|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po jakim czasie wentylator-on?Pomóżcie dziewczynce :) |
Autor |
Wiadomość |
wine
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączyła: 29 Sie 2007 Posty: 1 Skąd: Koło
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 10:25 Po jakim czasie wentylator-on?Pomóżcie dziewczynce :)
|
|
|
Tak jak w temacie - po jakim czasie chodzenia silnika na wolnych obrotach powinien załączyć się wentylator? i jaka wtedy powinna być temp. ? Potrzebuje tej informacji zeby się przekonać czy moj Tipek dobrze grzeje , powiedzmy ,że na zewnątrz jest 25 st.
Bardzo dziękuję za odpowiedź
PS: jestem tu nowa więc nie śmiać się ze mnie proszę |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 10:28
|
|
|
to zależy od czujnika załączającego wentylator,ale można przyjąć,że ok 95 stopni powinien ruszyć. A dlaczego miałby sie ktoś z Ciebie śmiać? A szukałaś juz na forum coś na ten temat? Było o tym bardzo dużo postów |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 10:51
|
|
|
Wentylator załączy się (o ile wszystko jest sprawne) podczas postoju przy temp. na silniku ok 90 - 100 stopni tolerancja czasem jest bardziej zawężona ale ogólnie w tych granicach. Czyli jak wskazówka (w liczniku manualnym) jest trochę poza połową lub na połowie. Załączenie wentylatora jest regulowane tylko temp. płynu chłodzącego w obiegu i nie ma znaczenia ile stopni jest na zewnątrz (oczywiście jak będzie zimno to dość długo minie czasu do uruchomienia wiatraczka). Podczas normalnej jazdy wiatrak nie powinien się załączać - regulacją temp. w tych warunkach zajmuje się powietrze wpadające na chłodnicę i termostat. Wiatrak jest potrzebny jak samochód się nie porusza - brak napływu powietrza od przodu oraz przy bardzo wysokich obrotach silnika wraz z relatywnie małą prędkością - dużo ciepła dostarczanego przez silnik a mały przepływ powietrza przez chłodnicę. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|