odpowietrzanie.. |
Autor |
Wiadomość |
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 07:44 odpowietrzanie..
|
|
|
problem mam takowy...
mialam wymieniony termostat i gdy odpalam czy dodaje gazu podczas jazdy mam wrazenie ze cos mi sie gotuje pod maska i bulgocze. Tatko mowi ze to po zmianie termostatu moge go miec nie odpowietrzonego. czy ktos pomoglby biednemu robaczkowi i podsunal pomysl odpowietrzenia?? |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 09:05
|
|
|
Nilka, Po kolei ja robię tak:
1. Sprawdź ile masz płynu w zbiorniczku i w razie czego dolej
2. Przekręcasz ogrzewanie na max ciepło (włączać nie musisz)
3. Odpalasz auto i czekasz, aż się zagrzeje, a międzyczasie możesz mu parę razy dodać gazu, żeby przyspieszyć działanie pompy wodnej i wtedy powinnaś słyszeć bulgotanie
4. Jak silnik zagrzejesz to auto zgaś i otwierasz korek od wlewu płynu powoli (żeby sobie w spokoju posyczał)
5. Stajesz przodem do chłodnicy i po lewej stronie ( stojąc przodem do auta of kors) na ściance chłodnicy powinnaś znaleźć mały motylek (taka śrubka, którą powinno się dać bez problemu palcami odkręcić)
6. Jak już go zlokalizujesz to odkręcasz dosyć mocno i dajesz ulecieć zbędnemu powietrzu. Jak będzie ok to zauważysz, bo zacznie lecieć płyn.
7. Zakręcasz motylka, dolewasz płynu do zbiorniczka i zakręcasz korek. W razie jakby jeszcze bulgotało to trzeba powtórzyć.
Niektórym odpowietrza się pierwszym razem, ja musiałem 2 razy, bo widać więcej powietrza mi się dostało. Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 09:20
|
|
|
mrk69, oki sprobuje;) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 09:22
|
|
|
ego, oki przepraszam, ale czytajac te fora mi nic nie cieknie nic nie gasnie i nic zlego sie nie dzieje. po prostu gotuje i tyle a dostalam od razu konkretna odpowiedz zamiast debatowania gdzie co i kiedy |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 09:29
|
|
|
Aby dokładnie odpowietrzyć układ z LPG,należy odkręcić(nie zdejmować z króćca) wąż wylotowy(górny) układu grzania parownika. Odpalić autko i postępować jak przy normalnym odpowietrzaniu układu.
Ja w swoim autku(na zimnym) najpierw odpowietrzam chłodnicę,zakrecam korek i odpalam.A później to już normalnie,tyle że tego motylka na wężu z nagrzewnicy już nie odkręcam bo nie potrzeba.
Przedwczoraj nawet zaliczyłem tą robotę, bo wymieniałem króćce od wody na parowniku. |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 18:11
|
|
|
sorki, że odkopuje, ale czy na każdej chłodnicy jest ten "motylek" jak pisał mrk69 ? bo u mnie nigdzie go nie widzę. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 18:45
|
|
|
Endriu64, no raczej. W dwoch temprach mam/mialem taki odpowietrznik w gornym lewym rogu chlodnicy (patrzac od czola auta). Dodatkowo niektore (co dziwne, ze nie wszystkie) maja odpowietrznik na wezu prowadzacym do nagrzewnicy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 18:53
|
|
|
Endriu64 napisał/a: | sorki, że odkopuje, ale czy na każdej chłodnicy jest ten "motylek" jak pisał mrk69 ? bo u mnie nigdzie go nie widzę. | niestety nie na każdej... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 19:13
|
|
|
Możesz nie mieć motylka tylko śrubkę(korek) na śrubokręt, tez na górze po lewej stronie. Ja miałem tak u siebie, a chłodnica była orginalna. Popatrz dokładnie. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 10:01
|
|
|
nie mam motylków, śrubek, pokrętełek i innych dziwnych rzeczy. jesli trzeba, zrobię zdjęcia silnika, ale nie ukrywam, denerwuje to bulgotanie jak tylko odkrece grzanie.
odkręcanie grzania na maxa i ruszanie chlodnicy nic nie dalo |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 10:13
|
|
|
Nilka, wygląda na to że masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Na wężu prowadzącym z nagrzewnicy (w komorze silnika) powinien być odpowietrznik. On służy do odpowietrzania samej nagrzewnicy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 10:16
|
|
|
jeszczer raz sprawdze, choc dam sobie lapki uciac ze odpowietrznika na rurach nie ma. jakby co bede najwyzej musiala sie dostac do nagrzewnicy....
