Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po jakim czasie wentylator-on?Pomóżcie dziewczynce :)
Autor Wiadomość
wine 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączyła: 29 Sie 2007
Posty: 1
Skąd: Koło
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-08-2007, 10:25   Po jakim czasie wentylator-on?Pomóżcie dziewczynce :)

Tak jak w temacie - po jakim czasie chodzenia silnika na wolnych obrotach powinien załączyć się wentylator? i jaka wtedy powinna być temp. ? Potrzebuje tej informacji zeby się przekonać czy moj Tipek dobrze grzeje , powiedzmy ,że na zewnątrz jest 25 st.
Bardzo dziękuję za odpowiedź
PS: jestem tu nowa więc nie śmiać się ze mnie proszę :)
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2007, 10:28   

to zależy od czujnika załączającego wentylator,ale można przyjąć,że ok 95 stopni powinien ruszyć. A dlaczego miałby sie ktoś z Ciebie śmiać? A szukałaś juz na forum coś na ten temat? Było o tym bardzo dużo postów
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-08-2007, 10:51   

Wentylator załączy się (o ile wszystko jest sprawne) podczas postoju przy temp. na silniku ok 90 - 100 stopni tolerancja czasem jest bardziej zawężona ale ogólnie w tych granicach. Czyli jak wskazówka (w liczniku manualnym) jest trochę poza połową lub na połowie. Załączenie wentylatora jest regulowane tylko temp. płynu chłodzącego w obiegu i nie ma znaczenia ile stopni jest na zewnątrz (oczywiście jak będzie zimno to dość długo minie czasu do uruchomienia wiatraczka). Podczas normalnej jazdy wiatrak nie powinien się załączać - regulacją temp. w tych warunkach zajmuje się powietrze wpadające na chłodnicę i termostat. Wiatrak jest potrzebny jak samochód się nie porusza - brak napływu powietrza od przodu oraz przy bardzo wysokich obrotach silnika wraz z relatywnie małą prędkością - dużo ciepła dostarczanego przez silnik a mały przepływ powietrza przez chłodnicę.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load