Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 i.e bulgotanie plus problemy z temperaturą silnika
Autor Wiadomość
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 18:44   

Leśniczy
Owszem gotowy płyn powinien byc na bazie wody demineralizowanej, ale w praktyce już nie jest tak kolorowo :(
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2011, 20:02   

lynx, jak kupujesz szajs za 5zł to nie masz się co dziwić.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Zedi82 


Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2011, 20:06   

ok, jutro wymienię płyn i odpowietrzę system...zatankuje benzynki i pojadę na dłuższą trasę. Chciałbym,żeby wszystko było dobrze, bo mimo tego że mam go dopiero drugi dzień i że tyle już problemów z nim to po prostu się w nim zakochałem:) a poprzedni właściciel kupił nowy samochód i chciał go na szrot oddać. Orientujecie się może ile kosztuje remont takiego silnika?i czy opłaca się bardziej kupić jakiś używany?? bo oprócz tego,że uszczelka pod głowicą padła to i olej bierze...poza tym wszędzie z niego cieknie:)

pozdrawiam
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 20:21   

Remontu nie masz narazie co planowac. Narazie wymień płyn, potem uszczelnij silnik.Potem jak zrobisz parę tysięcy km będziesz miał pojęcie jak się zachowuje silnik i ile faktycznie bierze oleju.

Jelcyn
Nie kupuje szajsu za 5zł. Poza nielicznymi wyjątkami nie jesteś wstanie odróżnic "dobrego" płynu od złego, jeżeli są w identycznych opakowaniach. Wiem poprostu że tak się robi, i nie tylko w tanich produktach, ale także w tych markowych i specjalistycznych.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2011, 11:01   

lynx, powiem ci tyle, jeśli lejesz do chłodnicy płyn ( nie ważne czy koncentrat wymieszany z kranówką czy gotowy z butli ) osadzania sie kamienia w układzie chłodzenia nie doświadczysz !!. w płynach chłodniczych stosuje się dodatki uszlachetniające podnoszące temperaturę wrzenia , obnizające temp. zamarazania, przeciwkorozyjne i przeciw powstawaniu kamienia !! niech sie martwią ci co do układu chłodzenia leją czystą wodę , bo takich magików wcale nie brakuje.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2011, 21:15   

Leśniczy nawet jak nalejesz samej kranówy możesz długo jeździc dopóki nie zamarznie :evil: Kranówa poprostu pogarsza działanie większości dodatków i powoduje szybsze ich zużycie ( przedewszystkim przeciwkorozyjnych)
     Moneta
 
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2011, 22:03   

Zedi82 napisał/a:
ok, jutro wymienię płyn i odpowietrzę system...zatankuje benzynki i pojadę na dłuższą trasę. Chciałbym,żeby wszystko było dobrze, bo mimo tego że mam go dopiero drugi dzień i że tyle już problemów z nim to po prostu się w nim zakochałem:) a poprzedni właściciel kupił nowy samochód i chciał go na szrot oddać. Orientujecie się może ile kosztuje remont takiego silnika?i czy opłaca się bardziej kupić jakiś używany?? bo oprócz tego,że uszczelka pod głowicą padła to i olej bierze...poza tym wszędzie z niego cieknie:)


ale czy to się opłaca ???
jaką masz pewnośc że nowokupiony silnik będzie szczelny ? i tak musisz mu zalać nowy olej, wymienić rozrząd etc.
pozatym jaką masz pewność że to uszczelka pod głowicą ??
_________________
  
 
Pudelski7 


Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2011, 12:59   

Zedi ustaliles co jest przyczyna bo mam podobny problem, tyle ze z tego co zauwazylem to nie wzrasta mi poziom oleju. A i mam pytanie do forumowiczow mozna kupic gdzies korek wlewu oleju bo ten wchodzi luzno i jak wkrece go na obroty to mam tam delikatny wyciek:/
_________________
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-03-2011, 13:05   

Korki idzie dostać na allegro.
http://allegro.pl/listing...ek+oleju+tempra

Ty masz ten wciskany?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pudelski7 


Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2011, 13:56   

tak dokladnie ten wciskany i strasznie sie poluzowal. dzieki :)
  
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2011, 14:24   

Albo uszkodzona uszczelka pod głowicą albo zapowietrza się układ chłodzenia
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Pudelski7 


Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Jasło/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2011, 17:32   

jesli walnieta jest uszczelka pod glowica to pewnie tez trzeba bedzie odrazu zalożyc pasek rozrządu i odrazu nasuwa jąsie dwa pytanie jesli bedzie trzeba wymienic pasek:
1. jakiej firmy pasek polecacie
2. kiedy nalezy wymienic rolki, zawsze przy wymianie paska czy tez można jakoś poznac stopien zuzycia takiej rolki i ewentualnie ja zostawić w spokoju?

** Dodano: 27-03-2011, 21:34 **
W moim przypadku chyba problemem byl zapowietrzony układ chłodzenia ponieważ po przejechaniu 500 km płynu chlodniczego nie ubyło.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load