Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura...
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-03-2005, 18:03   

Ja bym chetnie zmierzyl nawet przy 70st. bo wtedy mam otwarty termosta a jest dobry bo wymienilem go ok.2 m-cy temu.
Tylko mam maly problem bo nie mam czym zmierzyc :( :( :(
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 24-03-2005, 19:02   

W d...e z tym samochodem.Mam już dosyć :x Niech zgnije na podwórku.Chyba sprzedam go na złom bo szkoda mojego zdrowia.A wszystkich miejscowych niby-mechanikow to wrzuciłbym do wora i utopił w kanale.Cholera-jeden mądrzejszy od drugiego.Czasem to się zastanawiam w jakim narzeczu mówią-takie bzdury wygadują.Nie trzeba być fachowcem,żeby to zauważyć.Wrrrrrrrrrrrrrrrrrr.chyba mnie zaraz rozsadzi.Chce ktoś temprę uratować przed złomowaniem?Jak mi palma całkiem odbije to zrobię jej crash-test,wjadę na złom i wyrzucę kluczyki do kanału.Już mi niewiele brakuje.Wrrrrrrrrrrrrr.....
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-03-2005, 20:43   

Może to nie jest wina termostatu tylko syfu w układzie lub awarii pompy wody.
Temat do zgłębiania #-o
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 24-03-2005, 21:06   

A co masz na myśli pisząc o pompie?Jak narazie nikt na to nie zwrócił uwagi,ale możliwe,że coś w tym jest.A co z tym syfem?Myślisz,że może mieć aż tak duży wpływ? #-o
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2005, 21:22   

Cytat:
Ja bym chetnie zmierzyl nawet przy 70st. bo wtedy mam otwarty termosta a jest dobry bo wymienilem go ok.2 m-cy temu.

Ale jak może być dobry termostat, jak otwiera się przy 70 st., przecież powinien się otworzyć przy 85 st. Najlepiej by było wsadzić termostat z samochodu który trzyma temp. 90 st. i sprawdzić jak się będzie zachowywać temperatura w twoim samochodzie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 24-03-2005, 21:46   

Chętnie bym to zrobił,tylko,że nie mam z kim :( Na tym moim zadupiu wszedzie jest daleko a już w szczególności do kumpli z forum.
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-03-2005, 00:28   

Romano wnioskuje to z tego ze w moim samochodzie nie widze raczej wyzszej temp. niz 70st. (baaaaaaardzo sporadycznie jest wyzsza).
Termostat nie moze mi sie zalaczac przy 85st bo wtedy juz wiatrak chodzi wiec wskaznik na desce musi zanizac.

I powiem jeszcze jedno gdyby nie to, ze nie mam kasy na zmiane auta, to pozbylbym sie swojej gabloty, bo czasami mowiac brzydko mnie tak wqr.ia ze swoimi typowo fiatowsko szmatlawymi usterkami ze plakac sie chce.
Znajomi maja japonczyki mazdy, toyoty i oni do mechanika jezdza raz lub max. kilka razy w roku (auta starsze niz moj wloski kaszalot), a u mnie sie zdarza ze jezdze kilka razy w m-cu.
No po prostu zalamka.
Jedyne czym mi rekompensuje ta utrate nerwow i kasy to wygoda, bo to za tak smieszne pieniadze naprawde komfortowe, duze auto!!!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 25-03-2005, 20:07   

Powiem Ci, ze nie masz racji bo kazde auto wymaga naprawy-nie ma rzeczy nie psujacych sie...Nie bronie naszych ulubiencow tylko powiem tyle...jak sie dba, to sie ma...
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 29-03-2005, 10:55   

Panwie, a ja mam taki problem. Przez półtora roku w lato samochód się zagrzewał do równych 90 st. podczas jazdy w korku jak było fest gorąco, to włączał się wentylator - przy ok. 93st.

Na zimę przysłoniłem chodnicę i też było OK, w sumie cały czas był niedogrzany, ale uszło.
Po pewnym czasie nagle zaczęła mi bardzo szybko wzrastać tempteratura. Wywaliłem osłony chłodnicy i nadal jest OK, płynu chłodniczego trochę ubyło, ale jest odpowiedni poziom. Teraz praktycznie po przejechaniu 1 km mam temperaturę 90st. jak trochę po mieście pojeżdżę (nie dużo) to temperatura wzrasta do 100 st. i dopiero wtedy włacza się dmuchawa.
Z zastanawiających rzeczy jest jeszcze to, że jak jadę na autostradzie przez np. 30 min, z prędkością 140 km/h to wcześniej temp spadała mi do ok 75st a teraz cały czas przy takiej szybkiej jeździe trzyma się na poziomie 95st. ale nie włacza się dmuchawa.

