problem z przegrzewaniem silnika i zimnem w kabinie |
Autor |
Wiadomość |
bk
Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 12:42 problem z przegrzewaniem silnika i zimnem w kabinie
|
|
|
witam,mam pewien problem z moim tipem td.chodzi o to ze po odpaleniu zimnego silnika temp na wskażniku szybko wzrasta.gdy jest jeszcze na ssaniu to juz pokazuje ok 80 stopni.nawet po dluzszej jezdzie jest mega zimno w środku.podczas jazdy w miescie temp dochodzi nawet do 120 st dzis zauwazylem ze ubylo mi płynu chłodzącego w zbiorniczku i ze w okolicach rozrządu paruje pod ciśnieniem jakis płyn.co to moze być |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:18
|
|
|
bk, trudno powiedzieć co to może być.Załącz fotkę z zaznaczonym miejscem wycieku.No i czy po dolaniu płynu coś się poprawiło |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-12-2009, 23:17
|
|
|
bk napisał/a: | w okolicach rozrządu paruje pod ciśnieniem jakis płyn |
Moze pompa wody się popsuła? |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2009, 19:04
|
|
|
bk, na 99% stawiam na pompe wody... jakis tydzien temu to przerabiałem - koszt pompy to ok 150zł, temperatura rosnie bo jest układ zapowietrzony |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
bk
Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 14:39
|
|
|
a czy pompe wody ciezko jest wymienic?dam rade samemu to zrobic?mam w garazu kanał,ale nie jestem jakims super fachowcem :p czy nalezy tez cos wymienic przy okazji wymiany pompy wody? i ile kosztuje mw wymiana u mechanika? |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 16:22
|
|
|
bk, wymiana jest dosyć prosta ale jak masz wspomaganie to dostęp jest trochę utrudniony. Co do kosztów wymiany to zależy od mechaniora. Mi znajomy wymieniał za 40zł.
Przy okazji wymiany pompy sprawdź stan pasków klinowych |
|
|
|
|
bk
Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2010, 23:25
|
|
|
mam jeszcze jedno pytanie.czy pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu?bo mechanik powiedzial ze tak i ze od razu warto wymienic kompletny rozrzad bo za wymiane pompy i tak skazuje tyle samo co za caly rozrzad(120zl) |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 08:30
|
|
|
Pompa jest napędzana tym samym paskiem co alternator. Więc nie słuchaj się mechanika w innych autach napędzana jest paskiem rozrządu ale nie w Tipo:)
Z wymianą bez problemu sam sobie poradzisz. Chyba, że jesteś laikiem w tych sprawach to oddaj auto do warsztatu. Napisz najlepiej czy masz wspomaganie. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-01-2010, 11:29
|
|
|
Carol, ale tak jest w 1.4 i 1.6. W 1.8 2.0 i TD jest chyba na rozrządzie ale ręki nie dam sobie uciąć |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 11:40
|
|
|
W 1.4 i 1.6 tak jest ale w 1.8 i 2.0 nie pamiętam czy jest na rozrządzie no chyba jest. Nie pamiętam już a zmieniałem kiedyś z kumplem pasek rozrządu w 2.0. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
bk
Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: gdynia
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 12:08
|
|
|
Nie to sorry nie zauważyłem, że TD. W TD ok z rozrządem:) |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
bk
Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 12:11
|
|
|
spoko,to wymieniam odrazu caly rozrzad bo i tak pewnie niedlugo musialbym zmieniac:) |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 12:13
|
|
|
No tak po co dwa razy rozbierać. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-01-2010, 23:16
|
|
|
Panowie nie wiem co tu wypisujecie,ale pompa wodna nie jest napędzana paskiem rozrządu.Nie trzeba wymieniać pompy razem z rozrządem bo nie ma z nim nic wspólnego. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|