w komorze silnika) powinien być odpowietrznik. On służy do odpowietrzania samej nagrzewnicy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 135KM
     assistance   Moneta
 
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-11-2009, 10:16   

jeszczer raz sprawdze, choc dam sobie lapki uciac ze odpowietrznika na rurach nie ma. jakby co bede najwyzej musiala sie dostac do nagrzewnicy....

zrobie najwyzej pare fotek, moze uda sie to jakos rozwiazac:)
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-11-2009, 19:42   

Nilka, Oczywiscie mozesz nie miec odpowietrznika, najczesciej gazownicy wlasnie w miejscu gdzie moze znajdowac sie odpowietrznik wpinają weze od parownika. Spróbuj jeszcze stanąc przodem auta na jakims wzniesieniu etc , ogrzewanie przekrecic na maxa na cieple i troche przegazowac auto - powinno pomóc.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2009, 22:40   

poniżej wrzucam zdjęcie silnika :) prosze sie nie smiac z korka do oleju - to patent mojego mechanika;p

_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-12-2009, 23:16   

Nilka, może zmień tego mechanika, czy to tymczasowo zamiast tego co się połamał :roll:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-12-2009, 08:13   

kupilam korek sklepie ale okaz<alo sie ze nie pasowal bo gosciu mi dal do tempry. poki nie znajde oryginalu bedzie ten.


czy ktos widzi tu cos do odpowietrzenia?
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3982
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-12-2009, 08:59   

Nilka napisał/a:
okaz<alo sie ze nie pasowal bo gosciu mi dal do tempry.
no co ty? Ja miałem Temprę z takim samym korkiem jaki Ty potrzebujesz. Nie szukaj korka po modelu auta tylko po wersji silnika. Bo i w Temprze i Tipo są różne silniki z których większość występowała w obu modelach ;) Na szrocie na pewno znajdziesz lub podpytaj na forum.

Co do odpowietrznika - raczej go tam nie masz. Spróbuj tak jak napisał tipacz, stań przodem auta na dość sporym wzniesieniu i niech tak sobie popracuje silnik chwilę. Jak to nie pomoże, to ja bym poprostu załatwił sobie taki odpowietrznik. Zapewne koszt groszowy, bo to tylko kawałek plastiku w rurze ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 135KM
     assistance   Moneta
 
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-12-2009, 15:14   

ciechu napisał/a:
ja bym poprostu załatwił sobie taki odpowietrznik. Zapewne koszt groszowy, bo to tylko kawałek plastiku w rurze ;)


fajnie, ale od samecho poczatku probuje sie dowiedziec jak to zorbic? ja jestemw stanie rure wymienic cala tylko powiedzcie prosze ktora
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1576
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2009, 20:58   

korek oleju
http://moto.allegro.pl/it..._uno1_41_6.html
_________________
Subaru Legacy II GT
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-12-2009, 22:32   

to może ja dorzucę coś od siebie :)
w silnikach 2.0 8v korek na chłodnicy nie występuje gdyż układ odpowietrza się samoczynnie. nie są wymagane żadne zabiegi, trzeba tylko nawiew ustawić na ciepłe aby nagrzewnica również się odpowietrzyła
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-12-2009, 08:00   

tyle ze ja nie mam silnika 2.0


a co do korka, to nie wiem czy jest sens zamawiac, chyba na szrot pojade

Panowie, kupilam oryginal w sklepie i okazalo sie ze nie pasuje:/ bo jest za szeroki
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3982
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-12-2009, 11:28   

Nilka, ale co tam jest za szerokie w tym korku??? Średnica korka za duża???

Nilka napisał/a:
fajnie, ale od samecho poczatku probuje sie dowiedziec jak to zorbic? ja jestemw stanie rure wymienic cala tylko powiedzcie prosze ktora
odpowietrznik znajduje się na przewodzie elastycznym pomiędzy termostatem a grodzią. Czyli rura biegnąca z nagrzewnicy. Patrząc w komorze silnika w kierunku kabiny do nagrzewnicy idą dwie rury. Nam chodzi o tą powrotną, czyli wychodzącą z lewej strony w grodzi.

1. Układ przewodów w grodzi (ten który nas interesuje jest zaznaczony X
2. Odpowietrznik
3. Aparat zapłonowy (pod nim termostat)

Na Twoim zdjęciu ten przewód jest dobrze widoczny. Biegnie wzdłuż auta od aparatu zapłonowego w kierunku kabiny ;)

_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 135KM
     assistance   Moneta
 
 
Nilka 



Wiek: 29
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-12-2009, 11:16   

sprouje cos wykombinowac;) dzieki ciechu, :)
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2009, 21:21   

Ja z kolei po założeniu instalacji LPG mam nie do końca chyba odpowietrzony układ a konkretnie nagrzewnicę. Podczas jazdy temp płynu jest w normie czyli 90 stopni. Ale auto w środku bardzo słabo grzeje. Leci chłodnawe powietrze. Odpowietrzałem już tak jak pisaliście wyżej czyli odkrecając korek od zbiorniczka płynu ale nie pomogło. Myślę że muszę odpowietrzyć samą nagrzewnicę tylko u mnie na przewodzie który kolega zaznaczył "X" nie ma takiej śrubki do odpowietrzania. :( Więc jak to zrobić?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Tanie klucze do gier, cd keye, prepaidy

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 252 days
Network load