Co to moze być, termostat?? czujnik? czy coś innego. Myślałem że mam uszkodzoną chłodnicę, ale pęknięcia nie widać, płynu chłodniczego nie ma w oleju i nie wydostaje się przez układ wydechowy.

Dzięki za pomoc
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-03-2005, 16:39   

No wlasnie teraz jak jest cieplej to w korku ujslysze czasami wlaczajacy sie wentylator na co w zime nie mam szans.
Co do trasy to norma, czy lato czy zima max. 70 stopni.
Ja mysle ze moze jeszcze te muszelki dmuchaja na chlodnice zimne powietrze pobrane z zewnatrz.
Jak bedzie zimniej to sie do nich dobiore.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 07-04-2005, 20:18   

hmm. Ponieważ nie widzę odezwu na mój wcześniejszy post pozostał bez odezwu. Więc jeszcze raz proszę kolegów o pomoc, bo nie wiem co się dzieje z moją bryką.

TTT HLP PLS [-o<

Chce sie z tym uporać zanim wyruszę za Zlot


P.S. Post, w którym opisuję problem znajduję się 2 posty wyżej
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2005, 21:00   

Tomilee napisał/a:
Może to nie jest wina termostatu tylko syfu w układzie lub awarii pompy wody.
Temat do zgłębiania #-o


pod koniec zeszlego roku rozsypala mi sie pompa wodna i jezeli chodzi o moj przypadek,nie mialo to wplywu na temperarure silnika...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
gond 
witamy nowego


Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 9
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 09-04-2005, 12:15   

Piterro napisał/a:
hmm. Ponieważ nie widzę odezwu na mój wcześniejszy post pozostał bez odezwu. Więc jeszcze raz proszę kolegów o pomoc, bo nie wiem co się dzieje z moją bryką.

TTT HLP PLS [-o<

Chce sie z tym uporać zanim wyruszę za Zlot


P.S. Post, w którym opisuję problem znajduję się 2 posty wyżej



U mnie problem tkwi prawdopodobnie w czujniku temperatury (1,8ie) tym koło termostatu, poprostu oszukuje wyświetlacz myśle ,że u ciebie jest podobnie bo skoro się włącza wentylator to do niego jest osobny czujnik w chłodnicy i prawdopodobnie włącza się prawidłowo.Co do termostatu to raczej jakby był zły to by występowało niedogrzanie. Pozdrawiam.
  
 
RADZIO 



Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 21
Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-04-2005, 16:43   

Aja mam całkiem odwrotnie. W mojej temperce temperatura szybko podejdzie do 90 st. ale jak jest ciepło to wystarczy 5 minut jazdy po miescie (nie w korku!) i sie włącza wentylator.Termostat wymieniałem niedawno i jest niewiele lepiej,a wentylator sie włącza jak mam na wskazniku dwie kreski nad 90 st. I co powiecie na mój przypadek? Ja bym chyba wolał troche niedogrzany silnik :)
_________________
RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana
     assistance   Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2005, 17:57   

ja też tak mam po wymianie termostatu. Niedogrzany silnik = większe spalanie. Dwie kreski nad 90 to jest 100 stopni czyli wentylator włącza się poprawnie
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 13:31   

RADZIO napisał/a:
Aja mam całkiem odwrotnie. W mojej temperce temperatura szybko podejdzie do 90 st. ale jak jest ciepło to wystarczy 5 minut jazdy po miescie (nie w korku!) i sie włącza wentylator.Termostat wymieniałem niedawno i jest niewiele lepiej,a wentylator sie włącza jak mam na wskazniku dwie kreski nad 90 st. I co powiecie na mój przypadek? Ja bym chyba wolał troche niedogrzany silnik :)


Stan jak najbardziej normalny i prawidlowy :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
maras76 


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 11
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-11-2007, 01:27   