zrobie najwyzej pare fotek, moze uda sie to jakos rozwiazac:) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-11-2009, 19:42
|
|
|
Nilka, Oczywiscie mozesz nie miec odpowietrznika, najczesciej gazownicy wlasnie w miejscu gdzie moze znajdowac sie odpowietrznik wpinają weze od parownika. Spróbuj jeszcze stanąc przodem auta na jakims wzniesieniu etc , ogrzewanie przekrecic na maxa na cieple i troche przegazowac auto - powinno pomóc. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2009, 22:40
|
|
|
poniżej wrzucam zdjęcie silnika prosze sie nie smiac z korka do oleju - to patent mojego mechanika;p
|
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-12-2009, 23:16
|
|
|
Nilka, może zmień tego mechanika, czy to tymczasowo zamiast tego co się połamał |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 08:13
|
|
|
kupilam korek sklepie ale okaz<alo sie ze nie pasowal bo gosciu mi dal do tempry. poki nie znajde oryginalu bedzie ten.
czy ktos widzi tu cos do odpowietrzenia? |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 08:59
|
|
|
Nilka napisał/a: | okaz<alo sie ze nie pasowal bo gosciu mi dal do tempry. | no co ty? Ja miałem Temprę z takim samym korkiem jaki Ty potrzebujesz. Nie szukaj korka po modelu auta tylko po wersji silnika. Bo i w Temprze i Tipo są różne silniki z których większość występowała w obu modelach Na szrocie na pewno znajdziesz lub podpytaj na forum.
Co do odpowietrznika - raczej go tam nie masz. Spróbuj tak jak napisał tipacz, stań przodem auta na dość sporym wzniesieniu i niech tak sobie popracuje silnik chwilę. Jak to nie pomoże, to ja bym poprostu załatwił sobie taki odpowietrznik. Zapewne koszt groszowy, bo to tylko kawałek plastiku w rurze |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 15:14
|
|
|
ciechu napisał/a: | ja bym poprostu załatwił sobie taki odpowietrznik. Zapewne koszt groszowy, bo to tylko kawałek plastiku w rurze |
fajnie, ale od samecho poczatku probuje sie dowiedziec jak to zorbic? ja jestemw stanie rure wymienic cala tylko powiedzcie prosze ktora |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 22:32
|
|
|
to może ja dorzucę coś od siebie
w silnikach 2.0 8v korek na chłodnicy nie występuje gdyż układ odpowietrza się samoczynnie. nie są wymagane żadne zabiegi, trzeba tylko nawiew ustawić na ciepłe aby nagrzewnica również się odpowietrzyła |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2009, 08:00
|
|
|
tyle ze ja nie mam silnika 2.0
a co do korka, to nie wiem czy jest sens zamawiac, chyba na szrot pojade
Panowie, kupilam oryginal w sklepie i okazalo sie ze nie pasuje:/ bo jest za szeroki |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-12-2009, 11:28
|
|
|
Nilka, ale co tam jest za szerokie w tym korku??? Średnica korka za duża???
Nilka napisał/a: | fajnie, ale od samecho poczatku probuje sie dowiedziec jak to zorbic? ja jestemw stanie rure wymienic cala tylko powiedzcie prosze ktora | odpowietrznik znajduje się na przewodzie elastycznym pomiędzy termostatem a grodzią. Czyli rura biegnąca z nagrzewnicy. Patrząc w komorze silnika w kierunku kabiny do nagrzewnicy idą dwie rury. Nam chodzi o tą powrotną, czyli wychodzącą z lewej strony w grodzi.
1. Układ przewodów w grodzi (ten który nas interesuje jest zaznaczony X
2. Odpowietrznik
3. Aparat zapłonowy (pod nim termostat)
Na Twoim zdjęciu ten przewód jest dobrze widoczny. Biegnie wzdłuż auta od aparatu zapłonowego w kierunku kabiny
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 11:16
|
|
|
sprouje cos wykombinowac;) dzieki ciechu, |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2009, 21:21
|
|
|
Ja z kolei po założeniu instalacji LPG mam nie do końca chyba odpowietrzony układ a konkretnie nagrzewnicę. Podczas jazdy temp płynu jest w normie czyli 90 stopni. Ale auto w środku bardzo słabo grzeje. Leci chłodnawe powietrze. Odpowietrzałem już tak jak pisaliście wyżej czyli odkrecając korek od zbiorniczka płynu ale nie pomogło. Myślę że muszę odpowietrzyć samą nagrzewnicę tylko u mnie na przewodzie który kolega zaznaczył "X" nie ma takiej śrubki do odpowietrzania. Więc jak to zrobić? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|