Witam wszystkich
Jestem nowy na forum - i tak sie składa, że mam identyczny przypadek jak RADZIO. Tzn.auto szybko osiąga temp.90 st. i tak sie trzyma, a wentylator włącza sie przy 100 st - tj.dwie kreski za 90 st.
Tak mi sie stało po wymianie termostatu - ale z tego, co wyczytałem to jest OK. Jednak dziwi mnie, ze w trasie na mrozie ta temperatura trzyma sie i nie zejdzie nawet kreske przed 90 st. Przeciez podmuch zimnego powietrza na chlodnice jest konkretny i raczej powinna chociaz troche spaść temp. silnika.
Mam zalane borygo, a podobno takie stałe temperatury ten płyn nie lubi, tzn. moze sie gotowac. Jak zaglądnąłem do zbiornika wyrownawczego, to delikatne bąbelki sie pojawiały - chyba, ze to objaw nieodpowietrzonego do konca ukladu, albo cos faktycznie sie lekko gotuje.
Co wy na to?
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2007, 16:18   

No skoro bąbelki się pojawiały to raczej układ kiepsko odpowietrzony jest i ciągle gdzies to powietrze zalega. Stąd też masz podwyższoną temperaturę.

Korek do odpowietrzania masz jeden na chłodnicy u góry a drugi jeśli go masz to jest gdzieś koło silnika na wężu, szukaj pomiędzy silnikiem, akumulatorem a scianą karoserii.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
maras76 


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 11
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-11-2007, 17:13   

Odpowietrznik powinien byc na tym cienszym węzu, który nachodzi na termostat ale go tam nie ma - szukałem gdzie indziej i tez nie ma. A czy jazda z poluzowaną zakrętka od zbiornika wyrównawczego coś da? spróbuje, moze akurat...
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2007, 17:36   

maras76, raczej nic nie da. Możesz ewentualnie spróbować jeszcze wlać płynu prawie do pełnia i troche pojeździć, może wtedy przepcha powietrze. A sprawdzałeś odpowietrzenie chłodnicy ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
maras76 


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 11
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-11-2007, 01:33   

Odpowietrzenia na chlodnicy nie sprawdzalem, nie mialem kiedy - ale dzisiaj sprawdze.
Ja uwazam, ze taka temp. silnika jest za wysoka. Po pewnym czasie uklad powinien w koncu sam sie odpowietrzyc i moze bedzie OK. Jak nie, to moze termostat nie do konca sie otwiera albo ma za duza temp. otwierania i utrzymuje ją na tym poziomie.
Moze zmiana termostatu na inny, jakis konkretnie firmowy poprawi sytuację.
Albo zostawie to tak, jak jest - silnika chyba nie przegrzeje, bo na 100 st. to mi nie wchodzi, no czasami w miescie ale rzadko. Generalnie jest 89-90 do 95 st.
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-11-2007, 07:20   

Sprawdź jeszcze tą chłodnice bo może jest zapowietrzona i przez to w sposób wystarczajacy nie oddaje ciepła do otoczenia.

Narazie masz chłodno a co będzie jak przyjdzie temp 25-30 *C ? zagotujesz silnik nawet nie wiedząc kiedy. Pod warunkiem oczywiscie że sprawcą całego zamieszania nie jest jeszcze np. zepsuty czujnik temp.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-12-2007, 14:52   

Ja tez juz nie wiem co sie dzieje, bo latem na trasie mialem rowne 90 st, a teraz jest 70-80, wiec sam nie wiem co jest przyczyna. Mam zamiar jeszcze przyslonic chlodnice,ale nie chce calej zaslaniac.Doradźcie wiec czy przyslonic jej dolna czesc czy gorna, a moze boczną jej czesc tylko czy z lewej strony czy z prawej? Termostat trzyma, bo po nagrzaniu do 70 stopni dolny wąż odprowadzajacy plyn jest zimny. Co do odpowietrznika chlodnicy, to w swoim tipofiacie nie znalazlem takowego, ani na chlodnicy, ani na wężu (1.4i, rocznik 1991) pozdrawiam wszystkich Fiato-milosnikow .
_________________
tp
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-12-2007, 13:25   

tad42, sprawdz jeszcze gorny waz bo przy 70st. powinny byc zimne bo termostat nie powinien sie wogóle uchylac. Mi weze robia sie ciepłe dopiero przy 80-90st. (deska Digital) wiec sprawdz termostat bo na 90proc. to on.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2007, 18:57   

a mi się wyleczyło samo...

często jak było cieplej to trochę stania w korku i grubo ponad 100'C, aż strach czasem przy stukilkunastu...

sprawdziłem zbiorniczek, płyn był ale na dnie (trochę poniżej minimum); niby nie zapowietrzony ani nic ale...; dolałem płynu do full zbiorniczka, a co, no i teraz sztywno utrzymuje 90'C nawet w korku; heh, niby taka pierdoła ale warto zajrzeć; płyn _był_ ale koło minimum... teraz przy full zbiorniczku jakoś lepiej krąży mu się :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load